Toon posts:

Snelheid intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gekocht met 1GB intern geheugen en ik had een pc met 768 MB intern geheugen... Als ik nu op mijn nieuwe pc winrar of quickpar gebruik is ie veel trager dan op mijn oude pc... :'(

Weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan kan doen ??

Verwijderd

Eh.. ik denk dat je wel wat meer info moet verschaffen...

Je nieuwe pc heeft tenslotte niet alleen ander geheugen, maar ook een andere processor, andere Harde schijf enz enz enz

Heb je bijvoorbeeld, om maar wat te noemen de drivers voor je moederbord geladen? (alleen van toepassing als je zelf je windows hebt geïnstalleerd)
Dit kan HEEL VEEL schelen, zeker als de hardrware niet standaard door windows wordt ondersteund (wat geldt voor bijna alle nieuwe hadware, simpelweg omdat die "jonger" is dat windows zelf)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:02:
Eh.. ik denk dat je wel wat meer info moet verschaffen...

Je nieuwe pc heeft tenslotte niet alleen ander geheugen, maar ook een andere processor, andere Harde schijf enz enz enz

Heb je bijvoorbeeld, om maar wat te noemen de drivers voor je moederbord geladen? (alleen van toepassing als je zelf je windows hebt geïnstalleerd)
Dit kan HEEL VEEL schelen, zeker als de hardrware niet standaard door windows wordt ondersteund (wat geldt voor bijna alle nieuwe hadware, simpelweg omdat die "jonger" is dat windows zelf)
De nieuwe pc was al voor geinstalleerd dus ik heb er verder niets meegedaan.

Specs.
AMD Sepron 3000 +
1 GB Intern geheugen
160 GB HD

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

De nieuwe pc was al voor geinstalleerd dus ik heb er verder niets meegedaan.

Specs.
AMD Sepron 3000 +
1 GB Intern geheugen
160 GB HD
Voorgeïnstalleerd zou gewoon helemaal goed moeten zijn. Maar even ter vergelijking: Wat voor pc was je oude pc? Een programma als WinRAR heeft vooral een snelle cpu nodig.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
En van welke configuratie kom je af? Welke processor, welke hardeschijf?

NOFI, maar een sempron 3000+ is geen uitblinker in winrar/quickpar.

Specs

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:09:
Iemand koopt meestal niet een compleet nieuw systeem, die zijn oude systeem niet op alle punten overtreft.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:09:
En van welke configuratie kom je af? Welke processor, welke hardeschijf?

Specs oude pc

AMD 2000
80 GB HD
768 Intern

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen hier niks mee. Begin je je eens te verdiepen in de basisbeginselen. De FAQ van dit subforum is een goed startpunt. Zie bijvoorbeeld PMG FAQ » Mijn PC is traag, hoe komt dat?

Ik sluit dit topic wegens gebrek aan aantoonbare inzet van jouw kant. Neem eens de faq "forumgedrag" door voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.