Toon posts:

bios opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem , ik heb net een nieuw systeem in elkaar gezet met de volgende onderdelen :

asus p5b Deluxe / WIFI (conroe compatible)
Core 2 Duo E6600 tray (in belgie opgehaald)
Artic cooling freezer 7 pro
Asus X1900XT
X-fi Extreme Music
WD raptor 74 GB
coolermaster realpower 550w voeding

en dit alles in een thermaltake soprano kast

nu had ik het probleem dat ik bij het opstarten de volgende melding krijg : "intel cpu Ucode loading error" . na wat zoeken op het forum las ik dat ik mijn bios moest flashen met de nieuwste versie van de fabrikant. dit heb ik gedaan. vervolgens krijg ik nu de volgende melding bij het opstarten :

overclocking failed , please enter setup to re-configure your system.

press f1 to enter setup
press f2 to load default values and continue

maar ik heb nooit overgeclockt of uberhaupt iets aan de bios veranderd behalve de tijd instellingen. alles kwa cpu staat op de value "auto" en ik neem aan dat hij dan toch gewoon de goeie waardes uit zichzelf moet vinden ?

als ik f2 doe kan ik gewoon opstarten (heb windows al geinstaleerd ) en ik merk verder geen problemen. maar ik neem aan dat die melding er niet voor niets is. iemand ideën ?

Verwijderd

Soms als je moederbord problemen heeft (met de hardware bv) reset hij zichzelf om problemen te voorkomen. Het lijkt erop dat dit ook bij jou gebeurt is en dat als er nu geen problemen meer zijn je deze melding niet meer zult krijgen.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

sowieso na het flashen van je BIOS altijd even "Load Optimized BIOS settings" of Clear CMOS doen.
dan vermijd je zulke en eventuele checksum errors.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp , 't werkt nu idd. heb de reset bios gebruikt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is de bedoeling dat je zelf probeert een probleem op te lossen voor je het op GoT post :o

Als je willekeurige welke guide voor het updaten van je BIOS doorleest zie je dat je *altijd* na afloop je CMOS dient te clearen. Als je dat gewoon gedaan had was dit topic nogal overbodig geweest...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.