Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waarop ik puur alleen goed/snel moet kunnen tekstverwerken (Word, Excel, Powerpoint) en snel moet kunnen internetten. Ik heb de afgelopen dagen dit forum en een stel webshops bekeken voor ervaringen en prijzen. Ik heb echter een paar vragen. Als ik puur snel MS Office moet kunnen gebruiken en prima moet kunnen internetten is dan de goedkoopste soort laptop al goed genoeg? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Aspire 1642ZWLMi_512 die ik op veel webshops als een van de goedkoopste zie staan. Bij Azerty is deze bijvoorbeeld 659 euro. Gisteren kreeg ik ook een folder van de MediaMarkt in de bus met daarin een aanbieding van 599 euro voor de Acer Aspire 3628 AWXMi. Hoewel de aanbieding qua geld prima klinkt, kan ik weinig info vinden over deze laptop. Op bekende webshops (azerty, alternate, informatique, etc.) zie ik 'm niet te koop, dus ik vraag me dan wel af of deze laptop wel goed is. De specificaties van alle 'goedkope' laptops lijken namelijk nogal op elkaar... 1.70 Ghz, 512 MB Ram, 40 GB harde schijf, vaak een DVD (re)writer en Windows XP home.
Kortom, mijn vraag is of als jullie m'n bovengenoemde wensen lezen, mij dan een bepaalde laptop kunnen aanraden? En om de vraag misschien wat specifieker te maken, zijn de Aspire 1642ZWLMi_512 of de Mediamarkt aanbieding Acer Aspire 3628 AWXMi goede laptops die aan mijn wensen voldoen?.. of zouden jullie een andere laptop aanraden (maar die wel rond de 700 euro blijft en liefst niet hoger). Alvast bedankt!
Kortom, mijn vraag is of als jullie m'n bovengenoemde wensen lezen, mij dan een bepaalde laptop kunnen aanraden? En om de vraag misschien wat specifieker te maken, zijn de Aspire 1642ZWLMi_512 of de Mediamarkt aanbieding Acer Aspire 3628 AWXMi goede laptops die aan mijn wensen voldoen?.. of zouden jullie een andere laptop aanraden (maar die wel rond de 700 euro blijft en liefst niet hoger). Alvast bedankt!