Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe en DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic was helaas gesloten: Welk geheugen voor Conroe op ASUS bord , dus maar een nieuwe geopend.

Als ik naar de specs van het Asus bord kijk staat er "Dual-channel DDR2 800/667/533 max. 8GB" zie: http://nl.asus.com/produc...48&model=1198&modelmenu=1
De FSB kan op 1066Mhz draaien: "1066/800MHz".
Testen met de Conroe E6600 maken volgens mij succesvol gebruik van DDR2 1066.
Waarom staat dan niet op de officiele site van Asus dat dit bord ook DDR2 1066Mhz (PC8500) ondersteund? Misschien begrijp ik het niet? Kan iemand het me svp uitleggen?

Mijn tweede vraag:
- Asus P5W DH Deluxe, Conroe E6600 en DDR2 SDRAM PC8500
of
- Asus P5W DH Deluxe, Conroe E6600 en DDR2 SDRAM PC6400 (150 - 200 euro goedkoper)?

Thx

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
Als je er twee reepjes inzet (dual - channel) dan is pc 6400 al overkill als je geen extreme oc doet. Als je erbij telt dat pc 8500 niet ondersteund wordt en 150-200 euro duurder is, waarom zou je dit dan pakken?

dual channel 533 MHz is snel genoeg, dus 800 Mhz is al ruim, zelfs bij OC.

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, het is niet de bedoeling zomaar een topic te openen na een slotje. Er is vast een reden dat dat topic is dicht gegaan.

Ten tweede, als je op de Asus site kijkt dan vind je in de QVL welk geheugen erop kan.
dus ik zou gewoon DDR533 erin gooien, dat is snel zat om synchroon te draaien met je FSB van de cpu, en zolang je niet wilt OCen heb je ook niet echt sneller nodig. Als je nieuws: Effect snel geheugen op prestaties Core 2 gemeten gelezen had had je ook gezien dat PC4200 in principe de beste keus is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh, ik veronderstelde dat het topic afgesloten was omdat de vraag beantwoord was. Mijn vraag was hieraan gerelateerd (vond ik) en daarom had ik 'm liever in die andere thread gezet.

Ik heb in de QVL van het Asus bord gekeken en ik begrijp niet waarom er geen DDR2 1066 bij staat. Zie ook mijn eerste vraag.

@asfaloth_arwen: je zegt "dat pc 8500 niet ondersteund wordt". Wederom, dit begrijp ik dus niet. Waar komen dan die reviews vandaan op basis van de PC8500? Dus wordt ie nu wel of niet ondersteund, of is het misschien: staat niet in de spec maar werkt wel.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
Laat ik het dan anders zeggen: Asus ondersteund het officieel niet. Of het wel gaat werken durf ik je niet te zeggen. Echter, zoals Terw_Dan en ik al eerder aan hebben gegeven, pc4200/5333MHz is voldoende, wil je OC'en, dan zou je voor pc 6400/800MHz kunnen gaan.

Hoe het een en ander werkt is ook terug te vinden in de FAQ van dit forum, en lees ook de link die Terw_Dan heeft gepost.

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:53:
Ja duh, ik veronderstelde dat het topic afgesloten was omdat de vraag beantwoord was. Mijn vraag was hieraan gerelateerd (vond ik) en daarom had ik 'm liever in die andere thread gezet.

Ik heb in de QVL van het Asus bord gekeken en ik begrijp niet waarom er geen DDR2 1066 bij staat. Zie ook mijn eerste vraag.
Nou, moederbord fabrikanten gooien meestal niet extreem overclock geheugen in hun QVL maar alleen het mainstream geheugen, omdat de meeste personen dit gaan gebruiken.

Waarom wil jij dit geheugen er eigenlijk induwen?

Verwijderd

het staat niet op de site omdat voor de snelheden die WEL op de site staan in de bios gewoon een optie is opgenomen om het geheugen op die snelheid te laten lopen.
En voor de snelheden die niet op de site staan is geen optie opgenomen en dus moet je gaan overklokken. Maar dat kan ook, maar de kans is dat het niet werkt, dat weet je niet van tevoren, dat krijg je met overklokken.
Simpel he?
ALs je de asus p5w dh bios een keer gezien hebt wordt het allemaal duidelijk.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:24:
het staat niet op de site omdat voor de snelheden die WEL op de site staan in de bios gewoon een optie is opgenomen om het geheugen op die snelheid te laten lopen.
En voor de snelheden die niet op de site staan is geen optie opgenomen en dus moet je gaan overklokken. Maar dat kan ook, maar de kans is dat het niet werkt, dat weet je niet van tevoren, dat krijg je met overklokken.
Simpel he?
ALs je de asus p5w dh bios een keer gezien hebt wordt het allemaal duidelijk.
applaus voor catscit _/-\o_

Al wil die jongen helemaal niet overclocken , dan nog kan ie met pc 8500 geheugen een topsnelheid bereiken op de asus, die heeft zoveel dividers omhoog dat ie gewoon default kan draaien met zijn cpu, en zijn geheugen op 532mhz (dus ddr1064)
Dus loopt zijn geheugen gelijk met zijn bus snelheid, dat kan wel eens aardig performance winst opleveren t.o.v die 4200 die hier word geadviseerd.

@ts
Het is wel wat je zelf voldoende vind he, divider 2:3 is voor de meeste mensen meer dan voldoende , dan kan je het met pc6400 af , standaard 266 fsb /mem bijna 400mhz (ddr800)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:29:
Waarom staat dan niet op de officiele site van Asus dat dit bord ook DDR2 1066Mhz (PC8500) ondersteund? Misschien begrijp ik het niet? Kan iemand het me svp uitleggen?
Omdat je dan het bord moet overklokken. Daar adverteren ze niet mee.
Mijn tweede vraag:
- Asus P5W DH Deluxe, Conroe E6600 en DDR2 SDRAM PC8500
of
- Asus P5W DH Deluxe, Conroe E6600 en DDR2 SDRAM PC6400 (150 - 200 euro goedkoper)?

Thx
PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Basic stuff dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.