Laptop aanbiedingen

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 04:34
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een laptop, het hoeft niet iets heel bijzonders te zijn,
internetten, bankzaken en filmpje kijken is eigenlijk het meeste wat er op zal gaan gebeuren.

Nu had ik in eerste instantie dit aparaat op het oog:

De Asus A9T-5045H
Processor: Intel Celeron 1.7 Ghz
Geheugen: 512MB DDR
Harde schijf: 60GB
Mediaspelers: 8X Dual Layer DVD-RW
Accu LiIon
Modem: 56Kbps
Netwerkkaart: Wired & Wireless LAN
Videokaart: 128MB Shared
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Beeldscherm: 15" TFT XGA

Opzich niet zo heel bijzonder maar voor 689,- toch niet zo'n heel fout ding dacht ik..

Todat ik van de week het krantje van de M.M. binnen kreeg, daarin stond een

Acer 3628awxmi
Pentium M 735A (1.7 GHz)
14.1" WXGA 1280 * 800
Hitachi Travelstar 40 GB 4200
512 MB DDR2 533 (dual channel, 2* 256mb)
DVD+/-RW
3*USB
Bluetooth
Intel extreme Killer Graphics

Voor maar 599.-

Ik heb beetje rondgelezen op GOT en kom overal uit dat Pentium M-Centrino beter is dan
Celeron, dus was mijn vraag of MM echt zo goedkoop is.. of zie ik iets over het hoofd?

Alvast Bedankt voor de reacties..

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
pentium M.
Geheugen uitbreiding is ook nog eens veel goedkoper.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:18

itarix

404 soul not found

het enige wat ik zo op het eerste gezicht kan zien is dat de hardeschijf 20gb kleiner is en hij maar 4200toeren is,
zown laag toerental heeft veel invloed op de snelheid.
maar bij de asus laptop staat het toerental niet aangegeven.
voor de rest prima ding;)

• keesheid
  • Laatst online: 30-01 11:30
Toevallig ligt dit boekje ook voor mijn neus. Ben ook geinterresseerd, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een restpartij is ofzo. Maar 599 is gewoon een mooie prijs, BCC leverd hem ook voor die prijs. In de pricewatch kon ik hem niet vinden.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34
De 60 gig is ook 4200 toeren.

http://www.dch.nl/index.p...Laptops&c1=10&p2=50&c2=13

Het is niet dat de MM zo goedkoop is, het is gewoon een Acer en Acer is een van de goedkopere laptopmerken.

[ Voor 34% gewijzigd door FragileM64 op 02-08-2006 19:01 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Bjornson
Idd.. 20 GB minder, maar dat maakt me niet zoveel uit, gebruik er nu
ook geen 60GB dus dat zal wel goed komen, verder heb ik ff verdergezocht en
toerental van Asus is ook 4200 toeren.. dus ook daar is geen verschil..

@keesheid, kep al geinformeerd, maar zowel bij M.M. Breda als bij BCC Breda zijn
ze al uitverkocht.. komen wel weer binnen waarschijnlijk.. (BCC over 4 wkn 8)7 )

• keesheid
Bjornson schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:01:
Idd.. 20 GB minder, maar dat maakt me niet zoveel uit, gebruik er nu
ook geen 60GB dus dat zal wel goed komen, verder heb ik ff verdergezocht en
toerental van Asus is ook 4200 toeren.. dus ook daar is geen verschil..

@keesheid, kep al geinformeerd, maar zowel bij M.M. Breda als bij BCC Breda zijn
ze al uitverkocht.. komen wel weer binnen waarschijnlijk.. (BCC over 4 wkn 8)7 )
Das jammer, naja misschien dan toch maar geduld hebben :X

• Bjornson
keesheid schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:08:
[...]

Das jammer, naja misschien dan toch maar geduld hebben :X
Bij de MM kwamen ze wel eerder hoor.. hij dacht in de loop van de week maar hij wist nog niet precies wanneer.. dus je geduld word nou ook weer niet zo lang op de proef gesteld.. :)

• keesheid
Bjornson schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:23:
[...]

Bij de MM kwamen ze wel eerder hoor.. hij dacht in de loop van de week maar hij wist nog niet precies wanneer.. dus je geduld word nou ook weer niet zo lang op de proef gesteld.. :)
Helaas wel aangezien ik bij BCC werk, en ik daar wat korting krijg 8).

Maar ik ben ondertussen ook wat aan het zoeken, maar echt veel voor de prijs van 599 vind ik niet, zeker niet met deze processor + 512 geheugen. Ik begin toch steeds meer in de Acer te geloven.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:34

DaRoot

Some say...

Ik heb zelf net die Asus gekocht..
Mede omdat je bij Asus 2 jr. pickup & return service hebt, en 1 jaar garantie op de accu.
Acer heeft totaal 1 jaar garantie, en maar een half jaar op de accu.
Dit gecombineerd met het feit dat een Asus veel degelijker aanvoelt, en dat ik op onze zaak al heel wat Acers heb gezien met scheurtjes in de scharnieren, gaf echt wel de doorslag om voor Asus te kiezen.
Zo'n Acer is nu misschien 100 euro goedkoper, maar ik weet zeker dat je langer plezier hebt van die Asus. De service van Acer (tijdens of buiten de garantie) is zwaar beroerd..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
DaRoot schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:08:
Ik heb zelf net die Asus gekocht..
Mede omdat je bij Asus 2 jr. pickup & return service hebt, en 1 jaar garantie op de accu.
Acer heeft totaal 1 jaar garantie, en maar een half jaar op de accu.
Dit gecombineerd met het feit dat een Asus veel degelijker aanvoelt, en dat ik op onze zaak al heel wat Acers heb gezien met scheurtjes in de scharnieren, gaf echt wel de doorslag om voor Asus te kiezen.
Zo'n Acer is nu misschien 100 euro goedkoper, maar ik weet zeker dat je langer plezier hebt van die Asus. De service van Acer (tijdens of buiten de garantie) is zwaar beroerd..
Inderdaad, ik had één keer een Acer zo los in de auto liggen(op de grond bijrijdersgedeelte). Eén keer snel remmen en zo een schaniertje van die Acer krijgt een oplawaaite, direct een zichtbare beschadiging in het plastic. Gelukkig werkte de laptop nog, maar voor het minste of geringste zijn die dingen kapot.

Wat me trouwns opvalt van die Acers is dat als je in de trein zit het scherm niet normaal blijft zitten, het trilt mee met de trein. Als de schanieren stevig waren, was dit niet het geval.

P.S. Ik heb zelf geen Acer Laptop, het is allen zo dat toch veel studenten er een hebben dus je werkt er regelmatig mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Sharkys op 03-08-2006 10:18 ]

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
ik ben voor mijn zusje ook op zoek naar een goedkope laptop. Die acer bij de mm leek mij in eerste instantie ook wel een goed idee. Om me heen zie ik echter niets dan problemen met acers....
Via een ander draadje op dit forum kwam ik deze
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=PN9Q01&#tecData
tegen.

BenQ Joybook A33E
Intel® Celeron® M380
512 mb DDR2, twee sloten bezet
80 Gb hd (???? rpm)
15.4" breedbeeld op een Intel® Graphics Media Accelerator 900
2 jaar garantie

E 599,-

Dus voor dezelfde prijs als de ACER een wat langzamere processor (maar nog steeds snel genoeg voor films en word) maar wel een grotere HD en een fatsoenlijke garantieperiode.

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat dacht je ook van het scherm? Die is maar 14.1", zijn weinig notebooks die nog zo'n scherm hebben.

• Bjornson
Nou ik heb de knoop doorgehakt!
En het is toch de Acer geworden!
Zit er nu voor en ziet er naar mijn mening goed en degelijk uit..
Het kleine scherm is voor mij niet zo'n groot probleem, hoe groter het scherm, hoe groter de laptop zelf word..
We zullen vanzelf zien of het de goede keuze is, maar mijn keuze is iniedergeval bepaald door de snellere processor.. Ik heb nogsteeds geen andere gevonden met zo'n goede processor voor dat geld.

Dus mijn advies: de Acer..
Voor de mensen die mijn advies willen opvolgen: Bij de Mediamarkt in Breda hebben ze er nog staan en komen er ook nog binnen...

• keesheid
Bjornson schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:02:
Nou ik heb de knoop doorgehakt!
En het is toch de Acer geworden!
Zit er nu voor en ziet er naar mijn mening goed en degelijk uit..
Het kleine scherm is voor mij niet zo'n groot probleem, hoe groter het scherm, hoe groter de laptop zelf word..
We zullen vanzelf zien of het de goede keuze is, maar mijn keuze is iniedergeval bepaald door de snellere processor.. Ik heb nogsteeds geen andere gevonden met zo'n goede processor voor dat geld.

Dus mijn advies: de Acer..
Voor de mensen die mijn advies willen opvolgen: Bij de Mediamarkt in Breda hebben ze er nog staan en komen er ook nog binnen...
Das leuk/mooi om te horen, ben zelf ook redelijk zeker van mijn zaak. in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop, laten we hopen dat hij doet wat je wilt!!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
heb hem ook gehaald.geheugen ff uitgebreid naar 1 gb (er zit 1 dimm van 512 in) Totaal 664,- kwijt bij de mediamarkt! Prima laptopie. Er zit zelf imaging software op! Mooi beeldscherm voor dvd's en hij oogt ook mooi. Nee...las net een review voor een laptop van 2500 euro....maar waarom 4x zoveel uitgeven als je niet gamed....doe lekker wat anders met die centen die overblijven...deze is prima!
Pagina: 1