Toon posts:

P5P800-VM en Intel 805 Eist probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis heb ik vandaag een pc ineen gestoken met de bovenstaande 2 onderdelen als hoofdbestanddelen. De 805 vooral omdat die eist heeft (althans volgens de intel site die toch vrij betrouwbaar mag zijn). Aangezien die pc zoals zoveel pc's 99% van de tijd niets staat te doen vond ik het vrij belangrijk dat de eist technologie (net zoals de cool'n'quiet van AMD) goed zou werken.

Na wat gegoogle op verschillende site (en dus ook deze) stel ik mij volgende vragen:

1. Kan de intel D805 wel eist aan in samenwerking met een Asus P5P800-VM?
2. Welke driver/software instellingen zijn daar voor nodig (het throttlewatch geïnstalleerd maar zonder het gewenste resultaat)
3. Wie is verantwoordelijk voor zo een domme naam als EIST (ok, ik weet dat het voor Enhanced Intel Speedstep Technology staat, maar toch)

Sorry als dit al 10-tallen keer is gevraagd, maar ik vind het antwoord niet, en de pc gaat morgen naar de nieuwe eigenaar en ik vertrek overmorgen op vakantie.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik geloof dat de Pentium D 805 geen EIST ondersteuning heeft...

Zie ook dit topic:
De Pentium D 805, de nieuwe overklokkoning?

Zoiezo is C&Q beter toegepast dan EIST bij de Pentium D. De laagste snelheid bij deze laatste is namelijk 2,8GHz wat natuurlijk niet zo'n heel grote energiebesparing is.

[ Voor 75% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-08-2006 23:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zie je dan op Intel.com dat de 805 EIST heeft? Hier staat het iig niet bij: Pentium D productpagina » view processor number details en ook bij technical documents » Pentuim D 8nn datasheet. Ook staat het op mijn site vermeld: http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-pd.php

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 03-08-2006 06:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik was van plan om de 524 voor die pc aan te schaffen, maar die was niet meer beschikbaar. De 805 wel. Ik had wel excpliciet een cpu gevraagd met eist, maar als het niet gaat moet ik niet verder zoeken.

sorry voor de mogelijke topicvervuiling :'(