Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

keuze autoradio?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb laatst al een thread gepost over autoradio's en daaruit kwam dat ik een autoradio met usb ga nemen, maar nou zat ik te kijken welke er allemaal waren en in welke prijsklasse, ze zijn er dus van ong 80 euro tot 330 en nou ja daarboven zo duur als je ze hebben wilt oid. Het gekke is dat die van 80 min of meer dezelfde dingen kunnen dan die van 300. dingetjes zoals een kleuren lcd enzo maken het dan wel wat duurder voor de duurdere versies en zijn misschien de goedkopere versies qualitatief gezien minder goed, en een minder lange levensduur maar ik kan nergens echte reviews vinden over autoradio's zoals over ze over computeronderdelen bestaan.. Ik weet dus nu totaal niet hoeveel dat kwaliteitsverschil is, en het belangrijkste van alles, hoe het geluid verschilt, want daar gaat t uiteindelijk om natuurlijk.
Dit zijn een paar van de autoradio's die ik tegengekomen ben van goedkoop naar duur: Weet er iemand soms reviews, ervaringen of heeft r iemand tips hoe ik het kaf van het koren moet scheiden?
ROADSTAR CD-652USMP van 99,-
medion MD 80947 van 119,-
INPHASE IPS920SD van 128,-
JVC KD-G 722 van 146,-
KENWOOD KDC-W534UA 169,-
Kenwood KDC-W6534U 235,-
JVC KD G821 van 245,-
Sony MEX-1 GP 292,-
JVC KD-SH 1000 299,-
Kenwood KDC-W7534U 335,-

Verwijderd

geen roadstar pakken das rommer ik zou voor kenwood/jvc gaan

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Roadster, Medion & Inphase zijn volgens mij meer de B merken. Ga voor de radio's vanaf de JVC, dan heb je gewoon een goede radio die jarenlang meegaat en een lekker geluid geeft. :)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb laatste een B merk gekocht van av car audio nog wat, maar het geluid is een flink stuk beter dan wat ik standaard ingebouwd had. (standaard ford focus radio).

reden voor aankoop is dat ie 4x55W heeft ipv 4x25/45 zoals bij bijna alle andere b-merken. hij heeft een normale volumedraaiknop en natuurlijk SD en mmc ingangen.
verder las ik ergens dat dit b-merk verschillende onderdelen heeft van a-merken.

heb em nog niet op zn top volume kunnen testen vanwege mogelijke speaker beschadiging.

heb em bij de hema gekocht voor 79,-

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Tja, wat voor een geluid vind jij mooi? Want er zit erg veel verschil tussen bijv, sony en clarion. Zelf zou ik zonder twijfel voor een clarion gaan, en daarna een jvc.

Edit: alpine is erg goed qua bouwkwaliteit (gewoon de beste), maar qua geluid vind ik het tegenvallen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 13:27 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

MUSTIS schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:17:
heb laatste een B merk gekocht van av car audio nog wat, maar het geluid is een flink stuk beter dan wat ik standaard ingebouwd had. (standaard ford focus radio).

reden voor aankoop is dat ie 4x55W heeft ipv 4x25/45 zoals bij bijna alle andere b-merken. hij heeft een normale volumedraaiknop en natuurlijk SD en mmc ingangen.
verder las ik ergens dat dit b-merk verschillende onderdelen heeft van a-merken.

heb em nog niet op zn top volume kunnen testen vanwege mogelijke speaker beschadiging.

heb em bij de hema gekocht voor 79,-
voor +/- €150 heb je een pioneer met mp3, voor dat zelfde geld heb je zelfs al een alpine, echt één van de topmerken.
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:23:
Tja, wat voor een geluid vind jij mooi? Want er zit erg veel verschil tussen bijv, sony en clarion. Zelf zou ik zonder twijfel voor een clarion gaan, en daarna een jvc.
die hbe ik ook, een clarion, komt idd goed geluid uit maar die heb ik 2e hand sgekocht.

[ Voor 20% gewijzigd door thejoker80 op 30-07-2006 13:26 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

Ik heb ruim een jaar geleden on-line de Pioneer DEH-4700MP gekocht, voor ongeveer €120,-. Een gouden deal geweest, gezien de prijzen bij gangbare caraudiozaken (€200,-).

Plaatje: Specs
Afbeeldingslocatie: http://www.magike.com/images/4700MP.jpg

Als ik em vergelijk met het 'heelveelblauwelampjes' budget ding van een vriend van mij (rond €90,-) is het echt een wereld van verschil. Bij mij voelen de knopjes nog steeds als nieuw aan en niets is versleten (opdruk, enz.). Bij hem zijn meer dan de helft van de opdrukken ruim versleten, terwijl hij hem een stuk minder lang heeft.

Mp3-cd's lezen gebeurt in amper een seconde, low-pass filter op de achteruitgangen, line-out, een echt stevig vermogen, ipv de 90% THD die je bij hokkietokkie dingen vindt. Intuïtieve bediening, ga zo maar door. Moraal: koop iets fatsoenlijks en lees reviews. Heeft mij persoonlijk een hoop ergenis bespaard.

2x 17cm coax voor en 12" Audiobahn achter. Allemaal op de radio wegens gebrek aan versterker. En gewoon geen probleem.

Dit model is overigens meer voor het idee, ik weet niet of hij nog te koop is. Bovendien mist die de flashy grafische display, mocht je daar waarde aan hechten (ik dus niet).
MUSTIS schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:17:
Kenmerken - Audio/versterker DEH-4700MP
DIN uitgangsvermogen (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 Watt
Veel meer dan dit ga je niet uit een autoradio trekken, zeker niet bij de wat goedkopere. 4x55W ipv 4x45W vind ik dus sowieso een rare reden om een keuze op te baseren. Het is toch bekend dat (4x55=220W) nergens op slaat, omdat je autoradio dan bij 100% efficiëntie al ruim 15A zou moeten trekken.

Vanzelfsprekend moet je niet meer uitgeven dan dat je het waard vindt. Als je het niet zo bijster interesseert, heeft het weinig zin om >200€ aan een radio uit te geven, zeker gezien het punt over de speakers wat je hieronder aanhaalt.

[ Voor 48% gewijzigd door ACID-dude op 30-07-2006 13:49 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik maak niet veel kilometers in een jaar dus een duur systeem heeft bij mij geen zin. bovendien zou je dan ook de speakers moeten verandern. dezen zorgen immers meer voor het geluid dan de radio/versterker.
ook zullen inbrekers niet zo snel een b-merk jatten (als ik het frontje weer es vergeet). een pioneer ligt toch iets lekkerder in de handel :Y)

nog een oude link gevonden:
http://www.autovision.nl/...f36fc8185b5395fcae384ec8b

edit: owja, ik heb de av8840

[ Voor 4% gewijzigd door MUSTIS op 30-07-2006 13:44 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.studiosound.gr/images/DEH-4800MP.jpg

PIONEER DEH-4800MP

iets boven de 130 Euro, zo uit mn hoofd

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

HyperTrophy schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:48:
[afbeelding]

PIONEER DEH-4800MP

iets boven de 130 Euro, zo uit mn hoofd
Heb je hier niet iets meer info over? Plaatjes kijken kan TS hier ook doen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Ik heb toevallig net de JVC KD-DV4201 besteld. Ik zocht ook een radio met MP3, en dacht eerst ook aan de USB versie. Deze radio kan echter DVD's lezen. Ook dvd's met MP3. Dus dan kan je 4,5 GB aan MP3 op 1 dvd meenemen! Dat is toch al gauw 60 tot 100 cd's (afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk).
Ook kan je er een scherm op aansluiten....

Bij halfords kost ie 300, maar ik heb m bij pick to pay besteld voor nog geen 200 euro!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik hecht aardig wat waarde aan de geluidskwaliteit, hoeft niet knoeterhard te zijn als t maar mooi is. Ik heb liever niet dat als ik later een goeie speakerset ga kopen dat mijn autoradio een grote beperking is in geluidskwaliteit.
Dus de b merken vallen dat af denk ik. usb moet er echt wel op zitten aangezien ik een archos av500 heb die ik erop wil aansluiten. dvdtjes branden zou kunnen maar gezien de snelheid waarmee er nieuwe mixen en nieuwe liedjes op mijn archos komen en weer erafgaan lijkt mij dvd's toch niet zon heel goed idee :)
Ik ga dus naar de prijsklasse boven rond de 150 euro.
tot nu toe veel over jvc clarion, en die paar b merken, maar hoe zit het eigenlijk met kenwood?
Als ik clarion ga nemen zou ik deze nemen denk ik:
http://publish.clarion-eu...32544+M54965b90d1d.0.html
als k voor jvc ga waarschijnlijk deze:
jvc vanaf de JVC KD-G821 tot de JVC KD-SH 1000

Verwijderd

Gekocht voor 180E, (2e hands maar als nieuw) incl. AB aan het stuur:
Afbeeldingslocatie: http://www.azone.ch/images/DEH-P77MP.jpg

Echt een topradio, speelt nu op 4x audiosystem 13cm coax speakertjes en speelt de sterren van de hemel..had niet verwacht dat het zo goed kon klinken.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

voordat et weer zon opsom topic word van de bekende autoradio's, blacknoise vraagt duidelijk om een usb type.

weet je zeker dat een usb radio je archos wel ziet?

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kenwood is wel ok, net een kenwood mp3 bij me ma's auto ingebouwd.
Heb zelf een JVC en vind de bediening daarvan net iets beter, alleen de kenwood ziet er een stuk strakker uit...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:22:
Ik heb toevallig net de JVC KD-DV4201 besteld. Ik zocht ook een radio met MP3, en dacht eerst ook aan de USB versie. Deze radio kan echter DVD's lezen. Ook dvd's met MP3. Dus dan kan je 4,5 GB aan MP3 op 1 dvd meenemen! Dat is toch al gauw 60 tot 100 cd's (afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk).
Ook kan je er een scherm op aansluiten....

Bij halfords kost ie 300, maar ik heb m bij pick to pay besteld voor nog geen 200 euro!
Heb m binnen gehad en hier heb ik zeker geen spijt van!! Waanzinnig geluid (hiervoor had ik een kenwood die toch kwalitatief een stuk minder blijkt te zijn) en de mp3 DVD's werken perfect. Ik zou zeker voor zo'n optie gaan ipv USB. Je opslag capaciteit is veel groter.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:56:
Gekocht voor 180E, (2e hands maar als nieuw) incl. AB aan het stuur:
[afbeelding]

Echt een topradio, speelt nu op 4x audiosystem 13cm coax speakertjes en speelt de sterren van de hemel..had niet verwacht dat het zo goed kon klinken.
is ook de mijne. Ik vind het geborsteld aluminium mooi in combinatie met de witte verlichting achter de knopjes. Hij ziet er zo heerlijk bescheiden uit maar ondertussen wel mp3 en wma ondersteunen en 4x45 uitsturen. Het geluid vind ik bijzonder mooi. Ik stuur hem uit naar 6 front speakers, 6 rear speakers en 1 sub. De sub kan je prachtig bedienen en de autoradio heeft een ingebouwd high pass filter.

Conns: display vind ik matig leesbaar als er zonlicht op valt en valt alleen maar verder te dimmen en niet feller te zetten. Ook vind ik de tijd die het kost om een MP3 CD te initialiseren wat aan de lange kant.

Idee? Hij heeft een AUX ingang. Misschien kabel aanknopen en toegankelijk maken in dash voor bijv. PDA er aan knopen?

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Hoi,

ik heb net 2 dagen de jvc kd-722. voor € 154 bij mijn dealer (zeer nette prijs). ;)
Goed geluid, ziet er netjes uit, prettige bediening.
Ik heb nog getwijfeld over de sony 300 (nog wat)
maar heb die gezien, ziet er wat goedkoper uit.

zeker een goede keuze. :9

gr
Klaasjan

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:16:
Hoi,

ik heb net 2 dagen de jvc kd-722. voor € 154 bij mijn dealer (zeer nette prijs). ;)
Goed geluid, ziet er netjes uit, prettige bediening.
Ik heb nog getwijfeld over de sony 300 (nog wat)
maar heb die gezien, ziet er wat goedkoper uit.

zeker een goede keuze. :9

gr
Klaasjan
En heb je al getest of hij een HDD wil lezen via USB?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• MoZe
Ik ben even aan het surfen geweest en het lijkt erop dat JVC radio's wel HDD's kunnen lezen, maar niet groter dan 4 GB.
Kenwood heeft wat dat betreft minder beperkingen, die claimen dat ze bijna alles lezen dat als MSC (mass storage class) is gekwalificieerd en FAT geformatteerd is.

Let wel op dat je HDD niet meer dan 500 mA mag trekken. Als dat wel het geval is (zoals bij veel nieuwere/grotere) schijven, moet je voor een externe voeding zorgen. Hiervoor zijn speciale adapters te koop die via de sigarettenaansteker werken.

Meer info van Kenwood achter deze, deze en deze link.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Na je vraag aan het einde van dit topic:

Ik heb een JVC KD-G721.
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/105697_kd-g821_e.jpg
Hierbij gebruik ik de volgende harddisk 5 GB ST650211U-RK:
Afbeeldingslocatie: http://www.seagate.com/images/photos/pocket_drive.gif

Dit is een 5GB schijfje dat geen externe spanning nodig heeft.
Met een verlengkabeltje had hij de eerste keer problemen, na hem 1x direct aangesloten te hebben, blijft hij het nu ook met verlengkabels doen.
Toch lekker 500 nummers in de wagen... en dan alleen muziek die ik wil horen ;)

1 nadeel, hij onthoud niet dat hij moet shufflen over alle mappen, dat doet hij alleen zolang je de usb drive erin laat zitten. (en dat doe je niet als je bij je auto weggaat)
Maar das ff op 2 knopjes duwen en dat doet hij ook weer

Verwijderd

Ik heb dus de JVC KD-G722 ^O^ en ben tevreden over het geluid....

Connecten met een Iaudio 30GB Mp3 speler doet ie perfect! connecten met een Apple Ipod via de usb ingang doet ie ook perfect! Heb de speciale Ipod aansluiting niet eens nodig :P

Maar nu probeer ik een 10GB externe HD aan te sluiten via USB had al gelezen op reviews van kieskeurig.nl dat dat wel mogelijk is als je hem in FAT32 formateert. Maar helaas wil dat bij mij niet werken.... ;(

Heeft er iemand nog een tipje wat ik kan proberen??? :*

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 12:41
mr_Brown, wellicht is dat een voedingsprobleem? Kun je die extrene HDD via een andere bron voeden voor test doeleinden maar wel via USB aansluiten op je auto radio?

Verwijderd

Ik heb de JVC G611 radio dus

http://www.ciao.co.uk/Pro...ion/JVC_KD_G_611__6315845

Superding en de MP3 functie werkt ook goed. Alleen 1 probleempje. Op de een of andere manier slaat deze radio geen gegevens op. Dit doet hij wel als je de motor aan hebt staan en je doet bijv ff de radio uit, maar als je de motor volledig uitzet en dan weer aan lijkt het alsof dat ding weer op de fabrieksinstellingen zijn gezet. Zou dit een software fout zijn of heeft iemand toevallig dezeflde ervaring??

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb een pioneer P9N (met navigatie) en dat ding is werkelijk een drama.
De cd's worden zo warm dat je ze amper vast kan houden.

Verder wil het display het nog wel eens af laten weten door strepen te vertonen.
Gezien de prijs van mijn radio was voor mij de conclusie dat ik geen pioneer meer koop.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:39:
Ik heb een pioneer P9N (met navigatie) en dat ding is werkelijk een drama.
De cd's worden zo warm dat je ze amper vast kan houden.

Verder wil het display het nog wel eens af laten weten door strepen te vertonen.
Gezien de prijs van mijn radio was voor mij de conclusie dat ik geen pioneer meer koop.
Ik heb het ook nooit zo op autoradio's met ingebouwde navigatie. Geef mij maar dan een phatte radio met Tomtom ding er in. Volgens mij is dat ook veel beter.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:42:
[...]

Ik heb het ook nooit zo op autoradio's met ingebouwde navigatie. Geef mij maar dan een phatte radio met Tomtom ding er in. Volgens mij is dat ook veel beter.
die hadden ze 4 jaar geleden nog niet geloof ik :P

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:47:
[...]

die hadden ze 4 jaar geleden nog niet geloof ik :P
Ja dat is wel zo. Of ze hadden ze wel en je betaalde er een vermogen voor. Nu zou ik het in iedergeval niet meer doen. Autoradio's moeten worden gemaakt waar ze voor bedoeld zijn toch??

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:07
Wat ben je van plan?
Wil je SPL wedstijden meedraaien? Ben je van plan een subwoofer te nemen. Ik geef je 1 tip mee en je moet zelf weten wat je er mee doet. Wil je een beetje lekker geluid, neem dan een composetje en een subwoofer in de kofferbak.
Een (evt 2de hands) composetje is zeer aan te raden, die losse tweeter en een goede speaker in je deur doet zeer veel voor het geluidsbeeld, veel meer dan je met een duurdere autoradio ooit goed kunt maken (btw ik heb er nog eentje over maar dat terzijde).
Ik weet niet wat voor budget je hebt, anders kun je de subwoofer laten hangen en evt een paar ovalen in de hoedenplank leggen.

Als je van plan bent om (ooit) een subwoofer aan te schaffen let er dan op dat er een subwoofer control op zit. Het is erg makkelijk om je sub via je HU te regelen tijdens het rijden. Tenzij je een dure versterker koopt waar een kastje wordt meegeleverd om je versterker te regelen.

Verder zit je met die JVC wel goed (de goedkoopste van het rijtje is in principe goed). Ik heb nu zelf ook (nog) een jvc, klinkt echt lekker voor het geld, maar ik mis een aantal instellingen (uitgebreide EQ en dat soort dingen, komt omdat ik eerst niet van plan was om de hele reutemeteut van nieuwe boxen en subs in mijn auto te bouwen). Maar voor zo on the fly is het zeker een goeie radio. Of je zou eens naar een alpine HU moeten kijken, maar ik weet zo niet als die usb aansluitingen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Pietjuh op 14-09-2006 19:59 ]

Verwijderd

Pietjuh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:53:
Wat ben je van plan?
Wil je SPL wedstijden meedraaien? Ben je van plan een subwoofer te nemen. Ik geef je 1 tip mee en je moet zelf weten wat je er mee doet. Wil je een beetje lekker geluid, neem dan een composetje en een subwoofer in de kofferbak.
Een (evt 2de hands) composetje is zeer aan te raden, die losse tweeter en een goede speaker in je deur doet zeer veel voor het geluidsbeeld, veel meer dan je met een duurdere autoradio ooit goed kunt maken (btw ik heb er nog eentje over maar dat terzijde).
Ik weet niet wat voor budget je hebt, anders kun je de subwoofer laten hangen en evt een paar ovalen in de hoedenplank leggen.

Als je van plan bent om (ooit) een subwoofer aan te schaffen let er dan op dat er een subwoofer control op zit. Het is erg makkelijk om je sub via je HU te regelen tijdens het rijden. Tenzij je een dure versterker koopt waar een kastje wordt meegeleverd om je versterker te regelen.

Verder zit je met die JVC wel goed (de goedkoopste van het rijtje is in principe goed). Ik heb nu zelf ook (nog) een jvc, klinkt echt lekker voor het geld, maar ik mis een aantal instellingen (uitgebreide EQ en dat soort dingen, komt omdat ik eerst niet van plan was om de hele reutemeteut van nieuwe boxen en subs in mijn auto te bouwen). Maar voor zo on the fly is het zeker een goeie radio. Of je zou eens naar een alpine HU moeten kijken, maar ik weet zo niet als die usb aansluitingen hebben.
Maar is het normaal dat de JVC instellingen niet opslaat?? Zie mijn eerdere bericht van vandaag

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:37:
Ik heb de JVC G611 radio dus

http://www.ciao.co.uk/Pro...ion/JVC_KD_G_611__6315845

Superding en de MP3 functie werkt ook goed. Alleen 1 probleempje. Op de een of andere manier slaat deze radio geen gegevens op. Dit doet hij wel als je de motor aan hebt staan en je doet bijv ff de radio uit, maar als je de motor volledig uitzet en dan weer aan lijkt het alsof dat ding weer op de fabrieksinstellingen zijn gezet. Zou dit een software fout zijn of heeft iemand toevallig dezeflde ervaring??
Dan zit je radio waarschijnlijk niet goed aangesloten op je stroom, hij moet rechtstreeks (via zo'n groep geloof ik) aangesloten worden. Zodat er nog een klein beetje stroom op staat. (Radio wel uit doen na het uithalen van de sleutel) en in standby zetten.
Dat lijkt het mij, heb je er verder geen verstand van, ga dan even naar een dealer. Paar min werk :).
Succes.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

kecin schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:12:
[...]

Dan zit je radio waarschijnlijk niet goed aangesloten op je stroom, hij moet rechtstreeks (via zo'n groep geloof ik) aangesloten worden. Zodat er nog een klein beetje stroom op staat. (Radio wel uit doen na het uithalen van de sleutel) en in standby zetten.
Dat lijkt het mij, heb je er verder geen verstand van, ga dan even naar een dealer. Paar min werk :).
Succes.
Dank je wel man. Ik ga het even proberen. Maar de radio uit doen na het uithalen van de sleutel is wel raadzaam?? Dat doe ik eigenlijk bijna nooit. Eerder andersom.

Toch bedankt voor je advies. 8)

• Pietjuh
Het is een (meestal) een kwestie van de rode en oranje kabel omwisselen.

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

Verwijderd

Pietjuh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:21:
Het is een (meestal) een kwestie van de rode en oranje kabel omwisselen.

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Ok want ik heb hem gewoon aangesloten op 1 grote dikke kabel. Ik heb dus ook een kabel met allemaal kleurtjes waaronder ook rood en oranje. Ik ga deze kabel even proberen.

• MoZe
Pietjuh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:53:
Of je zou eens naar een alpine HU moeten kijken, maar ik weet zo niet als die usb aansluitingen hebben.
Op de website van Alpine staat wel een extern device wat USB aansluiting heeft, die zou je dan op je HU moeten aansluiten.
Ik heb daarover gemaild naar Alpine, maar volgens hen is dat ding nog in ontwikkeling.
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:49:
[...]Ok want ik heb hem gewoon aangesloten op 1 grote dikke kabel. Ik heb dus ook een kabel met allemaal kleurtjes waaronder ook rood en oranje. Ik ga deze kabel even proberen.
Ik heb op dit moment ook een simpele JVC radio/cd-speler in de auto. Zoals al eerder gezegd: prima geluid voor het geld, eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar nu wil ik MP3 :)

Wat die kleurtjes betreft: Bij mijn JVC kun je de gele en de rode draad omwisselen. Daar zitten extra connectortjes tussen. Bij welke auto's dat moet (de meeste Opels en VWs iig) staat in de gebruiksaanwijzing, of anders op een los blaadje dat erbij zat.

• Pietjuh
Beetje ruk dat ik geen reclame kan / mag maken. Ik weet anders nog wel een bedrijf waar ze erg veel demo wanden hebben staan. Maar je kunt ook ergens in de buurt gaan luisteren als je er nog niet helemaal uit bent.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18

DropjesLover

Dit dus ->

hoi

ff n schopje, want ik heb sinds vandaag een auto (zonder radio) en daar wil ik graag zo'n radio als de TS beschrijft inproppen (met name de USB is belangrijk). nu zijn er wel een aantal merken genoemd welke goeie hebben, maar waar kan je ze goed kopen? bestaat er misschien een tweakers.net op dit gebied? of nog beter/algemener, een T.net op het gebied van auto's?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik verschuif dit topic even naar Vervoer :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:13

JT

VETAK y0

Op www.showyoursound.nl kan je veel vinden, maar daar wordt wel heel erg een propagandistisch regime gevoerd richting sponsors. Je hoeft bijvoorbeeld niet een link neer te zetten naar een goedkope shop want die hebben ze wel vaker weg gehaald. Maar waar woon je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ik woon in maastricht, maar k kan hem natuurlijk ook online bestellen (vaak goedkoper dan een echte shop). ik ben op zoek naar iets eigenlijk < 100 euro, maar dat gaat denk k niet lukken dus als t onder de 150 kan blijven zou t leuk zijn. ik heb op www.pixmania.nl wel een paar aardige gevonden (jvc, pioneer & kenwoord) van rond de 120-140, zijn ze daar het goedkoopst of weet iemand een nog goedkopere winkel?

hij komt in een ietwat oude auto (nissan 100nx uit 1991) daar ga k geen radio in hangen van 400 euro (kan k ook niet betalen). hoe de speakers zijn die in de auto zitten moet k nog bekijken.. waarschijnlijk neem k een groot deel van de auto nog es door, alle bedrading nog es na lopen en achter het dashbord es schoonmaken ofzo...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Jellabie
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

DropjesLover schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:43:
ik woon in maastricht, maar k kan hem natuurlijk ook online bestellen (vaak goedkoper dan een echte shop). ik ben op zoek naar iets eigenlijk < 100 euro, maar dat gaat denk k niet lukken dus als t onder de 150 kan blijven zou t leuk zijn. ik heb op www.pixmania.nl wel een paar aardige gevonden (jvc, pioneer & kenwoord) van rond de 120-140, zijn ze daar het goedkoopst of weet iemand een nog goedkopere winkel?
www.rondevries.nl

Al een paar keer dingen online besteld, erg goede service en goedkoop !

De Nederbelg !

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

jammer, k denk dat die radio nog even op zich laat wachten... eerst nog net voor 180 euro euro een stukkie plaat gekocht voor de wielkast te reparen. nu nog op zoek naar iemand die het er niet al te duur goed in kan lassen.

BThGvNeOA

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb pas de JVC KD-G 722 gekocht, maar ik ben niet tevreden over de klank. Echt slecht is het niet, maar mijn vorige radio, een Sony, klonk toch echt beter. Ik heb vanavond nog eens beide radio's goed met elkaar vergeleken. Nee, de volgende radio gaat ws toch weer een Sony worden.

Nu twijfel ik over de Mex-1GP. Die is wel wat duurder, en het nadeel is dat je aan 1GB vast zit. Dat is nou eigenlijk niet bijster veel. Slecht anderhalve CD. Twijfel...

• teacher
  • Laatst online: 10:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DropjesLover schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:41:
jammer, k denk dat die radio nog even op zich laat wachten... eerst nog net voor 180 euro euro een stukkie plaat gekocht voor de wielkast te reparen. nu nog op zoek naar iemand die het er niet al te duur goed in kan lassen.
Al zoek je nog een "gewoon" radiotje, ik heb nog wel een of 2 gebakkies liggen hier.
(kenwood en vdo dayton). Mogen weg voor weinig.

/schaamteloze verkoopplug...

Wise enough to play the fool

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

k heb er al 3 (!!!) aangeboden gekregen van mn vader, tante & vriendin van vader.
die van mn pa (oude Alpine die 3 jaar in de open garage heeft gelegen) zit er trouwens nu in, maar hij vind maar 1 (vage duitse) zender en k moet maar es de bedrading nalopen/opnieuw aanleggen en es kijken naar de antenne...

genoeg te doen aan mijn autootje, maar eerst het geld :P

BThGvNeOA

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:37:
...
Superding en de MP3 functie werkt ook goed. Alleen 1 probleempje. Op de een of andere manier slaat deze radio geen gegevens op ...
Heeft je radio misschien een switch voor constant stroom of niet constant stroom?

Kan nml zijn dat je radio alleen stroom krijgt als jeje auto aan zet. Op die manier gaat elke
keer als je je auto uit zet de stroom er ook weer af. Wat resulteert in dat je al je instellingen kwijt bent..

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

eigenlijk zegt iedereen hier dat de JVC KD-G722 een goeie keuze is... zijn er nog andere opties in die prijsklasse?

tevens moet ik er natuurlijk ook nog een paar speakertjes bij hebben, welke een mooi warm geluid geven. ik zat te denken aan een setup van (om te beginnen) 2 sets voor van een tweeter & midrange en 1 bass in de achterbak. de speakers mogen tot max 100 euro kosten (voor alle speakers samen) lukt dit? welk merk is goed? waar kan k alles het beste halen?
een vriend van me zei e-bay duitsland, maar dan moet k wel weten wat k wil hebben natuurlijk...

[ Voor 66% gewijzigd door DropjesLover op 30-10-2006 22:16 ]

BThGvNeOA

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:13

JT

VETAK y0

100e voor een compo EN sub ? Daar koop je alleen prut voor, koop dan alleen een goede compo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Laatst online: 10:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou is beginnen met een compo van 100 eu + een paar matjes bitumen.
Gewoon op je radio laten spelen.

Over een paar maandjes ampje erbij (4 kanaals alvast) van 150-200

Dan weer een subje erbij van 100 eutjes en die bruggen op de 2 kanalen die je overhebt.

Rustig an, dan kom je er wel.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1