Toon posts:

Partities zomaar kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe windows 2003 server,
HP Proliant ML350 G4p
er zitten 3 schijven in van elk 72gig SCSI

en nog een windows 2003 server,
HP Proliant ML 350 G2
er zitten 3 schijven in van elk 18gig SCSI

probleem:
de mensen op kantoor zijn aan het werken en ineens zijn al mijn partities kwijt,
ik heb de oude server op de plaats van de nieuwe server gezet en na een maand ofzo ook al mn partities kwijt, ik had inmiddels de nieuwst server er weer op die plek en nu krijg ik weer het zelfde probleem, in totaal nu 5 keer :(

Ook heb ik een USB schijfje van 40 gig er aan hangen, deze is ook weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.famleeuwen.nl/sander/partitiesweg.jpg

heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?

vast bedankt
Sander

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 18:26 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Wat meer specs zou wel handig zijn.
Tevens is de OS disk 1 van die onbekende disks, mss dat de GUI 'n beetje buggie doet.
Wat levert een rescan disk op van disk management?
Dynamic of basic disk zie ook best practice Best practices for using dynamic disks on Windows Server 2003-based computers ?
Wat heb je zelf geprobeerd en wat waren de resultaten?
Eventlogs doorgespit (systemlog met name).
Als je 3* 72Gb hebt, wat zijn die andere 2 disken dan?

Heb je mss dezelfde (brakke) controller uit de oude ml350 in die nieuwe gestoken?

Ik begrijp dat je graag een oplossing wilt, maar het is wel de bedoeling om duidelijker te zijn in je openingpost en toch ook te omschrijven welke acties je zelf al hebt gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 03-08-2006 18:36 . Reden: eventlog en 2disken ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mocht een rescan op niets uitlopen, neem dan de OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Daarin staan ook wat tooltjes genoemd die met dynamische volumes overweg kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:29:
Wat meer specs zou wel handig zijn.
Tevens is de OS disk 1 van die onbekende disks, mss dat de GUI 'n beetje buggie doet.
Wat levert een rescan disk op van disk management?
Dynamic of basic disk zie ook best practice Best practices for using dynamic disks on Windows Server 2003-based computers ?
Wat heb je zelf geprobeerd en wat waren de resultaten?
Als je 3* 72Gb hebt, wat zijn die andere 2 disken dan?

Heb je mss dezelfde (brakke) controller uit de oude ml350 in die nieuwe gestoken?

Ik begrijp dat je graag een oplossing wilt, maar het is wel de bedoeling om duidelijker te zijn in je openingpost en toch ook te omschrijven welke acties je zelf al hebt gedaan.
ik heb verder niets met hardware gedaan, alleen na de crash heb ik 1 schijf van de oude server in de nieuwe server gestopt om data te herstellen, vandaar dat er nog een 18 gig extra inzat op de printscreen hierboven, de andere 40 gig en de backupschijf voor vanavond.

de 1e keer dat ik een crash kreeg, waren de schijven in het raid 5 systeem ik had een C schijf en een D en een E schijf schijf de C en E waren 15 gig en de D 57 gig voor de data
die D schijf was over de 3 schijven verdeeld
dus
schijf 0: dynamic partitie van 15 gig en een partitie van 57 gig (samen met schijf 1 en 2)
schijf 1: dynamic partitie 57 gig (samen met schijf 0 en 2) en een partitie van 15 gig (mirror met schijf 2)
schijf 2: dynamic partitie 57 gig (samen met schijf 0 en 1) en een partitie van 15 gig (mirror met schijf 1)

deze heb ik veranderd na de crash naar:
schijf 0: standaard : partitie 72gig voor windows en installatie programma's
schijf 1: dynamic : partitie 72 gig voor data samen met schijf 2 was hij mirror
schijf 2: dynamic : partitie 72 gig voor data samen met schijf 1 was hij mirror

het type server:
ML Proliant ML350 G4p
3.0ghz XEON
1 gig intern
3x 72gig SCSI (Compaq BD07289BB8 SCSI Disk)
SCSI controler: LSI Adapter, ultra320 SCSI 2000series, w/1020/1030-ScsiPort

o ja,
geeft op een gegeven moment kan niet naar disk schrijven omdat de disk leeg gebied bevat
verder zijn er geen rare dingen te vinden bij de events
en ik heb de firmware updates gechecked, maar dan heeft hij alleen : ILO RomFlash geupdate naar 1.84 (was 1.82) maar lijkt mij niet dat het daarin zit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:03 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

En de rescan van de disken dan, heeft dat geholpen?
En even voor de goede orde, tijdens de laatste crash was je OS disk Basic en de andere 2 Dynamic?

O en tenzij dat in een ML350 anders is heb je niks aan de flash van ILO rom (dat is voor management op afstand), wat jij zoekt is de rompaq (BIOS) voor een ml350g4 op w2k3 klik http://h18023.www1.hp.com.../us/locate/69_6276.html#1

[ Voor 45% gewijzigd door SpamLame op 04-08-2006 08:40 . Reden: Bios info ]

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:35:
En de rescan van de disken dan, heeft dat geholpen?
En even voor de goede orde, tijdens de laatste crash was je OS disk Basic en de andere 2 Dynamic?

O en tenzij dat in een ML350 anders is heb je niks aan de flash van ILO rom (dat is voor management op afstand), wat jij zoekt is de rompaq (BIOS) voor een ml350g4 op w2k3 klik http://h18023.www1.hp.com.../us/locate/69_6276.html#1
een rescan, crashte hij helemaal, server viel uit en kon nergens meer bij,
heb weer de nieuwste server neer gezet, deze draait nu (maar voor hoelang...)
ik gaat vanmiddag nog een ups er bij zetten kijken of dat uit gaat maken.

De schijven waren inderdaad:
Basic voor het OS, ik dacht dat ik die schijf dan niet zou kwijt raken en de data schijven inderdaad Dynamic

die rompaq stond op de cd-rom van HP Firmware 7.50, deze was al uptodate

ik denk dat het alleen nog maar de stroom kan zijn
ik gaat vanavond nog een keer de smartstart 7.51 cd proberen kijken wat de diagnostic aangeeft op de nieuwste server
de oude server had ik gister al gechecked, deze is door alle tests heen gekomen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem (hopelijk) op gelost,
ik had McAfee 8.0 Enterprice op mijn server staan, deze is dus nog niet geschikt!!! vanwege een geheugen lek

ik heb nu McAfee 7.1 Enterprice op mijn server staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 01:47 ]

Pagina: 1