Toon posts:

Intel 443GX, onbekende chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hallo,

Ik heb gister een 19' inch server van een vriend van me gekregen, het is een oude Web Engines P7000 met 2x slot 1.
De chipset is echter een Intel 443GX, het vreemde hier aan is is dat ik eigenlijk nergens er info over kan vinden. De site van Intel zelf heeft ook gewoon info over oude chipsets zoals de 430 en 440 serie maar ook daar is deze chipset niet te vinden.

Boekjes heb ik verder niet en de site van de fabrikant is ook niet erg behulpzaam.

Weet iemand waar ik info over deze chipset kan vinden?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Weet je zeker dat het niet om de 440GX gaat? Daar is op de site van BalusC nog wel wat over te vinden. :)

[edit]
Ik weet vrij zeker dat het gewoon een 440GX is. Ik neem aan dat je 443GX van de northbridge gelezen hebt en dat klopt idd. Op een 440GX staat 82443GX. :)

[ Voor 37% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-08-2006 11:26 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

SpamLame

niks

Tja in Google

Krijg ik op Intel en 443GX toch wat info, weliswaar niet van Intel, maar toch.

Fabrikant van het bord toevallig QDI of Supermicro?
Probeer ook eens de Bios string door google hen te halen, wellicht leverd het wat op?

Zie ook http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

Dan vind je ergens een pdf die vermeld dat de 443GX (NorthBridg) onderdeel is van de 440GX Chipset (North en Southbridge). Gewoon 440GX dus.

[ Voor 51% gewijzigd door SpamLame op 02-08-2006 11:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

443GX is de northbridge van de i440GX idd :z

De 'high-end' versie van de i440BX - vereist iirc registered geheugen, maar daar staat tegenover dat het 64b PCI southbridges kan bieden (wat met de i440BX niet kan)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:40:

De 'high-end' versie van de i440BX - vereist iirc registered geheugen, maar daar staat tegenover dat het 64b PCI southbridges kan bieden (wat met de i440BX niet kan)
Ah dat is dan een mysterie minder, maar geregistreerd geheugen, wat houdt dat precies in?

Maargoed het ding geeft nog geen beeld met een pci videokaartje (3 verschillende geprobeerd) dus daarom wou ik wat dingen er over opzoeken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over registered geheugen, check wederom de FAQ van dit subforum: PMG FAQ » RAM FAQ :)
En dat over chipsets had je ook wel zelf kunnen uitvinden: PMG FAQ » Moederborden » Een overzicht van chipsets B)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:49:
Over registered geheugen, check wederom de FAQ van dit subforum: PMG FAQ » RAM FAQ :)
En dat over chipsets had je ook wel zelf kunnen uitvinden: PMG FAQ » Moederborden » Een overzicht van chipsets B)
Ja nee maar ik ga standaard al naar Balusc maar ik dacht dat het dus een 443GX chipset was mede doordat ik dit ook in google kon vinden bij enkele andere servers vandaar, fout van mijn kant.

Dan ga ik nu even bezig met de FAQ

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
dion_b schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:40:

De GX kan ook gewoon, net als de BX, unbuffered geheugen hebben :) Het enige verschil op geheugengebied (en afaik de hele northbridge) is dat de GX, met 2GB, tweemaal zoveel geheugen ondersteunt als de BX.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Op mijn quad Pentium III Xeon server heb ik vele keren de 443 op de printplaat staan. Onder andere op de twee geheugenkaarten waarop 8 DIMM slots zitten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1