Toon posts:

[BF2] Harde crash tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens krijg ik tijdens het spelen van bf2 een crash waarbij hij gewoon in 1x hangt, beeld beweegt niet meer en krijg vaak een harde pieptoon te horen, of de laatste 2 seconde van het geluid herhalen zich constant. Hierna moet ik dus mn pc resetten. Ik dacht eerst het misschien kwam doordat mijn videokaart overbelast raakte en heb de graphics/resolutie naar beneden geschroeft maar dat hielp niet.

m'n systeem kan je vinden in de gallery, http://tweakers.net/gallery/sys/11647

Ik heb trouwens nog gezocht naar verwante draadjes maar niets gevonden wat me verder kon helpen :/ kan het misschien iets met mn video kaart zijn, of zal ik is proberen het hele zaakje opnieuw te installeren?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat zijn de temperaturen van je videokaart?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heb gekeken want bij soortgelijke (zware) spellen heb ik geen enkel probleem op zn hoogste setting, en omdat als ik de graphics naar beneden zet het nog steeds heb... wil er wel naar kijken maar hoe kan ik dat doen?

Verwijderd

Dat herken ik ook; of het fliept er in een keer uit alsof je alt-f4 heb gedaan.
tip om te proberen: zet je beeldinstellingen onder bf2 op zo'n laag mogelijke staand. behalve de resolutie dan.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij crashed hij niet naar de desktop, mn hele systeem hangt gewoon, en ik had dat al geprobeerd om alles op zn laagst te zetten :) werkte niet

ik baal ervan om het elke keer opnieuw te proberen want goed voor mn pc kan het nooit zijn, elke keer zo'n reset

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zoek eens op Audigy en Screech of death.

Bekend probleem bij een aantal spellen en Audigy kaarten (1 en 2)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed begrijp van de 2 fora die ik heb gelezen over dit onderwerp is er weinig aan te doen? ik kan wel is mn audigy disablen en kijken wat hij dan doet, dan kan ik in ieder geval (gelukkig?) mn videokaart uitsluiten (heb al zoveel problemen gehad met die ati's :P)

Verwijderd

Graphics/resolutie omlaag zetten zal weinig helpen dacht ik zo :P cpu en videokaart blijven toch wel volle toeren draaien (tenzij het framegelimiteert is, alhoewel ik betwijfel dat je de 100 zal halen in bf2), als puur je hele systeem hangt zou ik toch eens kijken naar je temperaturen en voltagelijnen. Eventueel stresstesten met 3dmark bijvoorbeeld, kijken of dat wel stabiel draait.

Verder overal laatste drivers van? Chipset,video,geluid (desnoods testen met alleen whql gecertifeerde).

Verwijderd

Topicstarter
temperatuur van cpu en voltages zijn dik in orde, mn cpu komt amper boven de 45 graden stressed, en mn voltages liggen goed, temp van chipset enzo (?) ligt rond de 30 graden, alleen videokaart zou het kunnen zijn maar ik kan me haast niet voorstellen dat het me videokaart is, heb er alleen ik bf2 problemen mee. Ik kan als vervent flightsim liefhebber mn pc wel aanhebben voor 8 uur lang terwijl hij max maar 20 fps haalt, dan moet ik met mn 50 fps in bf2 toch nooit problemen kunnen krijgen?

edit: ik ga nu m'n audigy disablen en kijken of ik dan nog problemen heb

edit2: ok met mn audigy disabled heb ik hetzelfde probleem, ik zal nu is kijken of ik voor alles de laatste drivers heb

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle drivers geupdate, 3dmark 03 gedraait zonder problemen, normale score

daarna bf2 gedraaid op hoogste settings en hij hing gelijk, op lagere settings duurt het langer, lijkt me dan misschien wel een temperatuur probleem alleen vind ik het zo raar dat het wel gebeurd bij bf2 en nergens anders?

hoe check ik de temperatuur van mn gpu?

Verwijderd

Heb jij je Processor of videokaart overgeclocked ? Zet auto-overclock en dat soort dingen uit.
Zet sound op medium en software, hielp bij mij.
Ik had het begin ook, eerst piep, daarna blauw scherm, vervolgens PC resetten.
Probeer ook voor ATI de NGOHQ drivers, de laatste stabiele versie, dis voor ati versie 6.6
geloof ik. Dit zijn zeer goede drivers imo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn processor niet overclocked en mijn videokaart ook niet, had het net geprobeerd met die geluidssettings en ook geen resultaat, is er iemand die me kan vertellen hoe ik de temperatuur van mn GPU kan checken?

ik zal het zo is met die andere drivers proberen

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begin nu toch wel aardig de hoop op te geven, ik heb alle drivers geupdate die er voor mijn hardware beschikbaar zijn, het spel meerdere malen opnieuw geinstalleerd nadat ik nieuwe drivers heb geinstalleerd, en niets helpt. het enige wat zou kunnen is dat mijn videokaart te warm word maar omdat dat niet te checken is (blijkbaar) kan ik daar niet vanuit gaan. In andere, zwaardere spellen heb ik nooit last gehad dus ik ga er vanuit dat het onmogelijk aan mijn videokaart kan liggen

lijkt erop dat bf2 hierdoor voor goed in de kast blijft liggen :9

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb net geupdated naar 1.3 va n1.22 en de eerste keer dat ik bf2 opstart een kijharde vastloper :r

ik gebruik een audigy4, en bf2 werkte gewoon op 1.22 :S

[ Voor 22% gewijzigd door ThaHandy op 04-08-2006 20:03 ]

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik neem aan dat je bij de optie "geluids instellingen" de keuze op hardware hebt gezet?
Zet dit eens op software en probeer het dan nog eens.

De volgende geluidskaarten ondersteunen de funtie hardware audio niet in BF2:
Creative Labs SB 16 PCI
Creative Labs SB Audigy 2 NX
Creative Labs SB Audigy LS - (5.1)
Creative Labs SB Extigy
Creative Labs SB Live 24-bit
Creative Labs SB Live
Creative Labs SB Live PLATINUM
Creative Labs SB Live Value
Creative Labs SB Live X-GAMER
Creative Labs SB Live X-GAMER 5.1
Creative Labs SB MP3+ USB
Creative Labs SB PCI 128
Creative Labs SB PCI 512
Creative Labs SB PCI 64

[ Voor 31% gewijzigd door UgotHeinzzd op 13-08-2006 01:12 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Yup, dit probleem had ik ook...
Na 1 re-install had ik het probleem niet meer.. maar ik weet niet zeker of het daardoor komt...

SUcces

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelfs mn sound card helemaal gedisabled en toen had ik ook nog een vastloper, na een paar minuten. Dus hier kan het eigenlijk onmogelijk aan liggen

Heb het nu met 3 soorten verschillende drivers geprobeerd, ik zit erover te denken om drivers van een jaartje terug te gebruiken om te kijken of het misschien daar aan kan liggen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 21:03 ]

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
lol
ik had pas geleden ook een ernstig probleem in BF2, maar dit was nadat ik Winamp samen met BF2 had gebruikt. Als ik daarna nog wilde spelen, bevroor het scherm telkens na een seconde of 3. daarna BF2 opnieuw geinstalleerd, probleem bleef. Daarna Windows opnieuw geinstalleerd 8)7, toen deed ie t wel weer normaal...dus misschien een nieuwe Windows installatie lol? :+ en anders w8en op 1.4. dit heeft allemaal duidelijk met BF2 zelf te maken en niet met je hardware als je t mij vraagt

[ Voor 10% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-08-2006 21:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:52:
Telkens krijg ik tijdens het spelen van bf2 een crash waarbij hij gewoon in 1x hangt, beeld beweegt niet meer en krijg vaak een harde pieptoon te horen, of de laatste 2 seconde van het geluid herhalen zich constant. Hierna moet ik dus mn pc resetten. Ik dacht eerst het misschien kwam doordat mijn videokaart overbelast raakte en heb de graphics/resolutie naar beneden geschroeft maar dat hielp niet.

m'n systeem kan je vinden in de gallery, http://tweakers.net/gallery/sys/11647

Ik heb trouwens nog gezocht naar verwante draadjes maar niets gevonden wat me verder kon helpen :/ kan het misschien iets met mn video kaart zijn, of zal ik is proberen het hele zaakje opnieuw te installeren?
probeer is met de BETA patch 1.4b2 te spelen
:) heeveel rare ctd of blue screens zijn verholpen

Verwijderd

Topicstarter
ook dit heeft niet geholpen :? ik ben expres eens wat "nieuwere" spellen uit gaan proberen, hoogste settings gezet en 15-30 mins gespeeld, daar geen enkel probleem, kan me niet voorstellen dat het aan mn videokaart ligt als hij het overal wel goed doet... ik begrijp er echt niks van }:O

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:58
ik heb een beetje het zelfde probleem, alleen bij mij blijft BF2 pas na 1 1/2 potje hangen.
Vind het ook zo raar dat dit pas sind 1,5 maand ofzo is. Daarvoor had ik nergens last van.
Wat hierboven ook al werd gezegd: windows opnieuw erop zetten.

lijkt me de enige oplossing.... :'(

Flickr

Verwijderd

Marco,

Heb je de errorlogs van BF2 al bekeken.
Als het goed is worden deze opgeslagen in de standaard BF onder de naam van log of zoiets dergelijk.
Je kan hem geloof via een windows dumpreader lezen.
Ik bekijk meestal het tekstbestand, zit veel code bij, maar ook normale tekst Er staat beschreven wat gebeurd is toen BF2 afsloot.

Kan zijn dat dit alleen werkt bij een CTD en niet bij het hangen van BF2.
Heb je al met verschillende videoinstellingen geprobeerd in BF2. Bijv. schaduw uit, dynamisch licht uit etc.
Heb je toevallig zelf met de con files zitten spelen?
De locatie van de dmp files van BF is ...Mijn documenten\Battlefield 2\dmp\

Meld maar als je wat meer weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen dmp files erin staan dus die zullen dan inderdaad wel niet gemaakt worden, ook heb ik het vrijwel met alle mogelijke settings aan/uit geprobeerd

sorry voor de late reactie trouwens :)

Verwijderd

Tja, kan zijn dat jij gewoon één van die ongelukkige bent bij wie BF2 absoluut niet lekker draait.
Imo is jouw systeem goed genoeg voor BF2, maar spreekt BF2 de resources van jouw systeem op zo'n shit manier aan dat deze over de zeik gaat.

Het enige wat ik weet, dat ik exact hetzelfde had als jij. Ik heb toen in mij BOIS (heb een ASUSmoederbord) auto overclock en alle ander overclock features van Asus uitgezet, zelfde met mijn videokaart. Daarna nooit meer last gehad.

Hopelijk doet de final 1.4 patch nog iets vor jou.
Pagina: 1