Toon posts:

SATA als slave in Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 harde schijven, een IDE 20GB van Maxtor en een SATA2 van 250GB ook van Maxtor.

Windows XP op de SATA-HD van 250 GB is kaduk en ik kom er niet meer in, maar er zitten wel files in die ik graag wil behouden voordat ik mijn C-schijf formateer en Windows opnieuw installeer. Ik heb nu op de IDE-HD van 20GB Windows XP geïnstalleerd. Via deze wil ik namelijk in de SATA-HD van 250GB komen, om mijn files over te nemen. Alleen kan ik bij "mijn computer" deze partitie niet vinden. Als de PC start zie ik dat 'ie 'm wel leest, maar bij "mijn computer" verschijnt 'ie niet. Kan iemand mij helpen??? Er staan namelijk mails van laatste 3 jaren van mij er op.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Heb je de S-ATA drivers wel geinstalleerd?
:+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft dat ding wel een schijfletter toegewezen gekregen? (kijk eens of hij wel in diskmanagement verschijnt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle drivers geinstalleerd van die CD van mn motherboard (Asus A8N-SLI Premium).

Wat is een schijfletter toewijzen en hoe doe je dat?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:03
ErikRedbeard schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:32:
Heb je de S-ATA drivers wel geinstalleerd?
:+
Dat is denk ik ook het probleem.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
rechtse knop bij deze computer -> beheren -> schijfbeheer -> selecteer schijf (staat waarschijnlijk als schijf 1) -> rechtse knop en dan op iets van stationletter of formateren klikken. nu kan je de stationletter toewijzen en de hd wordt dan ook geformateerd.

http://specs.tweak.to/15535

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

tjtristan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:23:....en de hd wordt dan ook geformateerd.
maar dat is nou net niet de bedoeling ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter

[...]
maar dat is nou net niet de bedoeling
Ik wou net zeggen......................
rechtse knop bij deze computer -> beheren -> schijfbeheer -> selecteer schijf (staat waarschijnlijk als schijf 1) -> rechtse knop en dan op iets van stationletter of formateren klikken. nu kan je de stationletter toewijzen en de hd wordt dan ook geformateerd.
Als ik rechtklik op die schijf kon maken, dan kan ik dus erin komen. Dan was deze topic niet nodig geweest.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:46:
[...]

Ik wou net zeggen......................

[...]

Als ik rechtklik op die schijf kon maken, dan kan ik dus erin komen. Dan was deze topic niet nodig geweest.
ja sorry neit goed gelezen ik dacht dat het een nieuwe schijf was.

http://specs.tweak.to/15535

• Sayko
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

JayJay. Zie je wel een schijf van 250Gb in
rechtse knop bij deze computer -> beheren ->schijfbeheer ->
staan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:46:

Je moet dat ook op 'deze computer' doen, daar kun je bij je schijfbeheer komen.
Staat die schijf daar wel tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet ik dan helaas morgen doen. Die PC ligt nog ergens beneden. Dat ding is klote zwaar :P. Maar als ik opstart dan zie ik het ergens tussen staan en die Sillicon Array Manager of zoiets, daar ziets hij 'm ook.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:56:
Dat moet ik dan helaas morgen doen. Die PC ligt nog ergens beneden. Dat ding is klote zwaar :P. Maar als ik opstart dan zie ik het ergens tussen staan en die Sillicon Array Manager of zoiets, daar ziets hij 'm ook.
Dat is 't bios van je controller. Dat staat geheel los van je OS.

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
kan sata wel als slave ? als ik zo in mij bios settings kijk zie ik alleen 1st sata master 2nd master sate enz :P heb alleen maar ide ervaring dus dacht kvraag het ff

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

sata is nooit slave aangezien er maar 1 hd op een controller kan. Sata is gewoon sata. Wat jij bedoeld is dat je hem als 2e hd in je systeem hebt ziten. Dat kan normaal prima. De schijf zou gewoon zichtbaar en benaderbaar moeten zijn. Echter als je met ntfs gewerkt hebt en bepaalde user rechten kan het wel zijn dat je wellicht wat lastiger in systeem mappen kan komen. Maar goed dat is een 2e actie. Eerst de schijf weer in beeld krijgen. Hij moet dus gewoon via schijfbeheer te vinden zijn. Staat hij daar niet heb je toch een redelijk probleem. Je kan nog kijken of je hem via DOS (niet via de windows dos box) kan benaderen.

nb voor zover je het niet weet maar als je outlook gebruikt moet je dus het bestand outlook.pst zoeken en importeren in je nieuwe install. Dan het je direct alles weer terug

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 05-08-2006 01:22 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:15:
kan sata wel als slave ? als ik zo in mij bios settings kijk zie ik alleen 1st sata master 2nd master sate enz :P heb alleen maar ide ervaring dus dacht kvraag het ff
Master en slave bestaat niet meer bij S-ATA, soms wordt er nog wel gerefereerd naar een S-ATA master en slave, maar dat wijst dan op de connector op het mobo om die uit elkaar te houden, niet een master/slave setting op de schijf zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij staat niet bij schijfbeheer.

What to do now my friends?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 16:03

DataGhost

iPL dev

s-ata drivers installeren, zoals gezegd. Verder formatteer je helemaal niks bij het toewijzen van een stationsletter.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Silicon Array Manager? Ik zie niet wat voor moederbord je hebt, maar heb je de schijf nu niet toevallig aan de onboard RAID controller gehangen ipv een normale SATA controller van de chipset?
Anders zou je even kunnen proberen of dat helpt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Kan je de schijf in een ander systeem hangen?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Weet je zeker dat je windows niet meer start omdat je windows installatie beschadigd is?

Het is mischien niet onverstandig om de schijf eens te testen op defecten.

Verder zou je natuurlijk recovery tools kunnen proberen.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

en kan dit niks met de bekende A8N -/- Maxtor problemen te maken hebben?
of waren dat oudere schijven?

Simplicity is de bom...

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Colan schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:01:
en kan dit niks met de bekende A8N -/- Maxtor problemen te maken hebben?
of waren dat oudere schijven?
Dat zou goed kunnen. Zal alleen een beetje afhangen van firware versie van de HDD en de gebruikte BIOS van het mobo.

Verwijderd

Hoe staat in je bios wat je gebruikt misschien staat hij alleen op IDE probeers eens mixed dat hij zowel ide als sata pakt. dat is bij mijn moederbord namelijk in te stellen ook een asus.

• tweaker2003
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
misschien kan je dit uitproberen:

plaats de sata-hd in een externe behuizing(usb of firewire),
haal het bestand outlook.pst even uit, dan heb jij in iedere
geval je mails terug.

tip: neem gmail!!!!
en laat altijd een kopie op server staan. EN BACKUP MAKEN.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben een weekje naar Praag geweest, en ben gisternacht terug. Ik zal ff die dingen uitproberen, dan krijgen jullie zo snel mogelijk een verslag. Mijn excuses nogmaals.

• WPN
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

je kan ook een linux live cd gebruiken

knoppix ofzow
dan het bestand op je IDE zetten en klaar
makkelijker dan proberen uit te vogelen waarom de schijf niet in je nieuwe XP wordt herkent?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad bij dieSATA_RAID gedaan. Nu kan mijn pc bij Hardwarebeheer wel mijn SATA-schijf zien, maar bij Deze Computer staat 'ie er nog steeds niet.

Ik heb een A8N-SLI Premium.

Heeft het met NTFS of FAT32 te maken?

• WPN
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

probeer via de diskmanager (eerder in topic al voorbij gekomen hoe je daar moet komen) een drive letter toe te voegen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:07:
probeer via de diskmanager (eerder in topic al voorbij gekomen hoe je daar moet komen) een drive letter toe te voegen?
Maar worden mijn schijf dan wel of niet geformateerd? Eentje zeg wel en de ander zeg niet

Verwijderd

Peluso schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:10:
je kan ook een linux live cd gebruiken

knoppix ofzow
dan het bestand op je IDE zetten en klaar
makkelijker dan proberen uit te vogelen waarom de schijf niet in je nieuwe XP wordt herkent?
Yep, zoals Peluso al zegt: maak een Knoppix cd en kopieer alle belangrijke bestanden naar je andere schijf of brand het op een CD/DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, als dat kon dan had ik deze topic niet geopend. Dat is wat ik wil bereiken met deze topic.

1) Mijn probleem dat mijn pc 'm niet leest is verholpen. Ik had de connector gestopt in SATA_RAID ipv van SATA. Onder apparaatbeheer zie ik 'm wel tussenstaan.
2) Nu moet ik dus in dat schijfbeheer een stationletter toewijzen volgens sommigen en dat meot 'ie werken. De vraag is nu: Formateert mijn schijf dan wel of niet? Tjtristan zegt van wel en Dataghost zegt van niet. Wat is het nou?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 19:33 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 13:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:32:
Nogmaals, als dat kon dan had ik deze topic niet geopend. Dat is wat ik wil bereiken met deze topic.

1) Mijn probleem dat mijn pc 'm niet leest is verholpen. Ik had de connector gestopt in SATA_RAID ipv van SATA. Onder apparaatbeheer zie ik 'm wel tussenstaan.
2) Nu moet ik dus in dat schijfbeheer een stationletter toewijzen volgens sommigen en dat meot 'ie werken. De vraag is nu: Formateert mijn schijf dan wel of niet? Tjtristan zegt van wel en Dataghost zegt van niet. Wat is het nou?
Hij formateert NIET. Daar is de optie formatteren voor ;) . Bovendien, hij zou het altijd nog even vragen. Dit is echt de way to go.

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik zie 'm neit staan

Bij APPARAATBEHEER zie ik 'm WEL
Bij SCHIJFBEHEER zie ik 'm NIET

Wat is de volgende stap?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 21:32 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
WTF je zegt net dat ie wel onder schijfbeheer staat. Ik heb nog nooit zo'n rommelig topic gezien, post straks eens even je probleem gedetailleerd opnieuw met alles wat wel en niet werkte... Zo werkt het niet :X.

Verwijderd

Topicstarter
Lees beter zou ik zeggen. Ik zie geen fouten staan. Misschien leest jij rommelig.....

Verwijderd

waarom zou je geen Knoppix Linux CD kunnen gebruiken? Heb je dit wel al geprobeerd dan?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm....

Er staat dat ik met die knoppix bestanden kan overzetten naar mn IDE. Maar ik kan die bestanden niet eens zien, hoe moet ik dan overzetten?

Ten 2e wil ik alleen mijn mail van outlook express en favo links hebben, de rest zit op andere schijven van mn SATA-schijf en wordt dus geen probleem als ik mijn Windows installeer op C:/ van mn SATA-schijf

Wat houdt Knoppix Linux CD dan in? Misschien dat ik iets neit goed begrijp.

Verwijderd

Je begrijpt het niet ja....
Met knoppix kan je een besturingssysteem op je computer starten, ZONDER gebruik te maken van een harde schijf. Hij gebruikt namelijk het geheugen van je computer om het systeem op te starten.
Dus maak een knoppix CD (of DVD), en kopieer in Knoppix de bestanden van de ene schijf naar de andere schijf (waarschijnlijk ziet knoppix wel de SATA disk).
Knoppix website

Verwijderd

Topicstarter
*CD branden gelukt*

To Be Continued.....

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
*ZuChT*

In knoppix ziet 'ie 'm niet..... :'(:'(

Update:
1) In Knoppix ziet 'ie 'm niet
2) Onder Windows zie ik 'm wel onder APPARAATBEHEER
3) Onder Windows issie niet te zien onder SCHIJFBEHEER

Wat moet ik nu doen, nadat ik ook Knoppix heb geprobeerd?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 19:30

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:02:
*ZuChT*

In knoppix ziet 'ie 'm niet..... :'(:'(

Update:
1) In Knoppix ziet 'ie 'm niet
2) Onder Windows zie ik 'm wel onder APPARAATBEHEER
3) Onder Windows issie niet te zien onder SCHIJFBEHEER

Wat moet ik nu doen, nadat ik ook Knoppix heb geprobeerd?
wat zie je precies staan onder apparaatbeheer?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:10:
[...]

wat zie je precies staan onder apparaatbeheer?
Uhm....... mijn SATA-schijf waar ik niet in kan komen.........

Verwijderd

Maak eens een screen shot van wat je ziet in apparaatbeheer.

Ik vind het trouwens erg raar dat je hem niet in Knoppix kan zien maar wel in Windows Apparaatbeheer. Heb je uberhaupt wel knoppix normaal gestart?

Verwijderd

In schijfbeheer: als je die balk rechts naar beneden scrollt zie je ook niks?

Verwijderd

Topicstarter
nope, alles leeg. Ik heb toch niks verkeerds vermeld hiervoor?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 13:05 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je hebt in het apparaatbeheer ook een hele mooie vraagteken staan.. staat daar niet toevallig je SATA controller bij? Windows zoekt nl. zelf naar harddisks, en vraag ook een lijst op van de bios.

Ik heb een Ultra TX-133 PATA kaartje in mijn computer, en als ik de drivers niet installeer komt de harddisk er wel in windows bij te staan, maar niet in schijfbeheer.

Pvouput live

Verwijderd

Installeer Partition Magic of een soort gelijk programma anders. En ontkoppel je USB cardreader device eens.

Wat zijn trouwens de rest van je systeemspecs?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 13:08 ]

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
De schijf heeft in het verleden gewerkt en is SATA, je mag er dan van uit gaan dat je bios goed staat zolang je daar niets in hebt verandert. Je geeft aan dat je problemen had met de schijf en dat je daarom XP op een IDE HD hebt gezet om zo te kijken of je toch je dat terug kan halen. Allemaal heel logisch. Wat naar mijn idee heel goed mogelijk is is dat je SATA schijf echt defect is, de controller op de schijf doet het nog wel en geeft netjes de gegevens over de HD door maar voor de rest werkt hij niet meer naar behoren. De schijf wordt dus wel gezien maar kan niet meer benadert worden. Probeer dan ook een util van de HD fabrikant te vinden dia je van CD kan opstarten om zo je HD op defecten te testen. Misschien dat deze site je kan helpen: http://www.ultimatebootcd.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel helemaalopnieuw beginnen met mijn verhaal.

Tot op 2 weken geleden had ik deze specs:
* A7N8X Deluxe
* Maxtor Diamond 10 SATA2 250GB
* Kingston 2x 512 MB
(videokaart en voeding niet van belang neem ik aan)

Ik probeerde me de vrije ruimte die ik had te sjoemelen met PartitionMagic. Nadat ik dit gedaan heb, start mijn Windows XP niet meer op. Hij laadt tot het schermpje met "Windows Xp Porfesional" en ga dan rebooten.
Oplossing is simpel: Repair of opnieuw installeren. Nou koos ik voor repair, maar dat lukte dus niet. Dus zit er niks anders op dan Windows opnieuw te installeren. Maar voor ik dit doe, wil ik nog wel wat dingen uit mijn C-schijf (waar mijn windows op staat) halen. Dit heb ik geporbeerd te doen door een ouwe Maxtor 20GB IDE te lenen van een vriend, daar Windows erop te installeren en via dat in mijn ouwe schijf te komen. Dit is dus niet gelukt.

Intussen is mijn bestelling voor mijn upgrade binnen.
Mijn specs zijn veranderd naar:
* Asus A8N-SLI Premium
* Athlon X2 4200+
en de rest bleef hetzelfde

En toen direct nadat het niet gelukt was onder mijn nieuwe spullen, ben ik dus aan deze topic begonnen.

* Ik had eerst dus in het verkeerd poortje gedaan (SATA_RAID ipv SATA). Dit is gecorrigeerd.
* Te zien onder apparaatbeheer http://www.geocities.com/ltcy00/apparaatbeheer.JPG
* NIET te zien onder schijfbeheer http://www.geocities.com/ltcy00/schijfbeheer.JPG
* Knoppix geprobeer, ook niet gelukt

What to do now???

Verwijderd

Topicstarter
Merijn70 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:26:
De schijf heeft in het verleden gewerkt en is SATA, je mag er dan van uit gaan dat je bios goed staat zolang je daar niets in hebt verandert. Je geeft aan dat je problemen had met de schijf en dat je daarom XP op een IDE HD hebt gezet om zo te kijken of je toch je dat terug kan halen. Allemaal heel logisch. Wat naar mijn idee heel goed mogelijk is is dat je SATA schijf echt defect is, de controller op de schijf doet het nog wel en geeft netjes de gegevens over de HD door maar voor de rest werkt hij niet meer naar behoren. De schijf wordt dus wel gezien maar kan niet meer benadert worden. Probeer dan ook een util van de HD fabrikant te vinden dia je van CD kan opstarten om zo je HD op defecten te testen. Misschien dat deze site je kan helpen: http://www.ultimatebootcd.com/
Ik denk niet dat mijn schijf kapot is, want mijn vriend die samen met mij die spullen bestelde heeft een nieuwe HD besteld (zelfde als die van mij) en bij hem zelfde probleem.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Dan is de kans groot dat jullie de verkeerde rivisie schijf hebben gekocht.

Er was een tijdje terug een probleem met Maxtor schijven en de NForce chipset.

misschien leverd dit een oplossing naast de andere genoemde zaken kan het wellicht een
beetje meer inzicht geven waarom niet.

nieuws: Maxtor repareert SATA-problemen met nForce4-chipsets

Verwijderd

Topicstarter
Hiervoor onder de A7N8X werkte mijn schijf ook gewoon goed, dus dat is het probleem niet.

Probleem is nu gewoon dat wanneer ik een IDE- en een SATA-schijf inzet dat ik niet in de SATA-schijf komt. Dit is zo bij beide mobo's.

• Krypt
Nogmaals dan.. wat staat er bij je onbekende apparaten? Bij dat vraagteken in je apparaatbeheer. Is dat misschien je SATA controller. Windows enumereert op 2 manieren harddisks, direct via de controler en via int13. Het kan zijn dat windows je controler niet herkend, maar wel de harddisk via int13.

Dit had is zelf ook met mijn Ultra TX-133 controller..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Bij vraagteken staat
* VGA kaart
* Ethernet
* Geluidskaart

• Krypt
Misschien iets wat je kunt proberen..
Rechts klik "Schijfbeheer", en daar voor "Schijven opnieuw controleren" kiezen (tja. sorry. op mijn werk laptop heb ik een nl'se Windows XP op staan)

Pvouput live

Verwijderd

wat zegt Eventviewer (start-->settings-->control panel-->administrative tools-->eventviewer) en dan kijken bij System
en
probeer opnieuw Partition Magic te gebruiken. Soms repareert PM een harde schijf als er een fout op zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nu mee online komt is ook NL-versie, dus no problem.

Verwijderd

Topicstarter
* Rechterklik bij schijfbeheer gedaan ---> Geen resultaat
* Kan "administrative tools-->eventviewer" niet vinden

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:52:
* Rechterklik bij schijfbeheer gedaan ---> Geen resultaat
* Kan "administrative tools-->eventviewer" niet vinden
Start-> uitvoeren - > eventvwr.msc

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben daar binnen gekomen.

Zie heelveel fouten, maar zegt me niks. Wat moet ik nu doen?

Wat betreft Partitionmagic: Die ik gedl hebt zit een fout, dus nu bezig met andere te dl-en. Tegenslag komt echt niet in zn eentje..........

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 17:28 ]

Verwijderd

post maar een paar screenshots van eventviewer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd, omdat deze Windows onder de oude mobo is geinstalleerd. Geen verschil.

Ik heb maar wat screenshots gemaakt.

www.geocities.com/ltcy00/eventviewerI.JPG
www.geocities.com/ltcy00/eventviewerII.JPG
www.geocities.com/ltcy00/eventviewerIII.JPG
www.geocities.com/ltcy00/eventviewerIV.JPG
www.geocities.com/ltcy00/eventviewerV.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 20:11 ]

Verwijderd

ok dus duidelijk een harddisk fout. Waarschijnlijk bad block. En misschien is dit dus op te lossing door opnieuw Partition Magic te installeren..... Dus als ik jou was zou ik dat eerst proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik zonet gedaan, zelfde fout als de vorige Windows XP. Bij Powerquest en Norton Partitionmagic:

Init failed: error 45
CRC error in data

:'( Don't tell me my HD has been crashed.......... :'(

Verwijderd

je kan in google het volgende typen:
eventid 7 disk

En dan kijken of er oplossingen bij staan.... Voor de rest weet ik het ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:05:
:'( Don't tell me my HD has been crashed.......... :'(
Your HD has crashed.

Nu dus alle truken uit de OM FAQ volgen, met name het
Data Recovery gedeelte :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben helaas niet overtuigd van jouw inzet in deze kwestie, JayJay. Je zoekt, probeert, vindt en sluit helemaal niks uit met behulp van de online danwel offline naslagwerken. Dit topic gaat dan ook dicht. Neem eens rustig de OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? door om jezelf een eindje verder te helpen. Daarnaast zou het doornemen van de Algemene gedragsregels (Netiquette) geen slecht idee zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.