Sluiting Battlefield 2-topic in SGD

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb Terr al via icq gecontact en een email gestuurd over topic [PC] Battlefield 2 - Deel XXXIX, maar hij reageert niet :?
Ik vind het namelijk erg jammer dat dit topic gesloten is. Er zijn een paar mensen die daar niet normaal kunnen reageren, maar waarom krijgen die mensen dan geen waarschuwing/ban, maar wordt gewoon het topic gesloten? Nu is iedereen gestraft voor wat andere mensen gedaan hebben...

BF2 wordt nog steeds veel gespeeld en ik las dat topic altijd met plezier. Ik zou graag de mogelijkheid om over BF2 te discussieren op GOT blijven houden.

Kan dit topic niet weer open, en kunnen mensen die niet normaal reageren niet gewoon individueel gestraft worden?

[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 04-08-2006 09:44 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat topic is al een paar keer open en dicht geweest. Denk niet dat de mods nog zin hebben in meer van dit gezeur.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb even de topictitel aangepast, zodat het wat duidelijker is waarover het gaat ...

verder zal terr hier enkel antwoord kunnen geven.
(al vermoed ik wel enigszins wat hij gaat zeggen: er is meermaals ingegrepen en gepoogd dat topic een herstart te geven en bepaalde mensen die de boel daar verziekten aan te pakken, zonder resultaat)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Maar als je die mensen gewoon een ban geeft (ze zijn blijkbaar hardleers?) dan is het probleem toch weg? Oorzaak weg, probleem weg, lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even snel zo doorgelezen, gevalletje slowchat met bergen 'pwning'.

Deze modbreak geeft toch duidelijk aan wat wel/niet mag, maar zie betreffende topic dat gewoon doorgaan. (bring it on bitch.. :/)

Dan nog de hoeveelheid blauwe tekst (mods-edit). Goeden lijden onder de kwaden..

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2006 10:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach. Al sinds BF2 heb je bergen spelers die willen laten zien hoe goed ze zijn en hoeveel medailles ze wel niet hebben. Op een gegeven moment komt dat gewoon een hoop mensen (die wel voor de lol spelen) de strot uit.

Het topic heeft al een tijd geen toegevoegde waarde meer IMHO.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Maak gewoon 2 topics :P

Eén voor de spelers die voor de lol spelen en één waar die paar blaatapen (we weten allemaal wie) elkaar kunnen afzeiken. En ban die gasten uit het andere topic.

Klaar :Y)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

[PC] Battlefield 2 - Deel XXXIX voor de blaatapen
[PC] Battlefield 2 - Deel XXXIX voor de echte lol

Lijkt me leuk Rinaldo :P

Maar even serieus: ben het wel eens met Firefoz. Die figuren die zo'n topic verzieken, en zelfs na een modbreak doorgaan, moeten gewoon een ban aan de broek krijgen: sfeerverzieken is killer no1 voor topics en dat moeten we niet hebben op GoT, ongeacht welk subforum het gebeurt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Remy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:57:
Die figuren die zo'n topic verzieken, en zelfs na een modbreak doorgaan, moeten gewoon een ban aan de broek krijgen: sfeerverzieken is killer no1 voor topics en dat moeten we niet hebben op GoT, ongeacht welk subforum het gebeurt :)
Eensch: we moeten echt gaan oppassen dat 1% kwaden het voor de 99% goeden kan verpesten. Ze zijn vaak genoeg gewaarschuwd!

En als ze pochen belangrijker vinden dan de regels volgen, dan moeten ze dat maar ergens anders doen: alsof we dat domme gelul gaan missen :N

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Remy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:57:
Maar even serieus: ben het wel eens met Firefoz. Die figuren die zo'n topic verzieken, en zelfs na een modbreak doorgaan, moeten gewoon een ban aan de broek krijgen: sfeerverzieken is killer no1 voor topics en dat moeten we niet hebben op GoT, ongeacht welk subforum het gebeurt :)
Een ban geven is het laatse mddel, een OW is een goede start. Als je inderdaad na een modbreak doorgaat ben je hardleers. En als je na een OW doorgaat kun je ook een SGD ban geven. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Het topic dichtgooien is meestal van tijdelijke aard, de SGD mods weten ook wel dat zoiets ook de goede users treft. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik kan zien wat een aantal mensen al aan PM's en OW's hebben gehad daar in dat topic: een (temp) ban is idd het laatste redmiddel, en lijkt zo langzamerhand wel nodig: anders zou ik het niet noemen :)
Het topic dichtgooien is meestal van tijdelijke aard, de SGD mods weten ook wel dat zoiets ook de goede users treft. :)
Dat weet ik ook, aangezien ik ook wel es moderator ben geweest :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Het lijkt me dan een goed moment om met de (temp?)bans te gaan beginnen. We kunnen moeilijk elk topic waarin mensen de regels overtreden opslot gaan gooien he? Dat is een beetje dweilen met de kraan open...kunnen beter de oorzaak wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
En hoe nu verder? Terr is er niet ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:24:
laat hij het topic heropenen als de nieuwe patch uit 1.4 is.
zowat alle beta 1.4B2 servers zijn ook uit de lucht.

Ace ruikt een nieuwe patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik lees al sinds eewn aantal weken dat topic niet meer. Het is het afgelopen half jaar van kwaad tot erger geworden. Het stikte van de modbreaks maar iedereen gaat gewoon verder met slowchat en geflame. De lol was er volgens mij al lang af voor een groot deel van de '99% goeden'.
Ik heb het laatste topic even doorgekeken en daar vind ik de verhouding 99%-1% ook terug, maar net andersom, de meeste posts horen gewoon totaal niet thuis op GoT.

Een afkoelban voor de ergste users lijkt mij een goed idee.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

laat hij het topic heropenen als de nieuwe patch uit 1.4 is.
zowat alle beta 1.4B2 servers zijn ook uit de lucht.

Ace ruikt een nieuwe patch
Een paar dagen daarna zou ik voorstellen.
De eerste paar dagen na de release zijn de meeste posts ook van 'Ik heb hem gedownload' / 'hoe moet ik hem installeren' / 'hij werkt bij mij niet :S'

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 05-08-2006 15:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Een paar dagen daarna zou ik voorstellen.
De eerste paar dagen na de release zijn de meeste posts ook van 'Ik heb hem gedownload' / 'hoe moet ik hem installeren' / 'hij werkt bij mij niet :S'
maar wel weer een nieuwe frisse start, (je kan het overdrijven hoor.)
messchien om het topic intressanter te maken.

kunnen we ook een FPS video gedeelte bij het topic start neer te zetten.
kan jij je acties mee delen.

want er gebeuren best wel erge/leuke dingen op de battlefield
en battlerecoder files van clan battles van je team, geeft iets vernieuwends.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 19:49
FireFoz schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:24:
Meneer is een beetje ongeduldig :? :{
Ook Terr heeft een sociaal leven naast GoT en het is ook nog eens vakantie voor de meesten. Je kan dus niet a-la-minute een reactie van hem verwachten, laat staan eisen. Je hebt Terr al gemaild en onze HGA is ook op de hoogte, dus je krijgt echt wel een antwoord op korte termijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het maar zo makkelijk om ieder storend element gelijk een ban te geven. Volgens de richtlijnen die we hanteren, waar ik overigens niets tegen heb en ik ze ook niet zou willen zien veranderen, kan zo'n storend element redelijk wat keren een topic verpesten voordat je aan 2 of 3 OWs en dus een tijdelijke ban zit. Maar ik wil me eigenlijk meer richten op het onderliggende probleem.

Het probleem met dit en andere langerlopende topic echter is dat er nog maar weinig nuttigs over het spel te melden is, alles is immers al gezegd. Daardoor is het topic alleen nog maar interessant voor een relatief klein groep mensen.

Het enige wat die kleine groep kan melden, blijkt uit ervaring, zijn mededelingen als: "hij teamkillde met te vaak", "die server admins zijn lamers", "mijn stats zijn beter dan die van jou" en "EA is een brak flutbedrijf en bij Dice werken alleen maar prutsers". Behalve dat het niet erg nuttig is, zijn veel van die reacties een voedingsbodem voor flames. Het bekritiseren van iemands statistieken ligt namelijk erg gevoelig 8)7

Natuurlijk kunnen we de storende elementen wegwerken en het topic gewoon weer open doen, maar uiteindelijk dat leidt maar tot een ding: nog een Flight Simulator - deel 79 en [PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 12.

Die beide topics waren nog problematischer dan het BF2-topic en beide hebben veel aandacht gehad. Resultaat: de topics zijn zo rustig geworden dat ze bijna uitgestorven zijn. Dat vind ik niet erg, want mensen kunnen er nog steeds vragen stellen en informatie vandaan halen, maar ik vermoed dat liefhebbers van het topic graag iets anders zien.

Als jullie een idee hebben hoe langerlopende topics (of alleen het BF2-topic) wel interessant gehouden kan worden, graag. Ikzelf kan niets anders bedenken dan langlopende topics sluiten zodra ze langere tijd problemen geven, omdat er voor spellen die na zoveel tijd nog steeds populair zijn genoeg andere communities op internet bestaan. Vragen kunnen altijd in SPV gesteld worden. Maar daar zijn vast niet veel mensen het mee eens, gok ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Eigenlijk zal er misschien een beleid op moeten gezet worden als in PGM (zie Abbadon in "PMG Beleid" in het PMG Beleid).
Hierin wordt gesteld dat na het zoveelste Grote xxx topic de nieuwigheid er wel vanaf is. Informatie zal gevonden kunnen worden in een introductie topic, bij SGD misschien vergelijkbaar als de aankondiging van een nieuw spel.
Als je verder problemen hebt met het een of het ander, open je zelf een nieuw topic (na te hebben gezocht etc. bla bla bla), voor spellen hoort dat dan in Spielerij - Problemen & Vragen.

En eigenlijk zou er niets mis zijn met zo'n beleid. Hoewel ik zelf het volgen van het ET topic wel prettig vind toen ik zelf begon, lees ik het nu ook al bijna niet meer. Het topic gaat langzaam, er zijn geen nieuwtjes meer. En dan loopt het gemakkelijk uit op (felle) discussies die snel offtopic gaan of vol zitten met flames. Helaas voor sommigen, maar als je echt een die-hard bent, zit je imho wel op een BF2 of ET forum voor alle nieuwe ins en outs ;)

* mithras is het dus wel eens met Terr :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit hem dan in het feit dat je niet snel genoeg een OW kunt geven. Wat dat betreft moet je misschien wat vaker zelf een draai geven aan de banrichtlijnen en dus gewoon sneller een waarschuwing geven. Overigens is een overtreding waarvoor iemand al eens gewaarschuwd is onmiddellijk goed voor een ban.

Betreft de SGD ban die werd genoemd: daar ben ik fel tegen. Net als tegen een HK of SG ban. Wie zich in welk forum dan ook niet kan gedragen is wat mij betreft helemaal nergens meer welkom.

En ja, die grote, populaire topics zijn sowieso een probleem. Ongeacht het onderwerp of het subforum. Ik begrijp overigens dat slotje wel. Ik zie het nu ook al gebeuren dat het slotje er weer af gaat, en er binnen niet al te lange tijd weer zal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:53:
Het probleem zit hem dan in het feit dat je niet snel genoeg een OW kunt geven. Wat dat betreft moet je misschien wat vaker zelf een draai geven aan de banrichtlijnen en dus gewoon sneller een waarschuwing geven. Overigens is een overtreding waarvoor iemand al eens gewaarschuwd is onmiddellijk goed voor een ban.
In de GC topics zie je over controversiële onderwerpen soms dat er ZT (zero tolerance) topics van gemaakt worden. Misschien dat dit hier ook handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een minimaal aantal karakters die je in een post moet maken (IMHO zijn het voornamelijk de 1/2 zinnen replies die de boel verpesten, lokt veelal alleen maar chattekst uit), alleen zal dat niet zo snel ingevoerd worden lijkt me.

Wil ik vooraf opmerken bij de voorbeelden die ik opnoem niet de persoon zelf wil 'aanvallen' maar puur als voorbeelden aan wil halen.
Zo? }) }) }) }) :D
Verwijderd in "[PC] Battlefield 2 - Deel XXXVIII"Zoiets is nu pure onzin om als reactie te posten, het voegt helemaal niets toe behalve databasevervuiling, zou verwijderd moeten worden.
Dank!!!.. zal het proberen.
aMUSEd in "[PC] Battlefield 2 - Deel XXXVIII"Opzich aardig dat ie laat weten er misschien wat aan te hebben maar ook een overbodige reactie. Ten eerste is het al niet de bedoeling in SGD techvragen te stellen (en wie zich aangevallen voelt, het is niet als een straf/laten zien wie de baas is oid bedoeld het is de bedoeling om dit soort vragen in SPV te posten zodat het uiteindelijk makkelijker gevonden kan worden met de search).
Ten tweede zou het beter zijn als de user eerst zijn oplossing geprobeert had en vervolgens uitgebreid verslag zou doen om toekomstige users ook te kunnen helpen, hierin zou best een bedankje kunnen.

Dat topic alleen al staat vol met dit soort replies, het zijn vrijwel altijd de replies met 1 a 2 regels..

Ik ben er persoonlijk niet op tegen dat iemand met zijn stats zich te pochen MITS er een (mooi) verhaal bij zit.

Misschien een twee weken ofzo bij wijze van test dit soort reacties gewoon zonder melding te verwijderen als mod (op basis van een topicwaarschuwing die dan in het bf2 topic staat zodat het voor iedereen duidelijk is). Dit topic open houden voor commentaar. Users die opmerken dat hun post verwijderd is en verhaal willen halen verwijs je hiernaar toe zodat ze kunnen mee/nadenken hoe het anders moet.
Dat verwijderen van posts zou imho ook moeten gelden voor reacties als "topic gaat weer naar chatgehalte" of "je post niet volgens de regels" etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
RoD schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:56:
[...]

In de GC topics zie je over controversiële onderwerpen soms dat er ZT (zero tolerance) topics van gemaakt worden. Misschien dat dit hier ook handig is?
Been there, done that met o.a. het Enemy Territory topic. Uiteindelijk wordt het er niet veel beter op, omdat je constant posts loopt te trashen, modbreaks loopt te plaatsen en waarschuwingen zit te versturen. Wat harder aanpakken is soms nodig, maar het moet geen politieagentje spelen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Crash schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

Been there, done that met o.a. het Enemy Territory topic. Uiteindelijk wordt het er niet veel beter op, omdat je constant posts loopt te trashen, modbreaks loopt te plaatsen en waarschuwingen zit te versturen. Wat harder aanpakken is soms nodig, maar het moet geen politieagentje spelen worden :)
Maar met elke keer dezelfde die het verzieken moet er (uiteindelijk) wel aanleiding zijn om die users en OW te geven? Helaas, maar er is duidelijkheid geweest over het forumgedrag van die users. Helaas, maar wel terecht imho.
Zoals eerder gezegd over het ET topic, dat het langzaam loopt: iedereen kan nu wel (redelijk O-)) met elkaar opschieten om een slotje te voorkomen. "Verwijder" je de users die het verzieken, blijven die spreekwoordelijke niet-rotte appels over ;)

offtopic:
En een (temp) ban van een subforum lijkt me ook niet zo'n goed idee inderdaad. De HK en SG daargelaten, aangezien die een "special status" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Telkens als er rotte appels verdwijnen komen er weer bij helaas, of het zijn 'vriendjes van' die het denken weer te moeten gaan verzieken. Vaak is dit op een manier die wel irritant is maar net niet over het randje. Uiteindelijk zullen de echte raddraaiers ook wel aangepakt worden hoor :) Maar als je bezig moet blijven dan eindig je uiteindelijk dus met een gesloten topic en een aantal ontevreden personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik een verrotte appel in dat topic :P
was ?¿ O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:45:
Ben ik een verrotte appel in dat topic :P
was ?¿ O-)
Bekijk je posthistory, vergelijk die met de punten die mensen hier op tafel leggen en trek je conclusie. Het is verder niet relevant voor de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Crash schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:31:
Telkens als er rotte appels verdwijnen komen er weer bij helaas, of het zijn 'vriendjes van' die het denken weer te moeten gaan verzieken. Vaak is dit op een manier die wel irritant is maar net niet over het randje. Uiteindelijk zullen de echte raddraaiers ook wel aangepakt worden hoor :) Maar als je bezig moet blijven dan eindig je uiteindelijk dus met een gesloten topic en een aantal ontevreden personen.
Ik snap natuurlijk dat ook als mod je niet eeuwig in SGD politieagent wil spelen en iedereen op de faq, beleid etc wijzen. Dat zal (of doet het al) ergernissen oproepen.
Maar dan lijkt me alsnog een beleid zoals ik het hier aankaartte nodig: Mithras86 in "Sluiting Battlefield 2-topic in SGD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
dus de Battlefield topics blijven dicht???
wel jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bijzonder wel, dat personen in kwestie die dus trashposten, hier geen enkele post neerzetten omtrend de sluiting ervan :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Mede door al dit soort onzin ben ik ook opgehouden met counter-strike. Iedereen is beter en iedereen pwnt je :').

Als ik zo in het BF2 topic zit te lezen dan is het niet veel anders :'(. Helaas maakt dat het leuke van fps gaming een beetje kapot.

Is dit nou gewoon iets van de laatste generatie, of was het eerder toen ik (kuch lijk wel een opa) net zo? Kan me dat namelijk niet zo erg herinneren :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Tripp op 06-08-2006 15:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tripp schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:05:
Mede door al dit soort onzin ben ik ook opgehouden met counter-strike. Iedereen is beter en iedereen pwnt je :').

Als ik zo in het BF2 topic zit te lezen dan is het niet veel anders :'(. Helaas maakt dat het leuke van fps gaming een beetje kapot.

Is dit nou gewoon iets van de laatste generatie, of was het eerder toen ik (kuch lijk wel een opa) net zo? Kan me dat namelijk niet zo erg herinneren :P.
Ingame merk ik er niet zo veel van, dan is iedereen wel redelijk netjes.
Alleen merk je op een forum dat er weinig inhoudelijk te discussieren is. Je gaat niet zozeer je routes uitleggen die je op de mappen loopt, of welke techniek je gebruikt.
Het gaat veel meer om ervaringen, afspraken voor een gezamelijk spelletje of gewoon mensen afzeiken.

Ik denk dat de levensvatbaarheid voor topics over een aantal online games gewoon laag is. Je ziet het ook bij bijvoorbeeld Titan Quest. Het gaat niet zozeer om tips en problemen, maar om het uitwisselen van items. Beetje jammer.

Heb jij topics op GoT (of welk ander forum) nodig om van een spel te genieten?
Ik speel bijv. BF2 altijd met wat vrienden (laptops bij elkaar en gamen maar), dan heb ik echt geen forum nodig.
Eventueel bij problemen (dan in SPV) of ervaringen / screenshots voor dat je een spel koopt, voor de rest hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Speed24 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:11:
[...]

Ingame merk ik er niet zo veel van, dan is iedereen wel redelijk netjes.
Alleen merk je op een forum dat er weinig inhoudelijk te discussieren is. Je gaat niet zozeer je routes uitleggen die je op de mappen loopt, of welke techniek je gebruikt.
Het gaat veel meer om ervaringen, afspraken voor een gezamelijk spelletje of gewoon mensen afzeiken.

Ik denk dat de levensvatbaarheid voor topics over een aantal online games gewoon laag is. Je ziet het ook bij bijvoorbeeld Titan Quest. Het gaat niet zozeer om tips en problemen, maar om het uitwisselen van items. Beetje jammer.

Heb jij topics op GoT (of welk ander forum) nodig om van een spel te genieten?
Ik speel bijv. BF2 altijd met wat vrienden (laptops bij elkaar en gamen maar), dan heb ik echt geen forum nodig.
Eventueel bij problemen (dan in SPV) of ervaringen / screenshots voor dat je een spel koopt, voor de rest hoeft het van mij niet.
Hier in het forum is het inhoudelijk meestal prima over tactics ed, zo niet wordt er ingegrepen. Mijn ervaringen zijn wel meer ingame, in cs wordt er veel meer gechat ingame dan een andere game. In BF2 blijkt dat echter mee te vallen. Ik heb het ook niet zoveel gespeeld, alleen op LAN. Maar als ik dan die (laatste) reacties lees in het BF2 topic komt het me maar al te bekend voor :|.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik kan er niet om treuren. Ik heb een hele tijd dat topic gelezen. Ik vond het leuk om de verhalen te lezen die mensen mee maakten. Maar op een gegeven moment was het een gejammer van een jewelste over teamkills en baserapen. Tja dan ga ik weer verder kijken.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

ik ben het er mee eens. Zoveel nieuws kan er niet komen in BF2. Laten we alles maar gewoon storten op of in het nieuwe BF game... Kijken of we die netjes kunnen houden.

Ik had bij de laatste 5 topics al het gevoel van been there done that...... So leave it closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
nee want BF2142 zal hetzelfde ''gezeik'' opleveren. Ik vind het idee van Ace beter om bij 1.4 weer met een schone lei te beginnen en heel duidelijk de postregels op te stellen. Dus als je wilt posten, lees ''dit'' dan eerst. En dan hard optreden en veel posts verwijderen die nergens op slaan. Zo hou je op een gegeven moment een interessante discussie over waar iedereen blij mee is. Hoe je in een map het beste ... en ... kan doen, etc. (tactics enzo). Filmpjes lijken me ook heel tof; laat maar eens wat ''geluks-schoten'' of een actie zien die je geen 2e keer kan nadoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen we als Forgotten Hope 2 uitkomt een grote FH2 topic openen. Daar zal voorlopig genoeg nieuwtjes op afkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Het niveau van het BF topic is de laatste delen ook nou niet je van het.

Denk dat dit ook mede komt door de frustratie die 1.3 oplevert. Veel servers/clients crashen waardoor mensen punten verliezen, badges verliezen etc. Ze zijn hier dan aardig opgefokt over en spuien hun gal in het BF topic hier op GoT, daarom is het voorstel van Ace om het topic te heropenen bij 1.4 is misschien wel een goede.

Maar ook net als de anderen vraag ik me af of het nog wel nut heeft, veel is al gezegd en het topic wordt dan zo'n 'ervaringen'-topic waar vrijwel alleen nog maar verhalen worden verteld van wat er allemaal is meegemaakt in een match.

Ik denk uiteindelijk dat het toch het beste is om het maar gesloten te houden, BF 2142 staat binnen 2½ maand op de stoep, wat betekent dat het BF2 topic uiteindelijk een langzame dood zal sterven (?)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Dan heb ik nog wel een ander ideetje :) ... Open een topic met:

Battlefield 2: badges, ribbons, medailles; praat er hier over. En dan dat iedereen z'n stats kan laten zien met een sig ofzo, en kan vertellen hoe je het makkelijkst die en die medaille kan halen, voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img.tehsig.com/usr_21163/tpl_2/image.jpg

EDIT: iedereen die ook zo'n sig wil, gewoon even registeren op Tehsig en dan bij UserCP even BF2 instellen en de rest wijst zich vanzelf. :)

zo heb je 2 ''gescheiden'' topics, en hebben mensen geen last van elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 08-08-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:50:
Het niveau van het BF topic is de laatste delen ook nou niet je van het.

Denk dat dit ook mede komt door de frustratie die 1.3 oplevert. Veel servers/clients crashen waardoor mensen punzten verliezen, badges verliezen etc. Ze zijn hier dan aardig opgefokt over en spuien hun gal in het BF topic hier op GoT, daarom is het voorstel van Ace om het topic te heropenen bij 1.4 is misschien wel een goede.

Maar ook net als de anderen vraag ik me af of het nog wel nut heeft, veel is al gezegd en het topic wordt dan zo'n 'ervaringen'-topic waar vrijwel alleen nog maar verhalen worden verteld van wat er allemaal is meegemaakt in een match.
Er vanuit gaande dat DICE dit keer wel snapt hoe debugging en Quality Assurance in z'n werk gaat, zou dat een deel van de problemen oplossen. Maar dan zitten we nog steeds met het probleem, zoals je inderdaad zegt, dat er verder weinig nuttigs meer over het spel te melden valt.
Ik denk uiteindelijk dat het toch het beste is om het maar gesloten te houden, BF 2142 staat binnen 2½ maand op de stoep, wat betekent dat het BF2 topic uiteindelijk een langzame dood zal sterven (?)
Dat hoeft niet persee trouwens. Na de release van Battlefield Vietnam bleef Battlefield 1942 ook nog geruimte tijd populair. Maar ik denk overigens niet dat het falen van 2142 een impuls zou geven aan het BF2-topic als het om nuttigheid gaat.
sjaakhaar schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:05:
Dan heb ik nog wel een ander ideetje :) ... Open een topic met:

Battlefield 2: badges, ribbons, medailles; praat er hier over. En dan dat iedereen z'n stats kan laten zien met een sig ofzo, en kan vertellen hoe je het makkelijkst die en die medaille kan halen, voorbeeld:

[afbeelding]

EDIT: iedereen die ook zo'n sig wil, gewoon even registeren op Tehsig en dan bij UserCP even BF2 instellen en de rest wijst zich vanzelf. :)

zo heb je 2 ''gescheiden'' topics, en hebben mensen geen last van elkaar.
Dat lijkt mij geen goed idee. Het showen met medailles en statistieken kan niet leiden tot een echte discussie en het is niet iets waar men wat aan heeft. Het zou niet meer worden dan een opsomtopic, waarvan we vinden dat die niet thuis horen in Spielerij (of de rest van GoT, de Huiskamer uitgezonderd in sommige gevallen).

Ik wil het wel weer proberen zodra de 1.4 patch uit is om spelervaringen uit te wisselen (technische problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen thuis), maar zodra het weer verzand in het zelfde patroon is het wat mij betreft definitief afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:04:
Ik wil het wel weer proberen zodra de 1.4 patch uit is om spelervaringen uit te wisselen (technische problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen thuis), maar zodra het weer verzand in het zelfde patroon is het wat mij betreft definitief afgelopen.
Dank u! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hier zeg ik ook: graag!

Het kan me geen donder schelen dat er iemand een two star general is geworden, maar (volwassen!) discussies over de J10 vs F35 of anders de Scar-L vs de G36c wil ik toch best wel graag blijven volgen/meedoen.

Ik zal me in ieder geval gedragen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
bvk schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:55:
[...]
Het kan me geen donder schelen dat er iemand een two star general is geworden, maar (volwassen!) discussies over de J10 vs F35 of anders de Scar-L vs de G36c wil ik toch best wel graag blijven volgen/meedoen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. :)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zou het leuk vinden als het topic weer open gaat ondanks dat er redelijk wat zaken gebeuren die tegen de policy ingaan. :o

Wat imo zou moeten kunnen zonder het topic om zeep te helpen. (mods denken er ws anders over ;) ) (Volgensmij werd er ook best wel wat toegestaan door de mods maar het is aan de users zelf om met die vrijheid een beetje volwassen om te gaan. O-) )
- Af en toe een klein technisch vraagje,
- een enkele opmerking over servers waar veel Gotters komen,
- af en toe een afspraak om samen te spelen en zelfs
- als je een keer op een bijzondere manier een medal hebt gehaald en je vertelt dit op een leuke niet te patserige manier,

Wat niet:
- Continue patsposts (van dezelfde personen)
- 1 regelige, voor de overige lezers, niet interessante opmerkingen
- Continue spammen dat server X zo geweldig is maar waar voor de rest geen Gotter komt.
- Voortdurend hoog opgeven over je eigen kunnen maar wel zo flauw zijn om je nick niet te posten of een fake zodat anderen je niet ns kunnen opzoeken om de uitdaging uit te gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 08-08-2006 23:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:14:

Natuurlijk kunnen we de storende elementen wegwerken en het topic gewoon weer open doen, maar uiteindelijk dat leidt maar tot een ding: nog een Flight Simulator - deel 79 en [PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 12.

Die beide topics waren nog problematischer dan het BF2-topic en beide hebben veel aandacht gehad. Resultaat: de topics zijn zo rustig geworden dat ze bijna uitgestorven zijn. Dat vind ik niet erg, want mensen kunnen er nog steeds vragen stellen en informatie vandaan halen, maar ik vermoed dat liefhebbers van het topic graag iets anders zien.
Vooral het Wolfenstein Einemy Territory topic 9 was erg problematisch :) Daarom heb ik destijds ook onderhandeld (wat ook kan) en is het nu goed afgelopen. De rotte appels zijn er tussen uit en het topic begint steeds meer weer terug te komen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Help!!!! schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:06:
Ik zou het leuk vinden als het topic weer open gaat ondanks dat er redelijk wat zaken gebeuren die tegen de policy ingaan. :o

Wat imo zou moeten kunnen zonder het topic om zeep te helpen. (mods denken er ws anders over ;) ) (Volgensmij werd er ook best wel wat toegestaan door de mods maar het is aan de users zelf om met die vrijheid een beetje volwassen om te gaan. O-) )
- als je een keer op een bijzondere manier een medal hebt gehaald en je vertelt dit op een leuke niet te patserige manier,

Wat niet:
- Continue spammen dat server X zo geweldig is maar waar voor de rest geen Gotter komt.
- Voortdurend hoog opgeven over je eigen kunnen maar wel zo flauw zijn om je nick niet te posten of een fake zodat anderen je niet ns kunnen opzoeken om de uitdaging uit te gaan.
Ik zou daar aan de niet lijst het volgende nog toevoegen.
- Geen geklaag en gejammer over EA en hoe het spel helemaal door hun verpest is. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zetten eigenlijk geen battlerecorder/movie sectie erbij.
is een leuke aanwinst.

Ace heeft wel zin om en publicserver met veel actie no comment filmpje optenemen en door te geven aan de mensen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Help!!!! schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:06:

Wat niet:
Af en toe dit, een enkele keer dat... en binnen de kortste keren gaat het topic weer nergens over. Lijkt me niet echt handig. Om het topic clean te houden moet je een strak regime houden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien dinsdag weer open ?

www.totalbf2.com
Battlefield 1.4 Patch Announcement Yesterday | 02:33 PM | 58 Comments
Well as many of you know, the patch announcement that was promised earlier in the week is indeed out. Here's a rough translation of the news off of the EA Spain website:

First of all, we'd like to thank everybody who has contributed with the Beta Testing of the Patch 1.4 for posting your opinions on the forums.

Your opinions and reports has been very useful for us to improve the stability of the client and server for this patch. Also, we proudly present “Road to Jalalabad” sponsored by Comcast, and the new server option “Infantry Only” which will give you a new dimension for the classic Battlefield experience. The 1.4 patch will be available next Tuesday, the 15th of August.
Also, on a new effort for supporting our community, we are pleased to announce the first cycle of our MODLight where we will check the talent of the community's mod teams. As a part of this, every mod will be tested and hosted on servers arround the globe for the player's enjoyment.

More details about this patch and the MODLight program at the beginning of the incoming week!

The Battlefield Team
This is great news for all the battlefield players out there! Stay tuned for more information as well as the new patch.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ja jezus gooi idd dat topic eens open....wil wel graag een beetje op de hoogte blijven en meediscussieren over BF2....en ach er wordt wel eens wat afgedwaald, no big deal de tweakers servers zullen er heus niet overbelast van worden...met de komende 1.4 patch valt er weer genoeg om van te genieten (NOT), dus we moeten onze ervaringen wel kunnen delen :+
geef anders gewoon lastige mensen een waarschuwing en daarna een temp ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Thrills33ka schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 04:05:
met de komende 1.4 patch valt er weer genoeg om van te genieten (NOT), dus we moeten onze ervaringen wel kunnen delen :+
No offense, maar met dat zinnetje duid je de hele houding aan waarom het BF2 topic gesloten is...

Ik denk dat het ook een goede is als de mensen die regelmatig in het BF2 topic komen zelf ook op gaan letten of het nog wel ergens over gaat en of het topic nog wel 'GoT proof' is. Als dit echt gaat werken hoeven de mods zich minder op het topic te richten en er af en toe alleen nog eens langs surfen.

Toch bedankt dat jullie het topic willen heropenen, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik zou zeggen, laten we het er het beste van maken ;)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis toch geen hoax he die patch morgen? Omdat op de officiele site nog helemaal geen melding wordt gemaakt van een patch morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Hoax of geen hoax, ik denk dat Terr het topic pas weer opengooit als de patch daadwerkelijk op de ranked servers draait ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik vind het sowieso onredelijk bezwarend dat het hele topic wordt gesloten door het toedoen van een aantal mensen. Nu lijdt iedereen eronder, terwijl we nu informatie hadden kunnen uitwisselen over de nieuwe patch e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
die patch daar kunnen we nog lang op w8en iig, dat kan ik je wel verzekeren...
eerst was het gister, daarna 24 hours delay (BF2.nl zei dat)...nu blijkt het onbepaalde tijd te duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag werd de patch 24 uur uitgesteld, toen waren ze alleen vergeten dat hun beheerder alleen maar op dinsdag werkt, dus heb je automatisch een week vertraging.

Stelletje lapzwanze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt nu wel weer erg lang voordat het open gaat.

World of warcraft topic zit aan 84 delen alweer. Moet toegeven dat het prettiger lezen daar is dan in de laatste paar bf2 topics het geval was.

Oorzaak ligt hem vooral in het feit dat er een paar personen in het bf2 topic de boel aan het zieken waren als in trollerige/flamerige posts neerzetten en spelen op de persoon. Ook 1-regel replies maken het niet leuker op aangezien ze vrijwel nooit iets toevoegen maar dat is iets wat ik in heel SGD tegenkom.

Dus waarom sluiten voor de massa terwijl het zeer gemakkelijk is de betreffende personen eruit te pikken en erop aan te spreken? Als het teveel werk zou zijn moet je of meer moderators aanstellen of andere die er wel de tijd voor hebben, sorry dat ik een beetje kort door de bocht kom (achter de schermen zal vast wel het e.e.a. gedaan worden) maar dat puur en alleen het bf2 topic hier de dupe van moet zijn is overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik keek meer dan dagelijks op het topic. Zeer jammer dat het dicht moest, en wat mij betreft een kwestie van verkeerd beheer.

-Het spel wordt door duizenden mensen gespeeld, en het topic bevatte dagelijks interessante info. Ook ik ben niet altijd blij met score-vermeldingen etc. Maar dicht gooien is wel het andere uiterste.

Jammer, en een verlies voor GoT.

[SjoQ]Bart-Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit betekend dus niet dat jullie vrolijk hier die patch gaan bespreken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:51:
Misschien moesten we voor de a.s. patch maar een nieuw topic starten, en puur alléén de patch bespreken. Dat is misschien wel handig, elke patch een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:51:
en modden op dit soort replies als in verwijderen die hap, sfeerverpestende replies. TR is daar voor.

//edit: heb dit dan ff publiekelijk gedaan aangezien het een prachtig voorbeeld is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:49:
Ook ik keek meer dan dagelijks op het topic. Zeer jammer dat het dicht moest, en wat mij betreft een kwestie van verkeerd beheer.

[...]
Interessante blik op de zaak. Kan je je mening toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Grappig, ik krijg ondertussen de indruk dat we de patch meer willen omdat dan (misschien) het topic weer opengaat, dan dat het de gameplay verbeterd ;)

Zouden de mod's niet een uitspraak kunnen doen, dan hoeven we hier niet verder te speculeren en elke dag in SGD te kijken of ie weer open is. Of zijn jullie je nog aan het beraden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Zoals Terr al heeft gezegd: zodra er echt een nieuwe patch is willen we het nog één keer proberen, en niet eerder. Daarna hangt het volledig af van de personen die er posten of dat topic open blijft of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:02:
[...]

en modden op dit soort replies als in verwijderen die hap, sfeerverpestende replies. TR is daar voor.

//edit: heb dit dan ff publiekelijk gedaan aangezien het een prachtig voorbeeld is :)
Waarom? Dit topic is duidelijk voor de discussie waarom het BF2 topic gesloten is. Ik lees 3 replies achter elkaar puur over de patch zelf. Ja, ik had mijn reply mischien wat beter moeten neerzetten, maar ik deed dit nu wel met een bepaalde ondertoon. Zou mijn reply worden weggemod kan ik dat best begrijpen, maar de boodschap was imho toch wel duidelijk. Bartman gaat er zelfs op een normale manier op in (geeft een eventuele oplossing).

Waarom zou een normale GoT bezoeker de poging niet mogen wagen een topic alsnog de goeie richting weer in te duwen, ik zie een Mod eerder als iemand te hulp schiet als het echt uit de hand loopt. Juist als er bergen blauwe tekst verschijnt in een topic, zie je als snel de hele sfeer enorm kelderen, van kwaad tot erger.

Maargoed, dat was mijn 2 eurocent muntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ik kan het niet helemaal volgen hoor...
maargoed hopen dat EA de patch nog eens brengt ooit en dan kunnen we weer fijn over BF2 lullen...
en daar hoort ook absoluut negatief commentaar bij denk ik...als iets negatief is ga je er niet omheen zitten lullen dus als iedereen over de patch gaat zeuren is dat niet onze schuld denk ik

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Aantal dagen later.
Zijn er al mensen die al info hebben over de release van 1.4?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat is niet de bedoeling Tomino, dat weet je best.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.