Hallo,
Ik heb onlangs besloten een update te doen voor mijn test pc.
Dat is een beetje een aankloot bak waarmee ik andere besturingssystemen e.d. wil testen.
Ik heb nieuw geheugen, een nieuw moederbord en een nieuwe CPU gekocht, de specs staan hieronder:
P4 3,0 GHZ met HyperThreading processor (socket 775)
ASrock 775V88+ (socket 775) moederbord
2x 512MB geheugen
Maxtor 40 gig harde schijf
Alles netjes ingebouwd, geen problemen mee gehad.
Totdat ik het systeem op wou starten, na een paar seconden tot een minuut (wisselend) valt het systeem uit.
Dat dacht ik wel te kunnen verklaren omdat de voeding een magere 300Watt was.
Ik ging er dus maar even vanuit dat die overbelast raakte.
Vanmiddag heb ik een 430watt voeding gekocht, maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb al geprobeerd het systeem buiten de kast aan het draaien te krijgen.
Het systeem viel nog steeds vanzelf uit.
Ook heb ik al geprobeerd te booten met alleen de harde schijf, videokaart en 1 geheugen reepje.
Werkte ook niet.
CMOS resetten deed ook weinig aan het probleem.
De fans van de CPU, GPU en voeding draaien wel op een normale snelheid, dus oververhitting (zeker in zo'n korte periode) lijkt mij uitgesloten.
Ook kortsluiting met de kast lijkt me dus uitgesloten aangezien het systeem buiten de kast precies hetzelfde doet.
Het geheugen heb ik al getest op mijn oude moederbord, daar levert het geen problemen op.
Dus ook daar lijkt mij het probleem niet te liggen.
Heeft iemand verder nog een suggestie?
Ik heb zelf het idee dat het moederbord gewoon brak is...
Daarom wil ik het nog even testen met een moederbord van iemand anders, ik moet alleen even een moederbordje op de kop tikken ergens
Ik heb onlangs besloten een update te doen voor mijn test pc.
Dat is een beetje een aankloot bak waarmee ik andere besturingssystemen e.d. wil testen.
Ik heb nieuw geheugen, een nieuw moederbord en een nieuwe CPU gekocht, de specs staan hieronder:
P4 3,0 GHZ met HyperThreading processor (socket 775)
ASrock 775V88+ (socket 775) moederbord
2x 512MB geheugen
Maxtor 40 gig harde schijf
Alles netjes ingebouwd, geen problemen mee gehad.
Totdat ik het systeem op wou starten, na een paar seconden tot een minuut (wisselend) valt het systeem uit.
Dat dacht ik wel te kunnen verklaren omdat de voeding een magere 300Watt was.
Ik ging er dus maar even vanuit dat die overbelast raakte.
Vanmiddag heb ik een 430watt voeding gekocht, maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb al geprobeerd het systeem buiten de kast aan het draaien te krijgen.
Het systeem viel nog steeds vanzelf uit.
Ook heb ik al geprobeerd te booten met alleen de harde schijf, videokaart en 1 geheugen reepje.
Werkte ook niet.
CMOS resetten deed ook weinig aan het probleem.
De fans van de CPU, GPU en voeding draaien wel op een normale snelheid, dus oververhitting (zeker in zo'n korte periode) lijkt mij uitgesloten.
Ook kortsluiting met de kast lijkt me dus uitgesloten aangezien het systeem buiten de kast precies hetzelfde doet.
Het geheugen heb ik al getest op mijn oude moederbord, daar levert het geen problemen op.
Dus ook daar lijkt mij het probleem niet te liggen.
Heeft iemand verder nog een suggestie?
Ik heb zelf het idee dat het moederbord gewoon brak is...
Daarom wil ik het nog even testen met een moederbord van iemand anders, ik moet alleen even een moederbordje op de kop tikken ergens