Ik heb voor mijn vader een nieuw systeem samengesteld a.d.h.v. reviews en benchmarks van verschillende sites. Deze computer wordt samengesteld met het oogpunt op video en fotobewerking. (Videocapture, Photoshop, MPEG-2 Encoding, DVD-Lab Pro). Het gaat hier alleen om een systeemkast met ingewanden zonder DVD-speler/brander. Hij heeft ingestemd met hetvolgende systeem:
De bovenstaande prijzen zijn tot stand gekomen door pricewatch vergelijkingen en komen uiteindelijk allemaal van computerfarm.
Mijn vraag is of ik er misschien beter aan doe om te besparen op de processor met een Intel Core 2 Duo E6400 (€218,65) en dat geld in de zak te houden of eventueel in extra geheugen te stoppen of misschien zelfs een 2e HD en ze in raid 0 te laten lopen. De videokaart is wel toereikend toch? En wat het geheugen betreft: Is PC6400 het wel echt waard over PC5300 in deze configuratie? Het budget is helaas niet groter dan dit, dus concessies zullen altijd gemaakt moeten worden.
Andere opmerkingen of suggesties worden heel erg op prijs gesteld. Yup
| Product | Prijs | Info |
| Intel Core 2 Duo E6600 Asus P5B OCZ 512MB x 2 (1GB) PC6400 Club3d GeForce 7600 256MB Maxtor DiamondMax 10, 250GB AOPEN Midi QF50C, 350W | €305,11 €142,23 €112,80 €112,14 €69,82 €48,31 | 1, 2 1 1 1 1 1 |
| Verzendkosten | €7,95 | |
| Totaal | €798,36 |
De bovenstaande prijzen zijn tot stand gekomen door pricewatch vergelijkingen en komen uiteindelijk allemaal van computerfarm.
Mijn vraag is of ik er misschien beter aan doe om te besparen op de processor met een Intel Core 2 Duo E6400 (€218,65) en dat geld in de zak te houden of eventueel in extra geheugen te stoppen of misschien zelfs een 2e HD en ze in raid 0 te laten lopen. De videokaart is wel toereikend toch? En wat het geheugen betreft: Is PC6400 het wel echt waard over PC5300 in deze configuratie? Het budget is helaas niet groter dan dit, dus concessies zullen altijd gemaakt moeten worden.
Andere opmerkingen of suggesties worden heel erg op prijs gesteld. Yup