Die CFF kun je denk ik toch gewoon aansluiten lijkt me? eventueel met behulp van zo'n 3pin --> molex stekkertje.
En de lampjes zijn idd blauw
En de lampjes zijn idd blauw
Verwijderd
Weet jij zeker dat je de CrossflowFan voluit wilt hebben draaien... Je weet dan zeker dat je geen enkele andere fan meer hoort draaien in je behuizing.crack_en_hack schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:20:
Vandaag kreeg ik mijn Coolermaster Cross Flow Fan [STF-B01-E1] binnenmaar nu zie ik dat daar een soort controllertje bijzit die je in een PCI slot moet doen
, ik vind net nogal raar dat dat aan de achterkant moet zitten, en ook zonde van het PCI slot aangezien ik al iets anders in dat PCI slot geplant had.
Weet iemand of het mogelijk is die Cross Flow Fan gewoon zonder dat ding aan te sluiten, direct op de voeding/moederbord of fan controller (Coolermaster Cooldrive 4) in mijn geval...?
De snelheid hoef ik toch niet echt te regelen, als dat ding voluit staat te blazen vind ik prima
En weet iemand welke kleur de 2 lampjes hebben aan de voorkant...? (bij de power/reset), in mijn oude Coolermaster Praetorian zijn ze blauw en aangezien ik van deze stacker een blauwe lichtbak wil maken zou ik het wel vet vinden als deze ook blauw zijn.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Daar loop ik mij al ruim een jaar over te verbazen.ixl85 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:13:
mhh
ik heb mn nieuwe pcibracket er vandaag even ingeknalt... en mn nieuwe a8n32 sli deluxe (ow wat een heerlijk bord) er in gezet...
Maaaaar............
mn pcikaarten paste nu wel qua diepte (ze gaan dus helemaal in de gleuf van het mobo) maar ik moest ze wel enorm naar links drukken om de schroefjes er in te krijgen..
Hoe moeilijk kan het zijn voor een kast van 150euro om even een goede pcibracket te maken..
Nouja, het zit nu... ookal staat er hoogstwaarschijnlijk veel spanning op...
Voor de rest ben ik met mn wc bezig...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
om niet te zeggen, oogverblindend blauw
Simplicity is de bom...
Haha dat klopt inderdaad... 's nachts verlicht alleen de power LED al de gehele kamer.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gaaf
SUPERRR
Helemaal perfect
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik heb ooit een formulier op de website ingevult... na 2 weken niks van gehoord, toen dacht ik: fuck die email!_Dune_ schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:05:
[...]
Daar loop ik mij al ruim een jaar over te verbazen.Overigens hoelang duurde het voordat jij het bracket hebt ontvangen. Ik heb al ruim een week geleden (naar ik kan herinneren) een e-mail naar CM gezonden, maar hierop nooit een reactie ontvangen.
Dat had ik ook gehoopt maar het is niet zo. Momenteel staat de kast vrij leeg erbij evenals bijna volledig gedemonteerd. Ik ben op vrije tijd aan het wachten dat ik er verder aan kan werken, mijn nieuwe baan eist veel tijd op. Ook heb ik een bestelling staan die nog een weekje ofzo op zich laat wachten met redelijk wat goodies voor de kast/kastmod. Tevens overweeg ik een nieuw systeem (CPU, mobo, geheugen, VGA), dus het zal toch makkelijk 2 weken duren voordat het systeem geassembleerd zal zijnHelp!!!! schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:39:
@Phuncz:
Ga ervan uit dat je inmiddels alles ingebouwd hebt en ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van de TS over de 830.
€ 132.19,- bij AzertyTEAMIKKE schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:14:
Als ie heel goedkoop is heb je waarschijnlijk de 1ste versie.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 18-08-2006 16:53 ]
Jep dat is het ook (Limited Edition), Er zou ook een rode en een witte moeten zijn maar daar ben ik nog nooit een foto van tegen gekomen.Krizzie schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:32:
Zwart/blauw, dat moet wel een collectors item worden/zijn denk ik.
Ben benieuwd !Phuncz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:46:
[...]
.............. Mijn mening zal ook wel volgen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Rood/zilver heb ik al regelamtig gezien op het net. Dit is echter de eerste kee dat ik kleur/zwart zie. En dat is inderdaad om eencrack_en_hack schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:41:
[...]
Jep dat is het ook (Limited Edition), Er zou ook een rode en een witte moeten zijn maar daar ben ik nog nooit een foto van tegen gekomen.
Dus als iemand die heeft,...ff hier droppen a.u.b.
[ Voor 3% gewijzigd door Krizzie op 19-08-2006 10:49 ]
Verwijderd
ja gewoon waar de outtake fan zit (als je een enkele neemt) aan de achterkantVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:35:
Heb ff een foto gemaakt hoe t er bij mij nu uitziet. Heb laatst zo goed mogelijk geprobeert de kabels weg te werken. Duurde wel even maar ziet er zo wat netter uit als je t mij vraagt. Ook meteen de harde schijven naar de bovenste module geplaatst zodat er onderin koelere lucht binnen komt.
[afbeelding]
Zit nu nog aan waterkoeling te denken. Alleen waar zou ik dan het rad het beste kunnen plaatsen? Zie veel mensen die em onderin bij dat rooster hebben geplaatst (waar de pomp wss komt) en anderen hebben em weer bij de outtake. Zal hoogstens een 240x120mm rad worden (enkel cpu). Is dat weleens mogelijk zonder te gaan zagen in je kast?
[ Voor 89% gewijzigd door master6464 op 20-08-2006 19:08 ]
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Verwijderd
Mag ik weten hoe lang je witte rounded IDE-kabel is? 30cm/45cm?Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:35:
Heb ff een foto gemaakt hoe t er bij mij nu uitziet. Heb laatst zo goed mogelijk geprobeert de kabels weg te werken. Duurde wel even maar ziet er zo wat netter uit als je t mij vraagt. Ook meteen de harde schijven naar de bovenste module geplaatst zodat er onderin koelere lucht binnen komt.
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 22:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:40:
In de module kan je een 3.5" drive installeren. echter kan je dan inderdaad de 120mm fan niet meer op de module gebruiken. Beiden zitten dan in elkaars weg. Je kan wel nog een 80mm fan installeren, maar dat is nu ook niet dat![]()
Ik raad dus aan (indien je nog plek hebt) om gewoon je 3.5" drive in een 5.25" bay te installeren met de u-vormige tussenstukjes.
is er al een shop die deze heeft?crack_en_hack schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry dat ik het zo zegmaar hier krijg ik toch wel een flinke emmer vol kwijl van in mn bek
![]()
![]()
, Zit toch wel stiekem te twijfelen of ik toch niet die blauwe zal kopen
Wat een onwijs gaaf ding
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-08-2006 23:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik denk dat salland de enige optie is in Nederlandbartgrefte schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:26:
[...]
is er al een shop die deze heeft?
en heeft deze ook dat bracket probleem of heb ik mischien geluk en heeft deze dat niet?
edit: de 1e 2 shops uit de pricewatch hebben em niet. salland wel maar daar kost ie 170€€
edit2: € 141,57 bij coolsound.nl
maar coolsound heeft em ook zag ik net voor 30€ minder dan SAcrack_en_hack schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat salland de enige optie is in Nederland,Die plaatjes had ik uit amerikaanse webshop, daar had hij ook een prijskaartje van 199 Dollar dus goedkoper issie daar niet
![]()
Zover ik weet was de blauwe net als de rode en de witte stacker er vanaf het begin van de stacker dus de kans dat deze verkeerde brackets heeft is er wel, maarja dat weet je maar nooit.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ahja juist, was ik al vergeten, heb ik zelf ook nog gedaan.crack_en_hack schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:17:
[...]
Kan je niet gewoon die module (met fan omdraaien, met de fan naar binnen dus) en je kabel er aan de voorkant uit laten lopen en onderlangs weer naar achteren voeren?
Dan heb je een extra fan binnenin en hij zuigt lucht aan via de zijkant fan ja 3,5 inch dingen die je in de module zet.
[ Voor 37% gewijzigd door Krizzie op 22-08-2006 12:03 ]
Verwijderd
Ik heb de 4 in 1 module wat hoger en dan de single rad onderin staan. Die staat vast met tieraps. Niet zo profi maar t werkt wel en ik heb geen window dus dat kan mi wel.. De fan moet door de rad heen zuigen ivm "deadspot" van het centrum van de fan. De rad op de 120 mm outtake aan de achterkant paste bij mij niet om dat de rad een stukkie groter is dan de 120mm fan. Ik heb allemaal Innovatek spul wellicht is een black ice wat kleiner??? Volgens mij moet het mogelijk zijn zonder zagen, Ik was het in elk geval wel vn plan. Heb het nog niet aangesloten omdat ik denk ik nog wat andere harde waren nodig heb...Zit nu nog aan waterkoeling te denken. Alleen waar zou ik dan het rad het beste kunnen plaatsen? Zie veel mensen die em onderin bij dat rooster hebben geplaatst (waar de pomp wss komt) en anderen hebben em weer bij de outtake. Zal hoogstens een 240x120mm rad worden (enkel cpu). Is dat weleens mogelijk zonder te gaan zagen in je kast?
(\__/)
Netjes.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:35:
Zo ziet het er bij mij uit, lang leve de stacker en Sata
[afbeelding]
Verwijderd
THX, Die ruimte achter de tray is idd heel mooi hiervoor, die plak klemmetjes was ik zelf nog niet opgekomen maar daar gaan we wat mee doen!D. Ninjai schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:08:
[...]
Netjes.
Dit vind ik ook een handige manier om kabels weg te werken. Niet van mij overigens. Mijn zwarte STC-T01 is in bestelling bij 4launch.
[afbeelding]
Verwijderd
ja maar waar en hoeveel gaat me dat kosten?Phuncz schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:41:
AnodiserenDie "structuur" heet geborsteld of brushed.
(\__/)
Verwijderd
Idd mooi weggewerkt, is er ook een pic waarop je de andere kant kan zien, dus met componenten zichtbaar?D. Ninjai schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:08:
[...]
Netjes.
Dit vind ik ook een handige manier om kabels weg te werken. Niet van mij overigens. Mijn zwarte STC-T01 is in bestelling bij 4launch.
[afbeelding]
Idd, zeer netjes. Zal eens een pic van die van mij postenVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:35:
Zo ziet het er bij mij uit, lang leve de stacker en Sata
[afbeelding]
Sure. Heb ze van het Cooler Master forum vandaan.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:22:
Idd mooi weggewerkt, is er ook een pic waarop je de andere kant kan zien, dus met componenten zichtbaar?
[ Voor 19% gewijzigd door D. Ninjai op 24-08-2006 11:58 ]
Dat ben ik zelf ook aan het uitzoeken... Niet veel bedrijven die dat voor particulieren willen doen...master6464 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 07:32:
[...]
ja maar waar en hoeveel gaat me dat kosten?
ik ben wezen zoeken en vond iemand die zijn voorvork van zijn mountainbike heeft laten anodiseren en die was maar € 20,- kwijt.Phuncz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:30:
[...]
Dat ben ik zelf ook aan het uitzoeken... Niet veel bedrijven die dat voor particulieren willen doen...
(\__/)
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
hoe wil je hem wegzetten (phase change cooling onder of boven)?SlowikPL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:43:
Hallo ,
Ik wil graag een nieuwe behuizing. De Stacker 830 lijkkt me een uitsteekende kandidaat. Maar ik ben ook van in het bezit van een nVentiv Mach II phase-change cooling. Zijn er personen die deze twee kombinatien combinatie met allaar verbonden heeft. Kan ik zonder problemen een gat maken voor de phase-change cooling slang?
(\__/)
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 25-08-2006 12:47 ]
de phase change cooling die hij heeft zit al in een kast(volgens mij deze):Phuncz schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:46:
Best maak je daar een aparte bak voor bij de RC-830 of je gaat voor een Stacker STC-T01 of RC-810. De RC-830 is namelijk niet groot genoeg om Phase Change installaties te herbergen.
(\__/)
Ziet er erg nice uit!D. Ninjai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:27:
[...]
Sure. Heb ze van het Cooler Master forum vandaan.
[afbeelding] [afbeelding]
Die screenshots zijn niet van mijn Stacker.Krizzie schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:02:
Ziet er erg nice uit!
Heb je de voedingskabels verlengt? mijn kabels zijn namelijk te kort om achter langs te laten lopen.(Tagen easycon 530W)
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-08-2006 20:24 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb er Sharkoon Silent Eagle's Blue Leds ingedaan....Zowel mijn 4-in-3 modules als de outtake fan.....kan je vertellen: Het is een stuk stiller EN blauwer nu in de kamer....bartgrefte schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:23:
'k ga van de week de STC-T01 bestellen, maar heb echter geen idee welk merk fans ik er in ga zetten.
wat ik wel weet:
- blueled
- (redelijk) stille
- PWM-geschikt
- 3 pins plugje, (geen molex én 3pins dus)
de fans ga ik denk ik bij ikbenstil bestellen, enige suggesties van welke fans aan bovenstaande voldoen? ikbenstil raadde mij IBL aan, hebben jullie daar ervaring mee?
Kijk eens naar de landcode......Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:59:
Ik snap niet waarom die gast uit die link het met de dremel doet? Vervolgens ook nog helemaal trots foto's maken
Verwijderd
Excuseer?
Verwijderd
Die ouwe tower ga je niet missen :-)D. Ninjai schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:22:
Een vergelijking met mijn (cheap) midi-tower.![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Verwijderd
Ik heb alleen de 80 mm topexhaust fan uitgezet, die maakte nogal lawaai vond ik. Flow zat met 2x120 mm in/uit en dan nog 120 mm fowersupplyfan (outtake) en 120 mm radfan (intake)bartgrefte schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:23:
'k ga van de week de STC-T01 bestellen, maar heb echter geen idee welk merk fans ik er in ga zetten.
hmm, ikbenstil heeft ma 1 sharkoon led fan en daar staat geeneens de grootte bijCommunicator schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:25:
[...]
Ik heb er Sharkoon Silent Eagle's Blue Leds ingedaan....Zowel mijn 4-in-3 modules als de outtake fan.....kan je vertellen: Het is een stuk stiller EN blauwer nu in de kamer....![]()
[...]
Kijk eens naar de landcode......![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 26-08-2006 10:12 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Een zwarte of een zilveren...?Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:42:
Weet iemand ergens een zaak waar die window nog te koop is? In de PW staat ie wel bij azerty tegen een normale prijs, alleen 14 dagen levertijd
Een zwarte is bij Azerty het goedkoopst maar idd levertijd 14 dagenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:49:
sorry... een zwarte dus.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:32 ]
Ik heb hem vanaf 9 augustus in bestelling staan dus hij laat wel erg lang op zich wachtenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:02:
Edit: btw, heb je em al lang in de bestelling bij azerty? misschien dat ze er meteen een paar binnen krijgen en ik niet zo lang hoef te wachten als ik dan nu meteen bestel.
Voelt de bovenzijde van je behuizing net zo aan als de zijkanten? Zo ja dan heb je een Aluminium bovenzijde en anders een stalen. Ik heb een stalen en vindt mijn frontjes ook niet erg makkelijk om te verwijderen. Wat je wel kunt doen en maakt het ook een stuk makkelijker. Vanaf de achterzijde één klipje van een frontje met een klein schroevendraaiertje of je vingers (Nagels) iets opligten. Probeer het maar eens, je krijgt ze er dan veel makkelijker er uit, tenzij je natuurlijk alles volgebouwd hebt met 4-in-3 modulen, want dan kun je niet aan de achterzijde van de frontjes komen.D. Ninjai schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:42:
Ik ben geen metaal expert dus ik zou het niet weten hoeveel verschil je voelt tussen staal en aluminium maar ik vroeg me af welke revisie ik heb. Revisie 2 heeft een stalen bovenkant, maar op de doos van mijn Stacker lees ik alleen; Aluminum bezel, SECC chassis en Aluminum cover. Verder lees ik op de sticker op de bovenkant van mijn doos dit:
Ref #1: 20605495
Ref #2:
Ik vind die elf frontpanels aan de voorkant ook heel lastig te verwijderen. Ik ben een voorzichtig type en geef dus graag niet al te veel kracht maar hier moet dat wel heel erg. Een euvel bij revisie 1, dus neem ik aan dat ik revisie 1 heb?
De bovenkant voelt iets stroever aan dan de zijkanten. Bedankt voor de tip, zal hem eens uitproberen._Dune_ schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:48:
Voelt de bovenzijde van je behuizing net zo aan als de zijkanten? Zo ja dan heb je een Aluminium bovenzijde en anders een stalen. Ik heb een stalen en vindt mijn frontjes ook niet erg makkelijk om te verwijderen. Wat je wel kunt doen en maakt het ook een stuk makkelijker. Vanaf de achterzijde één klipje van een frontje met een klein schroevendraaiertje of je vingers (Nagels) iets opligten. Probeer het maar eens, je krijgt ze er dan veel makkelijker er uit, tenzij je natuurlijk alles volgebouwd hebt met 4-in-3 modulen, want dan kun je niet aan de achterzijde van de frontjes komen.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 19:22 ]
Nergens te zien op mijn doos. Enkel STC-T01-UWK-GP. Met gebrushed bedoel je een soort 'streep-achtige' effect? Dat heb ik op de zijkanten en op de pilaren maar niet aan de bovenkant. Bedankt, toch een revisie 2 lijkt me.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:20:
Je kan het ook zien aan de productcode op de doos:
STC-T01-UW = REV. 1
STC-T01-UW1 = REV. 2
De levertijd van uw Cooler Master Stacker Zijpaneel, zwart is veranderd van 14 dagen naar onbekendcrack_en_hack schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:16:
[...]
Ik heb hem vanaf 9 augustus in bestelling staan dus hij laat wel erg lang op zich wachten
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 18:50 ]
Een casewindow is optioneel maar zo ziet 'ie eruit in actieFiXeR.nl schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:51:
Ik ben van plan ook om een stacker te gaan kopen, is deze case aan te bevelen voor mij?
Wat ik van plan ben:
Casewindow? (dus niet dat je de HD's ziet, maar alleen het mobo.)
Bijna geen zichtbare kabels
Is dit mogelijk bij de stacker, zonder problemen?
Cool!Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:41:
Edit: Zal dadelijk een paar foto's posten van mn cablemanagement, heb t ook zoals die gast op het CM-forum geprobeerd. Vind t resultaat best goed.
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 27-08-2006 23:35 ]
Een Cooler Master Stacker 831Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:48:
@ iedereen: PSSSSSSTTTTT!!!!!!!![]()
Nieuwe modellen Stackers??![]()
Interesse?? klik: hier of hier![]()
Het zijn geen plaatjes maar wel nieuwe type nummers.![]()
Dus als iemand plaatjes kan vinden is het wel leuk als ze hier even gepost worden toch?
Mooooooeeeee......
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq