heb je uberhaupt wel een idee hoe zo'n bord werkt? southbridge heeft vrijwel niks met je overclocks te maken... iig die word niet geoc'd bij hogere fsb draaien, dus die std heatsink voelt wel hoor.Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:59:
[...]
mooi, ik heb hem zonder die fan, heeft niet zo veel voordeel en maakt alleen maar weer geluid, en ik vond het niet mooi en hij was niet leverbaar bij alternate, dus reden genoeg om de gewone te nemen, het kan wel zijn dat de sb wordt gemeten, dat weet ik niet, maar wat ik een van de slechte dingen vind aan de p5w dh is dat de mobo koelblokken zo klein zijn, zeker die van de sb... en dan zeggen ze dat dit het oc bord is, vind ik een beetje onzin met zulke kleine blokjes..
ik denk dat als je je zalman richting de outtake laat blazen, en de mobo koeler monteerd, ik weet niet zeker, want ik heb die zalman nog niet gezien, maar ik denk dat de fan van de zalman hoger zit dan de fan van je mobo op dat moment, dus je zalman blaast dan gewoon over je mobo koeler heen? maar ik vraag me af of als je southbridge gemeten word en die dus zo warm wordt, of het dan wel zin heeft of je NB koeler te monteren, het stoort misschien dan toch wel de flow, en als je nb al koel genoeg is, waarom zou je het doen, die koeler voor je mobo maakt veel geluid trouwen, omdat hij zoveel radjes heeft, hetzelfde als de koeler op je x1900xt, die maakt ook zoveel geluid daardoor...
als je je mobo echt wilt koelen, zoek dan gewoon een groter koelblok voor je SB? misschien is dat een optie, of sloop een oude grotere mobo koeler van een oude moederbord en plak die erop.. misschien werkt dat?
ben trouwens ook maar aant proberen om wat verder te komen, chip doet het goed moet ik zeggen.. 3300mhz orthos stable op stock voltage.. asus analprobe geeft 35 gr stressed aan met orthos... m'n core temps zijn dan 50 om 48 graden... als ik echter mijn cpu stress mdat het intel tooltje gaan de temps wel lekker omhoog.. 43 gr probe en 60/60 core..
verdere setup :
P5W DH DLX
2GB corsair pc5400 twin2x
x1900xtx
antec neopower 480watt.
[ Voor 11% gewijzigd door Chop2000 op 04-09-2006 00:02 ]
niks