Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] Topic Type: Howto

Pagina: 1
Acties:

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Ik zou graag nog een extra topictype "Howto" of "FaqContents" zien die dezelfde eigenschappen heeft als een gesloten topic.

Hierbij moet dan de feature komen dat er in de searchform als je op topictype "Faq" zoekt e automatisch voor "Faq"+"FaqContents" gekozen wordt (of gelijksoortig).

Waarom - sommige FAQ's wil je niet sticky hebben (denk aan de tientallen howtos in WOS) maar wil je wel doorzoekbaar maken als mensen op FAQ zoeken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe reageert even met emotional support. Ik miste het ook al een beetje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Chem wees me nog wel op een implicatie waar we nu met de nieuwe Faq en Stucky-topictypes ook al tegenaan lopen: hoe meer topic-types je introduceert hoe trager de rechten-instellings pagina's in de admin worden. Ik heb achelois er al een aantal keren op zien segfaulten...
Misschien toch maar eens nadenken over hoe we dit wellicht eleganter op kunnen lossen? (bijvoorbeeld op 1 of andere manier forceren dat een Faq met 1 post per pagina wordt weergegeven zodat je naar andere pagina's binnen dat topic kan verwijzen?)

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 04-08-2006 00:27 ]

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stiekem zou de "gesloten" status niet in hetzelfde databaseveld moeten staan als de andere statussen IMO. "Closed" is een tag die je aan elk van de soorten topics zou moeten kunnen hangen, zodat je niet voor elk soort topic zowel een open als een closed versie moet hebben. Maar om dat nu te gaan aanpassen voor zoiets als dit lijkt me ook overdreven, zelfs al zou het beter ontwerp zijn. :+
crisp schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:24:
Misschien toch maar eens nadenken over hoe we dit wellicht eleganter op kunnen lossen? (bijvoorbeeld op 1 of andere manier forceren dat een Faq met 1 post per pagina wordt weergegeven zodat je naar andere pagina's binnen dat topic kan verwijzen?)
Aan de ene kant zou dat wel werken, maar aan de andere kant zit je dan met andere dingen die minder praktisch zijn; neem de topictitel bijvoorbeeld. :)

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 04-08-2006 00:28 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik kan er nie zo erg mee zitten als achelois erop segfault, die bak staat toch op de nominatie om te vervangen :P Zolang Apollo er geen problemen mee heeft (nouja, geen grotere problemen dan normaal :+ ) dan mag het niet zoveel uitmaken lijkt me? :)

Lijkt me trouwens eerder dat Parse eens moet gaan bedenken hoe ze die pagina wat lichter kunnen maken, want atm is en blijft het een draak van een pagina en het is natuurlijk van de zotte dat we daarom geen nieuwe topictypes zouden mogen introduceren terwijl React ons juist die optie geeft en we er een goed nut voor weten te vinden ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:24:
Dat lost het probleem met die Howtos niet op - alle howtos in een topic zetten is ook weer niet echt wenselijk :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hoe staat het hiermee eigenlijk? Gezien er een nieuwe server is en er een nieuwe React aankomt lijken me dit dingen die aangepakt kunnen worden :P

[ Voor 64% gewijzigd door elevator op 12-02-2007 11:03 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:03:
Hoe staat het hiermee eigenlijk? Gezien er een nieuwe server is en er een nieuwe React aankomt lijken me dit dingen die aangepakt kunnen worden :P
Dat er een nieuwe React versie aankomt wil niet zeggen dat wij ook meteen overgaan. In fact: ik zie daar voorlopig nog weinig ruimte voor in de dev-planning...

Intentionally left blank

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dat is geen reden om noodzakelijke verbeteringen uit te stellen natuurlijk - oftewel, als React een serieuze beperking heeft qua flexibiliteit omdat het aantal topictypes kunstmatig beperkt is door een slechte admin UI, dan kan dat best nu al aangepakt worden :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie dit niet als een 'noodzakelijke' verbetering. Hooguit een 'wenselijke'...

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een adminpagina die nogal traag wordt bij het toevoegen van wat triviale extra functionaliteit lijkt me anders niet zo gunstig hoor. Hoewel het niet noodzakelijk is dat het verbeterd wordt, lijkt wenselijk me ook niet helemaal het goede woord. :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

-NMe- schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:12:
Een adminpagina die nogal traag wordt bij het toevoegen van wat triviale extra functionaliteit lijkt me anders niet zo gunstig hoor. Hoewel het niet noodzakelijk is dat het verbeterd wordt, lijkt wenselijk me ook niet helemaal het goede woord. :P
Mwa, 2 topic-types enkel voor FAQ's vind ik gewoon 1 topic-type teveel. Daarbij hangt er gewoon erg veel template logica aan de topic-type wat het toevoegen van een extra topic-type niet echt triviaal maakt - dat afgezien van de issues met de admin.

Intentionally left blank

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
crisp schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:16:
Mwa, 2 topic-types enkel voor FAQ's vind ik gewoon 1 topic-type teveel.
Maar het zijn gewoon twee verschillende soorten topic types? :)

Je hebt FAQ's die je stucky wilt maken en je hebt FAQ's die je dat niet wilt - hoe je daar technisch invulling aangeeft is uiteindelijk aan jou, maar dit lijkt me de meest simpele oplossing. Als React dan de beperkende factor is, moet dat imho liever nu opgelost dan later? :)

Verder - puur uit interesse maar waarom is een nieuw type FAQ zoveel template werk?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:14:
[...]
Als React dan de beperkende factor is, moet dat imho liever nu opgelost dan later? :)
De performance-issue van de admin-interface is inderdaad een punt waar Parse eens naar zou moeten kijken, en uiteraard zouden we dat graag aangepast zien in een volgende versie van React.

Feit is echter dat de implementatie van een nieuwe versie React, buiten dit item, nog wel meer werk met zich meebrengt voor ons en daar dus voorlopig geen tijd voor is. Op dit moment zie ik het invoeren van een extra topic-type - zelfs al zou het triviaal zijn - niet zitten door de huidige beperking van de admin-interface.
Verder - puur uit interesse maar waarom is een nieuw type FAQ zoveel template werk?
Omdat dat punt (nog) niet helemaal netjes geabstraheerd is in de templatecode...

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:21:
Feit is echter dat de implementatie van een nieuwe versie React, buiten dit item, nog wel meer werk met zich meebrengt voor ons en daar dus voorlopig geen tijd voor is. Op dit moment zie ik het invoeren van een extra topic-type - zelfs al zou het triviaal zijn - niet zitten door de huidige beperking van de admin-interface.
Ik denk dat ele's argumentatie nu dan ook vooral op Parse gericht is en niet op het T.net devteam. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Punt is inderdaad dat er voorkomen wordt dat als bij wijze van spreke in juni jullie weer wat ruimte hebben, dat vervolgens deze feature alsnog niet komt omdat de admin niet werkt :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:26:
Punt is inderdaad dat er voorkomen wordt dat als bij wijze van spreke in juni jullie weer wat ruimte hebben, dat vervolgens deze feature alsnog niet komt omdat de admin niet werkt :)
Dat lijkt me een goede insteek :)

Intentionally left blank

Pagina: 1