KiSS DP-1500 HDD Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:09
KiSS heeft met de 15xx reeks een aantal spelers op de markt. De 1504 en 1508 hebben allebei een HDD erin zitten (40gb en 80gb).
De 1500 heeft er geen.

Ik had al gelezen dat de het wel kan, maar dat er wel problemen mee voort kunnen komen.
Ook heb ik al gelezen dat de voeding het wel aankan.
Verder heb ik wel een manual (MPC Missing KiSS Guide V2.4) gevonden die het om kan bouwen, maar daar zit weer zo'n membership password op...

Maar ik vroeg me nu af:
Welke HDD moet er nou eigenlijk in, een Laptop HDD of een gewone Desktop HDD.
En moet ik ook de firmware van 1504 of 1508 op de 1500 gooien?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Dit zou ik ook graag willen weten, maar het lijkt me een beetje sterk dat het kan.

Is het verschil tusse neen 1500 en een 1504 alleen de hdd? Dan zou het misschien mogelijk kunnen zijn, maar aan het prijsverschil te zien zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 spelers..

Of heb ik het mis:)

Rot van dat wachtwoord idd, ik kom het ook net tegen :+

• Xardas
nouja, de grote prijsverschil is eigenlijk wel logisch. In de 1504 zit een 40gb laptop schijf, en in de 1500 geen. Een 40gb laptopschijf kost op dit moment: 52 euro voor een 4200rpm versie, en ik denk dat de schijf wel ietsjes sneller is in de 1504 (7200rpm = 98 euries).

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Xardas
het werd mij btw ook aangeraden om een servertje op te zetten en die vervolgens laten fugeren als netwerk HD, zodat je dus een grotere HD hebt die dedicated is voor je 1500.

Verwijderd

Kheb wel een site gevonden waar het op staat... enige probleem is dat het in het frans is
http://rib.over-blog.com/article-7953.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 09:26 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het kan, maar je moet ontzettend gaan klooien met een ide-kabel omdat het geen normale ide-aansluiting is maar de kabeltjes verwisseld zitten. Ook dacht ik dat de 1500 een zwakkere voeding had dan de 1504 en 1508.

Op de site waar je die missing manual hebt gevonden is hier meer info over te vinden. Het wachtwoord van die manual krijg je als je lid wordt inderdaad, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je dat wachtwoord op een andere manier gaat krijgen via dit forum.

Je zou ook een NSLU2 van Linksys kunnen gebruiken -> http://www.big-fw.prv.pl/nslu2/ . Ik heb er ook naar zitten kijken, jammer dat die dingen zo duur blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 20-12-2005 09:54 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb even naar die franse manual gekeken en het ziet er niet zo moeilijk uit. Je moet alleen even prutsen met een IDE kabel. Misschien is het een idee om die IDE door wat handige mensen te laten maken en dan gewoon te verkopen.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:33:Je zou ook een NSLU2 van Linksys kunnen gebruiken
Ik heb deze net besteld voor €108 (in Antwerpen, vlak bij me thuis) - wat ik nog acceptabel vond - en ga één van de dagen die DP-1500 via Pixmania laten versturen als men rekening met nog wat extra nieuwjaarsinkomsten is gespekt.
Ik heb nu voor die NSLU2 van http://www.mpcclub.com/ reeds de nodige dingen om daarmee naar die KISS speler te streamen. Ik laat wel iets weten als en hoe het gelukt is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:26:
Kheb wel een site gevonden waar het op staat... enige probleem is dat het in het frans is
http://rib.over-blog.com/article-7953.html
Aan die site te zien zijn alle aderparen omgedraait.
daar hoef je geen frans voor te kunnen.

En anders kom je met babelfish wel een eind :)

[ Voor 62% gewijzigd door job op 28-12-2005 20:57 ]

Pagina: 1