UPC Mediabox ongevraagd toegestuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongevraagd een UPC Mediabox gekregen. Ik open dit topic om te discusseren over dit uiterst laakbare gedrag. Er is al een topic over UPC Digital (UPC Digital TV - Deel 3) maar die geeft, naar mijn mening, een uiterst getekend beeld van deze situatie (gemaakt door UPC medewerker toevallig?). Verder gaat dat topic meer over digitale TV dan over het ongevraagd toezenden.

Wat zou er gebeuren als alle bedrijven dit zo gingen doen? Het zou een complete chaos worden! Mensen zouden dagtaken krijgen met dingen terugsturen!

Het burgerlijkwetboek boek7 artikel7 is heel duidelijk over ongevraagde toezending. Het is dan jouw eigendom, je hoeft er niet voor te betalen en terugsturen hoeft ook niet! Dit gaat ook op voor de mediabox.

Maar ja, UPC gaat je wel rekeningen sturen voor het, niet aangevraagde, abbonement.... Als je eenmaal bij UPC in dat soort problemen bent gekomen kom je er niet makkelijk meer vanaf. Hoewel je rechtspositie heel bijzonder sterk is, kom je vermoedelijk toch zonder TV te zitten. Gelijk hebben is echt wat anders dan gelijk krijgen.

Je moet dus wat doen!

Ik heb UPC schriftelijk via diverse wegen gemeld:
- BW7:7, niet mee eens? dan binnen 7 dagen schriftelijk bericht.
- na 7 dagen mediabox in kliko, kosten voor extra leging UPC
- versturen geen optie, kom maar halen
- blijf er overigens niet voor thuis

Ik heb een eigen website gemaakt over dit gedrag van UPC en voorzien van wat google ads om de gemaakte kosten voor het retourneren aan UPC terug te verdienen. Alle details vind je daar terug. Ik zal de brieven die ik gestuurd heb daar ook nog even bij zetten.

Overigens heeft UPC de mediabox inderdaad opgehaald (1 dag later dan afgesproken), zijn er excuses gemaakt en zijn er bloemen toegezegd (nog niet gekregen). Lijkt me leuk: heel nederland gratis bloemen straks. Het toont in iedergeval aan dat ik mijn juridische positie heel goed ingeschat heb!

Dit gedrag van UPC is bijzonder laakbaar en moet hard bestreden worden anders doen straks alle bedrijven dit!

Overigens moet je eens op het postkantoor gaan kijken! Staat helemaal vol met mediaboxen van mensen die hem niet hebben aangenomen. Blijft dan 30 dagen op het postkantoor staan. Echt, bij ons moet je je in het postkantoor een wegbanen tussen de dozen door.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die hier minder genuanceerd over denken. Graag jullie reacties.

edit: wil geen ruzie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Als er al een postbode aan je deur staat met dat ding kun je 'm toch gewoon niet aannemen? Ik snap je post niet helemaal goed, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:43:
Het burgerlijkwetboek boek7 artikel7 is heel duidelijk over ongevraagde toezending. Het is dan jouw eigendom, je hoeft er niet voor te betalen en terugsturen hoeft ook niet! Dit gaat ook op voor de mediabox.
Onzin. Dit gaat alleen op wanneer jou iets toegestuurd wordt met het doel je tot kopen te bewegen. UPC stuurt jou het ding allereerst om te proberen en ten tweede vanuit de bestaande overeenkomst tot levering van een TV signaal.

Overigens moeten ze hier ook niet met het ding aankomen en als ze met het ding aan de deur staan, accepteer ik 'm niet.

[ Voor 35% gewijzigd door StevenK op 05-08-2006 11:51 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik zie dat je op je site ook de BW 7:7 onzin verkondigt. Lijkt me niet verstandig. Ook je poging tot google adsense fraude vind ik erg onverstandig.

Je tips over hoe je UPC kunt bereiken zijn handig, maar het lijkt me toch erg verstandig mensen aan te bevelen voor gebruik te maken van reguliere, liefst aangetekende post.

[ Voor 83% gewijzigd door StevenK op 05-08-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:48:
Als er al een postbode aan je deur staat met dat ding kun je 'm toch gewoon niet aannemen? Ik snap je post niet helemaal goed, denk ik...
Dat kun je inderdaad het beste doen. In de praktijk wordt je er mee overvallen. In mijn geval heeft mijn vrouw hem aangenomen omdat ze dacht dat ik weer eens iets besteld had. Ook komt het vaak voor dat de buren het aannnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:52:
Ik zie dat je op je site ook de BW 7:7 onzin verkondigt. Lijkt me niet verstandig. Ook je poging tot google adsense fraude vind ik erg onverstandig.

Je tips over hoe je UPC kunt bereiken zijn handig, maar het lijkt me toch erg verstandig mensen aan te bevelen voor gebruik te maken van reguliere, liefst aangetekende post.
Zou je je stelling willen onderbouwen aub? Zo hebben we hier niets aan.
De reactie die ik kreeg van UPC leek me aardig aan te tonen dat ik behoorlijk gelijk had met BW7:7.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Al wat verdient aan je google ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makreel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:00:
Al wat verdient aan je google ads?
Ehm, al 8 cent... gaat niet hard, heb zeker 40 minuten aan dat 0900 nummer van UPC gehangen dus ben nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Op trosradar.nl staat al genoeg over upc bijv. http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van kassa ook.

Ik ben echter benieuwd naar de mening van de tweaker hierover. Ik ben toch niet de enige die het gedrag van up-not-c UITERST laakbaar vindt? Ik ben van mening dat het hard bestreden moet worden. Vandaar ook dat ik wat moeite steek in het informeren van zoveel mogelijk mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Ik heb die doos teruggestuurd en van upc alles opgezegd na beledigd te zijn door een upc medewerker aan de telefoon.
Ben overgestapt op digitenne. Ben er erg tevreden over.
Is ook een verrassend fijn gevoel, dat verlost zijn van upc. :z

[ Voor 15% gewijzigd door makreel op 05-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Ik snap het verhaal van je en heb het zelf ook niet echt op UPC, maar bij ons is het toch anders gegaan.

Wij hebben eerst een brief gekregen met de aankondiging dat je de box zult gaan ontvangen. Dan weet je dus al dat je dat ding gaat krijgen. Volgens mij stond daar ook iets in wat je moest doen al je hem niet wilt. Daarna is er nog een keer gebeld door iemand van UPC. Kweet niet wat ze gezegd hebben omdat mijn moeder aangenomen had en ik niet thuis was. Zit nu te wachten tot dat ding komt.

Bij ons is het de eerste zes maanden gratis daarna kun je hem eventueel opzeggen/terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Het vervelende is, ik wil gewoon lekker m'n analoge TV houden, onder ander ivm meerdere TV's in huis (voor elk ding een aparte decoder is echt teveel gedoe en €€€). Als ik het goed begrijp is dat straks niet eens meer mogelijk en UPC is vooralsnog de enige aanbieder hier.

Bovendien proberen die gluiperds alles aan te grijpen voor een prijsverhoging. 5 jaar geleden was het onder de tien euro, nu loopt het al tegen de 20, en dan heb ik gewoon dezelfde analoge lijn... Schurken zijn het daar bij UPC. Heb de telefoon en internet al verplaats naar een ander, alleen qua analoge TV is er gewoon niks anders...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makreel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:08:
Ik heb die doos teruggestuurd en van upc alles opgezegd na beledigd te zijn door een upc medewerker aan de telefoon.
Ben overgestapt op digitenne. Ben er erg tevreden over.
Digitenne lijkt me het enige goede alternatief als je dan toch digitale TV wilt hebben. Ik schrijf dat ook op mijn website. Het analoge signaal verdwijnt per 30 okt uit de ether. Als je dan op camping, boot, achter in de tuin, of waar dan ook nog TV wilt ontvangen kun je dat alleen met digitenne. Om nou EN een digitaal kabel abbo te nemen EN een digitenne abbo lijkt me wat dubbel, waarom niet alleen digitenne, die settopbox is makkelijk meeneembaar.
Breepee schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:12:
Het vervelende is, ik wil gewoon lekker m'n analoge TV houden, onder ander ivm meerdere TV's in huis (voor elk ding een aparte decoder is echt teveel gedoe en €€€). Als ik het goed begrijp is dat straks niet eens meer mogelijk en UPC is vooralsnog de enige aanbieder hier.
Er is inderdaad veel onduidelijkheid over de grote hoeveelheid nadelen. Vandaar dat ik die ook allemaal genoemd heb in een handig overzicht. Meerdere TV's is daar een hele belangrijke bij. Maar denk ook eens aan deopname mogelijkheden van je trouwe videorecorder!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:58:
[...]

Zou je je stelling willen onderbouwen aub?
Het artikel is van toepassing wanneer
1. Een consument iets toegestuurd krijgt waar niet om gevraagd is
* Dit punt is al discutabel; het ding wordt namelijk niet zomaar toegestuurd, maar op grond van de bestaande overeenkomst met UPC, omdat UPC het analoge deel af wil bouwen en helemaal digitaal wil gaan.
2. dit toezenden geschiedt met het doel tot kopen te bewegen.
* Ik begrijp dat mensen het aangaan van een digitaal abonnement hieronder scharen, maar dat is geen 'koop'.

Wil je met wetteksten gaan gooien, geef dan gewoon aan dat UPC iets doet wat niet overeengekomen is (BW 6:74 - wanprestatie) en dat ze op grond van die bepaling aansprakelijk zijn voor alle schade die daaruit voortvloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Het standby verhaal is ook tamelijk stupide:

http://www.stopstandby.nl/UPC_MediaBox.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:12:
[...]

Digitenne lijkt me het enige goede alternatief als je dan toch digitale TV wilt hebben.
Digitenne is voor mij echt geen alternatief, omdat je er een speciale decoder voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:57:
Ook komt het vaak voor dat de buren het aannnemen.
Er staat met enorme letters op de doos "GEEN BURENLEVERING". Als de buren zoiets aannemen is ten eerste de vervoerder fout, en ten tweede de buren zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Op de Astra 2 satelliet kun je gewoon BBC kijken als je digitenne te beperkt vindt.

Leest http://www.sat4all.com/fo...list.php?Cat=0&Board=UBB2

[ Voor 30% gewijzigd door makreel op 05-08-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:14:
[...]

* Dit punt is al discutabel; het ding wordt namelijk niet zomaar toegestuurd, maar op grond van de bestaande overeenkomst met UPC, omdat UPC het analoge deel af wil bouwen en helemaal digitaal wil gaan.
* Ik begrijp dat mensen het aangaan van een digitaal abonnement hieronder scharen, maar dat is geen 'koop'.

Wil je met wetteksten gaan gooien, geef dan gewoon aan dat UPC iets doet wat niet overeengekomen is (BW 6:74 - wanprestatie) en dat ze op grond van die bepaling aansprakelijk zijn voor alle schade die daaruit voortvloeit.
Dat is helaas niet correct.
Er is geen bestaande overeenkomst aangaande digitale TV. Verder vermeld BW7:7 ook dat de gene die het product ontvangt er niet om gevraagd moet hebben. Dat is ook niet gebeurd. Verder snap ik niet hoe ik wel ergens voor moet gaan betalen maar je dat dan geen 'kopen' noemt.... Ik heb een pakje gekregen zonder dat ik er om gevraagd heb, dat is dan gewoon mijn eigendom en daarmee kan ik doen en laten wat ik wil. Ik hoef het niet eens open te maken! Ik hoef ook niet te lezen wat er op de doos staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan maar je krijgt sowieso geen kosten voor de mediabox zelf.

De eerste 6 maanden zijn namelijk gratis. De decoder is ook gratis. Mocht je er toch geen gebruik van willen maken dan kun je hem terugsturen. Hiervoor kun je bij UPC een speciale retourdoos aanvragen waar je volgens mij niks voor hoeft te betalen, en die kun je gewoon terugsturen.

Dus ik snap je verhaal niet helemaal. Bovendien word de mediabox je aangeboden. Als je hem weigert word hij gewoon weer meegenomen, niks word je gedwongen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:23:
[...]

Dat is helaas niet correct.
Er is geen bestaande overeenkomst aangaande digitale TV.
Of je leest wat ik schrijf: de hele UPC dienstverlening gaat over op digitaal en op die grond stuurt UPC het ding. Het ding is toegestuurd op grond van het feit dat je klant bent bij UPC. Verder is het niet het doel van het toezenden dat je het ding koopt, maar dat je een abonnement afneemt.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is op basis van een analoge interpretatie van BW 7:7 gratis je digitale abonnement te krijgen.
Verder vermeld BW7:7 ook dat de gene die het product ontvangt er niet om gevraagd moet hebben. Dat is ook niet gebeurd. Verder snap ik niet hoe ik wel ergens voor moet gaan betalen maar je dat dan geen 'kopen' noemt.
Kopen gaat over een 'zaak' (BW 7:1). Betalen voor een dienst gaat niet over een zaak.
... Ik heb een pakje gekregen zonder dat ik er om gevraagd heb, dat is dan gewoon mijn eigendom en daarmee kan ik doen en laten wat ik wil. Ik hoef het niet eens open te maken! Ik hoef ook niet te lezen wat er op de doos staat!
Dat is in strijd met de redelijkheid en billijkheid (BW 6:2 / 6:248) en mogelijk misbruik van recht (BW 3:13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:06:
[...]

Op de website van kassa ook.

Ik ben echter benieuwd naar de mening van de tweaker hierover. Ik ben toch niet de enige die het gedrag van up-not-c UITERST laakbaar vindt? Ik ben van mening dat het hard bestreden moet worden. Vandaar ook dat ik wat moeite steek in het informeren van zoveel mogelijk mensen.
Ik ben van mening dat je je druk maakt om niks :/

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:28:
[...]

Of je leest wat ik schrijf: de hele UPC dienstverlening gaat over op digitaal en op die grond stuurt UPC het ding. Het ding is toegestuurd op grond van het feit dat je klant bent bij UPC. Verder is het niet het doel van het toezenden dat je het ding koopt, maar dat je een abonnement afneemt.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is op basis van een analoge interpretatie van BW 7:7 gratis je digitale abonnement te krijgen.

[...]

Kopen gaat over een 'zaak' (BW 7:1). Betalen voor een dienst gaat niet over een zaak.

[...]

Dat is in strijd met de redelijkheid en billijkheid (BW 6:2 / 6:248) en mogelijk misbruik van recht (BW 3:13).
Dat UPC analoog uit zou faseren en over zou gaan op digitaal is compleet nieuw voor mij. Ook onnaceptabel overigens. Lijkt me niet ter zake doen. digitale TV is een heel ander product dan analoge TV.

Een abbonement is gewoon periodiek kopen, niet meer niets minder. Verder gaat dat alleen over het signaal op de kabel en niet over toegezonde apparatuur.

Nogmaals. De reactie van UPC hierop was heel duidelijk! Ze hebben echt moeite gedaan om te voorkomen dat ik dat ding in de klikko ging gooien. Ze hebben ook niet gereageerd dat mijn visie op BW7:7 niet correct was. Ik heb geschreven dat ze dat zouden moeten doen indien ze van mening waren dat dat niet klopte. Dus... iemand brieven nodig waaruit blijkt dat UPC daar mee in stemt? Ik heb ze beschikbaar!

Ik vind het verder we intressant wat ze schrijft. Heb je ook iets van een juridische achtergrond toevallig? Kunnen we dan een beroep op je doen om te kijken hoe UPC wel succesvol te bestrijden is? Of ben een UPC fan die zich ergert in dit topic dat toch wel min of meer tegen UPC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raveon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:32:
[...]
Ik ben van mening dat je je druk maakt om niks :/
Zeg je dat ook nog als je straks per dag 10x naar het postkantoor moet om te voorkomen dat je aan allerlei abbonementen vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

schnumi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:26:
Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan maar je krijgt sowieso geen kosten voor de mediabox zelf.

De eerste 6 maanden zijn namelijk gratis. De decoder is ook gratis. Mocht je er toch geen gebruik van willen maken dan kun je hem terugsturen. Hiervoor kun je bij UPC een speciale retourdoos aanvragen waar je volgens mij niks voor hoeft te betalen, en die kun je gewoon terugsturen.

Dus ik snap je verhaal niet helemaal. Bovendien word de mediabox je aangeboden. Als je hem weigert word hij gewoon weer meegenomen, niks word je gedwongen.
Volgens een UPC medewerker kan je hem zelfs in de doos waar ie in zit terug sturen naar UPC. De "doos" die ze sturen voor retour is meer een soort van Hema taartdoos. Maarja, als UPC dat veilig acht voor de media box dan stuur ik hem daar vrolijk in terug toch :)

Overigens is het enige voordeel wat ik zie van UPC digitaal ten opzichte van bijv digitenne of schotel, dat je het analoge signaal (voorlopig) houdt en dat je andere tv's dus blijven werken. Ik zelf ben al snel overgestapt op digitenne via KPN, want de digitale tv via UPC vond ik niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet niet gekker worden. Krijg zojuist een lege doos bij de post... de doos van de mediabox past er niet eens in! Je moet dus de box openen en het zegel verbreken (dus akkoord gaan) om hem erug te sturen! Verder moet je allemaal formuliertjes invullen en zo.. wat vallen ze mensen toch lastig. Wat moet ik nou met die lege doos? Baksteen er in en retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Hier was t nog mooier. We werden een maand of twee geleden door UPC gebeld of we geïnteresseerd waren in de mediabox. We hadden verteld dat we geen intresse hadden en ook waarom. Dit alles werd, dacht ik te horen, genoteerd. Toch kregen we ongeveer een maand geleden een brief met een tekst als 'Uw bent reeds benaderd en heeft intresse getoond...' etc. Nog geen week later stond de TPG voor de deur. Verder gewoon niet aangenomen.

Het blijft natuurlijk erg slordig van UPC, al kan mijn situatie een foutje zijn. Een overbuur, echter, kreeg diezelfde brief in de bus, maar had nooit een telefoontje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:36:
Een abbonement is gewoon periodiek kopen, niet meer niets minder.
zaak !=dienst.
Ik vind het verder we intressant wat ze schrijft. Heb je ook iets van een juridische achtergrond toevallig?
Wie ? Ik ? ;)
Kunnen we dan een beroep op je doen om te kijken hoe UPC wel succesvol te bestrijden is? Of ben een UPC fan die zich ergert in dit topic dat toch wel min of meer tegen UPC is?
Nee, ik ben geen UPC fan. Helaas staan er grote bomen voor m'n huis, anders had ik al lang een mooie dreambox gehad :)

Een (proef)proces kost geld. Al is het alleen maar de kosten van de procedure. Als iemand bereid is dat neer te leggen, dan krijg ik wel een paar juristen bij elkaar die de procedure willen voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:38:
[...]

Zeg je dat ook nog als je straks per dag 10x naar het postkantoor moet om te voorkomen dat je aan allerlei abbonementen vast zit?
Heb jij trouwens niet een aantal van die stalk brieven gehad van UPC? Ik kreeg destijds twee brieven en een dvd dat de mediabox eraan kwam. Met die wetenschap had je hem natuurlijk kunnen (laten) weigeren aan de deur.

Ik ben het met je eens dat UPC min of meer door je strot duwt, maar bij de eerste brief had je dan al kunnen bellen. Ik heb het zelf gewoon aangekeken. Het beviel niet en ik heb het teruggestuurd (en de rest bij UPC ook maar gelijk opgezegd :)) In de ontvangst brief stond trouwens dat ze hem zouden komen halen, maar blijkbaar zijn ze daar van teruggekomen.

Als je dat ding echt niet wil, dan kan je volgens mij het beste een briefje schrijven aan UPC met de mededeling dat je dat ding wil retourneren. Kost je een postzegel, maar is goedkoper dan bellen. Uiteindelijk krijg je dan zo'n retourdoos en die drop je op het postkantoor.

Haast hoef je er niet eens mee te maken, omdat je 6 maanden toch gratis kijkt. Neem je geen digitaal extra pakket dan kan je (zo ver ik weet) per maand het digitale pakket opzeggen.

Dat van het stroomgebruik is een beetje een onzin argument. Hele volksstammen laten hun telefoonladers etc dag en nacht ingeplugd zitten wat ook stroom verbruikt. Als je echt zo stroombewust bent dan trek je gewoon de stekker eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@StevenK,
Of het signaal op de kabel een zaak is of een dienst valt over te discussieren. Maar een thuisbezorgd pakket is zeker een zaak.

Verder lijkt het me niet mogelijk om ongevraagd een dienst te krijgen en daarvoor te moeten gaan betalen (na 6 maanden).

Overigens zijn die 6 maanden niet gratis! zie http://www.stopstandby.nl/UPC_MediaBox.html en ook hier. Stroomverbruik van de box is niet normaal! Ook heb ik al gelezen dat hij ERG heet wordt en dat er kans op brandgevaar zou zijn (ergens bij kassa of radar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Nou ben ik best wel een zeur met dit soort dingen, maar jij kan er echt wat van :) Dan kan je ook wel redeneren dat je internet verbinding duurder is dan geadverteerd omdat je computer stroom gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grhmpf schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:47:
[...]
Heb jij trouwens niet een aantal van die stalk brieven gehad van UPC? Ik kreeg destijds twee brieven en een dvd dat de mediabox eraan kwam. Met die wetenschap had je hem natuurlijk kunnen (laten) weigeren aan de deur.
Nee, geen brief gezien en zeker geen DVD. Telefoontjes met onbekende afzender nemen we niet op, dus ook nooit iemand gesproken aan de telefoon.

Aan 'hadden' hebben we niet zo veel want hele volksstammen nemen het impulsief toch gewoon aan.

Je moet dus inderdaad kosten maken om er vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grhmpf schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:53:
Nou ben ik best wel een zeur met dit soort dingen, maar jij kan er echt wat van :) Dan kan je ook wel redeneren dat je internet verbinding duurder is dan geadverteerd omdat je computer stroom gebruikt!
Niet als de computer uit staat hoor.
Maar goed. de kern van het betoog (zie ook de TS) is dat het gedrag van UPC Uiterst laakbaar is! Niet allerlei bijkomende nadelen van die mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Grappig. Bij mij ging het min of meer andersom.

Ik kreeg een brief dat ik zo'n ding toegestuurd zou krijgen en ook nog een telefoontje meen ik. En ik dacht eigenlijk: "ach, laat maar komen, proberen kan geen kwaad". Na alle klachten hier gelezen te heb ik mijn twijfels of dat wel zo'n handige zet was maar het is nu eenmaal gebeurd :)

Maar weken en weken verder heb ik dat ding nog steeds niet gezien. Ik vind het allemaal best zo en heb dus ook geen zin er moeite voor te doen maar vreemd is het wel. Ik dacht eerst nog dat het er mee te maken heeft dat ik nog een klacht had lopen over mijn internetverbinding maar zo slim zit het daar niet in elkaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:41:
Moet niet gekker worden. Krijg zojuist een lege doos bij de post... de doos van de mediabox past er niet eens in! Je moet dus de box openen en het zegel verbreken (dus akkoord gaan) om hem erug te sturen! Verder moet je allemaal formuliertjes invullen en zo.. wat vallen ze mensen toch lastig. Wat moet ik nou met die lege doos? Baksteen er in en retour?
Gewoon de mediabox erin en naar het postkantoor brengen. Het ontvangstbewijs heel goed bewaren, anders krijg je straks een rekening met de vervangingswaarde als UPC hem zogenaamd niet ontvangen heeft. Als je die rekening niet betaald wordt hij verhoogd met incassokosten etc.

In mijn brief stond destijds dat je €150 voor de mediabox en €25 voor de smartcard moet betalen als je hem niet terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

"Uiterst laakbaar" valt in mijn ogen ook wel mee. De voordelen voor UPC zijn natuurlijk duidelijk. Ze bereiken klanten die misschien niet op digitale tv zaten te wachten, maar zo worden overgehaald. Ze doen je in mijn ogen een best aardig aanbod: probeer het 6 maanden, is het niets dan stuur je het terug (of zoals in mijn brief stond, dan komen we het ophalen, maar dat doen ze blijkbaar stiekem toch niet). Het is een aggressieve strategie maar of je er als klant nou zo veel slechter van wordt, dat vraag ik me af.

Wat ik me trouwens ook afvraag is of je dat pakket niet gewoon "retour afzender" zou kunnen doen. Op die doos staan immers ook jouw gegevens toch? (Nee ik zou het risico ook niet nemen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
schnumi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:26:

Je hebt duidelijk geen ervaring met UPC of iig nooit problemen met ze gehad. Zodra je namelijk iets anders wil dat het standaard-recept begint de ellende pas.

Ik heb het al meerdere malen gehad, met de andere settopboxen van UPC, dat het retourneren van het ding zo een half jaar duurt, tijdens welke je gewoon de volle mep zit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

D-e-n schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:00:
Maar weken en weken verder heb ik dat ding nog steeds niet gezien. Ik vind het allemaal best zo en heb dus ook geen zin er moeite voor te doen maar vreemd is het wel. Ik dacht eerst nog dat het er mee te maken heeft dat ik nog een klacht had lopen over mijn internetverbinding maar zo slim zit het daar niet in elkaar volgens mij.
UPC blijft een rommelig bedrijf, ik heb een paar keer gebeld voor die retourdoos omdat ik m'n UPC aansluiting had opgezegd, maar ik ontving alleen een doos voor m'n chello modem. Toen ik dacht dat ze kennelijk de mediabox niet meer terug wilde, viel de doos (2 maanden later ofzo) in de bus :)
Ik heb het al meerdere malen gehad, met de andere settopboxen van UPC, dat het retourneren van het ding zo een half jaar duurt, tijdens welke je gewoon de volle mep zit te betalen.
Mijn ervaring is dat je per brief meer bereikt dan per telefoon. Medewerkers van hun callcenter riepen gerust dat ik een jaarcontract had voor zowel digitale tv als chello. Vervolgens per brief de opzegging verstuurd en een paar weken later was het geregeld.

[ Voor 23% gewijzigd door grhmpf op 05-08-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:50:
@StevenK,
Of het signaal op de kabel een zaak is of een dienst valt over te discussieren. Maar een thuisbezorgd pakket is zeker een zaak.

Verder lijkt het me niet mogelijk om ongevraagd een dienst te krijgen en daarvoor te moeten gaan betalen (na 6 maanden).

Overigens zijn die 6 maanden niet gratis! zie http://www.stopstandby.nl/UPC_MediaBox.html en ook hier. Stroomverbruik van de box is niet normaal! Ook heb ik al gelezen dat hij ERG heet wordt en dat er kans op brandgevaar zou zijn (ergens bij kassa of radar).
Signaal op de kabel is geen zaak zoals StevenK je al duidelijk probeerde te maken.

Art. 3:2 BW (zie www.wetten.nl)
Zaken zijn de voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten.

Nu is een signaal uit de kabel niet echt een vatbaar stoffelijk object. Niet tastbare vermogensbestanddelen zijn vermogensrechten. Een dienst is dus een vermogensrecht: het recht op het verlenen van een dienst.

En daarnaast, na die 6 maanden hoef je helemaal niks te betalen. Je tekent geen contract voor die 6 maanden, je betaald niks. Pas als je na die 6 maanden besluit om digitale tv te houden, ga je akkoord met een jaarcontract. Dus in die 6 maanden kun je er vanaf wanneer je wilt.

Juridisch gezien ben ik het met de posts van StevenK eens en ik denk dat je goed op mag passen met wat je wel en niet roept qua wetten, want soms steekt het heel anders in elkaar dan je zou denken (niet voor niets een aparte studie voor).

My 2 cents :)

offtopic:
En ja, voordat je gaat roepen dat ik een fanboy ben, mijn ouders hebben digitale tv van UPC en zijn er tevreden over, werkt prima, goeie kwaliteit en voor die 2 euro extra per maand zeker de moeite waard. Hell, mijn ouders hebben zelfs internet van UPC en mijn pa denkt er zelfs over om te gaan bellen via UPC. In Friesland nooit problemen met UPC, maar misschien is dat in andere delen van het land wel heel anders, daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door BoyGenius op 05-08-2006 15:01 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Irritant bedrijf.
Vorige week stuurden ze een reclame folder met demo cd, er ligt nu een briefje van de postbode dat er een pakkettje klaar ligt op het postkantoor, en net werd er weer gebeld door upc.
En ze pompen de reklame blokken op tv vol.
Wat een opdringerig schijt bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Ja, belachelijk een bedrijf wat reclame maakt :+ In jouw geval is het helemaal simpel, gewoon het pakket niet ophalen en verder gaan met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

BoyGenius schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:25:
[...]

En daarnaast, na die 6 maanden hoef je helemaal niks te betalen. Je tekent geen contract voor die 6 maanden, je betaald niks. Pas als je na die 6 maanden besluit om digitale tv te houden, ga je akkoord met een jaarcontract. Dus in die 6 maanden kun je er vanaf wanneer je wilt.
Is dat jaarcontract ook van toepassing als je geen "extra" pakket neemt, dus gewoon die 2 euro nogwat betaald? Op het standaard analoge pakket is ook geen jaarcontract van toepassing. Helaas is het verlengen per jaar een strategie die steeds meer bedrijven gebruiken om klanten bij zich te houden. Dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb je site even bekeken en kon het toch niet laten om te reageren :P

Je videorecorder kun je niet meer gebruiken (of je moet opnemen wat je ook op dat moment aan het kijken bent).
Dit kan wel: immers je hebt het analoge signaal nog steeds.

Je 2e, 3e en 4e TV hebben het niet, je kunt het dus maar op 1 TV gebruiken. Je kunt natuurlijk wel per TV een abbonement afsluiten.
Heb je gelijk aan, ook al hoef je niet een extra abonnement af te sluiten, maar gewoon om een extra mediabox te vragen (tegen borg geloof ik, pin me daar niet op vast).

Weer een extra afstandsbediening er bij. Tv harder zetten met de ene, zappen met de ander. Met een universele afstandbediening blijf je problemen houden dat bepaalde handige functies er niet op zitten.
Je hebt het duidelijk nog niet geprobeerd dat UPC pakket: de afstandsbediening van de mediabox is een universele afstandsbediening, achterin het boekje staan codes van alle merken tv's, dvdspelers en videorecorders. Mijn ouders bedienen nu alles juist met 1 afstandsbediening.

Zappen gaat traaaaaaaaaaag. 1 a 2 seconden per kanaal wissel is heel gewoon (persoonlijk vind ik dat niet gewoon overigens).
Wederom een kwestie van nooit geprobeerd: zappen gaat net zo snel als analoge tv. Sneller zelfs als je gewoon door de kanalen scrolled (onder in beeld staat wat er voor is, dus kun je zo bepalen of het leuk is of niet).

UPC ziet precies wat je kijkt en wanneer je kijkt. Big Brother is watching! Je kunt met UPC dan wachten op de direct marketing waarbij je 'passende' producten krijgt aangeboden (zonder te vragen krijgt toegestuurd). Zelfs als je de box niet aansluit zullen ze je bellen of je problemen hebt met aansluiten.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, dus ik kan het ook niet ontkennen. Echter lijkt het me zeer onwaarschijnlijk, want dit is in strijd met de privacywet. Onzin lijkt me dus.

Klein beetje ruis wordt vervangen door groene blokjes die over je scherm springen. Bij ruis is het programma nog wel te volgen maar met groene blokjes niet meer.
Wederom: nog nooit geprobeerd zeker? Tegenwoordig is de kwaliteit erg goed. Regelmatig softwareupdates. Mijn ouders hebben digitale tv nu zo'n 2 maanden en nog nooit problemen mee gehad. En ja ik ben me er van bewust dat digitale tv in het begin wel klote was.

Beeldkwaliteit is erg goed mits het beeld stil staat! Op het moment dat het beeld beweegt is het bijzonder slecht! Een voetbalveld waarop je de grassprietjes kunt tellen veranderd in een vage groene vlek, veel slechter dan normale analoge TV.
Zelf geen ervaring mee: wij zijn geen voetbalfans (overigens met andere snelbewegende beelden geen problemen hier).

De box gebruikt 15W aan energie hetgeen maandelijks meer kost dan het abbonement!

Geen idee of die box zoveel gebruikt, maar er zijn wel heel wat apparaten in huis die net zoveel stroom verbruiken als ze niks doen. Adapters zijn een leuk voorbeeld. Maar hoe energiezuiniger, hoe beter natuurlijk.

UPC koppelt de smartcard aan de decoder. Het is dus niet mogelijk om andere decoders te gebruiken. Dit lijkt niet erg belangrijk maar het is wel heel belangrijk. Nieuwe TV's krijgen meer en meer ingebouwde decoders (DVB tuners) maar met UPC heb je daar dan niets aan.
Dat kan nu inderdaad niet, maar misschien gaan ze dat in de toekomst veranderen (net zoals met internet: anders MAC-adres is even opnieuw provisioning doorlopen en het is weer klaar. Geen oordeel over dus.

Veel mensen hebben de coax bekabeling in hun huis op zo'n manier aangesloten dat het niet of onvoldoende zal werken. Coax splitters en goedkope coax pluggen gaan niet goed samen met het digitale signaal
Valt erg mee: je wilt niet weten hoe het in mijn studentenpand allemaal is aangesloten en toch heeft een huisgenoot digitale tv, wat prima werkt.

Pas op met UPC digital. Het brengt je nauwelijks wat meer en kost je meer dan 126 ouderwetse guldens per jaar. Het is van UPC te verwachten dat ze misbruik zullen gaan maken van het feit dat ze precies kunnen zien waar je naar kijkt: Tellsell zal jou bellen op het moment dat je er naar kijkt, Erotische kanalen leveren aanbiedingen van diverse artikelen op en een abbonement op de pabo catalogus en zo zijn er nog heel veel voorbeelden te bedenken.

Je moet je afvragen OF je wel digitale TV wilt. Als je het dan wilt hebben kun je beter voor Digitenne kiezen want die is ook buitenshuis te gebruiken. Nu de gewone analoge TV uitzendingen binnenkort (oktober 2006) uit de ether zullen verdwijnen is dat mooi handig!

Dat BigBrother idee van je is echt helemaal verkeerd: hoe kom je hierbij? Dit kan een bedrijf echt niet maken, daar zijn we in Nederland tegen beschermt door de privacywet.

En met analoge uitzendingen bedoelen ze analoog via de ether, Nederland 1, 2 en 3 dus. Het staat notabene zelfs op de link die je geeft naar het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: http://www.minocw.nl/overschakelen/. Lees het zelf nog maar eens goed door. Het signaal op de kabel blijft gewoon bestaan.

Naar mijn mening heb je dus duidelijk niet genoeg uitgezocht hoe het zit (bijvoorbeeld die afstandsbediening en het analoge signaal via de ether dat verdwijnt). Je zet veel mensen zo op het verkeerde been!

Another 2 cents :p
grhmpf schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

Is dat jaarcontract ook van toepassing als je geen "extra" pakket neemt, dus gewoon die 2 euro nogwat betaald? Op het standaard analoge pakket is ook geen jaarcontract van toepassing. Helaas is het verlengen per jaar een strategie die steeds meer bedrijven gebruiken om klanten bij zich te houden. Dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Als ik eerlijk ben weet ik het niet precies: mijn ouders hebben een uitgebreider pakket genomen en voorzover ik weet zat je daar wel een jaar aan vast. Of dit bij het standaard pakket ook het geval is, zou ik niet weten. Overigens ben ik het met je eens dat al die jaarcontracten erg vervelend zijn, maar dat is weer een heel ander discussiepunt :)

[ Voor 8% gewijzigd door BoyGenius op 05-08-2006 13:59 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Min mening:

Egens heb je gelijk, maar je overdrijft wel ''vreselijk''!
Dat UPC bij jou niet meer goed kan doen, OK!

Maar dan hoef je toch niet gelijk een totale ''vernederende'' website de lucht in te gooien, en wil je via Google adwords je geld terug verdienen?
Ik vind (wat iemand al eerder zij) dat dat een beetje fraude is!

Maar goed:

Bij ons kwamen ze laatst aan de deur, ik was wel overtuigd, mijn vader en moeder ''niet echt'', nu ik jou verhaal heb gelezen, hoeft het van mij niet meer!
Bedankt voor je review, maar je moet niet zo ''heftig'' reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

@BoyGenius, het was nog niet zo tot me doorgedrongen, maar voor iemand die de doos van de mediabox nog niet eens geopend heeft komt ie met een hoop "feiten" die gewoon niet kloppen (die jij in je post al weerlegt).

En als je in 2006 nog omrekent naar guldens...sja...(buiten het feit dat je dan helemaal voorbij gaat aan inflatie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:54:
Bij ons kwamen ze laatst aan de deur, ik was wel overtuigd, mijn vader en moeder ''niet echt'', nu ik jou verhaal heb gelezen, hoeft het van mij niet meer!
Bedankt voor je review, maar je moet niet zo ''heftig'' reageren!
Ik zou zeggen, probeer het gewoon dan kan je het beste zelf een mening vormen. Ik zag meer nadelen dan voordelen, maar ik ken ook mensen die sceptisch waren en nu toch besloten hebben om de mediabox te houden. Ik begrijp eigenlijk niet waarom TS bij voorbaat al z'n mening over de techniek kan klaar hebben, terwijl hij het zelf niet geprobeerd heeft. Ik ben het eens met TS dat UPC je voor het blok zet door die decoder al op te sturen, maar aan de andere kant heb je mogelijkheden genoeg om er van af te zien als je het niet wilt. Pakket weigeren of terugsturen binnen 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15
bij KPN hebben ze ons ook zoiets gestuurd. we hadde informatie opgevraagd voor internet met telefonie van kpn. We kregen netjes de info enz.
Er zat ook een brief bij waar je kon opgeven als je het wou hebben incl wat voor e-mail adres je wil enz. Dit moest je ondertekenen en opsturen. dan zou je alles krijgen... je abbo tel enz.

een week naardat we de informatie ontvangen hadden kregen we ineens het installatiepakket thuis met modem enz. :? terwijl we die brief niet opgestuurd hadden :?

Opzich geeft het niet want we wouden het nemen en UPC opzeggen maar vond het toch een beetje vreemd!

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
grhmpf schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:06:
Mijn ervaring is dat je per brief meer bereikt dan per telefoon.
Is waar, maar toch is de brief een keer of drie 'zoek' geweest en zelfs een keer niet aangekomen. Ik heb het dus over aangetekende post...

't Zijn een stel geldzuigers, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:12:
[...]
Digitenne lijkt me het enige goede alternatief als je dan toch digitale TV wilt hebben. Ik schrijf dat ook op mijn website. Het analoge signaal verdwijnt per 30 okt uit de ether. Als je dan op camping, boot, achter in de tuin, of waar dan ook nog TV wilt ontvangen kun je dat alleen met digitenne. Om nou EN een digitaal kabel abbo te nemen EN een digitenne abbo lijkt me wat dubbel, waarom niet alleen digitenne, die settopbox is makkelijk meeneembaar.
Dat zou zeker dubbelop zijn, maar je hoeft gelukkig geen abonnement te nemen om Nederland 1, 2 en 3 te ontvangen. Wel vereist als je andere zenders wilt ontvangen.

Vanaf dat moment is het televisiesignaal voor Nederland 1, 2 en 3 en de regionale omroepen in heel Nederland gratis via de digitale ether te ontvangen. Er hoeft alleen een decoder en eenmalig een smartcard te worden aangeschaft. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
De box gebruikt 15W aan energie hetgeen maandelijks meer kost dan het abbonement!
15 Watt aan energie kost per jaar ongeveer (15 x 1,60 euro/watt/jaar = ) 24 euro. Oftewel het abonnement kost minder dan 2 euro/maand?

Ik heb zelf geen ervaring met de UPC mediabox enzo, want ik kijk nog gewoon analoog via Essent.
Over dat zappen. Hierboven werd al aangegeven dat het zappen net zo snel gaat als met de analoge tuner?
Dus dan zou dat niet echt een nadeel meer zijn. Bij Essent digitaal heb ik gezien (bij kennissen) dat het soms wel een seconde, of langer duurt voordat je de volgende zender ziet. Dat vond ik irritant.

Blijven dus de overige nadelen over:
• decoder/ontvanger nodig voor elke TV/video waarop je het tegelijk wilt ontvangen, tenzij je iets vanaf een van de analoog beschikbare zenders wilt opnemen/kijken.
• videorecorder kan niet de zender via de decorder zappen, dus 2 programma's achter elkaar programmeren op verschillende zenders kan alleen maar als minstens 1 zender ook op analoog beschikbaar is.
• apparaat neemt te veel energie/wordt te warm. (heb je meteen beeld als 'ie een tijd uitgestaan heeft?)
• in geval van slechte ontvangst is 'digitale storing' vervelender dan 'analoge ruis', omdat delen van het beeld, of het hele beeld of geluid weg kan vallen. Je hersenen vinden dit meer afleiden dan ruis over het hele beeld.
• indien de bandbreedte van de uitzending wat te laag is, kan met digitale TV het beeld bij beweging ineens heel wazig worden. Let wel, dit is een gevolg van een keus van de provider om de bandbreedte omlaag te schroeven en hoeft dus niet altijd zo te zijn.
• het kan zijn dat de aanwezige bekabeling wel voldoet voor analoge TV, maar niet meer voor digitale TV, dus mogelijk zijn er extra kosten aan verbonden om het goed te laten werken.
• De provider (UPC in dit geval) kan precies zien wat je wanneer kijkt. Dit kan je GSM- of internetprovider ook, dus het is dan nog maar de vraag wat de provider doet met die informatie.

Maar goed, die nadelen zijn volgens mij niet het meest belangrijke punt waarom je dit topic opende.

Het ongevraagd toesturen van dingen.
Ik heb niet echt een juridische achtergrond, maar puur vanuit mijn logisch nadenken zou ik zeggen dat UPC dan tegen het eind van die 6 maanden actief moet navragen of je die box wilt houden of niet en indien wel dat ze je dan vragen een contract te tekenen. Als ze dat doen is er geen vuiltje aan de lucht.
Als ze je echter dingen toesturen en hopen dat je vergeet het binnen 6 maand terug te sturen, zodat je aan een abonnement vast zit, zitten ze volgens mij fout.
Een vergelijkbaar iets zou zijn dat de lokale groenteboer ineens dingen gaat bezorgen en als ik ze niet terug breng voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is, dat ik dan ineens een rekening krijg.
Of dat postorderbedrijven mij ongevraagd dingen gaan toesturen, onder het mom van probeer het even uit en als je het niet terugstuurt voor die-en-die datum moet je voor het gebruik gaan betalen.

Je moet in die gevallen actief jezelf afmelden van een dienst of afzien van het kopen van een product zonder dat je er om gevraagd hebt. Het lijkt me sterk dat dat toegestaan is.

Het valt ook niet onder de noemer "betere dienst" want er kleven wel degelijk nadelen aan digitale TV, zoals UPC die nu aanbiedt. Die nadelen zullen niet voor iedereen even zwaar wegen, maar het is in elk geval niet per definitie "een betere dienst".

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.

- Bloemen met excuses van UPC ontvangen.
- Opnieuw een UPC medewerker aan de deur die de mediabox kwam ophalen... Zijn collega had hem al opgehaald en vandaag was de dag dat hij anders de kliko ingegaan was (die was al geleegd toen de beste man langs kwam).

Al met al zijn er dus enkelingen binnen UPC die wel goede intenties hebben. De afhandeling verder blijft wel slordig maar er gebeurt wat... beter dan niets zoals dat voorheen ging.

Het lijkt me dat UPC heel nederland excuses moet aanbieden (en bloemen moet sturen) en als ze het echt zouden menen zouden ze ook stoppen met hun actie om de box door je strot te duwen.

Tot slot nog even een opmerking over enkele kortzichtige reacties. De reacties die dingen proberen te weerleggen die ik op mijn site geschreven heb zijn veelal erg kort door de bocht. Mijn site is door die mensen niet goed gelezen en/of niet goed begrepen. Ik neem jullie opmerkingen mee om de informatie verstrekking te verbeteren.
Probeer echter ook het volgende gedachte experiment eens uit: "Ik vind het onzin wat hasse_m schrijft maar die hasse_m heeft dat misschien wel geschreven met de nodige kennis en informatie. Zou het kunen zin dat ik het nog niet goed begrepen/gelezen heb? Wat zou hasse_m dan wel bedoelt kunnen hebben?"
Klein voorbeeldje over de videorecorder. Hier werd het argument aangehaald dat je je analoge signaal er mee kunt blijven opnemen.... nogal onzinnig want waarom zou je digitaal nemen als je dan ook nog analoog biljft kijken?? Ik bedoel uiteraard dat je niet digitaal kunt opnemen en tegelijk kijken naar een andere digitale zender.

Dit blijven verder details want de KERN van mijn betoog is voor 99% de handelswijze van UPC om dit door je strot te duwen!

Ik heb tot nu toe niemand gesproken die het prima vind als je straks van honderden bedrijven in nederland ongevraagd allerlei abbonementen en producten krijgt toegestuurd waarvoor je dure 0900 nummers moet bellen om er vanaf te komen. UPC is slechts bedrijf nummer 1 die dit doet! Andere bedrijven kijken de kat uit de boom en als UPC er mee weg komt dan volgen er meer. Wat mij betreft dus zaak om actie te ondernemen! Ik kan me dan ook simpelweg niet voorstellen dat mensen die mediabox gewoon houden. Hiermee geef je namelijk aan dat je het prima vind dat je binnenkort van KPN ook een box+abbo krijgt en daarna van bedrijf x en daarna y etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Interessant topic. Volgens een brief van UPC krijg ik ook zo'n ding opgestuurd maar ik zit er niet op te wachten. Nu schijnt er een harddisk in de mediabox te zitten klopt dit? Hoe groot is de harddisk? Anders wil ik die er wel uitslopen en de rest in de kliko gooien. Want Art 7 BW7 is hier wel degelijk van toepassing. Ondanks wat StevenK allemaal denkt te weten.
StevenK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:14:
[...]

1. Dit punt is niet discutabel; zie wettekst: "tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied." Ik heb nergens om gevraagd! Er staat niks in mijn overeenkomst met UPC over het toesturen van producten. Het toesturen van de mediabox is dan ook niet gebaseerd op mijn huidige overeenkomst met UPC.

2. Zie weer de wettekst: "die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden" Wat UPC ook meld ik mag dat ding gewoon houden. Zij willen er geld voor hebben die ik maandelijks moet aftikken (en ik krijg er een digitaal signaal bij, so what?)

Dat ik toevallig een overeenkomst met UPC heb voor de levering van een analoog signaal is totaal niet van toepassing. Dus ook geen wanprestatie. Dat is pas het geval wanneer er geen analoog signaal meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
pacificocean schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:50:
Interessant topic. Volgens een brief van UPC krijg ik ook zo'n ding opgestuurd maar ik zit er niet op te wachten. Nu schijnt er een harddisk in de mediabox te zitten klopt dit? Hoe groot is de harddisk? Anders wil ik die er wel uitslopen en de rest in de kliko gooien. Want Art 7 BW7 is hier wel degelijk van toepassing. Ondanks wat StevenK allemaal denkt te weten.
Ik ken diverse systemen van uitleg van wetten en wetteksten, maar de versie waarbij je begint met de tekst uit z'n verband te trekken en het onderscheid tussen elementaire goederenrechtelijke begrippen integraal negeert hebben ze mij nooit geleerd.

Maar ik zou zeggen: voel je vrij. Onderbouw eens met bronnen dat het toezenden van een apparaat om niet het 'toezenden met het doel tot kopen te bewegen' is. En als je dan toch bezig bent, werk dan ook even uit dat wanneer een leverancier in het kader van de voortdurende ontwikkeling van zijn diensten zijn klanten, met wie dus al een contractuele relatie bestaat de middelen ter beschikking stelt om een half jaar om niet gebruik te maken van een nieuwe dienst dat onder die omschrijving staat.

Het kromme aan deze wettekst is namelijk dat deze louter ziet op 'koop'. En koop is een overeenkomst ten aanzien van een 'zaak'. Zou het zo zijn dat je die mediabox moet betalen, dan zou de toezending misschien nog onder de wettekst kunnen vallen.

Als je ook kijkt met welk doel deze wettekst is opgesteld, dan is dat duidelijk: de tekst is bedoeld voor de situatie waarin iets opgestuurd wordt en er dan achteraf betaling wordt gevergd voor die zaak.

Verder is het ook nog eens zou dat UPC er niet heel erg onduidelijk over is dat je die mediabox in bruikleen krijgt
12. Wat wordt bedoeld met bruikleen UPC MediaBox?
De UPC MediaBox blijft eigendom van UPC.

U wordt geacht zorgvuldig met de MediaBox om te gaan en hem conform de handleiding te installeren en te gebruiken. Indien de MediaBox wordt beschadigd of gestolen dient u aangifte te doen bij politie en/of zult u uw verzekering op de hoogte moeten stellen.
En als laatste is het niet voor niets dat je in handboeken nogal eens tegenkomt dat 'het privaatrecht wordt geregeerd door de redelijkheid en billijkheid'. Op grond van 6:248 moeten mensen die met elkaar zaken doen, zich redelijk opstellen. De opstelling waarvan sommige mensen hier blijk geven voldoet daar op geen enkele manier aan en als die opstelling al onder een wettekst te kwalificeren is, moet je eerder denken aan 3:13 (misbruik van recht).

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik van mening ben dat het handelen van UPC laakbaar is. Er wordt op deze manier vooral misbruik gemaakt van de goedgelovigheid en welwillendheid van een grote groep abonnees. Ik ben het alleen daarom eens met het doel van de site van hasse_m. Maar zoals ik al eerder heb onderbouwd is er een specifiek aspect, namelijk het deel waar geprobeerd wordt te argumenteren dat je je zonder problemen die mediabox toe zou kunnen eigenen op grond van een wettelijke bepaling, waar ik me niet in kan vinden.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat de hele digitale dienstverlening van UPC voor een groep mensen, zoals onder getekende, die gebruik maken van een multi-tuner systeem, niet geschikt is.

En het laakbare van het gedrag van UPC kun je op grond van BW 7:7 onderbouwen: net zoals dat artikel het ongevraagd toezenden van een zaak om tot koop te bewegen, is het handelen van UPC onrechtmatig (6:162) en is UPC op die grond aansprakelijk voor de schade die eruit voortvloeit (denk aan tijd om naar het postkantoor te gaan etc), of in ieder geval in strijd met de redelijkheid en billijkheid omdat het uiteindelijke doel is je te bewegen tot het afsluiten van een digitaal abonnement.

Ik kan me zelfs voorstellen dat we met 10 of 15 man een vordering instellen tot vergoeding van de gemaakte kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door StevenK op 08-08-2006 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
De prof. zegt het duidelijker:

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article105667.ece

De decoders voor digitale televisie die UPC ongevraagd bij inwoners van Rijnmond thuisbezorgt, mogen zonder pardon worden weggooid.
Niemand is verplicht moeite te doen het ’cadeautje’ terug te geven aan UPC.
Dat zegt professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van Amsterdam.
,,Ongevraagd toezenden van goederen en diensten is niet toegestaan. Gebeurt dat wel, dan mogen de spullen zonder kosten worden behouden. Wil je het weggooien, dan is dat ook je goed recht. Hoe duur of goedkoop de artikelen ook zijn.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

OH my, ik heb nog nooit zulks paranoia gezien t.o.v een bepaald bedrijf. Ik ben zeker dan helemaal stapelgek dat ik vrijwillig om een Mediabox en DTV heb gevraagd? :o

Ik heb je website bekeken, tsjonge, waar je al niet druk om kan maken! :D

Dat iemand zich druk maakt om de hele situatie in het MIdden-Oosten, of Tsunami's in Azie, okay, maar dit??
Maar ja, UPC gaat je wel rekeningen sturen voor het, niet aangevraagde, abbonement....
Hoezo slecht geinformeerd? Pas na de proefperiode van 6 maanden kost het je 2,16 per maand. Als je voor die tijd niet hebt geannuleerd dan wel box terug gestuurd ben je wel erg laks en is het domweg je eigen schuld dat je ergens voor betaald wat je niet wilt.
Nu de gewone analoge TV uitzendingen binnenkort (oktober 2006) uit de ether zullen verdwijnen is dat mooi handig!
Wat een regelrechte onzin!! Je eigen hetze tegen UPC verminderd je rationele denken. Alleen het ether signaal van NL 1 2 3 verdwijnt. Het analoge TV signaal via kabel maatschappijen blijft nog minstens jaren bestaan.

Beste man, laat je eens goed informeren voordat je complete onwaarheden op het net zet, want dit is gewoon in-en-in triest.

[ Voor 94% gewijzigd door Gunner op 08-08-2006 14:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

makreel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:59:

De decoders voor digitale televisie die UPC ongevraagd bij inwoners van Rijnmond thuisbezorgt, mogen zonder pardon worden weggooid.
Dat zegt professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van Amsterdam.
,,Ongevraagd toezenden van goederen en diensten is niet toegestaan. Gebeurt dat wel, dan mogen de spullen zonder kosten worden behouden. Wil je het weggooien, dan is dat ook je goed recht. Hoe duur of goedkoop de artikelen ook zijn.’’
Eerlijk gezegd betwijfel ik (zelfs ondanks het feit dat het een prof. betreft) of dat wel correct is. Want denk je niet dat UPC dat vantevoren haarfijn uitgezocht heeft, voordat ze een half miljoen (of meer?) van die bakjes a €100,- de deur uit doen? |:(
Jullie blijven wel zeiken dat UPC alles voor het geld doet, nou dan weet ik ook zeker dat ze ook dát goed uitgezocht hebben hoor. Anders is dat toch wel een flinke strop (reken maar uit) voor zo'n 'geldzuigend bedrijf', of niet dan? :)

Naast deze reactie vind ik dit toch wel een vermakelijk topic, waarbij ik mijzelf kan vinden in de geplaatste reacties door StevenK en BoyGenius :)

Hoezo druk maken om álles... :z :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:44
Dat zegt professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van
En dat is echt zijn naam :+

Zal hij wel alles weten over de KABEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:36:
[...]
Nogmaals. De reactie van UPC hierop was heel duidelijk! Ze hebben echt moeite gedaan om te voorkomen dat ik dat ding in de klikko ging gooien. Ze hebben ook niet gereageerd dat mijn visie op BW7:7 niet correct was. Ik heb geschreven dat ze dat zouden moeten doen indien ze van mening waren dat dat niet klopte. Dus... iemand brieven nodig waaruit blijkt dat UPC daar mee in stemt? Ik heb ze beschikbaar!
[...]
UPC laat ook wel een ophaalopdracht uitvoeren zonder moeilijke brieven. Zie ook Garantie "voorwaarden" die in een brief is vermeld bij de mediabox.
TD-er schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:39:
[...]

Het ongevraagd toesturen van dingen.
Ik heb niet echt een juridische achtergrond, maar puur vanuit mijn logisch nadenken zou ik zeggen dat UPC dan tegen het eind van die 6 maanden actief moet navragen of je die box wilt houden of niet en indien wel dat ze je dan vragen een contract te tekenen. Als ze dat doen is er geen vuiltje aan de lucht.
Als ze je echter dingen toesturen en hopen dat je vergeet het binnen 6 maand terug te sturen, zodat je aan een abonnement vast zit, zitten ze volgens mij fout.
[...]
En dat gebeurt als het goed is.

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 08-08-2006 14:49 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 12-09 17:34
Breepee schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:12:

Bovendien proberen die gluiperds alles aan te grijpen voor een prijsverhoging. 5 jaar geleden was het onder de tien euro, nu loopt het al tegen de 20, en dan heb ik gewoon dezelfde analoge lijn... Schurken zijn het daar bij UPC. Heb de telefoon en internet al verplaats naar een ander, alleen qua analoge TV is er gewoon niks anders...
Meerdere tv's doe je gewoon lekker via je analoge kabel, die nog jaren blijft.. En prijsverhogingen? Och, ze trekken gewoon alle tarieven van hun gebied gelijk. Dat jij nou in een gemeente woont waar de oude tv-aanbieder een laag tarief hanteerde.. Daarbij, kijk eens wat het bij bv essent kost, €15,20. Wow, dat betaalde je vorig jaar ook bij upc ;)

Traag zappen heb je op de meeste digitale dozen wel.. Niet alleen bij upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
dreambox usert meldt \\o

gewoon met z'n alle overgaan op DVB-s (satelliet), dan ben je ook niet meer afhankelijk van UPC. proble m solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Ik heb geen balkon op het zuiden, dus dat wordt moeilijk.

Overigens gaat het de topicstarter om de google ad clicks:
http://getrich.hasse.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
RedHat schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:05:
dreambox usert meldt \\o

gewoon met z'n alle overgaan op DVB-s (satelliet), dan ben je ook niet meer afhankelijk van UPC. proble m solved :)
Als jij hier ff komt helpen om een schotel tussen de bomen door te richten, dan flikker ik UPC er meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van diverse reacties die totaal niet (of niet goed) gelezen hebben wat ik schreef haal ik even de allerdomste er uit. Ik neem ook die feedback mee om mijn site leesbaarder/duidelijker te maken. Maar soms wordt dat me wel heel erg moeilijk gemaakt. Als je het perse verkeerd wil lezen dan kan dat natuurlijk altijd. Ik zou toch willen adviseren om 'het gedachten experiment' in 1 van mijn vorige posts dan eens uit te voeren! Stel nou dat ik toch wel weet waar ik het over heb?
quote: http://upc.hasse.nl/
Nu de gewone analoge TV uitzendingen binnenkort (oktober 2006) uit de ether zullen verdwijnen is dat mooi handig!
Gunner schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:14:
Wat een regelrechte onzin!! Je eigen hetze tegen UPC verminderd je rationele denken. Alleen het ether signaal van NL 1 2 3 verdwijnt. Het analoge TV signaal via kabel maatschappijen blijft nog minstens jaren bestaan.

Beste man, laat je eens goed informeren voordat je complete onwaarheden op het net zet, want dit is gewoon in-en-in triest.
Moet ik nou echt gaan uitleggen wat ether betekend??? Lijkt me voor 99,9% van de tweakers juist storend als ik tot dat (lage) nivo dingen moet gaan uitleggen. Het is hier geen newbie forum.

Deselnietemin bedankt voor je feedback. Je hebt totaal niet begrepen wat ik schreef en die feedback neem ik dus mee om het leesbaarder en duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

@StevenK, jij lijkt in iedergeval ook wat verstand te hebben van juridische dingen. Geen idee of dat ook echt zo is hoor. Maar wat die prof. zegt is, naar mijn mening, wel tegenstrijdig met jouw opmerkingen. Ik zou een reactie hierop van jou wel op prijs stellen. Is het tegenstrijdig of juist wederzijds aanvullend wat jullie zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makreel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:08:
Overigens gaat het de topicstarter om de google ad clicks:
http://getrich.hasse.nl/
Pffff... alles om de topicstrater zwart te maken? Wat is dat nou voor een offtopic onzin? Mijn getrich website heb ik al tijden. Dit is een parodie op sites zoals de Rich Jerk die je geld laten betalen voor dat soort informatie. Heeft helemaal niets met UPC te maken. Jouw linkje heeft echter wel 2 nieuwe inschrijvingen opgeleverd waardoor ik $100 krijg als die 2 slimme tweakers ook $100 hebben verdient. Dus bedankt daarvoor.

Ik heb op mijn UPC site Google Ads geplaats om de gemaakte kosten aan UPC terug te verdienen. Ik had gehoopt dat er UPC ads bij zouden staan want dat was wel erg ironisch geweest. Opbrengst daarvan is tot op heden 2,80 en dus nog niet kostendekkend voor 40 minuten een 0900 nummer bellen en versturen van 2 faxen.

Doel van mijn UPC website is puur en alleen informatie verstrekken over de uiterste dubieuze praktijken van UPC. Ik hoop hierdoor zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van de problematiek. Op deze manier krijgen we straks dagelijks opt-out aanbiedingen toegestuurd. Over alle info die daar staat is nagedacht en is ook gecontroleerd. Energie kosten lijken wat aan de hoge kant, 25 euro lijkt realistischer te zijn. Ik werk er nu aan om informatie die verkeerd gelezen lijkt te kunnen worden te verbeteren.

tot slot: Ik heb nooit een brief of DVD ontvangen maar dat is wat mij betreft ook totaal niet relevant.

Laten we proberen om ontopic te blijven. Niet te verzanden in een flamewar met UPC fanboys. Topic is wat mij betreft dus het ongevraagd toesturen want voor de dicussie over UPC digital is een appart topic (zie mijn TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
AlterMann schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:01:
[...]

Meerdere tv's doe je gewoon lekker via je analoge kabel, die nog jaren blijft..
Maar stiekem steeds duurder wordt, omdat die prijzen vrijgegeven zijn tbv de concurrentie maar UPC iedereen van z'n kabel afhoud.
En prijsverhogingen? Och, ze trekken gewoon alle tarieven van hun gebied gelijk. Dat jij nou in een gemeente woont waar de oude tv-aanbieder een laag tarief hanteerde.. Daarbij, kijk eens wat het bij bv essent kost, €15,20. Wow, dat betaalde je vorig jaar ook bij upc ;)
Ja, ik vind 10 zat hoor. Geen idee waarom ik tov. 5 jaar geleden opeens het dubbele moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Breepee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:29:
[...]

Ja, ik vind 10 zat hoor. Geen idee waarom ik tov. 5 jaar geleden opeens het dubbele moet betalen.
Om het zo tenenkrommend slecht te krijgen natuurlijk.
Dat gaat niet voor niets hoor. Ze moeten die man die 's avonds de band van The Nanny er nog een keer in stopt ook smartengeld betalen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ok, wij hebben sinds een weekje ook zo'n mediabox (Thomson). Idd een kloteding. Minstens 3 keer per dag loopt ie vast tijdens het 'zappen', wat ook niet al te snel gaat idd....

Het ding wordt WARM, terwijl hij goed geventileerd staat. Ook als je hem op een open plek staat loopt ie ook vast als ie er zin in heeft.

We hebben een opname gemaakt op de DVD recorder, vond ie het ineens leuk om door de hele film heen een letter in beeld te zetten, die er na een "stekker uit/in" weer uit verdwijnt.

Hij verbruikt idd continu 15 a 16 watt energie...

UPC mag hem terug hebben.

Kan me niet voorstellen dat UPC hier wat aan kan verdienen. Niemand wil die zooi, en veel mensen sturen hem gebruikt terug, en daar kunnen zij ook niks meer mee. Wordt een leuke opslag daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
StevenK schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 06:37:

Maar ik zou zeggen: voel je vrij. Onderbouw eens met bronnen dat het toezenden van een apparaat om niet het 'toezenden met het doel tot kopen te bewegen' is. En als je dan toch bezig bent, werk dan ook even uit dat wanneer een leverancier in het kader van de voortdurende ontwikkeling van zijn diensten zijn klanten, met wie dus al een contractuele relatie bestaat de middelen ter beschikking stelt om een half jaar om niet gebruik te maken van een nieuwe dienst dat onder die omschrijving staat.
Onderbouwen doet UPC zelf door na verloop van tijd een rekening te sturen van 175 euro voor de mediabox. Hoezo "om niet"? En in welke kader UPC de mediabox opstuurt maakt mij geen moer uit. Ik hoef toch niet al die meuk te lezen die UPC meestuurt? Ik kan die mediabox verkopen weggooien watever zolang ik hem maar niet aansluit op mijn kabel aansluiting. Mijn contractuele relatie met UPC is zij leveren een signaal en ik betaal daarvoor. Al het andere heeft betrekking op een nieuw contract dat UPC met mij wil sluiten maar waarop ik niet in hoef te gaan.

@Gunner Het gaat niet om het product dtv van upc, maar de manier waarop UPC dit bij zijn klanten probeert op te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:47:
Ok, wij hebben sinds een weekje ook zo'n mediabox (Thomson). Idd een kloteding. Minstens 3 keer per dag loopt ie vast tijdens het 'zappen', wat ook niet al te snel gaat idd....

Het ding wordt WARM, terwijl hij goed geventileerd staat. Ook als je hem op een open plek staat loopt ie ook vast als ie er zin in heeft.

We hebben een opname gemaakt op de DVD recorder, vond ie het ineens leuk om door de hele film heen een letter in beeld te zetten, die er na een "stekker uit/in" weer uit verdwijnt.

Hij verbruikt idd continu 15 a 16 watt energie...

UPC mag hem terug hebben.

Kan me niet voorstellen dat UPC hier wat aan kan verdienen. Niemand wil die zooi, en veel mensen sturen hem gebruikt terug, en daar kunnen zij ook niks meer mee. Wordt een leuke opslag daaro.
Hoe warm wordt hij? Is er brandgevaar? Ik las een verhaal van iemand bij radar of kassa die vond dat er wel degelijk brandgevaar was. Wat is jouw mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:12:
[...]

@StevenK, jij lijkt in iedergeval ook wat verstand te hebben van juridische dingen. Geen idee of dat ook echt zo is hoor. Maar wat die prof. zegt is, naar mijn mening, wel tegenstrijdig met jouw opmerkingen. Ik zou een reactie hierop van jou wel op prijs stellen. Is het tegenstrijdig of juist wederzijds aanvullend wat jullie zeggen?
Ik ben ook maar een mens en ik kan het helemaal verkeerd begrepen hebben, maar zoals ze 't mij geleerd hebben is het in strijd met de redelijkheid en billijkheid van BW 6:2 / 6:248 om het ding ongezien weg te gooien. En zelfs het weggooien met een succesvol beroep op BW 7:7 is naar mijn mening misbruik van recht.

Zoals die prof het zegt of lijkt te zeggen, zou je alles wat je ongevraagd toegestuurd wordt zomaar weg mogen gooien. Daarvan weet ik zeker dat het onjuist is. Stel dat A bij een winkel iets bestelt op naam van hasse_m, dan is die winkel volledig te goeder trouw wanneer ze het pakketje met acceptgiro naar hasse_m opsturen. Zoals die prof 't hier zegt of lijkt te zeggen zou je ook in dat geval het pakketje weg mogen gooien. Het lijkt me evident dat dat niet het geval is.
pacificocean schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:11:
[...]

Onderbouwen doet UPC zelf door na verloop van tijd een rekening te sturen van 175 euro voor de mediabox.
Nu lees ik echter hieronder dat UPC het ding wel faktureert ? Als dat het geval is, dan is een beroep op BW 7:7 in mijn ogen wel gerechtvaardigd.
Hoezo "om niet"? En in welke kader UPC de mediabox opstuurt maakt mij geen moer uit. Ik hoef toch niet al die meuk te lezen die UPC meestuurt?
Dat ben ik niet met je eens. Als je dat spul niet leest, weet je ook niet op welke grond UPC het ding opstuurt. Misschien is het ding wel opgestuurd omdat UPC denkt dat jij erom gevraagd hebt. Als UPC dat denkt, dan is een beroep op 7:7 sowieso niet op zijn plaats.

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 08-08-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
StevenK schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:10:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Als je dat spul niet leest, weet je ook niet op welke grond UPC het ding opstuurt. Misschien is het ding wel opgestuurd omdat UPC denkt dat jij erom gevraagd hebt. Als UPC dat denkt, dan is een beroep op 7:7 sowieso niet op zijn plaats.
Dat zou kunnen verklaren waarom sommigen hier aangaven dat in hun begeleidende brief iets stond als "nav. van ons gesprek...."
Dan kan UPC het altijd proberen te gooien op dat ze je benaderd hebben en dat je interesse had. Administratieve fouten hebben uiteraard "niets" hiermee te maken ;)

Maar goed, er staat me iets bij dat Radar een tijdje geleden een item had over bedrijven die dingen opsturen en later ineens een rekening sturen, dat dingen die je ongevraagd toegezonden worden jouw eigendom zijn.
De kneep zit 'm hier dan in dat woordje "ongevraagd". Aangezien het algemeen bekend is dat UPC van voren niet weet wat ze van achter doen, kunnen ze het altijd proberen te gooien op dat ze je gevraagd hadden, wat dan ook uit de brief "blijkt".

Het weggooien van de decoder lijkt me dan ook vrij lastig later te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:09:
Moet ik nou echt gaan uitleggen wat ether betekend??? Lijkt me voor 99,9% van de tweakers juist storend als ik tot dat (lage) nivo dingen moet gaan uitleggen. Het is hier geen newbie forum.

Deselnietemin bedankt voor je feedback. Je hebt totaal niet begrepen wat ik schreef en die feedback neem ik dus mee om het leesbaarder en duidelijker te maken.
Zucht. Ik weet wel wat je met ether bedoelt. Maar de relatie tussen ether en digitale TV zie ik niet zo. Het analoge signaal via het kabel netwerk zal niet eind oktober verdwijnen. Dat wou ik enkel aangeven.

Even verder lezende op je site zie ik de relatie met Digitenne, maar nog is dat niet echt een eerlijke vergelijking.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 08-08-2006 22:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dit topic begint te veel te lijken op flamen richting UPC en/of TS. De discussie mag daarom, op een normale, minder vijandige toon voortgezet worden is UPC Digital TV - Deel 3 dat als langer beschikbaar is voor je vragen en opmerkingen over UPC.

Ten tweede lijkt het erop dat de TS middels zijn website geld wil verdienen wat dit topic een vorm van spam maakt. Ook dat is ongewenst op GoT. Dit wordt voor mij versterkt door de volgende citaten van upc.hasse.nl:
Om andere deze ellende te besparen heb ik deze website gemaakt. Er staan wat advertenties op om de gemaakte kosten terug te verdienen. Iedere keer als een bezoeker van deze website op een UPC advertentie klikt, kost UPC dat minimaal 20 cent waarvan ik en Google beide een deel krijgen.
en http://getrich.hasse.nl/:
So it's all about the subject of your website. It's all very dynamic and you should spread your chances. My advise is to create many websites about different subjects and just enjoy any dollar you get. After all you can just relax and meanwhile the money comes in!
Dit topic is bij deze dus gesloten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.