K|i|S|S dp-1500 modding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 19:03

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/9317/kissor2.jpg
Phauteaux
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/8593/photophppa8.jpg
Levering
De K|i|S|S dp-1500 wordt standaard met de volgende dingen geleverd:
- KiSS DP-1500 slimline DVD/DivX speler
- Afstandsbediening
- 2 AAA batterijen tbv afstandsbediening
- SCART kabel
- Cinch video kabel
- Stereo audio kabel
- Stroomkabel
- Handleiding diverse talen waaronder Engels en Nederlands.
- 24 maanden garantie
Specs
- 53mm / 231mm / 308mm
- 2950g (incl. doos+accessoires)
- Wired (10/100Mbit) en Wireless (PCMCIA-slot) netwerkmogelijkheid
- compatible met CD / CD-R / CD-RW / DVD / DVD-R(W) / DVD+R(W) / HDCD
- leest CD-audio / DVD / VCD / SVCD / MP3 / MP3-Pro / WMA / OGG / MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 / AVI (DivX 3.11, 4.X, 5.x, XviD) / RM 4 / JPEG / Kodak PCD

Voor de verschillende mediaformaten zijn er ook verschillende boundaries ingesteld:
XviD
- maximale resolutie: 720x576
- bij encoding geen gebruik maken van QPel (Quarter Pixel motion estimation)
- bij encoding geen gebruik maken van GMC (Global Motion Compensation)
DivX
- maximale resolutie: 720x576
- bij encoding geen gebruik maken van QPel (Quarter Pixel motion estimation)
MPEG-1 en MPEG-2
- werken niet vanuit de KML (KiSS Markup Language)

Video-uitgangen:
- 1x SCART tevens geschikt voor Component en VGA (kabels apart leverbaar)
- 1x Cinch Composiet
- 1x S-Video

Audio-uitgangen:
- optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) (digit.)
- coaxiaal S/PDIF (digit.)
- 4 kanaals stereo over twee uitgangen (anal.)
- ondersteuning voor: AC3 / Dolby Surround / Dolby Digital 5.1 / DTS

Weergave in Pal en NTSC:
- VGA modus op 60 en 75 Hz:
. 800 x 600
. 1024 x 768
. 1280 x 1024
. 1600 x 1200
- Component YpbPr Progressive Scan
. 480p
. 576p
. 720p
. 1080p

Andere wetenswaardigheden:
- PC-Link software (om hem via ethernet met je comp te verbinden en je divx-jes te streamen)
- mogelijkheid om webradio af te laten spelen (mits verbonden met het internet via een router of een shared internet-connection)
KML (KiSS Markup Language)
dev.kiss-technology.com:
KML (KiSS Markup Language) is a proprietary scripting language developed and owned by KiSS Technology. KML is still very much "in the works".
Alhoewel KML nog helemaal in de kinderschoenen staat, kan er volgens mij toch al vanalles mee worden gedaan. Het is in ieder geval ervoor gemaakt zodat je je eigen tools en frutseltjes via de KiSS kan laten zien.
Zoals ik het nou begrijp, kun je op een webserver je KML-bestandjes zetten, en die dan door je KiSS-player via het ethernet laten ophalen en runnen...
De andere typenummers...
De K|i|S|S DP-1504 wordt met een 40Gb HDD geleverd en de K|i|S|S DP-1508 wordt met een 80Gb HDD geleverd. De firmwares zijn iets anders, zodat je de HDD ook nog daadwerkelijk kunt gebruiken, voor de rest is de functionaliteit van de drie spelers hetzelfde...
What's it about ?
De K|i|S|S dp-1500, recent door moi aangekocht is een absolute must voor de die-hard modders. Dit omdat deze gemakkelijk is om te bouwen tot een volledig werkend dp-1504 en dp-1508 uitvoering.
Alhoewel er hier al om werd gevraagd, ga ik komende week in die van mezelf even deze upgrade tweakend teweegbrengen, met de nodige foto's voor de mensen die dit ook op hun repertoir hebben staan.
Natuurlijk zijn er ook nog andere mods die een toepassing hebben op deze alles-player. Daarom ga ik ook nog in de firmware duiken, om te kijken of ik hem niet met nog meer video-formaten compatible kan maken en of ik niet nog meer verdere functionaliteit uit dit beestje kan trekken.
Let's get this party started !!
De eerste foto's.... Ik heb net even mijn KiSS-player opengeschroefd. Verbazend makkelijk trouwens ;) Alle plaatjes zijn klikbaar...
Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/758/dsc00017ls8.th.jpgHier valt de opengemaakte KiSS dp-1500 te zien. Onderaan op de foto vinden we de power supply, bovenaan een dvd-rom-speler en rechts een controller-board. Op dit controllerboard zit de REALmagic EM8550 chip. Eigenlijk gewoon een totaaloplossing voor een alles-player. Vanuit de foto gezien bovenaan het controllerboard vinden we twee rijen pinnen. Dit is een iets verneukte e-ide aansluiting. Oftewel, een ide-aansluiting voor een laptop.
Hier zien we de REALmagic EM8550 mediaprocessor (productsheet) goed zitten. Deze chip, met een embedded RISC-processor (32 bit, 150 MHz) uitgerust, is verantwoordelijk voor het afspelen van DVD/CD/MPEG4/DIVX en nog enkele andere audio/video formaten. Tevens is deze chip centerpoint voor andere chips. Er zijn gemakkelijk netwerk-chips, encoder-chips, geheugen (4Mb flash, 16Mb SDRAM) en ide-interfaces aan te hangen. Natuurlijk is dit allemaal gebeurd in de DP-1500, alleen zijn sommige opties niet helemaal benut... Eens kijken wat we daaraan kunnen doen!Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/7319/dsc00019xr1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://204.157.6.79/Sections/Articles/Sources/Kiss_DP-1500/Images/New_Images/inside_small.jpgHier een opengewerkte KiSS dp-1504... Als jullie er goed naar kijken, zien we maar twee verschillen; een andere dvd-rom-speler... en wonder boven wonder een HDD op precies de plek waar de pinnen zitten om hem aan te sluiten...

Er volgt van de week nog een update... Nadat ik alles een beetje grondiger heb onderzocht en als ik bepaalde inkopen heb gedaan :P

Links
Alvast een paar linkjes die me gaan helpen:
- Hi-Jack's DivX Hardware Portal
- GooDVDStuff
- Kiss-tuning
Opdatums:
* Opdatum 01 *

[ Voor 222% gewijzigd door RicX op 05-08-2006 12:21 ]

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb toevallig ook afgelopen week een dp1500 gehaald dus ik ben benieuwd! Ik had al die missing manual gedownload (Manual_DP1500_PT_DU.pdf) waarin precies staat beschreven hoe je zelf een HDD moet inbouwen. Helaas kan ik deze pdf niet openen omdat deze is beveiligd met een wachtwoord. Dus gelukkig kan ik binnenkort hier lezen wat ik moet doen.

Succes ermee!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Mooie startpost, alleen bestaat er al een algemene Kiss topic.
Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• RicX

RicX

Topicstarter
GoT schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:20:
Mooie startpost, alleen bestaat er al een algemene Kiss topic.
Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III
Inderdaad, maar ik heb hier met de moderators JvS en Abbadon over gemaild. Dit topic is puur gespitst op de DP-1500, het tweaken en tunen ervan. Om deze reden is er een apart topic geopend.

• RicX

RicX

Topicstarter
Opdatum:
Omdat ik (zoals beloofd) een harddisk in mijn dp-1500 wil bouwen, heb ik gisteren even hetvolgende convertertje gekocht. Ik wil eerst gaan knutselen met een normale schijf, voordat ik geld uitgeef aan een 2,5"-gevalletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/4577.jpg

Verwijderd

RicX schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:15:
Opdatum:
Omdat ik (zoals beloofd) een harddisk in mijn dp-1500 wil bouwen, heb ik gisteren even hetvolgende convertertje gekocht. Ik wil eerst gaan knutselen met een normale schijf, voordat ik geld uitgeef aan een 2,5"-gevalletje:
Is dat niet om een 2,5"schijf in een desktop te hangen?
Of werkt ie ook andersom?

• RicX

RicX

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:46:
[...]

Is dat niet om een 2,5"schijf in een desktop te hangen?
Of werkt ie ook andersom?
Maakt in principe geen ruk uit... Het is namelijk gewoon een printplaatje waar je van een grote connector twee kleine connectoren (minder pinnen) maakt. Met andere woorden, het maakt geen ruk uit hoe om je hem gebruikt. Ik ben vandaag ook al bezig geweest met het omkatten van een IDE-kabel. Hier komen zo snel mogelijk fotos van...

FF wat extra info gegoogled... Dit geeft precies weer dat je bij een e-ide aansluiting gewoon 4 pinnen extra hebt, die voor de power zorgen. Bij een 3,5"-schijf gebeurt dit via een molex...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
IDE drive connector

Connector: 40 pin header
IDE Hard Disk Interface IDC-40 Male
pin     assignment      pin     assignment
1       -Reset          2       GND
3       Data 7          4       Data 8
5       Data 6          6       Data 9
7       Data 5          8       Data 10
9       Data 4          10      Data 11
11      Data 3          12      Data 12
13      Data 2          14      Data 13
15      Data 1          16      Data 14
17      Data 0          18      Data 15
19      GND             20      Key
21      (reserved)      22      GND
23      -IOW            24      GND
25      -IOR            26      GND
27      IO Chrdy        28      Ale
29      (reserved)      30      GND
31      IRQ14           32      -IOCS16
33      Addr 1          34      (reserved)
35      Addr 0          36      Addr 2
37      -CS0 (1F0-1F7)  38      -CS1 (3f6-3f7)
39      -Active         40      GND 

Portables use a 44 pin IDE connector, which is the same as above plus:
41  +5V (logic)
42  +5V (motor)
43  GND
44  reserved

ref: Tommy's pinout collection

[ Voor 5% gewijzigd door RicX op 05-08-2006 16:00 ]

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Haaguit

HBZNPLT!

Goed initiatief dit topic! Ik ga dit even in de gaten houden. Misschien zelf nog even wat DP-1500 kietelen...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• qbix
  • Laatst online: 24-01 20:21
Mooi project is dit :)
heb een DP 1500 bij V&D gekocht.
En ben ook wel benieuwd hoe ik hier een DP 1504 of hoger van kan maken.
Is er al vooruitgang geboekt?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd. Ben al tijden op zoek naar een redelijk betaalbare oplossing voor een vaste mediaspeler met hardeschijf. Ik heb nog wel een vraagje, waarom heb je een andere DVD-rom speler genomen?

Hier staat tekst

• Janoz
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb de dp-1500 ook bij de V&D gekocht. Hij bevalt goed. Waarom wil je er echter een HD inbouwen? Ikzelf heb mijn media gewoon op een gedeelde schijf staan. Hier kan de speler gewoon bij. (Moet allemaal nog wel trouwens. De cat5 aansluiting in de huiskamer bleek niet te werken. Die moet ik dus even overnieuw doen)

Hetgeen ik erg op vastgelopen ben zijn de reset en het geheime menu. Overal is te vinden dat je eject-clear-1-2-3 moet doen voor reset en eject-clear-2-7-6 voor het menu om de scart ouput om te zetten. Dat lukte bij mij voor geen meter, todat ik er achter kwam dat je de code niet snel achter elkaar moest tikken, maar dat je de eject gewoon kunt lezen als 'wanneer het laatje open staat'. Laatje openzetten en dan clear-1-2-3 werkt een stuk beter :).

Mijn Kiss heb ik trouwens aangesloten op een Infocus X1. De SCART kabel heb ik bij allekabels.nl gekocht (10 meter). Toen ik de speler op 800x600 had gezet wilde hij geen dvd's afspelen. Blijkt 1 of andere beveiliging te zijn (die je er met een 3rd party firmware update wel af kunt krijgen). Gelukkig kwam ik er per toeval achter dat de 576p ook werkt (waarschijnlijk omdat de verloopkabel voor component naar vga voor de X1 dezelfde pinout heeft). Ik kan nu iig in native resolutie mijn dvd-tjes kijken :D.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 22:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik wil ook gebruik kunnen maken van de mogelijkheden als muziekspeler, maar ook als videospeler, zonder dat m'n PC aan hoeft te staan. Ik kan wel gewoon een HDD recorder kopen, maar daar kleven wat mij betreft nog wat nadelen aan. Ten eerste heb ik geen behoefte aan opnames maken. Ten tweede kan de KISS gewoon 'alles' afspelen, wat voor sommige HDD recorders nog wel een moeilijk is (vooral in de lagere prijsklasse). Op dit moment draai ik nog alles af met m'n marmitek draadloos setje, maar om één of andere reden krijg ik steeds meer ruis in m'n audio en video kanaal. Bovendien kan de beeld en geluidskwaliteit niet op tegen de KISS.
Als jullie nog een betere optie hebben dan de KISS, wat is dat dan?

Hier staat tekst

• Janoz
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ah ok. Media heb ik bij mij op dezelfde computer staan die ook het internet verdeeld. Die staat dus altijd wel aan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• byteway
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10-2006
Super topic om te lezen.

Maar wat is dat voor een adapter die gebruikt wordt, waar kan ik die kopen? En is die net zo makkelijk te bevestigen als dat het lijkt?

Er is nog een verschil te vinden in de DP-1500 t.o.v. de DP-1504 en dat is dat er niet 4 pinnen in zitten, zijn die misschien voor een USB aansluiting? Dan is het helemaal compleet: via USB naar harde schijf, om van harde schijf films te kijken.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

offtopic:
Is 'opdatum' niet een iets te letterlijke vertaling van 'update'? :p

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Topic doodgebloed?

Ik was de laatste dagen op zoek naar een oplossing voor mijn nieuwe appartement. In de woonkamer staat een TV, tevens komt daar internet uit de muur (ADSL), en aangrenzende slaapkamer bevat een TV, en aan de de andere kant van het appartement staat de computerkamer met de onvermijdelijke film/file servermogelijkheden op zon ruwe 25 meter kabelafstand. Er wordt hier dus wél een UTP naar toegelegd, want ik ben nog stééds niet te spreken over WIFI op dit soort afstanden (mét muren ertussen weliswaar).

De vraag was: hoe kan ik nou zonder al te veel gekloot mijn filmpjes afspelen van de HDD (zowel DVD als DivX), en bij tijds ook een DVD draaien (ik wil ze nog wel eens branden of origineel kopen namelijk).

De volgende opties waren aanwezig:

1 - S-video doortrekken door het hele huis
2 - Omgebouwde XBOX aanschaffen
3 - Soort van DIVX speler met netwerk functionaliteit
4 - HTPC

En uiteindelijk:

1 - Lukt niet ivm afstanden en bediening PC
2 - Dan zit ik met zon ellendige controller en een imo lelijk apparaat te kijken
3 - De KISS DP-1500 kwam dus langs, tevens net zo duur als een XBOX
4 - Te duur..

Na lang wikken, wegen en topics doorlezen heb ik de volgende conclusies gemaakt:

KISS 1500-DP, waarbij de AV uitgang gesplitst wordt voor beide TV's,

voordelen

+ goede prijs
+ regiovrije DVD speler voor 25 euro extra bij Divxplayer.nl
+ netwerk functionaliteit
+ menu + afstandsbediening
+ redelijk netjes design
+ SVIDEO out én CINCH out

De grote nadelen zijn onder andere het onvermogen van de DP-1500 om alle DivX af te spelen, het spelen van images van DVD's, WIFI disfunctionaliteit en verder nog wat problemen.

Maar ik ben bereid dit voor lief te nemen, de prijs is laag, en ik houd er zoiezo een degelijke regiovrije DVD speler aan over.

Ik heb nog even aan de DP-600 gedacht, maar het wordt maar niet duidelijk of deze nou ook béter is in het afspelen van DVD/DIVX van exterene netwerkbronnen. En daar gaat het mij uiteindelijk toch om.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ik heb hem nu binnen, en de 1e indruk is aardig.

Aansluiten op het netwerk was in 1 x perfect zonder moeite, en verschillende test divxén (series etc) zijn tot nog toe goed afgespeeld.

Ik moet nog even kijken naar de alternatieven voor PC link, en naar de verschillende firmwares. PC link is geen slecht programma (lekker makkelijk) maar ik kan me voorstellen dat er handigere dingen zijn. Tevens concludeer ik nou dat die regiovrije mode iets is wat ik ook zelf had kunnen doen via een nieuwe firmware oid.

Er wordt idd gehakkeld en gestotterd bij mp3 en sommige divx via het netwerk, maar dat wist ik van te voren. Mocht dit ooit nog opgelost worden, dan is het een extreem leuk ding voor 150 euro al zeg ik het zelf. Zit ook nog even na te denken om er een HDD in te bouwen, het makkelijke eraan is dat ik dan gewoon wat seizoenen van series erop kan pleuren voor mijn vriendin.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
TRG schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:40:
Ik heb hem nu binnen, en de 1e indruk is aardig.

Aansluiten op het netwerk was in 1 x perfect zonder moeite, en verschillende test divxén (series etc) zijn tot nog toe goed afgespeeld.

Ik moet nog even kijken naar de alternatieven voor PC link, en naar de verschillende firmwares. PC link is geen slecht programma (lekker makkelijk) maar ik kan me voorstellen dat er handigere dingen zijn. Tevens concludeer ik nou dat die regiovrije mode iets is wat ik ook zelf had kunnen doen via een nieuwe firmware oid.

Er wordt idd gehakkeld en gestotterd bij mp3 en sommige divx via het netwerk, maar dat wist ik van te voren. Mocht dit ooit nog opgelost worden, dan is het een extreem leuk ding voor 150 euro al zeg ik het zelf. Zit ook nog even na te denken om er een HDD in te bouwen, het makkelijke eraan is dat ik dan gewoon wat seizoenen van series erop kan pleuren voor mijn vriendin.
Je zult merken dat als je divx films/series download er veel niet zullen doen. Dit omdat ze vaak tegenwoordig packet bitstream gebruiken (blijkbaar standaard aan in de nieuwste divx).
Om dit eruit te halen kan je mpeg4modifier gebruiken die reencode het binnen 1 minuut.
http://www.moitah.net/ om het te downloaden.

Alternatieve software voor pc-link is freekiss (die ik gebruik). De laatste versie op internet is 0.6 waarvan de ontwikkeling zo ver ik weet is gestopt. Iemand heeft die versie aangepast zodat ie ook geschikt is voor wmv bestanden en heeft die versie 0.9 genoemd.
forum topic daarover hier:
http://www.mpcclub.com/mo...=0&postorder=asc&start=15
download hier: http://www.citadel.nu/freekiss/FreeKiSS-0.9.0.0-alpha.rar
Er is ook nog ezlinkng (www.ezlinkng.com) waarvan het grote voordeel is dat ie een reencode kan doen on the fly naar je kiss speler toe zodat je daarmee in principe alles kan afspelen alleen kost het iets van 35 euro.

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
Ik wil graag in de huiskamer dvd en Divx kunnen afspelen. Ik kan van een vriend een dp-1500 overnemen voor 70 euro. Doen?
Of werken gedownloade Divx films toch te vaak niet en kan ik beter een gewone DVD speler kopen met Divx functionaliteit?

"Who are you to wave your finger?"

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:23

KRG

Even een megakick, maar ik wil die HDD mod ook wel doen denk ik. Moet je je wel verplicht beperken tot 40 of 80GB? Anders werkt het niet?

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
en nog maar een kick...

Ik heb hier nog een 2,5" harde schijf liggen en wil die gaan inbouwen. Ik heb alleen een mini ide-kabel nodig (44 polig).
Ik ben al in heel wat winkels geweest en webwinkels bezocht alleen kan ik deze nergens vinden...

Weet iemand waar ik een mini-ide-kabel met twee IDC44 conectorenkan kopen om deze mod te kunnen uitvoeren?

EDIT: Ik heb inmiddels iets gevonden in Duitsland:Klik Maar het zou natuurlijk mooi zijn als iemand weet waar ze in Nederland te verkrijgen zijn....

[ Voor 37% gewijzigd door Roelos op 03-08-2007 15:26 ]

• Roelos
  • Niet online
Kickerdekick...

• KRG

KRG

Weet je toevallig ook het antwoord op mijn vraag? :) ^^

Verwijderd

http://www.picco.nl/index.php?cPath=91_40 (onderaan de pagina)

Dat wat je wenst?
Die hebben best leuke spullen, als je net dat ene zoekt en nie tvinden kan :)

• Roelos
  • Niet online
KRG schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 01:31:
Weet je toevallig ook het antwoord op mijn vraag? :) ^^
Grootte maakt niet uit. Sommigen hebber een 11 gig hd erin gezet terwijl anderen er een 120 gig erin hebben hangen.

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 01:33:
[...]

http://www.picco.nl/index.php?cPath=91_40 (onderaan de pagina)

Dat wat je wenst?
Die hebben best leuke spullen, als je net dat ene zoekt en nie tvinden kan :)
Yes!! THX

[ Voor 24% gewijzigd door Roelos op 09-08-2007 09:32 ]

• Roelos
  • Niet online
Gelukt...na wat soldeerwerk en firmware aanpassingen zit de hdd erin en het werkt.

• KRG

KRG

Is die pin volgorde nog steeds andersom bij die Kiss, zodat je die kabel helemaal moet bewerken?
Zou je es stap voor stap kunnen uitleggen hoe je het nou hebt gedaan?

• Roelos
  • Niet online
1. Een 44 pins ide kabel besteld
2. Deze doormidden geknipt en en pin 1 aan pin 2 en pin 2 aan pin 1gesoldeerd. Dit doe je tot pin nummer 44 (dus pin3 aan pin4 en pin 4 aan pin 3....etc)
3. De hdd als slave instellen en aansluiten
4. De firmware van de dp-1504 erop zetten
5. In het instellingsmenu de hdd formateren en de ftp-server aanzetten
6. Via ftp de files erop zetten (gaat wel langzaam) en klaar

• KRG

KRG

Thx :)

Maar dus aldoor groepjes van 2? Dus bijv pin 41 aan pin 42 en pin 42 aan pin 41?

Welke sites heb jij gebruikt dan?

• Roelos
  • Niet online
KRG schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:23:
Thx :)

Maar dus aldoor groepjes van 2? Dus bijv pin 41 aan pin 42 en pin 42 aan pin 41?

Welke sites heb jij gebruikt dan?
Klopt.

Ik heb mijn info van http://www.mpeg-playcenter.com (uit het forum)

hier dus:
http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=9131
en
http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewtopic&t=974
Pagina: 1