Waarom is er geen [pw] tag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Iets waar ik naar zocht maar niet kon vinden is de pricewatch tag! :o
Door simpel [pw]139606[/pw] te doen, de goedkoopste prijs van de "Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)" te krijgen.

Rara waarom bestaat dit nog niet?
Erg handig voor topic reeksen waarin prijzen ook belangrijk zijn in de op, (en automatisch dus mee geupdated worden)..

Of ben ik blind door de faq heen gegaan? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je suggereert nu een tag die per post dynamisch geupdate zou moeten worden en nog wel in een geheel andere DB dan waar GoT toegang tot heeft. (aanname, ik neem aan dat GoT geen toegang heeft in de PW-DB).

Posts worden bij het posten geparsed, niet bij het laten zien van die post. Dus als je al een pw-tag zou krijgen, dan zou die prijs niet geupdate worden, maar puur de prijs laten zien van het moment van posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:05
Osiris schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:41:
Je suggereert nu een tag die per post dynamisch geupdate zou moeten worden en nog wel in een geheel andere DB dan waar GoT toegang tot heeft. (aanname, ik neem aan dat GoT geen toegang heeft in de PW-DB).

Posts worden bij het posten geparsed, niet bij het laten zien van die post. Dus als je al een pw-tag zou krijgen, dan zou die prijs niet geupdate worden, maar puur de prijs laten zien van het moment van posten :)
Als je naar een topic linkt en de titel verandert gebeurt het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Christiaan : Dat gebeurt eenmalig bij het posten van het bericht, en niet elke keer als de post getoond wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 31-07-2006 21:48 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Janoz schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:45:
@Christiaan : Dat gebeurt eenmalig bij het posten van het bericht, en niet elke keer als de post getoond wordt.
Dat betekent, dat wanneer je linkt naar een topic, waarvan de naam wordt aangepast, dat de oude naam in de post blijft staan. Weet niet of dat zo is :?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Het zou iig al IETS zijn als het alleen werkt op 't moment dat 't gepost word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dat klopt, je kunt het zelf ook nog aanpassen door de [topic=topicnummer]blaat[/topic] aan te passen naar [topic=topicnummer]. Dan wordt de nieuwe naam gepakt. :)

Zie anders ook nog faq "ubb" #tag_topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door pasta op 31-07-2006 21:51 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
blup schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:49:
Het zou iig al IETS zijn als het alleen werkt op 't moment dat 't gepost word. :)
Inderdaad, bijvoorbeeld: [pw]139606[/pw] geeft Intel Core Solo & Duo Processors / Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) (prijs op 31 juli 2006: €305,11). Door de datum erbij te zetten, weet je na een maand dat de prijs inmiddels veranderd kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GlowMouse op 31-07-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het een hele handige functie vooral in "Wat kan ik hier aan upgraden" en de Hardwaretaxatie topic. Alleen vind ik een simple copy - past actie met [url=http://pw.tweakers.net/1204234]Intel blablabla[/url] net zo makkelijk :) Anders krijg je een hele lange naam, wil je de naam van de link mee/aannemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Elektronicanet schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Dat betekent, dat wanneer je linkt naar een topic, waarvan de naam wordt aangepast, dat de oude naam in de post blijft staan. Weet niet of dat zo is :?
Ja, dat is zo. Ik heb het zelfs net nog even geprobeert in een afgeschermd deel van het forum.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Janoz schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Ja, dat is zo. Ik heb het zelfs net nog even geprobeert in een afgeschermd deel van het forum.
Maar zou een (niet geheel automatische) PW tag niet een luxe toevoeging zijn? ;)

Het handigste zou zijn als het puur alleen de goedkoopste prijs geeft. Want anders zou je krijgen:

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 305,11.

En als je alleen de prijs krijgt kan je zelf iets verzinnen ;)
Core2Duo E6600: € 305,11

[ Voor 31% gewijzigd door blup op 31-07-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien de prijs toch continu verandert, is een simpele link naar de PW dan niet net zo handig? Dan heb je een altijd up to date prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

Terw_Dan schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:04:
Gezien de prijs toch continu verandert, is een simpele link naar de PW dan niet net zo handig? Dan heb je een altijd up to date prijs.
Volgens mij is het juist handig als je het gelijk ziet staan ipv dat je moet doorklikken.
Kunnen de prijzen niet éénmaal per dag ('s nachts) worden bijgewerkt. Dat je dus een GoT tabel bijhoudt met PW's en die dan elke nacht update uit de T.net DB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CodeIT schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Volgens mij is het juist handig als je het gelijk ziet staan ipv dat je moet doorklikken.
Kunnen de prijzen niet éénmaal per dag ('s nachts) worden bijgewerkt. Dat je dus een GoT tabel bijhoudt met PW's en die dan elke nacht update uit de T.net DB?
Je wilt dus elke nacht dat alle miljoenen berichten opnieuw geparsed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:37
CodeIT schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Maar welke laagste prijs wil je dan zien? Van een artikel specifiek? Of van een bepaald bedrijf?

Er zijn veel mensen die gewoon posten wat ze willen hebben en dat ze alles bij bijvoorbeeld Azerty of Salland vandaan willen hebben. Als je dan gewoon de laagste prijs gebruikt uit de pricewatch dan is de totaalprijs daarvan altijd minder ( behalve als je ook de verzendkosten gaat meerekenen ) dan wanneer je alles bij 1 winkel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Erkens schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:30:
[...]
Je bent bekend met het concept 'plaatjes' neem ik aan? :P
Volgens mij is er over zoiets wel eens nagedacht door de devcrew, maar vanwege tijd enzo is daar niets van gekomen, geen idee of het op een todolijstje staat atm.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:07:
[...]

Je bent bekend met het concept 'plaatjes' neem ik aan? :P
Volgens mij is er over zoiets wel eens nagedacht door de devcrew, maar vanwege tijd enzo is daar niets van gekomen, geen idee of het op een todolijstje staat atm.
ik ben zeker bekend met dat concept, maar dat was niet wat hij bedoelde ;)
Erkens in "Product survey als forum afdeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

Erkens schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:30:
[...]

Nee, dat lijkt me niet echt haalbaar atm. Je zou een aparte DB/tabel aan kunnen leggen van gebruikte PW's. Als een bericht uit de DB wordt gefetched vervang je de PW's door de teksten uit de PW DB/tabel.
Plaatjes zijn ook een goede optie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je zou het ook met een tag die naar een iframe wordt geparsed kunnen doen.
Of mbv. een ajax achtig iets een stukje html laten toevoegen.
Misschien is dat wel lastig in alle templates te vatten.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Plaatjes zou ook zo gek niet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Images zou je nog steeds moeten genereren. De Ajax-achtige HTML rewrite is netter (want volledig client-side; tweakers hebben genoeg CPU cycles). Je hebt alleen geen Ajax nodig, denk ik, maar gewoon Javascript zou ook al kunnen werken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 14:50

MaNdM

1000-dingen-doekje

Is het niet veel eenvoudiger om het als volgt op te lossen:

[pw=12345]

Geeft dan het volgende resultaat (url klopt niet natuurlijk): [url=pricewatch?item=12345]Pricewatch[/url]

Op die manier verwijs je wél naar de pricewatch maar neem je verder geen gegevens op in de weergave. Dan is het aan de gebruiker om deze verwijzing op een logische manier te gebruiken.

"Oh maar die proc is niet duur meer, kijk maar in de [url=pricewatch?item=12345]Pricewatch[/url]"

Om maar een voorbeeldje te geven. En het lijkt me ook nog eens eenvoudig te implementeren, enkel een tag aanmaken die vervangen wordt door een standaard url zeg maar.

To be determined...

Pagina: 1