Na het monteren van een Zalman koeler en een aantal reboots geeft mijn PC bij het booten geen beeld meer, maar ik wordt wel verblijd met piepjes (lang, kort, kort).
Op mijn plankje zit een Award BIOS, en die piepjes zouden mij moeten vertellen dat er iets aan de hand is met mijn videokaart. Op GoT echter, heb ik inmiddels geleerd dat het ook aan het werkgeheugen zou kunnen liggen.
Beide heb ik inmiddels getest, en daar is dus niets mee aan de hand. Geen fouten gevonden in memtest 1,5 uur laten lopen), en de videokaart geeft gewoon zijn framepjes.
Nu zit ik met het volgende: Wat is er dan wel overleden?
Wat heb ik zelf al gedaan:
- werkgeheugen getest ->OK
- videokaart getest -> OK
-PCI videokaartje er in gegooid (SiS 6326) -> piepjes
Wat doet het dan nog wel:
- Schijven slaan allemaal aan
- Alle fans gaan draaien
- PC is alleen af te sluiten door de aan/uit knop 5 seconden in te drukken
Het vreemde is dat het allemaal gewoon gewerkt heeft. Ik kreeg alleen mijn Cool & Quiet niet aan de praat. Dientengevolge gaf Asus probe 40 graden aan (3500+) in een ruimte waar het 38 graden was.
Heeft iemand hier op GoT hier een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken? Geeft het BIOS een hele andere foutmelding als mijn proc is overleden? Kan het de plank zijn, de voeding?
Op mijn plankje zit een Award BIOS, en die piepjes zouden mij moeten vertellen dat er iets aan de hand is met mijn videokaart. Op GoT echter, heb ik inmiddels geleerd dat het ook aan het werkgeheugen zou kunnen liggen.
Beide heb ik inmiddels getest, en daar is dus niets mee aan de hand. Geen fouten gevonden in memtest 1,5 uur laten lopen), en de videokaart geeft gewoon zijn framepjes.
Nu zit ik met het volgende: Wat is er dan wel overleden?
Wat heb ik zelf al gedaan:
- werkgeheugen getest ->OK
- videokaart getest -> OK
-PCI videokaartje er in gegooid (SiS 6326) -> piepjes
Wat doet het dan nog wel:
- Schijven slaan allemaal aan
- Alle fans gaan draaien
- PC is alleen af te sluiten door de aan/uit knop 5 seconden in te drukken
Het vreemde is dat het allemaal gewoon gewerkt heeft. Ik kreeg alleen mijn Cool & Quiet niet aan de praat. Dientengevolge gaf Asus probe 40 graden aan (3500+) in een ruimte waar het 38 graden was.
Heeft iemand hier op GoT hier een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken? Geeft het BIOS een hele andere foutmelding als mijn proc is overleden? Kan het de plank zijn, de voeding?
Geen Ping, wel Pong