[USB] USB koptelefoon met grote oorkappen

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik weet dat er voldoende keuze is aan USB koptelefoons. Vanwege slechte uitgangen van geluidskaart krijg ik niet goed versterkt geluid in de normale koptelefoon.
Besloten is daarom USB versie te nemen waar geluid goed mee te regelen is.

Maar er is meer. Het is gebleken dat normale type koptelefoon (met kleine oorkappen/speakers) minder fijn om te dragen omdat ik oorhangers draag. Het drukt teveel tegenaan, wat na een tijdje beetje pijn gaat doen. Het is lastig om koptelefoon goed te zetten (speakers dichtbij de microfoon oorhanger zetten, valt makkelijk eraf) dus ik ga eens wat anders doen: een koptelefoon met grote oorkappen.

De oorkappen zijn dus zo groot dat ze min of meer hele oor kunnen omsluiten en drukken dan ook niet tegenaan. Voordeel is zeker ook voor normale mensen dat omgevingslawaai veel meer gedempt wordt en hoor je beter eigen geluid uit koptelefoon. Dat kan niet met kleinere versie.

Heeft iemand ook naar gezocht naar zulke grote koptelefoons met USB aansluting, en welke modellen zijn goed voor mijn wensen?Je mag het zeggen :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je wil een supra-aurale hoofdtelefoon bedoel je dus.

Je roept dat 3.5mm uitgang slecht is.... je hebt dan nog nooit USB gehoord.
Echt te triest voor worden.

Je kunt beter een goede hoofdtel op 3.5mm (of 1/4") nemen met een losse versterker.
Stukken beter.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb inderdaad losse versterker, en geluidskaart uitgang aangesloten op versterker. Via koptelefoonuitgang van versterker zou ik dan wat moeten horen...

Urgh... versterker moet zelfs op 25 dB gezet worden om beetje te kunnen verstaan.
En bovendien kan ik versterker niet meesleuren onderweg als ik met laptop wil gaan.

Omdat geluid instelling van mediaplayer bijna op max staat, en versterker ook aardig hoog is ingesteld, klopt er niet. Of komt het omdat mijn oordopjes anders gedragen?

USB weet ik wel, er zijn al vele modellen op markt gekomen. Ik zag zelfs koptelefoon met USB geluidsmodule waar er nog klassieke 3,5 mm stekkers erin geprikt worden. Dat is van Plantronics geloof ik.

Ik wil alleen even weten of er nog meer koptelefoons zijn met grote oorkappen op USB, naast eentje van Logitech...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Sennheiser PC165 een idee?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Zag nu andere topic Welke headset is het beste voor gamen?

Gesloten headset is inderdaad beter voor mij.
Ga straks wel even shoppen en kijken welke goed is. :)