| Phauteaux | ||||||||
![]() | ||||||||
| Levering | ||||||||
| De K|i|S|S dp-1500 wordt standaard met de volgende dingen geleverd: - KiSS DP-1500 slimline DVD/DivX speler - Afstandsbediening - 2 AAA batterijen tbv afstandsbediening - SCART kabel - Cinch video kabel - Stereo audio kabel - Stroomkabel - Handleiding diverse talen waaronder Engels en Nederlands. - 24 maanden garantie | ||||||||
| Specs | ||||||||
| - 53mm / 231mm / 308mm - 2950g (incl. doos+accessoires) - Wired (10/100Mbit) en Wireless (PCMCIA-slot) netwerkmogelijkheid - compatible met CD / CD-R / CD-RW / DVD / DVD-R(W) / DVD+R(W) / HDCD - leest CD-audio / DVD / VCD / SVCD / MP3 / MP3-Pro / WMA / OGG / MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 / AVI (DivX 3.11, 4.X, 5.x, XviD) / RM 4 / JPEG / Kodak PCD Voor de verschillende mediaformaten zijn er ook verschillende boundaries ingesteld: XviD - maximale resolutie: 720x576 - bij encoding geen gebruik maken van QPel (Quarter Pixel motion estimation) - bij encoding geen gebruik maken van GMC (Global Motion Compensation) DivX - maximale resolutie: 720x576 - bij encoding geen gebruik maken van QPel (Quarter Pixel motion estimation) MPEG-1 en MPEG-2 - werken niet vanuit de KML (KiSS Markup Language) Video-uitgangen: - 1x SCART tevens geschikt voor Component en VGA (kabels apart leverbaar) - 1x Cinch Composiet - 1x S-Video Audio-uitgangen: - optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) (digit.) - coaxiaal S/PDIF (digit.) - 4 kanaals stereo over twee uitgangen (anal.) - ondersteuning voor: AC3 / Dolby Surround / Dolby Digital 5.1 / DTS Weergave in Pal en NTSC: - VGA modus op 60 en 75 Hz: . 800 x 600 . 1024 x 768 . 1280 x 1024 . 1600 x 1200 - Component YpbPr Progressive Scan . 480p . 576p . 720p . 1080p Andere wetenswaardigheden: - PC-Link software (om hem via ethernet met je comp te verbinden en je divx-jes te streamen) - mogelijkheid om webradio af te laten spelen (mits verbonden met het internet via een router of een shared internet-connection) | ||||||||
| KML (KiSS Markup Language) | ||||||||
Alhoewel KML nog helemaal in de kinderschoenen staat, kan er volgens mij toch al vanalles mee worden gedaan. Het is in ieder geval ervoor gemaakt zodat je je eigen tools en frutseltjes via de KiSS kan laten zien. Zoals ik het nou begrijp, kun je op een webserver je KML-bestandjes zetten, en die dan door je KiSS-player via het ethernet laten ophalen en runnen... | ||||||||
| De andere typenummers... | ||||||||
| De K|i|S|S DP-1504 wordt met een 40Gb HDD geleverd en de K|i|S|S DP-1508 wordt met een 80Gb HDD geleverd. De firmwares zijn iets anders, zodat je de HDD ook nog daadwerkelijk kunt gebruiken, voor de rest is de functionaliteit van de drie spelers hetzelfde... | ||||||||
| What's it about ? | ||||||||
| De K|i|S|S dp-1500, recent door moi aangekocht is een absolute must voor de die-hard modders. Dit omdat deze gemakkelijk is om te bouwen tot een volledig werkend dp-1504 en dp-1508 uitvoering. Alhoewel er hier al om werd gevraagd, ga ik komende week in die van mezelf even deze upgrade tweakend teweegbrengen, met de nodige foto's voor de mensen die dit ook op hun repertoir hebben staan. | ||||||||
| Natuurlijk zijn er ook nog andere mods die een toepassing hebben op deze alles-player. Daarom ga ik ook nog in de firmware duiken, om te kijken of ik hem niet met nog meer video-formaten compatible kan maken en of ik niet nog meer verdere functionaliteit uit dit beestje kan trekken. | ||||||||
| Let's get this party started !! | ||||||||
De eerste foto's.... Ik heb net even mijn KiSS-player opengeschroefd. Verbazend makkelijk trouwens
| ||||||||
| Links | ||||||||
| Alvast een paar linkjes die me gaan helpen: - Hi-Jack's DivX Hardware Portal - GooDVDStuff - Kiss-tuning | ||||||||
| Opdatums: | ||||||||
| * Opdatum 01 * | ||||||||
[ Voor 222% gewijzigd door RicX op 05-08-2006 12:21 ]
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense