[Ubuntu] 2 netwerkkaarten, add route

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 23:06
Ik heb een Ubuntu installatie (onder VMWare, maar dat mag volgens mij niet uitmaken)
Het systeem heeft 2 netwerkkaarten die het systeem verbinden met 2 verschillende netwerken ( die niet aan elkaar gehangen moeten worden verder).

Het probleem dat ik nu heb is dat het ene netwerk met 10.100.x.x wel te pingen is en het andere met 192.168.x.x niet.

De oplossing ligt volgens mij bij het ip route commando maar hoe precies daar kom ik niet uit.
Alle adressen met 192.168.x.x moeten volgens mij naar de netwerkkaart gestuurd worden met het 192.168 netwerk (eth1)

Daarnaast vraag ik me af of ik bij beide netwerkkaarten een gateway moet opgeven of juist niet.

Kan iemand me voort helpen? ik ben geen linux expert maar weet me aardig te redden zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47
het klinkt alsof jij hetzelfde van plan ben als wat ik gedaan heb. Paar dagen terug heb ik hier wat over gepost. Misschien heb je daar wat aan :)

Ik was zelf iig ip_forward vergeten aan te zetten en had iets verkeerds in routere gezet :X

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi