Toon posts:

[XP Pro Lite] BSOD's bij spellen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe PC, maar er is iets mis. Bij bepaald gebruik krijg ik het welbekende BSOD. Hij is stabiel als je de hele dag ermee internet, maar gamen zorgt bijna altijd voor een blue screen. De verschillende BSODs zijn erg divers, dus het GoT Blue Screen handboek hielp weinig. Het probleem heeft zich altijd voorgedaan, ik heb er de eerste keer gewoon windows XP pro sp2 op gezet, toen ik m'n eerste bsod kreeg heb ik opnieuw diezelfde windows installatie gedaan, en toen het probleem door bleef gaan heb ik er XP pro lite opgezet, dit hielp niks. Chkdsk liet zien dat er fouten waren op het medium, maar met een /r waren we daar ook vanaf. Na het repareren van de fouten op de hdd bleven de problemen dus aanhouden.

Mijn specs:
AMD64 3200+ (Venice- stock)
PC-A9RD580adv. Mobo van Sapphire
X1800 GTO (Sapphire - Stock)
1 GB Kingston DDR400 PC3200 CL3 ValueRAM
Maxtor 250GB SATA II Diamond Max 10

De verschillende BSOD meldingen:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050 (tijdens het installeren van een game)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x000000D1 (tijdens normaal gebruik van Windows)

Het systeemproces Unhandled Exeption in Session Manager is onverwacht afgebroken 0xC0000005 (telkens tijdens het booten op hetzelfde moment, toen chkdsk uitgevoerd, fouten gerepareert, daarna niet meer gehad)

Onherstelbare systeemfout c000021a

Systeemproces Windows Subsystem is onverwacht afgebroken 0xC0000005

Kunnen jullie mij helpen?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Draai eens memtest86.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen floppydrive, kan ik ook een boot cd-rom maken met memtest erop?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb een vergelijkbaar probleem (Brakke IDE controller?), bij mij loopt Knoppix als een zonnetje (van CD). Dat zou je kunnen proberen, kan je veel dingen wegstrepen. (en je kan je comp gewoon blijven gebruiken voor de basis dingen, zonder BSOD's)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben het eens met Paddixx. De BSOD's die in de TS staan hebben erg vaak te maken met kapot geheugen. Een bootable cd-rom werkt net zo goed als een floppy dus da's geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan windows nu redelijk draaien, zolang ik maar niet game lijkt het wel ;)
Knoppix heb ik hier ook als bootable liggen, leuk om te draaien, maar kan dan nog steeds niet gamen.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Voeding merk + Watt?

Greetz Big-R

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kent de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS FAQ - BSOD Guide en de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif PMG FAQ - hangen en opstartproblemen? Zo niet: verplicht leesvoer :Y)
Geef daar even feedback op.

Los daarvan: AFAIK is Lite niet in NL uit? Overweeg of je probleem niet kan komen door een brakke warez versie.

offtopic:
Dan maak ik even je topictitel af. Alleen '[XP Pro Lite] ' zegt zo weinig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Be Quiet 530 Watt (De Dark Power Pro versie) Daar zou het dus niet aan moeten liggen...

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:58:
Je kent de [afbeelding] WOS FAQ - BSOD Guide en de [afbeelding] PMG FAQ - hangen en opstartproblemen? Zo niet: verplicht leesvoer :Y)
Geef daar even feedback op.

Los daarvan: AFAIK is Lite niet in NL uit? Overweeg of je probleem niet kan komen door een brakke warez versie.

offtopic:
Dan maak ik even je topictitel af. Alleen '[XP Pro Lite] ' zegt zo weinig :P
Ik wist niet echt wat ik in de topictitel moest zetten, want de BSODs krijg ik soms ook tijdens de boot of tijdens installatie van softe goederen.
De twee guides had ik al doorgespit maar in geen van beide vind ik mijn probleem duidelijk terug. Ik ga nu even een floppydrive aansluiten en dan zegt memtest86 hopelijk dat mijn reep geheugen gaar is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom diskettestation? Floppy == 5.25" :+
Download - Linux Memtest86 v3.2 Source and binary Package
Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.2 installable from Windows and DOS
ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM
En het hoeft bepaald niet zo te zijn dat een item 100% overeenkomt met jouw problemen. De tips over voedingen, voltages, etc. zijn hoe dan ook relevant.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1