Toon posts:

TV kijken op monitor (Samsung 244T)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: vergeef me mijn noobheid.

Momenteel heb ik 2 17" ViewSonic TFTs en een aparte CRT TV. Nu heb ik een Samsung 244T besteld, en deze wil ik als TV gebruiken (moet ook als comp monitor fungeren, dus vandaar mijn keuze). Als deze bevalt gaan ook mijn 2 TFTs de deur uit (3 schermen is iets teveel van het goede).

Nu is er voor de 244T een aparte TV tuner te verkrijgen, alleen heb ik geen idee welke winkel in Nederland deze kan leveren. Wat mij een ideaal alternatief lijkt is een AV receiver te kopen waar ik gewoon een coax kabel in kan pluggen, en via een DVI kabeltje dit signaal naar mijn monitor kan leiden. Maar ik vraag me af of zo'n apparaat uberhaupt bestaat? Ik zoek dus eigenlijk een AV receiver met DVI out (en bij voorkeur ook DVI in), + coax kabel (voor analoge TV) in...

De bedoeling is dus: PC aangesloten op AV receiver met jack -> 2 RCA kabeltje voor audio en een DVI kabel voor video. Analoog TV signaal aangesloten op AV receiver, en DVD via component (of HDMI?) aangesloten op AV receiver. En een DVI kabeltje van mijn AV receiver naar mijn 244T.

Ik snap dat ik gewoon een PCI TV kaartje kan kopen, en een comp speaker setje, maar dit wil ik dus niet. :) TV wil ik kunnen kijken zonder dat mijn PC aanstaat, en ik wil betere kwaliteit audio als ik naar DVDs kijk of naar muziek luister.

Iemand een AV receiver in gedachten die aan mijn mensen voldoet (bij voorkeur met bijpassende DVD speler, zodat het er een beetje gecoordineerd uitziet)? Of anders een alternatieve manier om mijn setup te configureren?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
Persoonlijk ken ik geen AV receivers met ingebouwde TV tuner. Waarom dan niet gewoon die losse tuner gebruiken en deze aansluiten (audio) op een AV receiver en beeld direct uit (whatever voor een formaat daar uit komt). De pc sluit je dan aan via dvi zodat je op de tv kan kiezen welke input je wilt zien.

Maar is het sowieso niet heel vervelend dat je dan dus nooit de tv aan kan hebben staan en daarnaast achter de pc kunt zitten? (even wat downloads aanzetten of wat zut branden terwijl je tv kijkt etc). Ik zou tv en pc zelf altijd gescheiden houden. Maargoed, om antwoord te geven op je vraag, ik heb zelf dus nog nooit een receiver met tv tuner gezien, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Deze kan je tussen je VGA kabels zetten; misschien zijn er ook wel van deze kastjes met een dvi in en uitgang.
Het idee van dit kastje is dat je VGA signaal van je pc wordt doorgelust (en audio ook) en je kunt dan kiezen voor TV op PC signaal naar de monitor toe. Min puntje is de softwarematige installatie, maar die hoeft maar 1 keer en het pc signaal is ietsje minder maar niet veel.

Tevens kunnen er andere home entertainment apparaten worden aangesloten (alleen niet met scart :()

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:46:
Persoonlijk ken ik geen AV receivers met ingebouwde TV tuner. Waarom dan niet gewoon die losse tuner gebruiken en deze aansluiten (audio) op een AV receiver en beeld direct uit (whatever voor een formaat daar uit komt). De pc sluit je dan aan via dvi zodat je op de tv kan kiezen welke input je wilt zien.
Dat is misschien wel een optie, maar ik wil zo weinig mogelijk zut op mijn bureau. Ik zal eens kijken wat voor externe TV tuners er op de markt zijn.
Maar is het sowieso niet heel vervelend dat je dan dus nooit de tv aan kan hebben staan en daarnaast achter de pc kunt zitten? (even wat downloads aanzetten of wat zut branden terwijl je tv kijkt etc). Ik zou tv en pc zelf altijd gescheiden houden.
Naja, ik heb nu nog 2 TFT schermen en ik kan het wel gescheiden houden, maar ik denk niet dat ik me eraan zou storen. Ik kan immers gewoon switchen van TV naar PC signaal, lijkt me. Het is niet zo dat ik me tegelijkertijd op 2 schermen kan concentreren.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:55:
Deze kan je tussen je VGA kabels zetten; misschien zijn er ook wel van deze kastjes met een dvi in en uitgang.
Het idee van dit kastje is dat je VGA signaal van je pc wordt doorgelust (en audio ook) en je kunt dan kiezen voor TV op PC signaal naar de monitor toe. Min puntje is de softwarematige installatie, maar die hoeft maar 1 keer en het pc signaal is ietsje minder maar niet veel.

Tevens kunnen er andere home entertainment apparaten worden aangesloten (alleen niet met scart :()
Dat lijkt me best een aardige oplossing, als ik geen AV receiver met TV tuner kan vinden denk ik dat ik zo'n ding aanschaf (hopelijk zijn ze te vinden met DVI in/out ipv VGA).

Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Offtopic:

Als je dan toch bezig bent houd je 2 tft's en zet ze links en rechts langs je hoofdscherm, koop een Matrox Phirellia met triple head :P, dan weet je zeker dat je mooi beeld hebt >:)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Nik

Wat zou kunnen:

Een ontvanger/tuner/decoder voor HDTV, met een HDMI uitgang. Er zijn kabels te koop van HDMI naar DVI. Optimaal beeld, en de benodigde aansluitingen. Echter zit je dan wel met zo'n topsetbox...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:39:
Offtopic:

Als je dan toch bezig bent houd je 2 tft's en zet ze links en rechts langs je hoofdscherm, koop een Matrox Phirellia met triple head :P, dan weet je zeker dat je mooi beeld hebt >:)
Nou, ik heb een tijdje gedacht een derde monitor nodig te hebben en naar die Matrox kaarten gekeken. Volgens mij kan ik beter voor 2 graka's gaan in SLI/Crossfire. Maar ik wil juist een minimalistische opstelling creeeren, omdat ik me erger aan al die troep. :)
proller schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:43:
Wat zou kunnen:

Een ontvanger/tuner/decoder voor HDTV, met een HDMI uitgang. Er zijn kabels te koop van HDMI naar DVI. Optimaal beeld, en de benodigde aansluitingen. Echter zit je dan wel met zo'n topsetbox...
Ja dat zou eventueel ook kunnen. Zal even kijken wat er mogelijk is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 23:40 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
titelfix:
Is dit te realiseren? --> TV kijken op monitor (Samsung 244T)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Nevermind.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 21:36 ]

Pagina: 1