Het nut van 2 GB intern geheugen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.562 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
het gaat vlotter dan. denk wel da het beter is 4 * 512 dan 2* 512 en 1 keer 1 gig.
je zal dan voor even wel goe zitten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
SpaceMarine schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:32:
zit nu zelf met de twijfel (had hier een apart topic over maar deze werd gesloten, ben het niet eens dus probeer mijn vraag hier :P),
heb nu 2X 512 en zit ook te twijfelen over 1G erbij maar verlies je dan de DualChannel mode niet als je 4X 512 hebt? en is snelheidswinst bij veel games/programma's groot?

P.s. heb een Asus K8v deluxe MB met een athlon 3500+ en een X800Pro videokaart.
Als je nog een keer 2x512 erbij zet behou je gewoon dual channel (mits de geheugen poorten die je nog leeg hebt dual channel ondersteunen), maar als je nu 2 x 512 dual channel hebt en je prikt er nu 1 x 1GB bij in (niet dual channel) werkt het niet optimaal meer.

Toen ik van 1GB naar 2GB ging leverde dat mij erg veel snelheidswinst op met zware programma's (zo snel dat ik spijt had dat ik niet gelijk 2GB erin had gezet, spelletjes weet ik niet of dat sneller gaat want die speel ik niet zo veel.
Let wel op dat als je 2x512 erbij doet dat het geheugen van het zelfde merk/type en liefst productie serie hebt, dat werkt optimaler is mij verteld dan dat je allemaal verschillende merken en grotes hebt.
Bovendien heb je de kans dat als je later wil upgraden dat zelfde type geheugen niet meer te krijgen is.

In de handleiding van een Asus staat ook waar je allemaal rekening mee moet houden.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
het geheugen wat ik zou willen kopen is precies hetzelfde.
de verkoper zei dat het allemaal op 200 zou gaan draaien ipv 400 als ik er nog 2 bij zou prikken.
Maar hij wist het niet zeker

het gaat om het volgende geheugen :
ik heb : Corsair TWINX1024-3200C2PRO
ik wil daarbij zetten : Corsair TWINX1024-3200C2

dacht dat het enige verschil de leds waren vandaar dat ik nu 1 zonder leds wil.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09 23:20
Aha, wel of geen leds maakt niet uit maar ik zie net in een oude Asus handleiding dat de latency van de modules wel het zelfde moet zijn.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
die is dacht ik hetzelfde :
latency is bij beide 2-3-3-6.

het zou dus allebij op DC mode moeten werken als ik 4X512 neem ?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02
Enige tijd geleden ook van 1GB naar 2GB gegaan, het meest van alles nog voor World of Warcraft. dit spel loopt er gewoon stukken beter op. veel minder haperingen in Orgrimmar en Ironforge (grote steden), ook bij spellen zoals Fear en HL2 is het verschil goed te merken. ik wil nog wel eens een beetje mappen, en dan heb je aan 1Gb eigenlijk ook niet genoeg.

Was het voor mij de upgrade waard? zeker. absoluut, 100%. ik zou niet meer terug willen naar 1GB intern.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

crack_en_hack schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:30:
[...]
Elk jaar een ander moederbord 8)7 ,Dat lijkt me iets te veel van het goeie O-)
Ik doe meestal 4 á 5 jaar met 1 systeem, misschien als die 5 jaar oud eens ga ik kijken of het een upgrade waard is qua geheugen enzo. de gote technische veranderingen zijn meestal om de 8 jaar ofzo denk aan de overgang van IDE naar SATA, AGP naar PCIe dat soort veranderingen vind ik de rede tot een geheel nieuw systeem.
Voor jou misschien, maar ik heb de afgelopen 10 jaar, minstens 10 moederborden gehad. Dus dat het voor jou teveel van het goede is, wil niet zeggen dat dat voor anderen niet zo is.

Alhoewel ik nu al 1,5 jaar doe met mijn bord, erg lang voor mijn doen. Mijn systeem performt nog prima dus voorlopig zal ik geen nieuwe kopen. Misschien over een jaartje maar eens kijken. Zelfs Vista draait goed.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 15:31

Mindfields

Poor man's Ferrari

SpaceMarine schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:36:
die is dacht ik hetzelfde :
latency is bij beide 2-3-3-6.

het zou dus allebij op DC mode moeten werken als ik 4X512 neem ?
Een Asus K8V heeft een 754 socket. Dit houdt in dat het moederbord geen ondersteuning voor dual channel heeft en daarbij heeft te moederbord maar 3 geheugensloten. Dus hoe jij 4 geheugenmodules kwijt wil is mij een raadsel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen idee of het al genoemd is. Maar 2GB mem is zeker handig bij 3d applicaties. Scheelt vooral veel bij grote scene's, die dus veel poly's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik ben zelf van mening dat 1GB een minimum is. Helemaal natuurlijk als je veel multi-tasked. Ik zou er 2GB van maken zodra je ook games speelt.

En volgens mij hebben de meeste moederborden slechts 'dual channel' geheugen op 2 van de 4 dimm slots. Dus dan zou bij 4x512 het voordeel deels wegvallen.

Nadeel is natuurlijk de prijs, 2x1GB kopen is natuurlijk duurder dan nu 2x 512mb kopen en naderhand hetzelfde nog eens erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
AvanCade schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:20:
Ik ben zelf van mening dat 1GB een minimum is. Helemaal natuurlijk als je veel multi-tasked. Ik zou er 2GB van maken zodra je ook games speelt.

En volgens mij hebben de meeste moederborden slechts 'dual channel' geheugen op 2 van de 4 dimm slots. Dus dan zou bij 4x512 het voordeel deels wegvallen.

Nadeel is natuurlijk de prijs, 2x1GB kopen is natuurlijk duurder dan nu 2x 512mb kopen en naderhand hetzelfde nog eens erbij.
Ook is het zo dat bepaalde nForce chipset (om data corruptie te voorkomen) als je er 4 Dimms in zet van 400 naar 200klokken, waardoor je de helft van je geheugenbandbreedte kwijt bent, ik zou voor 2x512 en 1x1024 gaan, de winst met dual channel is toch slechts 2~5% en de winst om van 1024mb naar 2048mb te gaan is waarschijnlijk een stuk groter (als je het echt gebruikt!!)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij konden de athlon64 voor de venice en san diego alleen 4 dimms op pc2700 draaien. Venice/San Diego en later hebben een betere geheugencontroller. Heeft volgens mij weinig met de chipset te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ik zal ff een topic kick geven voor me eige belang :p*
Ehmm, ik zit hier nu met 2*512, ik wil graag upgraden maar ik wil niet mijn 2*512 weggooien om er daarna 2*1 gb in te doen.

Moet ik dan gewoon nog 2*512 erbij doen, of kan ik er ook een reepje van 1 GB bij doen?

bvd. jello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Laatst online: 06:29
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:46:
Ehmm, ik zit hier nu met 2*512, ik wil graag upgraden maar ik wil niet mijn 2*512 weggooien om er daarna 2*1 gb in te doen.

Moet ik dan gewoon nog 2*512 erbij doen, of kan ik er ook een reepje van 1 GB bij doen?

bvd. jello
Het kan beide maar dit kan je toch gewoon met google vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik maare op de toekomst gericht snap je :) als ik nog 2*512 doe dan zit me mobo vol snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:20:
Ja dat snap ik maare op de toekomst gericht snap je :) als ik nog 2*512 doe dan zit me mobo vol snappie?
ik denk eerder dat je mobo tzt. verouderd is dan dat 2gb te weinig is. Overigens moet je wel kijken of je je geheugen mee kan nemen naar je nieuwe mobo, dan is 1x1gb wel interessanter, mar ik denk dat die kans klein is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 14:24
Zeker te weten dat battlefield 2 bat heeft bij 2 GB intern!

met 1 gig stotterde het in het begin van de map, sommige dingen liepen niet lekker, laden langzaam.

Nu met 2 GB doe jet het alsof je nooit anders hebt gekend.

2gb voor BF2 is aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha lol oude mobo, nee, kijk mijn huidige pc met c2d, asrock 945 G conroe of sow daar zit nu 2*512 op, nu wil ik 2 gb, en ja dat van battlefield weet ik want dat speel ik ;),kan ik dan beter 2*512 doen, maar dan zit wel mijn mobo vol.Of kan ik betr 1*1gb en dat ik later nog een 1*1 gb er bij doe, dat is me vraag :)
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:39:
Haha lol oude mobo, nee, kijk mijn huidige pc met c2d, asrock 945 G conroe of sow daar zit nu 2*512 op, nu wil ik 2 gb, en ja dat van battlefield weet ik want dat speel ik ;),kan ik dan beter 2*512 doen, maar dan zit wel mijn mobo vol.Of kan ik betr 1*1gb en dat ik later nog een 1*1 gb er bij doe, dat is me vraag :)
bvd.
Dan moet je dus uitzoeken of jet met 1 module extra de dual-channel optie verliest en dan moet je zelf beslissen of dat het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:46:

bvd. jello
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen voordat je het omhoogschopte? 8)7

Enfin, antwoorden te over in dit topic, plus ook nog in de FAQ van dit subforum.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.