Toon posts:

[PC] The Ship

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier ook nieuwe spelers van de nieuwe online game "The Ship"?
zie http://www.theshiponline.com.

Korte beschrijving:
aan boord van een cruiseschip is het jouw opdracht om 1 iemand te vermoorden. Hiervoor krijg je een beloning in geld van Mr. X., de mysterieuze persoon aan wie jij en je andere passagiers hun reis te danken hebben. De beloning hangt af van de manier waarop je jouw prooi vermoord. Hoe vindingrijker of met hoe ongebruikelijker het wapen, des te meer krijg je beloond.
Het is niet toegestaan andere passagiers te vermoorden, hiervoor krijg je juist geldboetes.

Het leuke is: een andere passagier heeft jouw naam als prooi opgekregen, en hij is ook weer iemand's prooi.

Daarnaast is iedereen een mens met menselijke behoeften. Naast je prooi zoeken op de soms enorme schepen en tegelijkertijd je jager op een dwaalspoor brengen, dien je ook te eten, drinken, slapen, entertainment te zoeken en het toilet en douche te bezoeken. Campen wordt je dus onmogelijk gemaakt. Daarbij wordt je in het scheepsgevang gegooid als je betrapt wordt op een poging tot moord. Je moet dus onopgemerkt te werk gaan.

Het spel is nu zo'n 3 weken uit via Steam en is ontwikkeld door kleine ontwikkelaar Outerlight. Ik heb hem nu een week of 2 en vind het een geweldig leuke twist op het al-oude shooter principe. Het is zeker geen run-n-gun spel a la Quake. Alles gaat wat geleidelijker, het uiterlijk van jouw en/of prooi is niet altijd bekend, dus vermommingen komen vaak voor. De schepen (6 kaarten van verschillende groottes) zijn volledig navigeerbaar en zijn voorzien van alles wat je op een cruisschip mag verwachten.

In mijn ogen is dit de online topper van dit jaar, maar ik zie er hier nog helemaal geen topics over. Zijn er nog andere spelers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Klinkt leuk, maar is er wel een demo? Dat zou het wat interresanter maken om te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk concept, jammer dat de screenshots een beetje kaal eruitzien, maar het idee is wel heel erg leuk.
hoeveel mensen kunnen er op een schip spelen? Zijn er ook NPC's op zo'n schip?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Klinkt wel geinig. Vanavond eens kijken of ik een demo kan downen via mijn CS1.6 Steam-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het al een paar dagen het is jammer dat het nog niet echt bekend is en weinig gespeeld wat ik er totnutoe van heb gezien is het grappig en cartoony gedaan.
en het is eens wat anders als met machinegeweren achter elkaar aanrennen want dan beland je in de bak d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Wie gaat 20 dollar betalen? Is het wel een bekend spel, want theship op half life 1 had echt lege servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvrt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 09:46
Heb het spel nu ook en moet zegge dat het wel goed is.
Eindelijk nog eens een origineel spel dat goed is uitgewerkt _/-\o_ ( heb eerste mod niet gespeeld)
vond het al raar dat er nog geen topic over was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Hoe zit het met de servers, hoeveel servers zijn er, en dit spel wordt wel veel gespeeld?

Lijkt me wel een leuk spel en met steam kan je ook zo makkelijk betalen met creditcard.... :X

[ Voor 35% gewijzigd door Cabo op 02-08-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 04-10 00:19
anandus schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:53:
Leuk concept, jammer dat de screenshots een beetje kaal eruitzien, maar het idee is wel heel erg leuk.
hoeveel mensen kunnen er op een schip spelen? Zijn er ook NPC's op zo'n schip?
bestaat al zeker 2 jaar. Maar dan als mod. Als je een Steam account heb, kan je de mod spelen. Vind je die leuk, dan kan je deze proberen (is meer een opgepoetste versie + standalone (optie)). Vind je de mod weinig aan, hoef je dit ook niet te proberen.

Zelf, tjah, vind het geen topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al behoorlijk wat servers beschikbaar, gisteravond zo'n 200. Met filters aan (geen lege servers, geen volle servers, geen password servers, ping <250) kom ik meestal aan een server of 10-20, zowel in Hunt als Elimination games. Hunt is een snelle game, waarin een timer gaat lopen als de eerste hunter zijn prooi heeft vermoord. Binnen deze timer (normaliter 90 seconden) kan de rest ook zijn prooi nog proberen te vinden. Na aflopen van de timer begint een nieuwe ronde.
Elimination gaat om als laatste overblijven. Na iedere moord krijg je een nieuw doelwit. Als je zelf vermoord wordt door je hunter kom je als "normaal" passagier terug en kun je je zonder prooi en hunter voorbereiden op de volgende ronde. Dit is dus een veel strategischer, maar ook langduriger, spelvorm.

De schepen verschillen in grootte, voor 8 personen, 8-16 personen en max 32 personen. Elk schip heeft ook NPC's. Denk hierbij aan wachters (die je kunt omkopen om even de andere kant op te kijken), barmannen, verkoopsters in de winkels aan boord en dokter en psychiater om fysieke of geestelijke genezing bij te kunnen kopen.

Er is geen demo, al wordt er wel gekeken naar een "free week" spelen op Steam, zoals deze week met Red Orchestra het geval is op Steam. Dan kun je het spel dus spelen voor bepaalde tijd, zonder te hoeven kopen. In september komt er een uitgebreider single player gedeelte en zal het spel ook retail te krijgen zijn. De huidige prijs is en blijft 20 dollar via Steam, niet veel voor een leuke multiplayergame.

Het is daarbij niet de bedoeling om veel kills te halen, de ranglijst wordt opgemaakt adhv hoeveel geld iemand verdiend heeft. Iemand vermoorden met een breinaald of paraplu levert veel meer op als iemand met een bijl ombrengen. Iemand vermoorden die niet jouw prooi of jager is (zelfverdediging) kost je $1000 en doet je dus flink dalen in de ranglijst. Bij genoeg negatief saldo wordt de "teamkiller" gekickt en voor 30 minuten van de server geband. Lamlullen die alles en iedereen lopen te vermoorden zijn er dan ook nagenoeg niet meer. Overigens, als je vermoord wordt door iemand anders als jouw hunter spawn je gewoon opnieuw met al je verzamelde wapens en eigendommen. Uiteindelijk wordt dus alleen de random-killer er slechter van, niet het slachtoffer.

Ik zelf vind het een topper, daar ik zeker geen run-n-gun gamer a la Quake ben. Als je dat wel bent, vind je dit spel niets denk ik. Je kan maar heel beperkt rennen en het meeste gaat dus op normaal loop-tempo. Ook gaat het bij deze FPS dus niet om de reflexen, maar om het vinden en (liefst ongemerkt) schaduwen van je prooi en deze te doden, dit alles terwijl je zelf dus ook iemand achter je aan hebt. Paranoia viert dus hoogtij, ik vermaak me af en toe kostelijk door willekeurige personen te schaduwen }) .

reviewtje:
http://crazedgnome.wordpress.com/2006/07/18/flare-guns/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik heb dit spel al beetje van begin gevolgt. Maar wist niet of ik het moest kopen. Collega was enthousiast dus meteen maar gekocht. En absoluut geen spijt van. Geweldig spel. :D

Weer eens wat nieuws in een FPS en dat doet me heel erg goed. :P
Is wel even wennen hoe je precies moet spelen. Hoe wapens zijn enz enz. Maar ik heb iig wat afgelachen. :P

En dat sommige mensen zeggen dat er te veel bijlen zijn. Tja dat klopt wel. Maar het gaat aan het eind om het meeste geld dus je kan wel beetje rond rennen met die bijl. Maar veel verder kom je er niet mee. :P

En ook aantal mensen die gewoon gameplay willen verzieken ben ik niet tegen gekomen. Ik heb zelf per ongeluk 2x iemand neer gemept die met wapen op me afkwam maar niet mijn hunter was en zelf ook 1 keer neer gemept doordat iemand dacht dat ik zijn hunter was. Hopelijk blijft dit ook zo. :)

Maar al met al een geweldige game. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb het gekocht en het is een leuke game. Je ziet iedereen echt rond zich kijken, niemand is te vertrouwen natuurlijk. Lijkt een beetje op een board spel alleen in 3D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

ik speel dit ook al een paar dagen. als je leuke medespelers hebt is dit echt een superspel :)

ik vergeet alleen nog wel eens dat ik mijn wapen niet in een publieke ruimte mag laten zien ;)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:04
Ben zelf The Ship sinds gister aan het spelen, naar aanleiding van positieve verhalen hier als op het eigen forum.
Het is zeker een hele leuke afwisseling dan de standaard FPS. Je moet wat meer nadenken, iedereen is paranoia om zich heen aan het kijken, leuke manieren om kills uit te voeren en leuk is ook dat creativiteit beloond wordt ipv beetje standaard schieten!

De extra aspecten zoals dat je character bepaalde needs heeft is een leuke toevoeging om het campen tegen te gaan en de facaliteiten op het schip te gebruiken. Het maakt het spelletje absoluut spannender.

Alleen is in het begin het vinden van goede wapens wel is lastig en zijn sommige ships wel erg groot als je met 16 speelt (ene schip met 7 dekken bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Waar blijven de screenshots? ;(

Erg leuk om te lezen; your funniest kill so far

Ik MOET dit spel hebben :( (geen creditcard).

[ Voor 72% gewijzigd door frickY op 03-08-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Ik speel het sinds het spel uit is gebracht en ben er erg tevreden over. Er zijn al een aantal patches geweest en ik ben sindsdien geen bug meer tegengekomen. Inmiddels ken ik de layout van de schepen wel erg goed, en vind ik het spel wel wat makkelijk worden. Toch zeker een aanrader.

EDIT: in een gang met z'n drieen bijlen naar elkaar gooien alleen al was het geld waard :9

[ Voor 14% gewijzigd door GreatDictator op 03-08-2006 13:30 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
frickY schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:17:
Ik MOET dit spel hebben :( (geen creditcard).
Er komt een retail versie in 2007 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Caboman schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Er komt een retail versie in 2007 :Y)
Ik heb september '06 gehoord. Is 2007 Europa ofzo?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
Lijkt me een leuk spel.

Is er ook een timer deathmatch dat eindigd zoals titanic :+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

In hoeverre is het spel eigenlijk modbaar? Want dit spelconcept kun je natuurlijk ook uitbreiden. Stel je een map voor op een eiland en dat je elkaar à la Lord of the Flies meets *Die ene Japanse film* Battle Royale moet afmaken in een match die een uur duurt ofzo (met voertuigen en the lot :P )

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 04-08-2006 14:10 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvrt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 09:46
leokennis schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:38:
In hoeverre is het spel eigenlijk modbaar? Want dit spelconcept kun je natuurlijk ook uitbreiden. Stel je een map voor op een eiland en dat je elkaar à la Lord of the Flies meets *Die ene Japanse film* moet afmaken in een match die een uur duurt ofzo (met voertuigen en the lot :P )
wel het is source engine dus ik veronderstel dat er wel modmogelijkheden genoeg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 07:50

Mombasa

The Funky Drummer

NHJ BV schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:02:
[...]

Ik heb september '06 gehoord. Is 2007 Europa ofzo?
September 2006 klopt. Van de site:
The Ship will be published by Mindscape in the UK and Europe.

Release Date : September 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Steam herkent mijn X2 3800+ overigens als een 1Ghz processor, terwijl dit een 2Ghz dual-core is.
Recommended voor dit spel is 1,8Ghz.

Ik vrees dat het spel slechts op 1 core zal draaien, en mijn processor daarmee te traag is om het spel in volle glorie te spelen? :(

Tot september kan ik misschien nog wel even wachten. Het bestellen via Steam is wel irritant. Als het gewoon via de site zou kunnen zou ik op het werk de creditcard van een collega mogen gebruiken. Maar dan zou ik dus eerst Steam moeten installeren op het werk...

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 03-08-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
frickY schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:12:
Steam herkent mijn X2 3800+ overigens als een 1Ghz processor, terwijl dit een 2Ghz dual-core is.

Ik vrees dat het spel slechts op 1 core zal draaien, en mijn processor daarmee te traag is om het spel in volle glorie te spelen? :(

Tot september kan ik misschien nog wel even wachten. Het bestellen via Steam is wel irritant. Als het gewoon via de site zou kunnen zou ik op het werk de creditcard van een collega mogen gebruiken. Maar dan zou ik dus eerst Steam moeten installeren op het werk...
Ik heb een pentium M 1,7 GHZ en steam herkent hem als 700 mhz of soms 1ghz want mijn cpu clockt terug. Wanneer ik speel clockt het gewoon naar 1,7 ghz en het draaid perfect.

Ik heb vandaag drie uurtjes achter elkaar gespeeld en het is echt verslavend. In het begin is het wel even zoeken waar alles is maar als je het schip uit je hoofd kent wordt het alleen maar leuker.

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/8990/rubicon0010bs3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Sinds wanneer kijken wij tweakers naar de aanbevolen systeemeisen? die gaan toch nergens over!

[ Voor 21% gewijzigd door DoubleJ op 04-08-2006 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar zit wat in ja, maar ben altijd toch een beetje huiverig om dan toch iets te kopen.
Ondanks dat ik ook NSFU en GTA3 op mijn vorige p3 733mhz heb gespeelt, twijfel ik of dit ook gaat werken. Helemaal door mn budget videokaart, een 9600Pro EZ.

Waarom zijn alle screenshots, ook op de officiele website, zo donker? Is het zo een donker spel?
Wat voor processor/videokaart hebben de bovenstaande gelukkigen die al spelen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 04-08-2006 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of zijn er zo verschikkelijk weinig volle The Ship servers? Gisteravond dit spel aangeschaft, je bent zeker wel een half uur bezig om uit te vogelen hoe het allemaal previes werkt. Orgineel concept, best wel leuk alhoewel het soms nog buggy kan zijn.

Ik zag gisteren slechts 4 server een beetje vol (filter: onder ping 100) er waren ook servers die helemaal gevuld waren met bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Hoeveel personen lopen en gemiddeld op een schip rond? Zijn er ook bots die gewoon rondlopen en eigenlijk niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 07:48:
Ligt het nou aan mij of zijn er zo verschikkelijk weinig volle The Ship servers? Gisteravond dit spel aangeschaft, je bent zeker wel een half uur bezig om uit te vogelen hoe het allemaal previes werkt. Orgineel concept, best wel leuk alhoewel het soms nog buggy kan zijn.

Ik zag gisteren slechts 4 server een beetje vol (filter: onder ping 100) er waren ook servers die helemaal gevuld waren met bots.
Ik denk dat dit spel een beetje een niche-markt aanspreekt. Veel hardcore Quake of CS spelers zul je hier niet aantreffen denk ik. Maar het aantal spelers en servers stijgt wel gestaag. Zelf zet ik mijn filter op ping <250, dat levert nog prima speelbaarheid op. Meestal geeft dat, samen met niet-vol, niet-leeg en geen-password een servertje of 10 op, zo's 4 elimination en 6 hunt servers. Genoeg om me op te vermaken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:24:
Hoeveel personen lopen en gemiddeld op een schip rond? Zijn er ook bots die gewoon rondlopen en eigenlijk niets doen?
Nee, de "bots" die er zijn zijn scheepspersoneel, om mee te praten, om om te kopen of wat bij te kopen als wapens of kleding, maar ze zijn meer aankleding van de scheepsomgeving. De wachter is handig, omdat je op-de-seconde-updates van je quarry kunt krijgen van hem, of even de andere kant op laten kijken als je quarry in zijn gezichtsveld staat en zich veilig voelt :P .

Bij een eliminationgame lopen vermoorde spelers op het schip rond na opnieuw spawnen. Deze spelers hebben geen hunter en zelf geen quarry, dus kunnen het schip verkennen, betere wapens zoeken, hun needs vervullen en de nog jagende/opgejaagde spelers compleet paranoia maken door ze te volgen oid (je weet immers niet wie er op je jaagt). Zeker als je het spel wil leren kennen is Elimination een hele leuke spelvorm, die tevens heel strategisch in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 07:42:
Daar zit wat in ja, maar ben altijd toch een beetje huiverig om dan toch iets te kopen.
Ondanks dat ik ook NSFU en GTA3 op mijn vorige p3 733mhz heb gespeelt, twijfel ik of dit ook gaat werken. Helemaal door mn budget videokaart, een 9600Pro EZ.

Waarom zijn alle screenshots, ook op de officiele website, zo donker? Is het zo een donker spel?
Wat voor processor/videokaart hebben de bovenstaande gelukkigen die al spelen? :)
Ik speel hem op een AMD 3000+ met 1GB ram en een GF6600GT.
Mijn vrouw vindt het ook een geweldig spel en speelt hem op haar pc ook.
Dat is een AMD1800+ met 512 MB ram en een GF5900XT. Op beide draait het spel als een zonnetje, maar DE factor die speelbaarheid bepaald is het geheugen, op de voet gevolgd door de CPU. The Ship gebruikt zo'n 440 MB aan geheugen.

Outerlight is een kleine ontwikkelaar en heeft geen resources om het spel te optimaliseren. Het spel heeft dus best een vracht geheugen nodig. Je kan dit counteren door veel van de grafische opties lager te zetten. Heel veel merk je hier niet van door de cartoony graphics. De single-player arcade modus loopt bij mij ook veel minder soepel, doordat de CPU 16+ bots aan moet sturen, die allemaal hun quarry en hunter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik hoor steeds verhalen van "Er zijn wel 200 servers" etc... of er server zijn is niet zo interresant: zijn er spelers? Ik weet nog van mijn quake/UT (allebij 1) tijd, dat er duizenden servers waren, maar dat er op de meeste geen spelers waren. (zeker als amerika nog sliep)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:54:
... met 512 MB ram en...
...Op beide draait het spel als een zonnetje...
...The Ship gebruikt zo'n 440 MB aan geheugen...
Hoe krijg jij dat voor elkaar? Windows heeft zelf echt wel meer dan 70 mb geheugen nodig hoor... Volgens mij je je systeem als een gek swappen als je geheugen zo vol zit...

[ Voor 43% gewijzigd door MeMoRy op 04-08-2006 10:03 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nu dit weer. Als ik de wat vollere servers wilt joinen krijg ik de melding Steam Validation rejected :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Er zijn voor mij maar een handvol servers die meestal (bijna) vol zitten en ook een lage ping hebben (een stuk of 5-10 's avonds), maar dat zijn dan stuk voor stuk ook wel goede servers. Tot pakweg 150 ping is het spel nog wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Caboman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 02:52:
[...]

Ik heb vandaag drie uurtjes achter elkaar gespeeld en het is echt verslavend. In het begin is het wel even zoeken waar alles is maar als je het schip uit je hoofd kent wordt het alleen maar leuker.

[afbeelding]
Ja het was gister gezellig. :D
Ik was die FINLUX. ;)
Erg verslavend en erg leuk, ben tot nu toe nog geen spelbedervers tegen gekomen. Maar sommige maps vind ik wel erg klein, en die grote die moet ik echt nog leren.

En in dit spel vind ik het ook niet erg als het niet lekker gaat het blijft gewoon leuk. Normaal heb ik als het kut gaat echt zo van ik ga wel wat anders doen. Maar hier is het dat als je opeens leuk wapen vind waar je flink wat geld voor krijgt en dan opeens weer vol op in de race bent. Of je bent lekker bezig en wordt je opgepakt voor trespassing en dan 3 geweren + nog wat andere wapens op zak. En toen was ik weer alles kwijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:43:
Nou, nu dit weer. Als ik de wat vollere servers wilt joinen krijg ik de melding Steam Validation rejected :(
Heb ik in CS1.6 ook wel eens. Steam even afsluiten en opnieuw opstarten (zodat je opnieuw wordt ingelogt) wil dan vaak wel helpen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:54:
Ik speel hem op een AMD 3000+ met 1GB ram en een GF6600GT.
Mijn vrouw vindt het ook een geweldig spel en speelt hem op haar pc ook.
Dat is een AMD1800+ met 512 MB ram en een GF5900XT. Op beide draait het spel als een zonnetje, maar DE factor die speelbaarheid bepaald is het geheugen, op de voet gevolgd door de CPU. The Ship gebruikt zo'n 440 MB aan geheugen.
Ik heb er 2x 512MB PC3200 2-3-3-5 CAS2 geheugen inzitten. Daar hoef ik me dus niet zo druk om te maken. Maar het ziet er naar uit dat ik toch op de retail-versie moet wachten omdat hij alleen te downloaden is met Steam geinstalleerd.. en dat wordt lastig op kantoor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Denk als je het wilt spelen online dat je alsnog steam nodig hebt. Maar misschien ook niet beste plek om te gamen op kantoor. :P Zeker niet met zo'n verslavend spelletje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
frickY schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:11:
Maar het ziet er naar uit dat ik toch op de retail-versie moet wachten omdat hij alleen te downloaden is met Steam geinstalleerd.. en dat wordt lastig op kantoor ;(
Het spel wordt gewoon op je steam account opgeslagen dus je kan het op kantoor kopen via CC en thuis downloaden en spelen? Snap je niet :?

Ik heb een Pentium M 1,7 ghz
512 ram
geforce 6600
laptop

Die screenshots zijn bij mij wel donker.
Hier iemand die dacht dat ik zijn hunter was.... lol
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/7051/cyclops0003zt6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/5021/cyclops0004nr5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2787/cyclops0005bx4.jpg

Hier een bug iemand die slaapt maar toch beweegt.
Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/1281/cyclops0008tp0.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Cabo op 04-08-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Caboman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:52:
Het spel wordt gewoon op je steam account opgeslagen dus je kan het op kantoor kopen via CC en thuis downloaden en spelen? Snap je niet :?
Dat snap ik wel.. maar Steam installeren op mijn workstation gaat me een tikkeltje ver :)
Maar wie weet doe ik het toch nog.. spel lijkt me echt leuk. CS1.6 begon al te vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 06-10 10:34
Net dus gedownload en geprobeerd te spelen, maar het loopt dus voor geen meter he op een laptop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Calvin&Hobbes schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:27:
Net dus gedownload en geprobeerd te spelen, maar het loopt dus voor geen meter he op een laptop :(
Wat voor videokaart zit er in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
NHJ BV schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:36:
[...]

Wat voor videokaart zit er in dan?
oeps info vergeten (maja net 20 23 dollar (incl. tax) besteed aan een game die speelt als een diashow), zit een mobility radeon 9700 in met 128 mb ram. Ter vergelijking: counters strike source speelt als een zonnetje op medium settings, the ship op ultra low dx8, 640x480 etc... nog steeds een drama. :X

Pff als ik een server wil joinen duurt het laden zo lang dat ik een time out krijg!

[ Voor 11% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 04-08-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:59:
Ik hoor steeds verhalen van "Er zijn wel 200 servers" etc... of er server zijn is niet zo interresant: zijn er spelers? Ik weet nog van mijn quake/UT (allebij 1) tijd, dat er duizenden servers waren, maar dat er op de meeste geen spelers waren. (zeker als amerika nog sliep)

[...]

Hoe krijg jij dat voor elkaar? Windows heeft zelf echt wel meer dan 70 mb geheugen nodig hoor... Volgens mij je je systeem als een gek swappen als je geheugen zo vol zit...
Behalve dat de laadtijd van de kaarten voor die pc met 512MB wat langer is, merk ik tijdens het spelen weinig van swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Calvin&Hobbes schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:40:
[...]

oeps info vergeten (maja net 20 23 dollar (incl. tax) besteed aan een game die speelt als een diashow), zit een mobility radeon 9700 in met 128 mb ram. Ter vergelijking: counters strike source speelt als een zonnetje op medium settings, the ship op ultra low dx8, 640x480 etc... nog steeds een drama. :X

Pff als ik een server wil joinen duurt het laden zo lang dat ik een time out krijg!
Hoeveel geheugen zit er in die laptop? En wat is de CPU-snelheid? Zoals ik al eerder had gepost hierboven lijkt de hoeveelheid geheugen de bottleneck te kunnen zijn. The Ship draait op de Source-engine, die is doorgaans prima te draaien op dx8, ook op de mindere goden onder de vidkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ok,
ik ben een redelijke game - n00b, althans wat betreft online-gaming.
Ik heb de theshiponline.com bekeken, je hebt Steam nodig om the ship te kunnen downloaden en te gebruiken. Ik neem aan dat steam de onderlaag is voor de netwerk communicatie enzevoort.

Maar, als ik Steam installeer, de 34 euro betaal, kan ik dan altijd online of moet ik ook een maandelijkes bedrag betalen voor Steam of theshiponline.

Ik heb wel zitten kijken op meerdere sites, maar ik heb geen concreet antwoord kunnen zien en catches melden ze natuurlijk niet op dit soort sites.

Uit de faq haal ik weer het volgende, waarom is dat Steam dan?
What software do I need to play 'The Ship'?

No software is required other than a copy of 'The Ship' game.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Tukk schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:43:
Ok,
ik ben een redelijke game - n00b, althans wat betreft online-gaming.
Ik heb de theshiponline.com bekeken, je hebt Steam nodig om the ship te kunnen downloaden en te gebruiken. Ik neem aan dat steam de onderlaag is voor de netwerk communicatie enzevoort.

Maar, als ik Steam installeer, de 34 euro betaal, kan ik dan altijd online of moet ik ook een maandelijkes bedrag betalen voor Steam of theshiponline.

Ik heb wel zitten kijken op meerdere sites, maar ik heb geen concreet antwoord kunnen zien en catches melden ze natuurlijk niet op dit soort sites.

[...]
Nee je hoeft geen maandelijks bedrag neer te tellen voor the Ship, je doelt waarschijnlijk op de MMORPG games waar dat wel moet. Trouwens the Ship loopt nu wel op m'n laptop (no idea why), tis wel een leuke game wel jammer dat de rondes soms zo lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Dan moet je eens hunt spelen ipv elimination. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Wat ik jammer vind is dat er niet echt communicatie is tussen de spelers. Want je hebt in principe 2 ID's je echte en je charachter. En soms is het gewoon moeilijk om tegen iemand wat te zeggen, en dan moet die gene wel weten wie jij weer was in de game. snap je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Als je iemand neer hebt gemept krijg je echte Nick te zien. Of bedoel je als je gewoon praatje wilt maken die niet je quarry is? Dan sla je hem toch gewoon neer en zie je het alsnog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Tukk schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:43:

[...]
Steam is het programma dat je nodig hebt om The Ship en andere spellen zoals Half-Life 2 te kunnen spelen. Via Steam kun je deze spellen ook meteen kopen met je creditcard en ze downloaden, zodat je niet naar de winkel hoeft zeg maar. Om The Ship te kunnen spelen moet je eerst Steam hebben, vervolgens The Ship kopen via Steam, en daarna kun je het spel downloaden en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Eh, nee?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 14:07 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 08:35

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Hmm, als ik een server join waarin 15/16 (of iets dergelijks uiteraard) spelers zitten is het vrijwel altijd zo dat iedereen een ping van 0 heeft, en ik de enigste met een ping hoger dan 0. Zijn dat allemaal botjes waar ik dan tegen speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik vermoed dat bovenstaande de HL1 mod bedoelde: http://www.theship.jolt.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

DaCoTa schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:02:
[...]

Dat bedoelde hij dus ook.
Ach, zelfs de beste mod struikelt wel eens ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

DaCoTa schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:02:
[...]

Juist :)

Vraag niet voor niets om een ''mod'' , mod :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
w00t.. heb hem zojuist ook gekocht met cc van de baas :>
Kan niet wachten om vanavond eens te proberen hoe het speelt.

Hebben jullie IP's van de beter bezochte servers? Of zijn de servers vol met botjes in steam weg te filteren?

Nog tips voor een nieuwe The Ship's speler? Is er bijv. een tutorial om met de gameplay bekend te worden? Ik had al begrepen dat er geen single-player inzit (welke wel in de retail versie komt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:00

Dude.. Source engine ondersteunt toch geen dual core... Geen enkele engine momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat weet ik.Maar volgens mij zat ik wel op een ander punt fout. Als ik me niet vergis heeft mijn X2 3800+ 2 cores van 2Ghz.. en niet 2 van 1Ghz?
Dat hij maar 1Ghz herkende kwam door Cool 'n Quiet.

* frickY is aan het wachten op zijn download; 76% completed.

//Edit
Het is wel een stuk moeilijker dan ik dacht :P Maar het is hilarisch om met een bijl achter willlekeurige personen aan te rennen :P Tot blijkt dat een van die personen jouw hunter is :X

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 07-08-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
echt heel erg leuk spelletje haha :D

vind vooral elemination leuk want daarbij gaat het gewoon vooral om het vermoorden en niet om welk wapen zoals bij hunter mode.

heb al veel geheime plekken gevonden waar standaard leuke guns liggen :)

ook leuke acties gehad met dat tasbommetje bijvoorbeeld..

leukste was toen ik en nog 3 andere over waren.. we stonden alle 4 plots bij elkaar in één ruimte.. de een wou de ander net gaan aanvallen en van de 3e wist ik dat het mijn hunter was .. dus ik schiet hem snel dood.. direct die andere twee maar..en in de goede volgorde ook nog. dus 4 kills in 30seconde was leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, dit lijkt me echt een heel erg leuk spelletje als ik hier de verhalen zo lees. Lig nu al in een deuk. Hoop dat hij snel in de winkels ligt, want een creditcart heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Je loopt je wel het apezuur in deze game, eerst moet je een leuk wapen vinden en dan moet je je target achterna die, als je op de laatst bekende lokatie dek A komt, blijkbaar weer in de cargohold op dek E zit, maar je hebt nog maar 60 sec op de klok en op de trap kom je een opstopping tegen :( en je moet ook nog eens :z en als je uiteindelijk bij je target bent zonder zelf te zijn gewhacked hangt er zo'n stomme camera :'(

Overigens wel een leuke game maar vindt het toch wel wat missen het is nu net wat te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Vanavond weer een potje gespeeld. M'n doelwit was iemand die even niet achter de computer was ofzo, in ieder geval stond ze stil in haar hut. Ik schiet haar in de fik met een flaregun, en sta een tijdje te kijken hoe ze staat te branden. Daarna gooide ik m'n flaregun weg, omdat het ding toch leeg is. Ik gooi het geval tegen haar hoofd aan en ze sterft daaraan >:)

Afbeeldingslocatie: http://ngoorman.googlepages.com/huronian0001s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ngoorman.googlepages.com/huronian0002s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:30:
Je loopt je wel het apezuur in deze game, eerst moet je een leuk wapen vinden en dan moet je je target achterna die, als je op de laatst bekende lokatie dek A komt, blijkbaar weer in de cargohold op dek E zit, maar je hebt nog maar 60 sec op de klok en op de trap kom je een opstopping tegen :( en je moet ook nog eens :z en als je uiteindelijk bij je target bent zonder zelf te zijn gewhacked hangt er zo'n stomme camera :'(

Overigens wel een leuke game maar vindt het toch wel wat missen het is nu net wat te simpel.
je moet beetje de plekjes leren kennen waar je snel goede wapens haalt.. ben wel met je eens dat het wat simpel is. Ze hadden het van mij ook anders mogen noemen en er gewoon maps van casino's etc. in mogen doen zodat je wat meer afwisseling had dan steeds hetzelfde schip (tenslotte lijken ze op elkaar) .. maar blijft een vette game en je krijgt gewoon een kick als je iemand wacked nadat je wat zoekwerk hebt gedaan.
NHJ BV schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:01:
Vanavond weer een potje gespeeld. M'n doelwit was iemand die even niet achter de computer was ofzo, in ieder geval stond ze stil in haar hut. Ik schiet haar in de fik met een flaregun, en sta een tijdje te kijken hoe ze staat te branden. Daarna gooide ik m'n flaregun weg, omdat het ding toch leeg is. Ik gooi het geval tegen haar hoofd aan en ze sterft daaraan >:)

[afbeelding]
[afbeelding]
dat fikken is gaaf :D .. zeker als je target begint te rennen en andere in hens zet :D

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 08-08-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik speelde elimination en ik was over met de laaste hunter. Ik zat in de gevangenis en toen ik vrij kwam liep ik en zag een leuke portemonnee op de grond. Ik zo klikken "he ik kan het niet pakken"

BOOM, dood :(

Mijn hunter lacht zich helemaal dood, was wel een goeie actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gister helemaal in een scheur gelegen. Stond in een hut met een radio aan. Van die klassieke muziek. En in de gang zie ik iemand al brandend door de gang dansen, precies op de maat van de muziek :+

Wat ik alleen wel irritant vond was dat je slechts een paar minuten had om je quarry te vinden.. en er elk kwartier ofzo een mapchange was. Is dat op elke server zo?
Zo leer ik die maps nooit uit mn hoofd natuurlijk :P
En soms duurd het ook heel lang voor ik iemands naam te zien krijgt.Je moet toch op iemand klikken om hem te 'examinen". Of is kijken voldoende?

En klopt het dat je niet zelf kunt bepalen of je een man of een vrouw bent? En is er al een patch om die klaver-blaadjes weg te halen in de douche? Heb al gezien dat ze er toch gewoon ondergoed onder aan hebben :9

Ik kan vanavond even kijken of ik een dedicatedserver kan opzetten op een 800Mhz pc. Zou dat voldoende zijn? Kunnen we misschien met heel GoT even spelen. Hebben we ook geen admin nodig neem ik aan ;)

//Edit
Ben momenteel bezig de server te installeren, hoop dat het gaat werken. Volgens een van de ontwikkelaars is 800Mhz wel wat aan de krappe kant, en helemaal de slechts 512MB geheugen. Dus ven zien of het gaat lukken.
Kent er hier iemand ook al hidden rooms of secrets?

Ik zag 1x in een schip dat er een muur open kon draaien. Heb hem echter nooit zelf open gekregen toen hij eenmaal weer dicht was. Zal dus wel ergens een verborgen knop zitten.

// Edit2
Het opzetten van de server is gelukt. Als test heb ik er 8 botjes ingegooid en daarmee wou hij nog redelijk soepel draaien. Met 8 echte spelers moet het dus goed te doen zijn. Is er behoefte aan een GoT-only server?

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 09-08-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

frickY schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:43:

Ik zag 1x in een schip dat er een muur open kon draaien. Heb hem echter nooit zelf open gekregen toen hij eenmaal weer dicht was. Zal dus wel ergens een verborgen knop zitten.
ik heb wel gezien dat je ergens stoom aan kan zetten op het moment dat er iemand onderdoor loopt. ook wel grappig.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die lokatie heb ik ook gezien ja... ik was degene die dood ging door de hete stoom ;(
Is ergens in een machine kamer van allemaal smalle gangetjes, bij een tafeltje met een witte/zilveren gereedsschapskist erop. Als je iets uit die kist wilt pakken sta je in de stoom-stroom ;)

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 09-08-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, maar aangemeld voor dit topique.

Ikzelf vind The Ship ook een fantastisch spel, zoveel diepgang in het zoeken en elimineren van je Quarry! :D. Ook het feit dat er *GIGANTISCH* veel geheimen/geheime kamers inzitten spreekt mij erg aan. Ik heb bijvoorbeeld een keer een kamer gevonden die je om kon draaien om je Quarry in de war te brengen, eentje die je 45 graden kon draaien, en hem dan er af kon laten glijden, etc etc. Ook was er ergens een Vending Machine waarbij je kon kiezen voor de optie ''Mr. X's Special'', en dat de Machine dan wegschoof, en een kamer volgestopt met hoge MFK *moneyforkill* wapens liet zien. Wat een heerlijk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Was dat dit spel, of de mod voor HL-1?
In deze versie zitten volgens mij namelijk vrij weinig geheimen, en al helemaal geen kamers met optische illusies :? Zou wel heel gaaf zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:08:
Was dat dit spel, of de mod voor HL-1?
In deze versie zitten volgens mij namelijk vrij weinig geheimen, en al helemaal geen kamers met optische illusies :? Zou wel heel gaaf zijn :)
ik speel de HL 1 versie, en die heeft dit allemaal niet, dus alleen de ship mod van de source engine ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik heb hem gisteren besteld, maar al wel in een half uurtje tijd tijd 2 of 3 lockups gehad. Helaas niet langer dan dat kunnen spelen vanwege andere zaken, maar dat was wel erg jammer.

De sfeer en setting van het spel is trouwens wel erg goed en het loont zeker om de maps te leren kennen. Ik had een paar keer quary voor mijn neus en geen wapen. Vrij irritant als de ander dan een flare gun heeft en me uit zelfverdediging in de fik zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Als je geen wapen hebt maar je quarry toch weet dat jij zijn hunter bent, doe je iets fout :P
Gisteravond rende ik opzettelijk een aantal keer langs mijn quarry in een korte periode van tijd. Dan gaan ze vanzelf denken dat je toch niets doet en wat anders aan het doen bent. En als ze dan een kamer ingaan om een wapen te pakken....

Mijn server is nu live; 83.82.85.188:27016
Zou het leuk vinden als een paar mensen kunnen joinen zodat ik kan zien of hij het een beetje trekt. Bij Outerlight (developers) vermoedde ze namelijk dat het aan de krappe kant zou worden.
Krijg hem niet up :( Kom er straks op terug.
Om te connecten dien je "connect 83.82.85.188:27016" op de console (te openen met [~]) te tikken. Ik krijg mijn server maar niet tevoorschijn in de internet-serverlist.. en ook adden aan favorieten lijkt (nog) niet te werken :(
Er lopen wat botjes rond om te voorkomen dat je op een lege boot terrecht komt, maar voor elke user die joint verdwijnt een bot.

[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 09-08-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:03:
Zo, maar aangemeld voor dit topique.

Ikzelf vind The Ship ook een fantastisch spel, zoveel diepgang in het zoeken en elimineren van je Quarry! :D. Ook het feit dat er *GIGANTISCH* veel geheimen/geheime kamers inzitten spreekt mij erg aan. Ik heb bijvoorbeeld een keer een kamer gevonden die je om kon draaien om je Quarry in de war te brengen, eentje die je 45 graden kon draaien, en hem dan er af kon laten glijden, etc etc. Ook was er ergens een Vending Machine waarbij je kon kiezen voor de optie ''Mr. X's Special'', en dat de Machine dan wegschoof, en een kamer volgestopt met hoge MFK *moneyforkill* wapens liet zien. Wat een heerlijk spel!
Een aantal dingen wat je zegt heb ik nog nooit gezien.

Wat ik erin wil hebben is een aparte button om mensen te pushen, want dat is soms zooo irritant als ze niet opdonderen :)

Ik zal later op de dag even op de server van fricky kijken. Hangt er maar vanaf waar ik zin in heb, meestal is dat wel elimination :) Mijn spel crashed als ik wil joinen.. :s

Mijn ping gaat soms gigantisch omhoog nadat ik mijn laptop heb geformatteerd, sucks.

[ Voor 8% gewijzigd door Cabo op 09-08-2006 21:49 ]

Verwijderd

Dan kan je nog lekker door gaan zoeken, aangezien ze wel allemaal bestaan! :).

Ik merk ook dat de écht goede Ship-players binnen 3 seconden doorhebben of je hun Hunter bent of niet, door verschillende dingen die je dan automatisch doet; langer blijven staan etc. Dat brengt weer wat meer benodigde tactiek in het spel! :D

• Cabo
Die vending machine die je kan uitschuiven die ken ik wel jah. Ook is er een geheime kamer achter de bibliotheek die je open kan maken door een boek uit te schuiven.
En in de sauna heb je ook een geheime kamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Cabo op 10-08-2006 01:29 ]

• frickY
Hoe open je die verborgen deuren dan? Reageert je "content sensitive menu" daarop, of moet je wat blind in het wilde weg lopen klikken?
In de kelder waar ik de verborgen draaideur heb gezien heb ik lopen klikken waar ik wou, maar nada.
Ook nergens een knop gevonden, of een item waarop mijn muisicoon veranderde.

Er is overigens ook een schip met een lchargoroom (als je de gevangenis uitkomt rechts de gang in, laatste deur rechts). Achterin staat een auto. Als je op de wijnvaten voor die auto klikt schuiven ze opzij, en kan je erachter. Ik kan daarechter echter niets vinden? Alleen een grote kist met een goudkleurige beker erop :?

Ik heb nu in ieder geval het gemak ontdekt van diverse outfits bij je hebben. Zo kun je meerdere keren bij je quarry in de buurt komen zodner dat ze direct doorhebben dat je zelfde persoon bent. Plus dat je hunter jou ook weer moeilijker herkent.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 10-08-2006 09:08 ]

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:06:
Hoe open je die verborgen deuren dan? Reageert je "content sensitive menu" daarop, of moet je wat blind in het wilde weg lopen klikken?
In de kelder waar ik de verborgen draaideur heb gezien heb ik lopen klikken waar ik wou, maar nada.
Ook nergens een knop gevonden, of een item waarop mijn muisicoon veranderde.

Er is overigens ook een schip met een lchargoroom (als je de gevangenis uitkomt rechts de gang in, laatste deur rechts). Achterin staat een auto. Als je op de wijnvaten voor die auto klikt schuiven ze opzij, en kan je erachter. Ik kan daarechter echter niets vinden? Alleen een grote kist met een goudkleurige beker erop :?

Ik heb nu in ieder geval het gemak ontdekt van diverse outfits bij je hebben. Zo kun je meerdere keren bij je quarry in de buurt komen zodner dat ze direct doorhebben dat je zelfde persoon bent. Plus dat je hunter jou ook weer moeilijker herkent.
in die cargo room ligt een revolver
tenminste die had ik daar gevonden

• frickY
Caboman schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:37:
Mijn spel crashed als ik wil joinen.. :s
Vreemd. Hoe heb je geprobeerd te joinen?
Zag je me staan in de serverlist, heb je me ge-add aan je favorites en van daaruit geklikt, of via het connect command op de console?
Krijg je ook nog een soort foutmelding, freezed het spel, of beland je vanzelf op de desktop?

Server staat momenteel weer uit, zal hem vanavond (6uur) weer aanzetten.

@Semmy
Achter die veplaatsbare tonnen? In de kofferbak van de auto en in een doos iets verder naar voren liggen altijd heel vel wapens.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 10-08-2006 12:52 ]

• Cabo
Ik joinde je server in console "connect IP" en het begon te laden tot 2 blokjes en toen crash naar desktop.

• frickY
Zou je het vanavond na half 7 nog eens willen proberen, maar dan incl poortnummer?
code:
1
connect 83.82.85.188:27016

• Cabo
Je server doet het....

[ Voor 93% gewijzigd door Cabo op 10-08-2006 19:03 ]

• frickY
Yeah heb het gemerkt :) Thanks voor het joinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
er is er ook eentje achter een schilderij.. daar ligt standaard een handgun.. maar ik weet zo ff niet welk schip het is.. tis zegmaar als je direct naar beneden komt van de trap zie je een groenig schilderij in een hoekje bij een tafeltje. B of C verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gister even op mijn server met Caboman cheats aangezet, en met noclip de schepen verkent. We hebben in ieder geval een paar geheimen gevonden :)

In Atalanta, Rubicon en Batavier hebben we niets kunnen vinden. In Andrea-nogiets zit de verschuivende snoepautomaat, een verborgen kamer bij de stuurman, en een verborgen kamer in het laadruim. En in cyclops zit de sauna met de verborgen ruimte.
Ik heb geen enkel teken kunnen ontdekken van 45 graden gekantelde kamers, of mogelijkheden daartoe, zoals Extraordinaire beweerd. Dat zou overigens ook totaal uit de toon vallen bij de rest van de stijl van het spel.

@loona35
Dat is meen ik op dek D in die Andrea-nowat map, op dek D vlakbij een trap.

Overigens zijn alle verborgen deuren vrij duidelijk zichtbaar door een kleurverschil, en zijn alle secrets gewoon via het Context Sensitive muismenu zichtbaar. Je hoeft dus niet als een dolle overal te klikken, je muis geeft het aan als er iets is :)

Overigens verkopen ze in alle Victoria Secret shops (ondergoed) deoderant en een mannequin-arm. Ook handig om te weten :)

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 11-08-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de game net via Steam gekocht. Ben benieuwd, het concept lijkt me best leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze game lijkt me echt heel gaaf. Als mijn voeding terug is van een RMA ga ik hem direct kopen... Hoogstwaarschijnlijk speel ik dan onder de naam Jiggleman :) (standaard online naam, ook in andere games)

Maar om niet op de zaken vooruit te lopen: Meer verhalen graag! Echt zeer tof om te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je nickname is pas na afloop van de ronde zichtbaar. Tijdens het spel heb je een alias waaronder je speelt :)

Gister had ik een triootje; Op het moment dat mijn quarry haar quarry door schoot, schoot ik mijn quarry dood. 2 portomonee's *D
Verder blijft het leuk om als iemand al meppend met een bijl achter je aan zit een beveiligde zone in te lopen, om ze vervolgens met je flaregun bij de gevangenis op te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
frickY schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:01:Verder blijft het leuk om als iemand al meppend met een bijl achter je aan zit een beveiligde zone in te lopen, om ze vervolgens met je flaregun bij de gevangenis op te wachten :P
Niks opwachten, gewoon een kwestie van ze met een Tommygun in de gevangenis dood te schieten, door de tralies heen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Wist niet dat je door de tralies heen kon schieten. Je kan ook een bom plaatsen waar ze weer spawnen (spawnen toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Als je je quarry eenmaal hebt vermoord, heb je geen quarry meer.
Je voormalige quarry spawnt inderdaad weer, maar onder een andere naam en zonder quarry en hunter.
Pas in de volgende ronde krijg je weer een nieuwe quarry.

@NHJ BV
Kan ook ja, maar niet in elke map :)

//Edit
Net voor een uur van een server gebanned.
Ik zag mn quarry, en het enigste wapen dat ik had was een wallet-bomb. Dus ik gooi die wallet naar hem toe, en ondanks de grote groep mensen die er op een kluitje stonden druk ik op de BOEM-knop.
4 à 5 mensen dood, maar niet mijn quarry. Stond 10k in de min, en dan krijg je vanzelf een ban :(
Maar het was wel grappig al die mensen te zien vliegen :*)

Even ervoor was ik door iemand geprikt met die naald. Dus ik ren al kotsend naar de sickbay en niet wetend waar ik precies moet zijn, klik ik op de verpleegster... met de linkermuis knop.
Al pratend met de zuster kots ik nog een keer over haar heen, en sterf midden in de sickbay :(
Je moet er dus rechtermuis op de zuster doen, en je dan laten genezen ;(

[ Voor 58% gewijzigd door frickY op 14-08-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Niemand speelt dus niet meer? De serverlijst ie gehalveerd zie ik en er zat echt veel bots in een server, geen zin meer. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik heb gister ook het spel gekocht. Na een paar potjes spelen had ik al door dat dit een ware verslaving gaat worden :+

Gister kom ik maar een stuk of 8 servers vinden. ipc niet echt veel maar er waren er 3 met een stuk 20 mensen. Dus dat was goed te doen om het schip een beetje te verkennen. De kamer die ik het meest heb gezien is zeker de gevangenis. Ik moet toch wat beter op de camera's letten.

Denk dat ik binnenkort ook wel een eigen servertje opzet. Moet ff kijken hoe ik zit met me (vrije)tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je boven kunt zien was ik van plan de game te gaan kopen... Maar ik was (en ben) een beetje bang voor een langzame leegloop van servers. Misschien als straks de retail versie uit is dat meer mensen het gaan spelen?

Het lijkt me wel een erg gave game, maar heb ipv het source premium pakket gekocht
(HL:S, HL DM:S, HL2, HL2:DM, HL2:EP1, HL2:LC, CS:S, DOD:S) Dus ik vermaak me nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Momenteel zou ik het spel niet willen aanraden. De eerste dagen vond ik het geweldig (hilarisch) maar ben er al op uit gekeken. Er is onlangs wel een grote update geweest welke veel bugs heeft verholpen, en 2 nieuwe maps heeft toegevoegd. Maar het ding blijft problemen geven.
Zo crashen linux servers ook op willekeurige momenten en komen ze niet meer goed terug (in verkeerde spelmode). Ben het een beetje beu geworden.
Misschien dat het beter wordt als hij in de winkels ligt (eind deze week als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Ben ook al een tijdje geleden gestopt met spelen mischien dat ik met de nieuwe update weer eens ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij de laatste grote update zijn niet alleen de spelbestanden zelf geupdate, maar ook de twee nieuwe maps. Sinds die update bevatten ze namelijk 'wél secrets
Een ieder dir voor de update dus al tevergeefs naar de verborgen kamers heeft gezocht, kan nu weer opnieuw beginnen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

*schopje*
Deze week oid gratis te proberen! Erg tof spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

nog maar eens een kick (ik weet het, niet binnen 24 uur enzo): van 2-5november gratis te spelen (tot vandaag dus), d/l nu snel via steam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
SteamPowered.com
FROM 1:00 PDT THURSDAY NOV. 2nd
THROUGH 1:00 PDT SUNDAY NOV. 5th
Aangenomen dat 1:00 AM is, was dit 10u vanochtend.
Indien het PM is 10uur vanavond.

[ Voor 108% gewijzigd door frickY op 05-11-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

frickY schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:21:
[...]
Aangenomen dat 1:00 AM is, was dit 10u vanochtend.
Indien het PM is 10uur vanavond.
Ik heb net zonder te betalen gespeeld, dus ik ga er vanuit tot 10 uur vanavond..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1 2 Laatste