Toon posts:

Stabiel Systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
MBV jullie geweldige pricewatch _/-\o_ heb ik toch al zo'n 150 euries kunnen besparen op het systeem wat ik wil gaan kopen:

Behuizing: 350W Nexus
Moederbord: AsRock AM2XLI-eSATA SAM2
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Socket AM2
Geheugen: Corsair 1 GB DDR2-533 PC4200
Harddisk: Maxtor Diamondmax 10, 300 GB
Videokaart: Ati Radeon 9600Pro 256 MB
Geluidskaart: Creative Audigy 4/7.1

Vragen:
- Heb ik genoeg power (350W) voor extra PCI kaarten als een TV kaart e.d.?
- Zijn mijn moederbord, processor, geheugen en videokaart goed op elkaar afgesteld?
- Zijn alle onderdelen compatible met elkaar? Mis ik misschien nog iets?

Ondanks mijn toch ietwat formele omschrijving alvast hartelijk dank voor alle replies! :)

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

Als je wilt gaan gamen, kan ik je een dualcore aanraden :) Deze zijn nu ook flink gezakt in prijs. Misschien een optie om daar naar te kijken. En anders de Core2Duo (Conroe)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
ik denk niet dat hij wilt gamen, anders had hij zeker geen radeon 9600 genomen ;) en die 3500+ had ie dan denk ik ook niet genomen...

maar als je single core wilt zou je mischien beter kunnen gaan voor een 3700+ of een 4000+? Die 3500+ is al redelijk outdated voor nieuwe toepassingen ;) mischien zou je ook wel voor een dual core kunnen gaan (3800+ X2 is nu rond de 120 euries dacht ik). :Y)

edit: bovendien zou ik niet zo'n dure geluidskaart nemen maar gewoon onboard (AC'97?) geluid gebruiken... erg goede kwaliteit moet ik zeggen. Het geld dat je op je geluidskaart bespaart kun je weer mooi in je cpu ofzo stoppen. En ja, het is wel compatibel, maar let op dat je een voeding van een A-merk neemt.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 01-08-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil inderdaad niet die-hard gaan gamen. Een leuk spelletje hier en daar zou geen kwaad kunnen maar het hoeft geen gamebeest te worden. Het wordt dus een redelijke budget-bak. Ben vooral op zoek naar een PC waar ik lekker wat multimedia-programma's op kan draaien, 3D tekenprogramma en lekker een filmpje en muziekje op kan kijken en luisteren...

Wat betreft geluid ben ik heel kieskeurig. Ik ga er ook een dikke dolby-surroundsound set bij kopen en dat moet gewoon echt 100% helder klinken! 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 16:43 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Heb ik genoeg power (350W) voor extra PCI kaarten als een TV kaart e.d.?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Zijn mijn moederbord, processor, geheugen en videokaart goed op elkaar afgesteld?
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Zijn alle onderdelen compatible met elkaar?
Zie de quote boven deze quote.
Mis ik misschien nog iets?
Verder kun je de Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2006 om te bekijken of jij ongeveer dezelfde soort opstelling hebt. Ofwel, bekijk wat daar allemaal geselecteerd is en bekijk of jij dat (al dan niet vergelijkbaar) ook hebt :)

Dit topic gaat dicht omdat het niet voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.