AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual 4800+

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Beste GoT lezers,

Als allereerst mijn excuses als ik dit hier verkeerd post en of domme vragen stel. Ik doe dit nl ook maar voor het eerst.
Zal beginnen met het vertellen op wat voor systeem ik draai en wat voor merken misschien dat dit voor sommige dan bekend over komt.

Windows XP Pro SP2
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual 4800+, 2.41GHz, 2Mb, S-939, Box
Zalman CNPS7700-ALCU CPU Cooler
Dane-Elec 2Gb Dual-Channel kit, 2x1Gb, PC3200, 400MHz
Western Digital 160Gb, 7200rpm SATA300, 8Mb cache
Asus Asus EN7950GX2 1Gb
Asus A8N-SLI Premium, nforce4, Heatpipe. PCI-E
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic 24bit
Enermax voeding EG495AX-VE SFMA 485W Noisetaker
Coolermaster Stacker 830

Nu zit ik met het volgende als ik bv BF2 op 1600x1200 of 1280x1024 speel krijg ik na een uurtje een schokkerige game play. Ik heb voor deze kaart meerdere XFX 7900 GTX 512Mb series gehad die deden het zelfde en gaven daarbij ook nog eens artifacts ( de artifacts zijn een bekent probleem bij dit type kaart als ik andere topics lees ) Ik heb ook verschillende drivers geprobeerd. Ook herinstallaties van zowel BF2 als XP gaven verder geen verbeteringen. Moet wel zeggen dat de laatste driver 91.37 het best draait. Het gekke is dat HL2 wel goed loopt in 1600x1200 met AA en AF op max ( heel soms een schokje ). Zou dit nu echt aan BF2 liggen of kan dit ook een conflict zijn tussen bepaalde hardware en of software ?

Bedankt voor het lezen en hopend op nuttige info van de kenners :)

Mvg,
UgotHeinzzd

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kan het geen warmteprobleem zijn? Dat zou wel verklaren dat het pas na een uur komt, en dat het bij meerdere graka's is .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

Volgens mij had BF2 problemen met dual core cpu's. Als je in BF2 zit even naar je taakbeheer switchen en 1 CPU uitschakelen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Wat voor een voeding en kast heb je? Hoeveel en welke case-fans? Dit lijkt op een warmte- of eventueel een voedingsprobleem.

Verwijderd

DeluxZ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:06:
Volgens mij had BF2 problemen met dual core cpu's. Als je in BF2 zit even naar je taakbeheer switchen en 1 CPU uitschakelen.
Je kan het proberen, maar ik draai erg veel BF2 en dit probleem ken ik niet met mijn X2 4400.
Warmte denk ik, zet de kast eens open en zet er eens een blower op. Goed hard laten draaien, dan moet hij gewoonweg wel koelen.
Dan weet je of het daar in zit.

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
@ the_joen
Dit dacht ik zelf ook maar aangezien de temperaturen maar mijn weten goed zijn
Koud: CPU 35, Systeem 32, GPU1 53, GPU2 58
Warm:CPU 42, Systeem 36, GPU1 69, GPU2 71

@ DeluxZ
Dit heb ik ook geprobeerd wat verder niet echt een verschil gaf het duurde wel ietsje langer voor de problemen zich voor deden. Heb ook contact gehad met een helpdesk van EA/BF2 die beweerde dat ze wel dualcore cpu's ondersteunde.

@ needless to say
Sorry, had dit er even bij moeten zetten. Ik heb een Enermax voeding de EG495AX-VE SFMA 485W Noisetaker. En ik gebruik een Coolermaster stacker 830. Case-fans: 1 voor (naar binnen), 1 boven (naar binnen), 2 zijkant (naar binnen) en 1 aan de achterkant (naar buiten) plus me voeding.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4198/img4447ub0.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/3921/img4453tv7.th.jpg

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Jammer dat ik zo weinig hulp reacties krijg ;(

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 04-08-2006 23:59 ]

Verwijderd

Je voeding klinkt wel aan de lage kant. Ik denk dat, dat het enige kan zijn waar het aan zou kunnen liggen.

Verwijderd

Heb je al eens de Dual Core optimizer van AMD geinstalleerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:47:
Heb je al eens de Dual Core optimizer van AMD geinstalleerd?
heb ik ook eens geïnstalelerd. helpt dat eigenlijk????

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:49:
[...]

heb ik ook eens geïnstalelerd. helpt dat eigenlijk????
Zou wel moeten, misschien niet in alle gevallen.

Als de voeding stabiele voltages levert voldoet ie wel, 485 W a-merk is meer als voldoende. Heb je alle drivers geinstaleerd (chipset etc.) en oude drivers goed opgeruimd?

Specs

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:00:
[...]

Zou wel moeten, misschien niet in alle gevallen.

Als de voeding stabiele voltages levert voldoet ie wel, 485 W a-merk is meer als voldoende. Heb je alle drivers geinstaleerd (chipset etc.) en oude drivers goed opgeruimd?
Me voeding is het niet denk ik,maar hoe sluit ik dit zeker uit? Heb een zware speaker set van Logitech ( 500 RMS ) en als ik die voluit zet krijg ik bv geen trillend beeld wat ik bij me oude voeding wel had. Wat de drivers betreft ik heb de bijgeleverde drivers gebruikt niet de laatste versies,omdat er her en der beweerd word dat niet veel beter zijn,..toch? Ook heb ik me harde schijf op de langzame manier geformatteerd en de hele meuk er opnieuw op gezet wat ook niks uithaalt. Zou dit ook aan een slechte harde schijf kunnen liggen ik dacht zelf van niet,maar twijfel. Snap er onderhand niks meer van het zou als een yekko moeten draaien lijkt mij… :|

@ Kev0
Zal het er morgen voor de lol is op zetten, maar volgens mij deed het weinig tot niks van wat ik me herinneren kan.

[ Voor 5% gewijzigd door UgotHeinzzd op 05-08-2006 01:37 ]

• asfaloth_arwen
Speakerset zal wel eigen voeding hebben neem ik aan? dat zou niet/nauwelijks uit mogen maken. Als het invloed heeft op je monitor heeft dit te maken met magnetisme danwel slechte aarding van pc/monitor.

Specs

Verwijderd

Mij lijkt t dat je een brakke voeding hebt(zit er wel eens tussen),en anders denk ik toch de warmte...dit moet normaal toch lekker draaien lijkt mij.

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:36:
Speakerset zal wel eigen voeding hebben neem ik aan? dat zou niet/nauwelijks uit mogen maken. Als het invloed heeft op je monitor heeft dit te maken met magnetisme danwel slechte aarding van pc/monitor.
Ja heeft wel z'n eigen voeding,maar bij de vorige voeding die ik had ( Nexus NX-5000 500W ) kreeg ik bij zware belastingen een onstabiel beeld. Deze stond op de maat van de muziek te springen. Volgens Informatique zou me voeding het niet kunnen zijn.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

deze al eens gezien?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

lijken dezelfde symptomen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• asfaloth_arwen
ff over een hele andere boeg. Welke patches van bf2 heb je geprobeert? je geeft aan dat je het probleem alleen ondervindt bij bf2, als ik het goed begrijp?

Specs

Verwijderd

UgotHeinzzd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:40:

Sorry, had dit er even bij moeten zetten. Ik heb een Enermax voeding de EG495AX-VE SFMA 485W Noisetaker. En ik gebruik een Coolermaster stacker 830. Case-fans: 1 voor (naar binnen), 1 boven (naar binnen), 2 zijkant (naar binnen) en 1 aan de achterkant (naar buiten) plus me voeding.
Foto:
[afbeelding] [afbeelding]
Die bovenin moet je naar buiten laten blazen, niet dat dat de oorzaak van je probleem is ofzo....

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
@ piems
Dit kom zeker overeen als ik het zo lees zal het morgen ook gelijk eens proberen!! Thnx mate!!

@ asfaloth_arwen
Ik speel op dit moment maar 2 games waarvan BF2 het meest heb ook alle patches geprobeerd behalve de 1.4 BETA. Wat HL2 betreft dit draait goed tot dat er veel gebeurd in het spel dan wil hij ook wel eens vervelend gaan doen,maar lang niet zo erg als BF2. Dit zou ook deels kunnen liggen aan het feit dat die patches het spel er niet beter op hebben gemaakt!

@ Dynacore
Ik zal hem eens omdraaien kijken of dit in temperatuur verschilt. Wat is het in jou kast trouwens een rommeltje :o wel nice verder!

[ Voor 13% gewijzigd door UgotHeinzzd op 05-08-2006 02:14 ]

Verwijderd

hehe, das nog een verouderde foto :P
Heb ondertussen de kabels wel wat opgeruimd.
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9233/stacker74ct.th.jpg
Ook zit er nog een crossflow fan bij in, nog niet op die foto te zien (...en morgen een X2 4600+ :9~ )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 02:20 ]

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:18:
hehe, das nog een verouderde foto :P
Heb ondertussen de kabels wel wat opgeruimd.
[afbeelding]
Ook zit er nog een crossflow fan bij in, nog niet op die foto te zien (...en morgen een X2 4600+ :9~ )
Ziet er wel beter uit zo ;) er werd mij verteld dat die crossflow fan geen ruk aan lucht verplaatst??
Maar goed...ik los hier niet me probleem mee op. Zal morgen eerst het advies van piems opvolgen :)
En als jij een X2 4600+ neemt zou ik zijn post ook maar even lezen misschien heb je er wat aan.

[ Voor 7% gewijzigd door UgotHeinzzd op 05-08-2006 02:25 ]

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Nou ik dus met goede hoop de hotfix gedownload samen met de dual core optimizer begint hij bij de installatie van de hotfix te zeuren over een error, omdat ik XP in het Nederlands draai en dus niet compatible is met de Engelse hotfix :( Ik zoeken naar een Nederlands versie MOOI NIET ;(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:31
UgotHeinzzd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:53:
Nou ik dus met goede hoop de hotfix gedownload samen met de dual core optimizer begint hij bij de installatie van de hotfix te zeuren over een error, omdat ik XP in het Nederlands draai en dus niet compatible is met de Engelse hotfix :( Ik zoeken naar een Nederlands versie MOOI NIET ;(
Dan zoek je dus duidelijk _niet_ goed ;)
[XP x86] KB896256 Hotfix voor dual core*

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Niet goed gezocht zegt ie dan :X Ik heb me scheel zitten zoeken!
Maarre bedankt meneer Crash de Moderator _/-\o_ ben er nog niet helemaal zeker van,maar volgens mij werkt het. Vraag me alleen wel af waarom er hier gesproken word over een AMD 1.2.2.0... driver na de installatie bij mij is deze het zelfde gebleven nl de 5.1.2600.0 klopt dit?

ps iedereen die de moeite heeft genomen om te helpen THNX ALL !!

[ Voor 5% gewijzigd door UgotHeinzzd op 06-08-2006 17:34 ]

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Geachte Moderator,
U mag wat mij betreft dit topic sluiten de AMD driver icm de MS hotfix werken goed met als resultaat een veel stabieler systeem. Ik blijf me alleen wel afvragen hoe dat nou met die driver versies zit.
En is het mogelijk om zelf je hardeschijf te testen ik heb nl het idee dat deze niet goed functioneert.

Mvg,
UgotHeinzzd

[ Voor 26% gewijzigd door UgotHeinzzd op 06-08-2006 22:48 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mischien even een laatste aanvulling als ik zo vrij mag zijn :)

http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html

computer voor alle werkzaamheden

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Ik neem aan dat je met de link richt op de AMD Dual-Core Optimizer download?
Deze heb ik al geinstalleerd en mijn driver versie blijft dat nog steeds 5.1.2600.0. ipv 1.2.2.0...

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
vraagje over die optimizer, doet die echt wat nuttigs? Is er ergens een lijst oid met applicaties en games die erdoor versnellen?
Pagina: 1