Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
zoals de topic al omschrijft heeft mijn computer last van 'lag-stoten' .. dit houd in dat de pc korte tijd ( 1 to 7/8 seconden) niet reageerd en lijkt vast te lopen, om vervolgens zijn bezigheden weer op te pakken.

Dit gebeurt alleen in games, en vaak ook alleen helemaal in het begin van de game.
Af en toe wil het later tijdens het spelen ook nog wel gebeuren, en da's erg lastig aangezien ik een Counter-Strike speler ben en dan dus kansloos ben.
Enig idee of dit aan de videokaart kan liggen? Verder werkt alles namelijk naar behoren, haal goeie framerate etc.

Setup:

AMD 4000+ @ stock speeds (draaide een overclock van 2900mhz, staat nu weer op standaard ivm problemen).
2gb Corsair TWINX matched pair (cas 2.5 / 500mhz, draait op 400mhz omdat mijn moederbord 500mhz + cas2.5 niet aankan).
XFX Gefore 7900GT XxX (@ stock speeds)

CPU word stressed niet warmer dan 51 graden, case temperatuur varieert van 40 tot 45 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alle andere onnodige processen al afgesloten?
Stel 1 bepaald programma/proces zoals je virusscanner doet soms even een kleine scan waardoor het lijkt alsof ie vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
dat is het punt, ik heb van alles al geprobeerd.
Heb nu ook een extra installatie van xp ernaast draaien, waar alleen drivers + games opstaan (geen antivirus / msn whatever).. daar doet ie het ook.

Het is ook altijd op hetzelfde moment, aan het begin van de game. Gaat 5 seconden goed, dan stopt ie er ff mee en vervolgens kan ik rustig uren spelen zonder problemen.

En nee, ik heb geen firewall aanstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
En hoe warm wordt je grafische kaart ?
En heb je dan geen last van je internetverbinding ? Die te traag is of die plotseling veel data binnenkrijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
L4m0r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:38:
dat is het punt, ik heb van alles al geprobeerd.
Heb nu ook een extra installatie van xp ernaast draaien, waar alleen drivers + games opstaan (geen antivirus / msn whatever).. daar doet ie het ook.

Het is ook altijd op hetzelfde moment, aan het begin van de game. Gaat 5 seconden goed, dan stopt ie er ff mee en vervolgens kan ik rustig uren spelen zonder problemen.

En nee, ik heb geen firewall aanstaan ;)
Dit heb ik ook gehad 2weken terug, toen lag het dus aan mijn hdd die data corrupties gaf, na hdd vervangen tehebben geen last meer.
kijk anders eens onder event viewer naar disk errors of atapi errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
7900gt heb ik ooit @ 64 graden zien lopen (paar weken terug met die warmte), maar verder rond de 58/59 graden.

smart staat aan, alles uitgelezen al en geen problemen (is ook een harddisk van nog geen 2 maanden oud).
Dacht in eerste instantie ook dat het aan de harddisk lag, maar dat is dus helaas ook niet zo.
Internet verbinding is prima, maar dat doet er niet zozeer toe aan gezien ik het in single player games ook heb.

wat internet betreft, het zou kunnen zijn dat mijn brakke switch wat problemen geeft, maar dat zou toch niet uit moeten maken als je een single player game speelt.. of mis ik nu wat? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mental op 02-08-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
L4m0r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:46:
7900gt heb ik ooit @ 64 graden zien lopen (paar weken terug met die warmte), maar verder rond de 58/59 graden.

smart staat aan, alles uitgelezen al en geen problemen (is ook een harddisk van nog geen 2 maanden oud).
Dacht in eerste instantie ook dat het aan de harddisk lag, maar dat is dus helaas ook niet zo.
Internet verbinding is prima, maar dat doet er niet zozeer toe aan gezien ik het in single player games ook heb.
Mijn WD was ook 3maanden oud maar tog ook verrot heb hem ook rma gestuurd en verwacht hem deze week weer terug. diag en smart zijden ook dat bijde ok waren maar in ivent viewer alleen maar atapi en disk errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ok, dan zal ik daar nog even naar gaan kijken als ik weer thuis kom vanavond.

ff game opstarten en wachten op lagstoot.. dan mn eventlog even nakijken, so stay tuned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
vandaag een aantal dingen bekeken en geen problemen gevonden.

Netwerk is goed (toch switch maar vervangen aangezien die nog wel eens vast wil lopen).. bekabeling gecheckt met een network analyzer.

Harde schijf is goed, geen error en een goeie read/write snelheid (60+ MB/s)

Dusja, ik weet het niet meer =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
standaard voeding die bij de kast zat, coolermast realpower 350watt (http://www.ocia.net/reviews/centurion5/ps2350w.pdf)

daar kon het nog wel eens aan liggen nu je het zegt.. toch eens overwegen een andere voeding erin te gooien.. hoewel theoretisch in deze setup 350watt genoeg moet zijn ;) .. maarja, theorie he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Tsjah... ik zou denken dat die voeding wel genoeg moet zijn, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Het beste is om gewoon even een sterkere voeding van iemand te lenen, want het zou natuurlijk zonde van het geld zijn om er later achter te komen dat dat het probleem niet is. Mijn systeem (zie sig) draait op een simpele Chieftec 101A 350W voeding, maar een X800PRO vraagt natuurlijk minder dan een 7900GT. Ik weet iig dat een Geforce kaart vanaf de FX-serie zichzelf terugklokt wanneer deze te weinig stroom krijgt. Dat zou je lag kunnen verklaren...

Edit:
15A op de 12V-lijn is wel wat aan de krappe kant. Mijn Chieftec heeft naast zo'n zelfde lijn (15A) nog een andere van 12V die je met 10A kan belasten. Die is dus wel even ietsjes sterker. Een goede test om te kijken of je systeem onder zware omstandigheden goed presteert, is 3dmark. Krijg je met bijvoorbeeld 3dmark 05 een fatsoenlijke score?

[ Voor 24% gewijzigd door AntonH op 06-08-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt als een geheugen probleem... maar 2GB voor counterstrike moet RUIM voldoende zijn... dus dat zal het niet zijn denk ik.

Misschien is het je voeding.. die op de zware momenten tog niet genoeg power kan leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Je zou verwachten dat de PC dan helemaal vastloopt. Interne componenten vinden storingen op de voltagelijnen meestal niet leuk, en het lijkt me dat als een component meer juice vraagt dan de voeding kan leveren dat ding gewoon vastloopt. Maar uitsluiten kan ik het niet.

Heb je ook al eens met andere instellingen gespeeld (geheugen- en bustimings)? Heb je toevallig een netwerk waar ééns in de zoveel tijd een poll op wordt uitgevoerd die timeouts geeft? Kan ook wel eens voor vertraging zorgen.

Verder natuurlijk ROFL @
(...) en da's erg lastig aangezien ik een Counter-Strike speler ben en dan dus kansloos ben.
:D

[ Voor 12% gewijzigd door nare man op 07-08-2006 11:26 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Hmm, zal memory eens op auto settings laten draaien (hij draait dan wel op 333mhz, maar so be it) .. verder zal ik eens een andere voeding eraan slingeren.. en als dat niet werkt.. tsja.. ;)
offtopic: je doet je naam eer aan :P

[ Voor 31% gewijzigd door Mental op 11-08-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wat betreft de harde schijf: Doe ook eens een volledige scan met het disk diagnostics programma van de fabrikant. Je kunt een bootdisk creator downloaden van de site van de fabrikant en daarmee een bootable diskette maken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
heb je het alleen met counterstrike of ook met andere spellen? CS wil nog wel is buggy zijn op sommige punten ivm frame drops en verbinding loss e.d.

misschien je rates ingame al gecheckt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
gaarden schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:50:
heb je het alleen met counterstrike of ook met andere spellen? CS wil nog wel is buggy zijn op sommige punten ivm frame drops en verbinding loss e.d.

misschien je rates ingame al gecheckt??
Even lezen ;)
CS is idd buggy qua framerate, maar daar heb ik geen last van verder.
Verder zijn mijn rates prima, en ik haal ze ook (staan op 100/100/30000, maar meeste servers zijn toch tick66, dus hoger dan 66 haal je daar niet).
Tyrian schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:38:
Wat betreft de harde schijf: Doe ook eens een volledige scan met het disk diagnostics programma van de fabrikant. Je kunt een bootdisk creator downloaden van de site van de fabrikant en daarmee een bootable diskette maken.
Zal ik doen, laat wel even weten wat de resultaten hiervan zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Mental op 11-08-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
geen van mijn harddisks geeft errors (heb ze meteen allemaal maar eens laten checken), dus dan blijft over de voeding.. ik ga morgen een nieuwe voeding halen en kijken of het er beter op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Zet eens C&Q uit en check of je pagefile uit 1 groot fragment bestaat. Dat kan je checken met: http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html

Probeer ook eens 3Dmark05, 03, UT2004 demo en doom 3 demo. Kijk of je daar ook schokken hebt op dezelfde momenten.

Bij steam > my games > klik op counterstrike > properties > local files: staat ook een optie: defragment cache files. Kijk ook of je counterstrike bestanden niet overal op de schijf hebt liggen.

Nog iets ontdekt bij iemand die ook last had van lagstoten zelfs in singleplayer: WGA.
Bekijk eens je eventviewer en dan de logboek van systeem. Maak er een groot plaatje van en zet die even op imageshack.

[ Voor 45% gewijzigd door Archimond op 19-08-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
en dan nu 8 maanden later gaat de videokaart rma, vreselijk veel artifacts (met div. drivers) maar toch lage temperaturen. (niet overclocked geweest).

Heb verder hier niet meer gekeken omdat het probleem zomaar weg was en er een tijdje niet gereageerd was maar kwam hem toevallig tegen dus vandaar deze post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Durf ook te wedden dat het aan je kaart ligt heb zelf veel slechte ervaringen met de 7900 512MB serie gehad zowel van XFX als ASUS. Ik kreeg na LET OP 4 verschillende 7900 kaarten ( eerste productie ) een 7950GX2 en heb nergens last meer van. Het lag volgens ASUS aan het geheugen.

[ Voor 13% gewijzigd door UgotHeinzzd op 17-04-2007 19:25 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
denk dat je geheugen van je graka een beetje bagger is...
bij 7900 is het volges mij ook wel bekend dat ze redelijk wat dode geheugens hebben...

naja een keer na latne kijken want hij is zo te horen stervende..
Pagina: 1