Toon posts:

Radeon X1800XT(256gddr3) en Radeon X1800GTO(256gddr3)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe kaart aan te schaffen (PCI-E). Nu las ik her en der over de Radeon X1800XT en de Radeon X1800GTO. Maar ik kon nergens vinden hoe deze kaarten presteren als deze naast elkaar gezet zouden worden. Ook begrijp ik niet wat precies het verschil is tussen de X1800XT en de X1800GTO.

Zou iemand mij enige informatie kunnen geven over de prestaties van de X1800XT vs X1800GTO ?( Ik heb al op www.tomshardware.com gekeken bij de VGA-Charts.. maar geen van beide kaarten staat op de lijst. ( X1800XT 256Mb gddr3 en X1800GTO 256Mb gddr3 )

Ook las ik ergens dat de GTO dezelfde chip gebruikt als de X1800XL. En dat de GTO een aantal functies in de bios uit heeft staan. Als deze aangezet zouden worden zou je een X1800XL kaart hebben. Klopt dit? En is het moeilijk de uitgeschakelde functies van de X1800GTO aan te zetten ?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Grtz

Verwijderd

Allereerst heten we je welkom op GoT en we hoeven elkaar niet groeten. :)

X1800GTO heeft uitgeschakelde pipelines waardoor het stukken minder presteert dan X1800XT, bij X1800GTO kan je heel moeilijk de pipelines aanzetten als deze überhaupt werkt. Want sommige pipelines zijn beschadigd om te kunnen aanzetten. Beter is X1900XT te gaan kopen, je betaalt weliswaar iets meer voor, maar je krijgt daarentegenover meer bang for buck voor terug en je hebt langer plezier met deze kaart.

Verwijderd

Suggereer onze vriend dan liever de X1900GT. die komt qua prijs dichter in de buurt van de X1800XT en presteerd ook nog erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk niet meer dan 250 euro besteden aan mn grafische kaart. Dus dan is de Radeon X1800XT de beste keus lijkt mij ? Of is er voor 250 euro ook een GeForce die beter presteerd dan de Radeon X1800XT ?

Alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat betreft het verschil tussen de XT en de GTO, zie www.ati.com

Verder zijn de VGA Charts van THG weliswaar geweldig, maar er zijn nog meer reviews. Zoek daar eens naar...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.