HD valt af en toe uit

Pagina: 1
Acties:

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:24
Ik heb een systeem met 400 watt voeding en sinds kort heb ik daar een 4e HD ingezet. Deze is aanzienlijk groter dan de vorige en neemt misschien wat meer vermogen. Nu hoor ik af en toe een klik en mijn systeem loopt (tijdelijk) even vast. Direct daarna hoor je die HD weer op gang komen en kan ik weer verder werken maar soms loopt het ook uit op een BSD.
Alls ik 2 van de 4 HD's loshaal lijkt het probleem helemaal te zijn opgelost dus vermoed ik dat het niet aan de HD zelf ligt. Zou het misschien kunnen zijn dat mijn voeding het niet meer trekt? Heeft het zin om een andere plug van m'n voeding te gebruiken of komt dat uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer?

Verwijderd

Ik heb ooit ook eens zoiets gehad met een IBM HDD, en dat bleek inderdaad te komen door het feit dat de voeding het niet meer kon trekken. In een andere PC, die minder belast was, werkte de drive wel goed.

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
specs van je pc?
welk merk voeding?
heb je al een andere voeding geprobeerd?

als je 2hd's los hangt en er is dan niks aan de hand dan lijkt het toch echt dat je voeding het niet meer trekt

Verwijderd

data die erop staat ergens anders naartoe copieren, loskoppelen en een andere schijf vragen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat zou kunnen ja. Van welk merk is de voeding?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:16:
data die erop staat ergens anders naartoe copieren, loskoppelen en een andere schijf vragen
Komop zeg :/
• Je hebt niet gelezen, het ligt namelijk helemaal niet aan die schijf.
• Zomaar een nieuwe vragen is natuurlijk nooit een oplossing, het heet hier immers niet voor niets Gathering of Tweakers.

Conclusie:

Als je bijdehand doet vind ik dat best, maar zorg er dan wel voor dat je gelijk hebt.

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 01-08-2006 15:19 ]

• Nisei
Boeb0e, ik denk dat er niks met die HD aan de hand is, hoe verklaar je anders dat hij probleemloos draait als ik 2 andere loskoppel?

Even een opsomming van m'n systeem.

MaxPower 400 Watt voeding (goedkoop ding)
Asus P4P800 Deluxe
P4 3GHz @ 3.3GHz
1.5GB geheugen
GeForce 5950
1x 100GB IDE HD
1x 120GB IDE HD
1x 250GB SATA HD
1x 300GB SATA HD
DVD speler
DVD writer

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:13
zoals je zelf al zegt, een ''goedkoop'' ding. ik denk idd ook dat het een voedingprobleem is en zou overwegen naar een A-merk voeding van minimaal 350 watt. suc6!

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• TheZeroorez
  • Niet online
Doe maar iets meer doen dan 350watt, just to be sure. Je hebt namelijk een vrij 'lurkend' systeem, en kunnen upgraden is nooit vervelend :)

Een voeding is geen weggegooid geld, het is een investering. In de levensduur van je hardware, en in de toekomst.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk anders voor andere voedingen bij Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 :) Daar kan je zien welke mensen welke voedingen hebben aangeschaft en wat ze ervan vinden, de a-merken staan daar en natuurlijk ook de extra uitleg waarom je een goede voeding nodig hebt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Nisei
Geweldig zeg, hoe snel die antwoorden komen. Bedankt!
Mijn vermoeden dat het door de voeding komt wordt zo wel heel erg versterkt en ik zal dan ook es even serieus om me heen gaan kijken welke ik er in ga zetten. Wat ik me trouwens nog afvroeg: het systeem heeft 2 weken probleemloos gedraait en toen het zo warm begon te worden begon deze ellende. Presteert een voeding slechter als de omgevingstemperatuur/vochtigheidsgraad minder gunstig is?

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, een voeding zou dan net het laatste tikje kunnen krijgen zegmaar. Ook kan het eraan liggen dat je fans nu iets harder draaien, of dat je data van verschillende HDD's tegelijk trekt, waarmee je ook ineens je processor vrij hard belast, wat je in die andere weken misschien niet gedaan hebt.

edit:
@ hieronder: Antwoorden is leuk, maar geef er dan ook uitleg bij, en zorg al helemaal dat je, als er al iemand voor je antwoord gegeven heeft, een betere uitleg, of een toevoeging geeft. Ik heb nu gezegd dat het zo is, en waarom, of wat het nog meer kan zijn. Erachteraan zeg jij alleen 'Ja.'. IMHO is dat gewoon postcount-krikken, door mee te liften met anderen, maar te weinig moeite willen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 01-08-2006 15:43 ]

Verwijderd

Nisei schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:36:
Geweldig zeg, hoe snel die antwoorden komen. Bedankt!
Mijn vermoeden dat het door de voeding komt wordt zo wel heel erg versterkt en ik zal dan ook es even serieus om me heen gaan kijken welke ik er in ga zetten. Wat ik me trouwens nog afvroeg: het systeem heeft 2 weken probleemloos gedraait en toen het zo warm begon te worden begon deze ellende. Presteert een voeding slechter als de omgevingstemperatuur/vochtigheidsgraad minder gunstig is?
Ja.

• Revadak
  • Laatst online: 10-02 19:03
Als de omgevingstemp hoger wordt zal de voeding z'n warmte moeilijker kwijt kunnen en dus warmer worden. Aangezien (vrijwel) alle elektronica efficienter werkt bij lagere temperaturen zou dat systeem van jou wel op het randje zitten van de capaciteit van je voeing.
Resultaat, buiten 35C graden -> voeding krijgt het zwaarder. Misschien zakt de uitgangs-spanning in en krijgt je HD een iets lagere dan werkbare spanning....

• Revadak
  • Laatst online: 10-02 19:03
Misschien is het terugklokken (weer op 3Ghz) zetten van je CPU al genoeg om alles bij hogere omgevingstemperaturen te laten werken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik betwijfel het, onder full load zal het dan nog steeds niet lekker lopen.

Maar zoals ik al mede deelde is een voeding een goed iets om geld aan uit te geven, zonde is het nooit als je nu een 400Watt no-name hebt.

Bij de weg: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :Y)

• Nisei
Heel erg bedankt voor de info.
Nog 1 vraagje dan. Als ik nu een goeie en zware voeding koop, kan ik die dan ook blijven gebruiken als ik in de toekomst ooit een BTX systeem zou gaan kopen of zijn die voedingen anders?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Hey, 'k heb hier nog een compleet nieuwe iGreen van CoolerMaster liggen. Was bedoeld voor PC van een klant van me, maar was niet nodig toen. Je kan me mailen via m'n gegevens van m'n profiel hier. (Tjah, ik wil er geen verkoop-topic van maken, maar da's toch niet zo erg voor een keertje? O-) )
Pagina: 1