Toon posts:

4200 of 4600??????

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien een mod mijn vorige topic om een voor mij vrij vreemde reden heeft gesloten probeer ik het nogmaals ..

Vorige topic kan je hier vinden
4600+ of 4200+

Voor de moderator ..

Ik vraag hier volgens mij niet tot hoever ik kan overclocken .. dus die qoute kan niet op mij slaan.
Ik vraag hier volgens mij wat voor mij in deze situatie de beste keuze zou zijn. Als je mijn reply's had gelezen had je kunnen zien, dat ik die qoute van jou zelf al in mijn eerste post had beantwoord, dus ik vind het erg vreemd dat deze op mij slaat, aangezien ik dat antwoord al wist en dit topic er totaal niet om ging om erachter te komen hoever zo'n cpu nou clocked .. dat had ik namelijk zelf al gevonden met wat hulp van google.
Ik heb je geprobeerd te mailen maar je email adres schijnt niet te bestaan volgens hotmail. Ik kreeg tenminste het bericht dat me email niet verzonden kon worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 04:40:
maar daar heb ik nix aan :(
ik heb een 4400+ die maar 200Mhz overclocked dus andere met hun super overclocks kunnen mij niet meer overtuigen :(
Qoute van het andere topic om nog maar is te bevestigen dat ik antwoord op de vraag, die volgens jou de reden was om het topic te sluiten al wist.

Het is voor mij voorals nog niet duidelijk welke cpu ik het beste kan nemen, gezien mij huidige hardware. Dit is waar mijn hele topic over ging.
Ik weet dat een 3800+ vaak op 2.7 kan lopen ...maar wat ik me afvraag is of dit bijna tegen het einde van manchester core is .. of gewoon het einde van een 3800+. (en ja, ik weet dat overclocken per cpu verschilt)

Als dit het einde van de core is .. is het overigens wel duidelijk .. zou dit neit zo zijn betekent het dus dat ik meer kans maak met een 4600+ om deze snelheid te overschrijden aangezien dit voor ene 4600+ maar 300 Mhz overclock is ..
Dit wil niet zeggen dat dit gaat lukken bij mij .. ( ja MOD, ik weet dat het per cpu verschilt, dit wist ik al, heb ik zelf ondervonden met me huidige 4400+, dus je hoeft me hier niet op te wijzen)

Wat ik dus wil weten is met welke cpu je meer KANS maakt op een hogere clocksnelheid. Dat niemand dit met zekerheid kan zeggen begrijp ik ook wel .. maar verschillende meningen maken voor mij de keuze makkelijker

Ik weet dat er natuurlijk een paar 3800+ cpu's zijn die misschien op 2.8Ghz lopen en dat er dan ook een paar 4600+ cpu's zijn die maar op 2.6Ghz zullen lopen. Dat zal altijd zo zijn .. maar mijn conclusie is dat een 4600+ in principe meer kans maakt op een hogere clock aangezien deze standaard al 400Mhz meer heeft dan een 3800+ en 200Mhz meer dan 4200+. Sommige 3800+ hebben een 700Mhz overclock dus moet je mazzel hebben dat de jouwe dat ook kan .. Zou het ook mogelijk zijn met een 4600+ om een 700Mhz overclock te halen? Of laat de Manchester core dit niet toe? (ja ja ik weet het nog steeds! het verschilt per cpu!) maar haalt een 3800+ vaak nu zo''n 700Mhz erbij omdat die standaard gewoon zo laag geclocked is? of kan die manchester core ongeacht de standaard clock snelheid gewoon zo super goed overclocken in de meeste gevallen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 06:02 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je het niet eens bent met het sluiten van je topic, mail je de moderator in kwestie. Zijn/haar mailadres vind je in zijn/haar profiel. :) Een moderator heeft meestal een reden om je topic te sluiten - het is dan niet echt de bedoeling (ook eerlijk gezegd niet echt netjes) om daar tegenin te gaan door gewoon een nieuw topic over hetzelfde te openen. Het slotbericht van het laatste topic leek mij trouwens vrij duidelijk, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door HunterPro op 01-08-2006 05:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat begrijp ik,
ik heb em ook geprobeerd te mailen als eerste natuurlijk, tot dat ik het bericht kreeg dat de mail niet verzonden kon worden .. dus sja wat moet ik dan .. ik zit nog steeds met de vraag wat verstandiger is.
Overigens is die qoute van de MOD wel een heel duidelijke reden om het topic te sluiten .. maar dat was mijn vraag helemaal niet :?
Dus als dat zijn reden is om mijn topic te sluiten zie ik de link niet tussen het topic en de vraag "hoever kan ik overclocken"
Want dat ik daar het antwoord al op wist staat in de startpost :s

Verwijderd

Voor OC kun je beter een single-core Opteron nemen. 8)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Om te beginnen, zomaar een nieuw topic starten moet je nooit doen. Mail desnoods een ander crewlid en vraag die om met mij contact op te nemen in het onwaarschijnlijke geval dat mijn mailadres niet werkt. Mijn mailadres staat gewoon in mijn profiel en ik kan me niet verzinnen waarom dat niet zou werken, buiten een serverdefect. Het zal dus wel aan je hotmail leggen, of je hebt het niet goed overgetypt.

Verder komt je vraag gewoon neer op "met welke CPU kan ik het beste overclocken?", omdat al je eventuele andere vragen op te zoeken zijn in de specificaties. En hoever een CPU die jij nog moet kopen kan overclocken is ook in onze glazen bol niet te lezen.

De reden dat we dit soort vragen niet accepteren is dat je niets aan het antwoord hebt. Je "testgroep" is veel te klein om zelfs maar een realistisch beeld op de kans te krijgen dat een CPU goed kan overclocken. Als er echt een overclockmonstertje in omloop is loopt er wel een topic over, en zelfs met zo'n overclockmonstertje heb je nog vaak genoeg dikke pech. Het heeft dus domweg geen zin om er hier naar te vragen: koop gewoon de CPU die stock voor jou al volstaat, en kijk dan of je er voor de lol nog wat extra uit kan persen.

Al die vraagtekens in je topictitel helpen ook niet echt mee trouwens, lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens..

En nu ga ik slapen. Als je het er toch niet mee eens bent open je NIET een nieuw topic maar neem je contact met mij op per mail. Dat adres werkt echt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.