het gaat vlotter dan. denk wel da het beter is 4 * 512 dan 2* 512 en 1 keer 1 gig.
je zal dan voor even wel goe zitten zo.
je zal dan voor even wel goe zitten zo.
Als je nog een keer 2x512 erbij zet behou je gewoon dual channel (mits de geheugen poorten die je nog leeg hebt dual channel ondersteunen), maar als je nu 2 x 512 dual channel hebt en je prikt er nu 1 x 1GB bij in (niet dual channel) werkt het niet optimaal meer.SpaceMarine schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:32:
zit nu zelf met de twijfel (had hier een apart topic over maar deze werd gesloten, ben het niet eens dus probeer mijn vraag hier),
heb nu 2X 512 en zit ook te twijfelen over 1G erbij maar verlies je dan de DualChannel mode niet als je 4X 512 hebt? en is snelheidswinst bij veel games/programma's groot?
P.s. heb een Asus K8v deluxe MB met een athlon 3500+ en een X800Pro videokaart.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
nope geen signature
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
nope geen signature
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Voor jou misschien, maar ik heb de afgelopen 10 jaar, minstens 10 moederborden gehad. Dus dat het voor jou teveel van het goede is, wil niet zeggen dat dat voor anderen niet zo is.crack_en_hack schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:30:
[...]
Elk jaar een ander moederbord,Dat lijkt me iets te veel van het goeie
![]()
Ik doe meestal 4 á 5 jaar met 1 systeem, misschien als die 5 jaar oud eens ga ik kijken of het een upgrade waard is qua geheugen enzo. de gote technische veranderingen zijn meestal om de 8 jaar ofzo denk aan de overgang van IDE naar SATA, AGP naar PCIe dat soort veranderingen vind ik de rede tot een geheel nieuw systeem.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Een Asus K8V heeft een 754 socket. Dit houdt in dat het moederbord geen ondersteuning voor dual channel heeft en daarbij heeft te moederbord maar 3 geheugensloten. Dus hoe jij 4 geheugenmodules kwijt wil is mij een raadsel.SpaceMarine schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:36:
die is dacht ik hetzelfde :
latency is bij beide 2-3-3-6.
het zou dus allebij op DC mode moeten werken als ik 4X512 neem ?
Ook is het zo dat bepaalde nForce chipset (om data corruptie te voorkomen) als je er 4 Dimms in zet van 400 naar 200klokken, waardoor je de helft van je geheugenbandbreedte kwijt bent, ik zou voor 2x512 en 1x1024 gaan, de winst met dual channel is toch slechts 2~5% en de winst om van 1024mb naar 2048mb te gaan is waarschijnlijk een stuk groter (als je het echt gebruikt!!)AvanCade schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:20:
Ik ben zelf van mening dat 1GB een minimum is. Helemaal natuurlijk als je veel multi-tasked. Ik zou er 2GB van maken zodra je ook games speelt.
En volgens mij hebben de meeste moederborden slechts 'dual channel' geheugen op 2 van de 4 dimm slots. Dus dan zou bij 4x512 het voordeel deels wegvallen.
Nadeel is natuurlijk de prijs, 2x1GB kopen is natuurlijk duurder dan nu 2x 512mb kopen en naderhand hetzelfde nog eens erbij.
Verwijderd
Verwijderd
Het kan beide maar dit kan je toch gewoon met google vindenVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:46:
*ik zal ff een topic kick geven voor me eige belang :p*
Ehmm, ik zit hier nu met 2*512, ik wil graag upgraden maar ik wil niet mijn 2*512 weggooien om er daarna 2*1 gb in te doen.
Moet ik dan gewoon nog 2*512 erbij doen, of kan ik er ook een reepje van 1 GB bij doen?
bvd. jello
Verwijderd
ik denk eerder dat je mobo tzt. verouderd is dan dat 2gb te weinig is. Overigens moet je wel kijken of je je geheugen mee kan nemen naar je nieuwe mobo, dan is 1x1gb wel interessanter, mar ik denk dat die kans klein is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:20:
Ja dat snap ik maare op de toekomst gericht snap jeals ik nog 2*512 doe dan zit me mobo vol snappie?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Dan moet je dus uitzoeken of jet met 1 module extra de dual-channel optie verliest en dan moet je zelf beslissen of dat het je waard is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:39:
Haha lol oude mobo, nee, kijk mijn huidige pc met c2d, asrock 945 G conroe of sow daar zit nu 2*512 op, nu wil ik 2 gb, en ja dat van battlefield weet ik want dat speel ik,kan ik dan beter 2*512 doen, maar dan zit wel mijn mobo vol.Of kan ik betr 1*1gb en dat ik later nog een 1*1 gb er bij doe, dat is me vraag
bvd.
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen voordat je het omhoogschopte?Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:46:
*ik zal ff een topic kick geven voor me eige belang :p*
Ehmm, ik zit hier nu met 2*512, ik wil graag upgraden maar ik wil niet mijn 2*512 weggooien om er daarna 2*1 gb in te doen.
Moet ik dan gewoon nog 2*512 erbij doen, of kan ik er ook een reepje van 1 GB bij doen?
bvd. jello
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq