Welke headset is het beste voor gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Een goededag mensen.

Aangezien ik morgen jarig ben heb ik mezelf voorgenomen een sublieme pro headset aan te schaffen. Ik zit hier nu met een crappy headset van 3 euro. Ik gebruik het meestal bij counterstrike maar ook om muziek naar te luisteren.

Nu heb ik al een paar headsets gezien, maar ik twijfel heel erg hieraan.
Misschien kan er via jullie kant het een en ander opgehelderd worden.

Ten eerste deze: Plantronics GameCom 1 Pro headset. Is dit een goede keus? Of kan ik beter voor Sennheiser gaan? (hier hoor ik alleen maar goede dingen over)

Dan twijfel ik tussen deze 2: Sennheiser PC160 en de PC165.

Geld speelt nu geen rol, waar kan ik het beste voor gaan als het gaat om Counterstrike?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 11:55
Ik denk dat je topic in Audio, Video & HiFi Forum beter op zijn plaats is en dat je daar ook meer en mogelijk betere antwoorden zult krijgen, dus verplaats ik je topic daar naartoe + dat ik je topic een titeltweakje meegeef :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
Ik heb de plantronics audio .90
Kost zon 40 euro, geeft goed geluid, zit fijn en er zit 2 jaar garantie op :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik gebruik sinds ongeveer een week de Logitech USB-30, welke het voordeel heeft dat hij een USB aansluiting heeft. Scheelt weer gekloot met audio-stekkertje... gewoon inpluggen en werken. Zit erg comfortabel en de microfoon werkt ook vrolijk.

In Counter-Strike speel je voor een groot deel ook op wat je hoort, uit alle richtingen. Er zijn headsets die ook 3d-achtige capriolen kunnen, zodat je ook dat nog beter hoort in plaats van alleen links of rechts. Ik weet niet of die Sennheisers dat ook misschien hebben (het merk is in ieder geval erg goed :))

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Ikzelf heb een logitech gekocht, omdat die goedkope troep echt niet toppie is als je naar de kwaliteit kijkt. Die van mij kostte geloof ik 50 euro destijds toen ik hem kocht en zit verder heel fijn, ook ziet ie er erg mooi uit en werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1565.gif

Technische informatie:

Frequency response: Headset: 20-20,000 Hz, Microphone: 100-10,000 Hz
Microphone sensitivity: -59 dBV/µbar, -39 dBV/Pa+/-4dB
Headphone Impedance: 32 ohms
Microphone Bias Voltage: 3.0 V DC
Microphone Load Resistance: 2200 Ohms
Connector: 2 standard 3.5mm audio jacks (audio in and out)
What's in the box: Stereo headset with microphone, 4 interchangeable headphone colors and switching tool, Documentation, Full product support, 2-year guarantee

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zijn hier al veel topics over te vinden en als audiofreak kan ik je zeggen dat de Plantronics Audio 90 een ZEER goede keuze is voor het geld.

Het geluid is goed en mooi vol voor gaming, ook voor films is het een zeer fijne koptelefoon daarnaast gebruik ik hem zelf voor wat mix werk. Voordeel is ook dat je de mic (van zeer goede kwaliteit) naar achteren kan klappen. Ook de headset zit erg lekker en na vele uren treedt er geen vermoeiing op van je oren :)
Het enige nadeel vind ik de kabel van de headset, omdat deze na verloop van tijd een beetje samenrolt wat vrij irritant is. Maar verder weet ik zeker dat je geen spijt krijgt van die headset.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 17-05-2005 22:34 ]

Verwijderd

Modbreak:spam

[ Voor 98% gewijzigd door curry684 op 19-05-2005 16:57 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nr 1 zou ik geen USB headset nemen, geluid is altijd minder goed dan direct op de geluidskaart, daarnaast kost het je weer een USB port en meer CPU belasting.

Overigens wat een bedrag, 170 Euro :? voor gaming, voor dat geld kan ik nog wel betere producten aanprijzen...

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:21:
nr 1 zou ik geen USB headset nemen, geluid is altijd minder goed dan direct op de geluidskaart, daarnaast kost het je weer een USB port en meer CPU belasting.

Overigens wat een bedrag, 170 Euro :? voor gaming, voor dat geld kan ik nog wel betere producten aanprijzen...
Deze headset is ook eigenlijk voor professionals bedoelt, maar natuurlijk ook voor gamers bruikbaar. Overigens mag je niet vergeten wat je voor die €170 (excl. btw) krijgt!! Een zo goed als onverstoorbare headset die echt jarenlang meegaat!! En wil je hem niet met USB, dan neem je de versie met 2x3,5mm Jack eraan, die is er zowel met condensator óf dynamische microfoon! Voor een prijs van maar €128,- (excl. btw), wat niet veel geld is voor een headset MADE IN GERMANY!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ben jij een leverancier ofzo? je lijkt wel dit merk te promo'en...
Kom op zeg, voor dat geld zijn er wel betere headsets te krijgen en de meesten zullen geen headset willen die de rest van hun leven meegaat.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik heb zelf de Sennheiser PC140 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.goelectronic.com/Merchant2/graphics/00000001/10/pc140.jpg
Gekocht bij Alternate en ik vind het een ontzettend fijn ding :) hij ziet er nog normaal uit ook ;) en het geluid is uitstekend :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Advies neem een gesloten headset.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je verder op GOT zoekt en op google zal je merken dat de meest geprezen headset voor zijn geld de Plantronics Audio 90 is en de Sennheizer PC160

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:29

Zjemm

...

gesloten?

opensecure.nl

Verwijderd

ik heb zelf ene hele tijd een sennheiser HD 120???pro gehad.

nu wegens slijtage na 3 jaar heb ik een plantronics 90 gekocht zoals eerder aangehaald.

luistert ongeveer evengoed. enkel sennheiser had geen mic. en vond de sennheiser iets beter qua bass toch voro het lusiteren van muziek of films kijken.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:28
Ikzelf maak gebruik van de: Creative HS-300.

Afbeeldingslocatie: http://hardvision.ru/articles/multimedia/creative_hq60_hq1300_hs300/main_clip_image002_0000.jpg

Specificaties:

Headphone:
Driver Units: 30mm Super Thin Diaphragm
Frequency Response: 20Hz ~ 15kHz
Impedance: 32ohms
Sensitivity: 113db
Cord Length: 2.5meters

Microphone: Microphone Noise Cancelling Condenser
Frequency Response: 380Hz ~ 15kHz
Impedance: < 10kohms
Sensitivity: (1kHz) -65db
Input/Output Plugs: 3.5mm x 2
Net Weight: 86.5g / 3oz (without packaging

Bij Dynabyte gehaald voor slechts € 14,- en hij doet het goed, ik mag niet klagen in ieder geval. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 19-05-2005 15:17 ]

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:53:
Ben jij een leverancier ofzo? je lijkt wel dit merk te promo'en...
Kom op zeg, voor dat geld zijn er wel betere headsets te krijgen en de meesten zullen geen headset willen die de rest van hun leven meegaat.
Ik gebruik zelf deze headset en ben er meer als alleen tevreden mee, maar was even vergeten dat men tegenwoordig alleen maar op zoek is naar goedkoop materiaal en niet kijkt naar de qualiteit of zo iets dergelijks. Maar goed, ieder voor zich, ik vind deze headset HEEL goed en weet dat vele anderen dat ook vinden en nog meer anderen dat zullen vinden zodra ze hem ook uitgeprobeert hebben. Ik wil alleen zeggen: hij is zeker het proberen waard!!

Voor degenen die geintereseerd zijn in de data van deze headset:
Headphone:
Acoustical Principle: Closed
Driver Principle: Dynamic
Design Principle: Circumaural
Frequency Response: 20 – 17.000 Hz
Impedance: 2x100Ohm
Load Capacity: 100mW
Distortion: K2<0,6% / K3<0,25%
Average Pressure on the ear: ca. 4,5 N
Weight w/o Cable: 280g
Cable Length: 2,0m
Connector: USB

Microphone
Type: Electret
Frequency Response: 40 – 18.000 Hz
Polar Pattern: Cardioid
Impedance: 1kOhm
Sensitivity: 16,25 mV/Pa
Connector: USB

USB-Plug
Playback up to 24bit
Recording 8/16bit mono/stereo

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:01 . Reden: ff wat data toegevoegd ;) ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:47:
[...]

...... maar was even vergeten dat men tegenwoordig alleen maar op zoek is naar goedkoop materiaal en niet kijkt naar de qualiteit of zo iets dergelijks.
Hallo? dat kunnen we dan wel met alles zeggen, wou jij beweren dat ELK product wat jij hebt van extreem hoge kwaliteit is... alles duurste van het duurste... kom op zeg zeker nu met het Eurotijdperk kunnen we dat allemaal niet betalen.

Ik weet zeker dat 99% van de gamers op GOT GEEN headset willen van boven de ~70 Euro.
Daarnaast omdat het een product DUUR is, betekent niet per definitie dat het kwalitatief hoogstaand is, als jij even op zoek gaat naar Plantronics en Sennheiser produkten dan zou je niet gelijk zo een opmerking plaatsen... je praat nu die 2 merken omlaag, terwijl het gewoon goede producten zijn die ook nog lang meegaan. Dus ik snap echt niet wat je blaat.

Topicstarter:

Plantronics Audio 90

Afbeeldingslocatie: http://www.plantronics.com/images/product/product_large/dotaudio90l.jpg
specs:
http://www.plantronics.co...3IT4PSCQBGNUCFEYKAEZWSIV0

Sennheizer PC160

Afbeeldingslocatie: http://shop.cyes.nl/images/PC160.jpg
specs:
http://www.sennheisercomm...ro-Gaming?ProductId=PC160

[ Voor 26% gewijzigd door n00bs op 19-05-2005 16:08 ]

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:01:
[...]

Hallo? dat kunnen we dan wel met alles zeggen, wou jij beweren dat ELK product wat jij hebt van extreem hoge kwaliteit is... alles duurste van het duurste... kom op zeg zeker nu met het Eurotijdperk kunnen we dat allemaal niet betalen.

Ik weet zeker dat 99% van de gamers op GOT GEEN headset willen van boven de ~70 Euro.
Daarnaast omdat het een product DUUR is, betekent niet per definitie dat het kwalitatief hoogstaand is, als jij even op zoek gaat naar Plantronics en Sennheizer produkten dan zou je niet gelijk zo een opmerking plaatsen... je praat nu die 2 merken omlaag, terwijl het gewoon goede producten zijn die ook nog lang meegaan. Dus ik snap echt niet wat je blaat.
Ik snap niet waar jij je zo over opwind, ik laat gewoon even weten dat dit produkt een zeer goed produkt is. Ik vind het alleen jammer dat er nog steeds mensen zijn die zich dan meteen aangevallen voelen. Bovendien weten we toch allemaal wel dat produkten die Made in Germany zijn, zo goed als altijd van goede kwaliteit zijn, dat weten we allemaal. Tuurlijk heeft niet iedereen het geld, maar degenen die het wel hebben, adviseer ik dus om deze headset in overweging te nemen en bovendien is de headset dus ook al verkrijgbaar voor €128 (excl. btw) alleen dan zonder USB aansluiting. Dus blijf lekker cool en chill gewoon dude! ;)

Verwijderd

Hmmm, ik heb zowel thuis als op m'n werk uitstekende koptelefoons.
Ik zou echter graag een mic willen hebben voor VOIP en gaming (nee, niet op m'n werk :+).
Weet iemand een praktische (geen professionele) draagbare mic die ik kan dragen met m'n koptelefoon op?
2 koptelefoons (1 headset voor VOIP en 1 kwaliteit koptelefoon voor muziek) lijkt me namelijk onhandig en overbodig.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
Ik heb hier de Sennheiser PC150, Deze is ook erg goed, en net wat goedkoper als de PC160.

Al zou ik voor de extra's van de PC160 wel een euro of 20 over hebben, Soms vind ik bij de PC150 de oorschelpen net een beetje te klein, dit is een klacht die je veel hoort, en die is verholpen bij de PC160. Ook is de PC160 gemaakt voor een door gamers, (In samenwerking met Schroet Kommando).

Ik ben erg tevreden over mijn PC150, tijdens een potje counterstrike win ik soms 1v6 situaties, omdat ik gewoon kan horen waar tegenstanders zitten op grote afstand.

Over je vraag PC160 of PC165, dan moet je ook even naar de rest van je systeem kijken, heb je bijvoorbeeld al een Soundblaster Audigy 2 kaart, dan zou ik geen PC165 gaan kopen, omdat je al een goede geluidskaart hebt. Heb je alleen onboard geluid, dan zou ik wel overwegen om de PC165 te kopen. Want zeg nu zelf, een Ferrari kopen, en er een moter van een 2CV in leggen... dat is nog steeds niet vooruit te branden.

Over Gamecom Pro1 / PC160 kan ik niet veel zeggen, ik heb er zelf ook al een keer een thread voor gemaakt, waar niet veel reacties op kwamen, ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die beiden geprobeert hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:29

Zjemm

...

zou je niet gewoon een bluetooth headset (ala gsm) kunnen koppen aan een pc met een bluetooth dongle en die voor spraak met games gebruiken en het geluid gewoon via je speakers.

ook handig als je nog wilt skypen

of is dit verreweg niet handig oid?

opensecure.nl

Verwijderd

Zjemm schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:09:
zou je niet gewoon een bluetooth headset (ala gsm) kunnen koppen aan een pc met een bluetooth dongle en die voor spraak met games gebruiken en het geluid gewoon via je speakers.

ook handig als je nog wilt skypen

of is dit verreweg niet handig oid?
Hmm zou kunnen. Heeft echter een paar praktische problemen.
Kan dan namelijk niet m'n Sennheiser headphones gebruiken (die ik meer gebruik dan m'n speakers).
Ook is zo'n gsm headset alleen echt geschikt voor spraak, dus geluid van games erdoorheen gemixed zullen niet zo wonderwel klinken.
Ik zal het in ieder geval onthouden voor wanneer ik eens een GSM met bluetooth koop, kan ik makkelijk wisselen tussen VOIP en GSM. :)

Verwijderd

Wij zijn dan wel leverancier van diverse gamers headsets.
Gebleken is ons ook met tests o.a. teams die wij sponsoren zoals DK.
Dat ook bij headsets net als met muizen en mousepads dit een persoonlijke keuze is.
Natuurlijk wel enigzins begrensd door beschikbare budget.

Het model de kleur.
Dan de wijze van "ophanging" en bediening idem.

De allerbelangrijkste keuze is wel of niet met USB soundkaart!
En of je mic los aan het draadje (met clip) wilt hebben of vast aan de schelp.
Dan zijn er de verschillen in geluidskwaliteit!
En daar komen voor exact dezelfde headsets ook verschillende resultaten daar o.a. de configuratie met instellingen, toepassing en systeem waar deze op gebruikt is een belangrijke deel uitmaken van de beleving.

OK je kan wel stellen dat de "duurdere" vaker met geluid beter scoren ?
De afwerking en kwaliteit is in ieder geval van de wat meer prijzige over het algemeen in orde.
Onze ervaring is van de "goedkope" merken / modellen is dit sterk wisselend dus goede en minder goede.

Zelf gebruiken we bij ons intern Sennheiser en Siberia maar ook de gamecom van plantronics en de Zalman doen het uitstekend. ( de nieuwe steelpad is ook OK hebben we 1 test xemplaar van en wachten is op de bestelling).
De Sennheiser PC 165 USB is echter zeer moeizaam leverbaar!!!!!!!

Dus een tip op een lanparty vraag even aan je mede gamers of je de headset even mag lenen voor test.
Bij ons doen we dit ook op bootcamps enz.

Dit bedoeld als info en tip over bovengenoemde merken enz. en dus geen reclame voor ons :D

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 16:55

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/files/Fotos/HEADSET_PICT0003.JPG
Zelfbouw \o/
Philips SBC HP195 + Labtec micje :+

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 14:51
Icemat Syberia !!!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik heb zo'n Lidl gesloten headset. Hij vibreert ook bass, hij was maar 17 euro en voldoet aan al mijn wensen(met 3 jaar garantie). Klinkt lekker en ik speel er ook counterstrike op. Voorheen had ik een sennheiser en vond dat die mijn oren erg klemde dat het zelfs pijn deed. Bij deze heb ik er geen last van

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

jozy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:17:
Ik heb zo'n Lidl gesloten headset. Hij vibreert ook bass, hij was maar 17 euro en voldoet aan al mijn wensen(met 3 jaar garantie). Klinkt lekker en ik speel er ook counterstrike op. Voorheen had ik een sennheiser en vond dat die mijn oren erg klemde dat het zelfs pijn deed. Bij deze heb ik er geen last van
Weet iemand nog waar die "typhoons" te krijgen zijn... hier in de lidl zijn ze op/terug gestuurd.
ik wil graag weer zo een voor dat geld.

http://www.adf-hq.nl

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 19:32

13art

Moderator Mobile
ik zit te twijfelen. Ik wilde eerst de sennheiser pc165 kopen totdat ik op Tom's Hardware guide een vergelijking las. Was niet de pc165 maar de 150 en160, en nog wat andere maar daar werden de 150 en 160 bijna met de grond gelijk gemaakt en als winnaar kwam uit de bus de Medusa 5.1 Surround Sound Headset.

Weet echt even niet wat ik nu moet doen. Iemand tips???

http://www.tomshardware.com/consumer/20050714/index.html

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Alle headsets die hier voorbij komen zijn van die kleine dingen die na 1 uur spelen je hele oren plat gedrukt hebben. Zelf heb ik een Sennheiser HD570, deze zit er comfortable en totaal geen spijt van de aankoop!

• 13art
  • Laatst online: 10-02 19:32

13art

Moderator Mobile
Die op tom's hardware page, de uiteindelijke winnaar, drukt je ook niet plat hoor, ook de pc165 van sennheiser is niet een koptelefoon die je oren plat drukt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb ook de Plantronics Audio .90 en speel toevallig ook CS: S. :D

Het geluid ed is gewoon goed. Het heeft zeker voordeel qua kills, want je hoort nou eenmaal beter waar nades ontploffen en waar geschoten word zodat je daar op kan reageren.

Zit opzich wel lekker op je hoofd, verstelbare onderdingen weet ik hoet het heet. Microfoon kan je ook verstellen of omhoog zetten als je die niet nodig hebt. Alleen bij mij gaat hij naar een tijdje irriteren, magoed hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zij..

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Plantronics Audio .90, ook ik heb er eentje, ik kan niets anders zeggen dan een Prima headsetje !

het word na een tijdje wel lekker warm aan je oren :P dus je moet hem niet echt uren en uren meer dan 48 uur ofzo op hoeven hebben..

[ Voor 127% gewijzigd door Puch-Maxi op 14-07-2005 21:47 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

ik heb zelf een sennheiser pc 150, omdat ik die een keer heb gekregen. het enigste wat ik over deze headset kan zeg is...............

GEWELDIG......:P

maar in ieder geval ik heb gehoord dat plantronics .90 nogal snel verslijt, en ik doe nu al 2,5 jaar met die pc 150 en is al tig keer van me bureau afgevallen en nog steeds is er niks kapot gegaan. Dus de headset is zelf van goede kwaliteit en het geluid is ook super. je hoort mensen bij cs en cs: s van km ver aankomen. en dan w8 je ze op en dan.....wallhacker, no just a good headset..:P maarja je kan intussen wel een headset hebben gekocht:P dit is voor de mensen die nog zitten te twijfelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:07:
[...]

Bovendien weten we toch allemaal wel dat produkten die Made in Germany zijn, zo goed als altijd van goede kwaliteit zijn, dat weten we allemaal. ;)
Zijn geen van allen made in Germany maar in verre Oosten zie verpakking enz.
Wel vaak design en ontwerp in Bijv Germany zoals bij Sennheiser.
Dit om misverstand made in Germany uit de wereld te helpen! ;)

Wel of niet eigen ontwerp en/of van andere ( oem) fabrikant overgenomen maar dan juist de test en kwaliteits controles zijn van belang.
Bij Sennheiser klopt dit over het algemeen wel.

Bij bijvoorbeeld Steelpad 5H is dit tegengevallen, bekende mic probleem, echter heeft Steelpad/ Softrading dit weer op een "elegante" wijze opgelost door garantie afhandeling hiervoor zelf te doen en dan een gratis muismat erbij te leveren.
En nu natuurlijk revision 2 te leveren, die wel in orde zijn.

En zo zijn er nog meer voorbeelden van helaas af en toe missers.
Waarbij gezegd dat de geleverde service ook afhankelijk is, niet alleen van de fabrikant maar ook van de leverancier waar je deze koopt. ( hoeft dus niet persee de duurste leverancier te zijn voor goede service)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik gebruik een Sennheiser hd485 icm een losse microfoon. Ik kan je zowieso een gesloten model dat om je oren zit (en niet erop) aanraden. Je hebt geen last van omgevingsgeluid en kan je dus beter concentreren op de game. Klikjes van typen en wapen wisselen van je tegenstander kun je dan iets beter horen :) . Of je de mic eraan vast wilt of dat je liever een losse neemt is je eigen keus.
de hd485 is dan wel weer halfopen :P

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik zweer ook nogaltijd voor een losse headphone en een losse mic.
A. Het draagcomfort van een fatsoendelijke headphone is vele malen beter dan van een headset.
B. De geluiskwaliteit is voor hetzelfde geld een stuk beter.
C. Veel meer keuze.
D. eigenlijk heb ik nog nooit een headset gehoord die mijn kon bekoren.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar ikzelf gebruik een sennheiser Hd 570 icm. een philips toucam met ingebouwde mic.

Omdat gamesessies vaker meerdere uren duren heb ik vooral op het draagcomfort gelet. Ik had dan vaker last van pijn aan de oorschelpen met mijn oude headphone ( philips sbc hp 890). Welke wel weer een voortreffelijk geluid had voor het geld wat hij koste.

http://raptr.com/Doppert/about

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
De beste man zoekt een goede headset, waarom komen mensen met on-ear headsets :'( . Ik raad je zoiezo aan om een over-ear headset te nemen. En welke? Dat mag je zelf uitzoeken O-)

Verwijderd

YOGI schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:27:
De beste man zoekt een goede headset, waarom komen mensen met on-ear headsets :'( . Ik raad je zoiezo aan om een over-ear headset te nemen. En welke? Dat mag je zelf uitzoeken O-)
:+ Zie datum

Verwijderd

Deze Sennheiser misschien?

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/8/9/3/8/1_m.jpg

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:21
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:07:
[...]

Bovendien weten we toch allemaal wel dat produkten die Made in Germany zijn, zo goed als altijd van goede kwaliteit zijn, dat weten we allemaal.
Helaas, je bent gezakt voor solide argumentatie. Beroepen op authoriteit noemen we dat geloof ik. (Weet niet zeker though maar tis een drogreden)

Overigens is het beter voor de TS als we nu weer inhoudelijk verdergaan, dus ik ga er niet meer op in.

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-09-2007 11:48 ]

There is no replacement for displacement!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ikzelf spreek uit ervaring met deze post;

Puur Gaming (cs:s in particular) : Steelsound 5Hv2 (=complete captition)
Gaming + beetje muziek: Icemat siberia (=complete captition), Sennheiser PC 160-165
Gaming + muziek + film: Sennheiser HD 9** (=complete captition)

(Oops @ date :p)

[ Voor 3% gewijzigd door sparda op 04-09-2007 16:19 ]

• iro
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Ik heb al jaren een Icemat Syberia, superding :D. Ik heb helaas wel 2 kapotte Syberia's, dat komt dat ik em keer van m'n hoofd afdeed (nee niet gooien :P) en brak op dat moment :(. Duur, maar echt supergeluid.

Specs pc

Verwijderd

nou ik heb een sennheiser PC-165 , heerlijk met die usb-kabel erbij.... en voor de mensen die het niks vinden kan je het kabeltje gewoon los halen en in je pc duwen, ik gebruik hem nu namelijk via USB op me PS3 en dat werkt geweldig!

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser pc350 gekocht en zit wel lekker

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
- Sorry, zag niet dat het topic al heeel oud was :l -

[ Voor 78% gewijzigd door Zamoraak op 11-04-2008 17:35 ]

Verwijderd

Mag dan wel een oud topic zijn.
Maar gaat nog steeds over de vraag wat is de beste game headset, daar ook echte hifi fabrikanten niet stilgezeten hebben hieronder de huidige stand

Maar de beste game headsets die er nu zijn komen van Beyerdynamic.
En ja bijv. model MMX 300 is wel echt in Duitsland gefabriceerd en niet design in Germany, maar made in China als bij de Sennheisers.
Google of kijk hier
Wel prijzig maar daarvoor 5 jaar garantie en gewoon de beste die er momenteel is. ;)

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

iro schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:19:
Ik heb al jaren een Icemat Syberia, superding :D. Ik heb helaas wel 2 kapotte Syberia's, dat komt dat ik em keer van m'n hoofd afdeed (nee niet gooien :P) en brak op dat moment :(. Duur, maar echt supergeluid.
Vergeleken met Sennheiser en plantronics is een Syberia nu echt niet duur meer. Voor 50 euro pluk je er zo een van internet af.

Ik heb hem ook, de witte. Prachtig geluid, en heeft als voordeel (voor sommige nadeel) een losse microfoon. Voor mij erg handig als ik even op speakers speel en dan niet mijn headset om mijn nek hoef te doen :D

[ Voor 19% gewijzigd door FikkieHo op 13-07-2008 11:17 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Pagina: 1