Toon posts:

ASUS M2N-E beepcode lang kort kort, en start niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen.

Ik heb een Nieuwe PC gekocht een AMD x2 4200 met het mobo ASUS M2N-E en alles compleet
Ik heb alles gewoon goed aangesloten Maar wat hij nu doet. Ik start hem op dan hoor je 1 lange piep en daarna 2 losse piepjes er achter aan. ik krijg ook geen beeld. Ik heb mijn Processor er opnieuw opgezet, mn geheugen in een andere Bank gestopt en mn vid.Card er opnieuw ingestoken, zelfs mn 2 SATA schijven los gekoppeld en een ATA er aan gehangen hij doet niets.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 10:08
Pak je moederbordhandleiding er eens bij. Daar staan de POST error codes zeker uitgelegd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 long, 2 short Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered
zo te zien iets mis met je videokaart (in geval van een AMI bios). Zoek de beepcodes eens op en ga aan de hand daarvan achterhalen waar het probleem ligt. Neem dan ook de hangen en opstartproblemen troubleshooter eens door, dan moet het lukken om het probleem te achterhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2006 20:41 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
1 lang en 2 kort betekend een probleem met je videokaart. Dit had je zelf ook kunnen vinden: Google en dan kom je bijv. hier uit: Ncix forum.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan ook links naar de bios beep code's. Jouw bord heeft een Award BIOS, dus idd iets met je grafische kaart:
1 Long, 2 Short A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.
Probeer de kaart nog eens opnieuw in te steken en als het kan, test hem dan ook in een andere PC (en voor de zekerheid ook een andere VGA kaart in jouw M2N-E testen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Oh, en verzin de volgende keer ook een betere topictitle want PC piept is natuurlijk niks. Ik verander 'm wel, dan kun je hier je uitkomst posten of evt. nog een vraag.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bekeken
1. Bedankt voor dat forum

Ik heb dat OcZ Gold Geheugen. Dat ondersteund dit mobo blijkbaar niet, Aldi shit.

Iedereen bedankt voor jullie moeite, Ik heb alle respect voor jullie ;) groetjes tim

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:11:
Ik heb het bekeken
1. Bedankt voor dat forum

Ik heb dat OcZ Gold Geheugen. Dat ondersteund dit mobo blijkbaar niet, Aldi shit.

Iedereen bedankt voor jullie moeite, Ik heb alle respect voor jullie ;) groetjes tim
Probleem met de M2N-E is dat deze maximaal 1.95V op het ddr2 geheugen kan leveren, waar het OCZ geheugen 2.1V nodig heeft.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of dit max. voltage door een BIOS-update verhoogd kan worden?
M.a.w.: zou dit technisch mogelijk zijn, of is het voltage hardwarematig gelimiteerd?

Overigens vreemd dat ze max. tot 1.95 V gaan, de meeste/snellere DDR2-PC6400 modules zitten daarboven.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:06
Corsair zit op 1,9 V geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door PowerUp op 04-08-2006 12:59 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
DDR2-800 van corsair zit ook op 2.1V afaik. Correct me if I'm wrong. Maar dan nog zou je je geheugen niet geweldig kunnen overklokken omdat je mobo niet genoeg Vdimm kan leveren 8)7 Vrij flauw imho.

De M2N32 heeft dit probleem niet maar kost ook veel. Wellicht is er idd een BIOS(mod) of hardmod waarmee een hogere vdimm mogelijk word.
Hier staat een boel info:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104083
Ill post pics tomorrow, as i thought, M2N-E and SLI are the same, in pcb and vmods too.
En hier natuurlijk ;)
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

[ Voor 6% gewijzigd door geez op 08-08-2006 08:55 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:09
Goed, na tijdje te lezen, te balen enz toch maar ff vragen.

Zoals ik kan vinden kan de M2N-E maar tot 1.95V, maar waar vinden jullie dit?

Ik heb namelijk een systeempje in bestelling staan (haal morgen op) waar ik hier al 2 GB OCZ PC6400 voor had liggen (inderdaad 2.1V).

Enig idee of er een officiele workaround is of bios update ofzo? Ik ga namelijk niet een bordje wat ik net uit de winkel haal lopen verkloten door solderen enz.

Eerlijk gezegd heb ik weinig zin een ander bord te selecteren namelijk. Daarnaast is lang niet overal de Corsair TWIN2X makkelijk leverbaar in mijn omgeving, buiten 100+ euro te dure shops om (kan ik ook een M2N32 bord halen als ik dat zou doen, maar geen centen voor).

Ik zit nu nogal te balen omdat ik dus zoals het ernaar uitziet nog langer moet gaan wachten op mijn systeem en dat ik een keer extra moet rijden om het geheugen terug te sturen (wil ik het beetje snel nu).

Asus reageert vooralsnog niet op me mail, verwacht dat hun pas na een week reageren. Begin het een beetje zat te worden (alles loopt al 2 weken lang in de soep).

Alvast bedankt,

• geenstijl
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:16:Zoals ik kan vinden kan de M2N-E maar tot 1.95V, maar waar vinden jullie dit?
Het staat sowieso in de handleiding.

Welk type OCZ geheugen heb je?
Ik heb zelf http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IBIENU&, OCZ2P800R22GK
Deze loopt oorsponkelijk op 4-4-4-12 en T1, maar dan is mijn systeem niet stabiel.
Het M2N-E moederbord zet de timings automatisch op:
5-5-5-15 T2 en dan werkt het tot nu toe prima stabiel.
Nu hoop ik alleen dat bij een bios update het geheugenprobleem aangepakt wordt, zodat ik betere timings kan gebruiken.

• Suicyder
geenstijl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:07:
[...]Welk type OCZ geheugen heb je?
Ik heb het bordje nog @ winkel liggen, wacht nog op de kast. Dus boekje heb ik niet

Geheugen wat ik heb
Denk je dat het slim is dit geheugen terug te brengen en Corsair TWIN2X te halen anders (is 1.9V)
Of verwacht je dat ik hiermee met de niet standaard settings gewoon kan draaien??

Edit: Owjah geheugen heb ik hier, ff erop aflezen
OCZ2P8002GK heb ik, jij hebt revision 2 (die R2 extra) ik nog revision 1

[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 08-08-2006 15:16 ]

• geenstijl
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:14:
[...]

Ik heb het bordje nog @ winkel liggen, wacht nog op de kast. Dus boekje heb ik niet

Geheugen wat ik heb
Denk je dat het slim is dit geheugen terug te brengen en Corsair TWIN2X te halen anders (is 1.9V)
Of verwacht je dat ik hiermee met de niet standaard settings gewoon kan draaien??
Poeh, lastig.
Zelf gok ik erop dat ASUS de boel via een BIOS update regelt.
Er zijn genoeg andere mensen die > 1.95V PC6400 gebruiken, waarvan de settings automatisch teruggezet worden zodat het wel werkt.
Bij genoeg anderen werkt het echter weer niet.
Dus of jouw geheugen gaat werken: geen idee :?
Ik denk dat ik met wat ik nu weet gekozen had voor zekerheid en geheugen dat door ASUS ondersteunt wordt (dus uit hun QVL) of anders tenminste geheugen dat max. op 1.95 Volt draait.

Mocht je je complete systeem bij één winkel bestellen, kan je natuurlijk altijd verzoeken of ze de boel eerst willen testen.

• Suicyder
Ik weet niet wat ik moet doen, vooralsnog zal ik het (morgen of overmorgen) testen met het OCZ geheugen, anders haal ik wel Corsair op.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als het een Award BIOS betreft, volgt bij deze een linkje met daarin ook weer linkjes.

Geen Ping, wel Pong

• Z-Dragon
  • Laatst online: 22:43
geez schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:54:
[...]

DDR2-800 van corsair zit ook op 2.1V afaik. Correct me if I'm wrong.
You're wrong.

^ Wat hij zegt.

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
geenstijl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Het staat sowieso in de handleiding.

Welk type OCZ geheugen heb je?
Ik heb zelf http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IBIENU&, OCZ2P800R22GK
Deze loopt oorsponkelijk op 4-4-4-12 en T1, maar dan is mijn systeem niet stabiel.
Het M2N-E moederbord zet de timings automatisch op:
5-5-5-15 T2 en dan werkt het tot nu toe prima stabiel.
Nu hoop ik alleen dat bij een bios update het geheugenprobleem aangepakt wordt, zodat ik betere timings kan gebruiken.
Zo te zien is het dus zo dat 1,95 Volt en 5-5-5-15 T2 JEDEC spec is.
Om je geheugen op 4-4-4-12 T1 te draaien heb je dus 2,1 Volt nodig en er zijn tot nu toe maar weinig bordjes die ik gezien heb die dit via de BIOS kunnen leveren.
Oplossing kan dus idd zijn dat een BIOS update zorgt voor die 2,1 V, beetje vreemd dat geheugenbakkers 44412 geheugen verkopen maar dat geen enkel mobo dit (nu) standaard ondersteund.

• Suicyder
Voor de nieuwsgierige mensen.

Ik heb zojuist Windows op me nieuwe bak gezet (me 1e post vanaf de nieuwe)

Asus M2N-E
OCZ 2GB PC6400 geheugen.

Het WERKT!!!

HEERLIJK :P

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Sorry voor de bump, maar wat heb je nu gedaan voor hem werkend te krijgen?

Momenteel zit ik hier met hetzelfde probleem voor een pc die ik heb samengestoken heb voor een maat.
Mobo: Asus M2N-E
Graka: XFX 7600 GS
CPU: AMD X2 4600+
Geheugen: 2 * 512 MB DDR2 PC6400 Corsair (Geen matched pair, dus 2.1 V :/)

1 latje werkt totaal niet, het ander latje werkt perfect in de Dimm *2-Sloten.

Eerst had ik hem geflasht naar de nieuwste bios die op de site stond, maar die hielp niet.
Heb dan gemailt naar Asus, een beta bios gekregen (0301), maar die gaf ook geen veranderingen.. :(

Al heel wat zitten google'n, maar enigste oplossing die echt zou werken, is een Vdimm-mod, maar dat hou ik wel liever als laatste oplossing :/

• Z-Dragon
  • Laatst online: 22:43
De M2N-E ondersteunt nu eenmaal geen 2,1V-modules. Hij gaat niet hoger dan 1,95V dus je hebt simpelweg pech.

^ Wat hij zegt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Maffen schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:58:
Sorry voor de bump, maar wat heb je nu gedaan voor hem werkend te krijgen?

Momenteel zit ik hier met hetzelfde probleem voor een pc die ik heb samengestoken heb voor een maat.
Mobo: Asus M2N-E
Graka: XFX 7600 GS
CPU: AMD X2 4600+
Geheugen: 2 * 512 MB DDR2 PC6400 Corsair (Geen matched pair, dus 2.1 V :/)

1 latje werkt totaal niet, het ander latje werkt perfect in de Dimm *2-Sloten.

Eerst had ik hem geflasht naar de nieuwste bios die op de site stond, maar die hielp niet.
Heb dan gemailt naar Asus, een beta bios gekregen (0301), maar die gaf ook geen veranderingen.. :(

Al heel wat zitten google'n, maar enigste oplossing die echt zou werken, is een Vdimm-mod, maar dat hou ik wel liever als laatste oplossing :/
Als ik dat zo lees wordt het gewoon twee andere Dimmetjes halen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:31

Tank80

Cyanide&&Happiness

Als ik dat zo lees wordt het gewoon twee andere Dimmetjes halen.
of een MSI K9N bordje halen, die kan wel 2.1 volt leveren ...
(de 570/590 versies iig, en volgens mij kunnen ze ook nog wel hoger)

[ Voor 20% gewijzigd door Tank80 op 15-08-2006 20:41 ]

Je imiteert me mateloos.

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05-2025
dit geheugen heb ik ook, in combinatie met een P5W DH Deluxe moederbord.. 2,1 volt is hierop in te stellen!

[ Voor 74% gewijzigd door FBtje op 15-08-2006 21:09 ]

Pagina: 1