Specs;
E6600 met Scythe SCNJ-1000 Ninja + 120MM fan
GA-P965-DS4
2GB Mushkin PC5300 (991382)
Tagan480-U22 in de Sonata2
Asus 7600GT Silent
2x WD740ADFD Raid0
WD3200KS
Audigy 4
Samsung DVD-RW SH-W163A (SATA)
Zalman ZM-MFC1 + 2xPapst 4412F/2GL
Dell 2407WFP
Allereerst moet ik vertellen dat het installeren een ramp was. Aangezien ik een SATA DVD-RW had aangeschaft hoopte ik op een snelle Windows install, helaas werkte dit niet. Alle SATA poorten uitgeprobeert, maar iedere keer als er een schijf gekozen moest worden om te installeren gaf windows een BSOD. Na het verwijderen van de SATA DVD-RW en tijdelijk een NEC op de IDE aangesloten te hebben ging het installeren wel goed.
Na alles werkend te hebben met de (beta) F3B BIOS ben ik gaan overklokken. Ook dit ging niet voorspoedig. Als ik de geheugen divider op 1:1 zet gaan de timings automatisch op 3-5-5-15. Dit is in de BIOS handmatig te verzetten naar 5-5-5-15, maar na reboot staat hij gewoon weer op 3-5-5-15. Memtest geeft dan fouten aan.
Als voorlopige oplossing de divider maar laten staan om toch wat te OC'en en te benchen.
Hier het resultaat, in afwachting van een BIOSupdate;
Stilte is belangrijk voor me, aangezien ik eerder een herriebak heb gehad en daar niet zo goed tegen kon. De temps zijn idle onder de 40 graden en stressed tegen de 50 graden aan, maar wel met de fans op silent, wat voor mij acceptabel is qua geluid en temps.
Ik ben beniewd naar meer mensen met een DS4, en of hun dezelfde problemen ondervinden.