Hallo mensen van het goede leven 
Ik heb sinds kort een oude HP7580B Pen Plotter op de kop getikt.
Het is een redelijk oud beestje maar hij werkt nog prima. Althans, de manuale besturing.
Ik wil hem draaiend hebben op mijn windows XP systeem maar loop tegen wat problemen aan...
Probleem 1:
Ik kan niet echt een geschikte driver vinden.
Wie kan mij helpen aan een driver voor deze plotter ( HP7580B), of wie weet met welke driver deze plotter ook werkt?
Dat was de eerste vraag.
Probleem 2:
Ik maak nu gebruik van de RS232-c interface op mijn com poort. Hiermee stuur ik de plotter aan.
Dit omdat deze kabel er bij zat.
Ik weet niet hoe ik deze plotter het best aan kan sturen, met welk poort, etc (protocollen en dergelijke)
Er zit ook een interface uitgang op de plotter (sub-d connector).
En tevens zit er een "HP-IB" poort op de plotter, deze lijkt op een klassieke printer connector, maar dan smaller.
Wie weet hoe ik dit beestje het best kan aansluiten?
Kortom, wie kan mij iets verder helpen met deze plotter printer.
En wie kan me helpen om dit beestje aan het plotten te krijgen???
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten...
Ik heb sinds kort een oude HP7580B Pen Plotter op de kop getikt.
Het is een redelijk oud beestje maar hij werkt nog prima. Althans, de manuale besturing.
Ik wil hem draaiend hebben op mijn windows XP systeem maar loop tegen wat problemen aan...
Probleem 1:
Ik kan niet echt een geschikte driver vinden.
Wie kan mij helpen aan een driver voor deze plotter ( HP7580B), of wie weet met welke driver deze plotter ook werkt?
Dat was de eerste vraag.
Probleem 2:
Ik maak nu gebruik van de RS232-c interface op mijn com poort. Hiermee stuur ik de plotter aan.
Dit omdat deze kabel er bij zat.
Ik weet niet hoe ik deze plotter het best aan kan sturen, met welk poort, etc (protocollen en dergelijke)
Er zit ook een interface uitgang op de plotter (sub-d connector).
En tevens zit er een "HP-IB" poort op de plotter, deze lijkt op een klassieke printer connector, maar dan smaller.
Wie weet hoe ik dit beestje het best kan aansluiten?
Kortom, wie kan mij iets verder helpen met deze plotter printer.
En wie kan me helpen om dit beestje aan het plotten te krijgen???
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten...
Where the bad roads ends, the good life begins!