Toon posts:

Waarde verschillende boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen helpen door aan te geven wat de intrinsieke (uitgedrukt in een getal tussen 1 en 10, bijvoorbeeld) en geldelijke waarde is van de volgende boxen:

1: Akai Type SR-1040
2: De hier afgebeelde boxen
3: De hier afgebeelde boxen
4: De hier afgebeelde boxen
5: De hier afgebeelde boxen
6: Panasonic sb-36-1 2 way speakers
7: De hier afgebeelde boxen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 08:22
Ziet er allemaal uit als meuk als je het mij vraagt en zou er op het oog niet veel voor geven.

Wat wil je precies?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar boxen om muziek mee te luisteren. Mijn budget is zo'n 150 euro en ik ben geen audiofiel.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Volgens mij kun je beter een (nieuwe) stereoset kopen, dat is veel betrouwbaarder...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb louter behoefte aan beoordelingen van de geldelijke en intrinsieke waarde van de in de openingspost vermelde boxen.

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
die in de topicstart zou ik allemaal niet kopen.

voor die 150 euro zou ik dit kopen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46662.0
je vind niet snel wat beters voor dat geld.

[ Voor 59% gewijzigd door Davitos op 29-07-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen van die boxen is geschikt voor een niet-audiofiel?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Waarde van die boxen is allemaal wat een gek er voor geeft, omdat het oude troep is van merken die geen fatsoenlijke speakers kunnen bouwen. (uitgezonderd van wat jonger spul wat ooit bij een kant en klaar setje is geleverd.)

Sowieso, bij een aantal van die speakers zie je een zwarte/bruine doos met geen verdere vermeldingen, hoe moeten wij in vredesnaam weten wat voor speaker dat is?

[ Voor 48% gewijzigd door GaMeOvEr op 29-07-2006 22:03 ]

Aannames zijn fataal.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Ongetwijfeld geschikt, geluid zal er wel uitkomen (mits niet al opgeblazen natuurlijk). Maar als je een budget van 150 euro hebt kan je zoveel beter krijgen :p

Verwijderd

Al eens gedacht aan oude Kef 104 Reference boxen? Kosten nu bijna niets en is niet te vergelijken met dat spul uit je links.

Verwijderd

DarthPlastic schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:22:
Volgens mij kun je beter een (nieuwe) stereoset kopen, dat is veel betrouwbaarder...
Neen, speakers slijten echt bijna niet en nieuwe meuk heeft echt een beperkte levensduur. 2de hands speakers kopen bied veel meer waar voor je geld, als je tenminste weet waar je naar moet zoeken en wat te vermijden.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:21
Als ik het goed zie, zijn de speakers van set 2 van BNS. Die maakten bepaald geen beroerde speakers. Of deze de moeite waard zijn kan ik natuurlijk niet bepalen. De rest kan wat mij betreft gelijk bij het oud vuil ;)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:46:
[...]

Neen, speakers slijten echt bijna niet en nieuwe meuk heeft echt een beperkte levensduur. 2de hands speakers kopen bied veel meer waar voor je geld, als je tenminste weet waar je naar moet zoeken en wat te vermijden.
Speakers van merken als Sony slijten WEL, omdat het teringzooi is. Je kan nog beter15 jaar oude B&W boksen kopen dan 3 jaar oude Sony's.

Die speakers komen van Stereo setjes die nieuw in totaal 150 euro kostten, je bent gek als je daar straks 150 euro voor betaalt.

[ Voor 14% gewijzigd door PHiXioN op 30-07-2006 01:56 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

okay een 15 jaar oude B&W heeft ook geen last van zijn rubbers?
ook B&W is prut imo, maar dat terzijde... zelfs de beste boxen hebben last met rubbers na 10 jaar imo (tenzij erg goed onderhouden)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• PHiXioN
Boudewijn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:56:
okay een 15 jaar oude B&W heeft ook geen last van zijn rubbers?
ook B&W is prut imo, maar dat terzijde... zelfs de beste boxen hebben last met rubbers na 10 jaar imo (tenzij erg goed onderhouden)
Een speaker met rubbers die al verslijten van een beetje goed merk klinkt beter dan de speakers in de startpost. Ik heb hier 30 jaar oude B&O (Beovox S45) speakers staan en die klinken nog beter dan de gemiddelde speaker die je nu bij een stereo set koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door PHiXioN op 30-07-2006 01:59 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja en die zijn continue aan het spelen geweest?

daar zit hem ook een stukej van de kneep begreep ik van een berkende audio-prof .
speakers die jaren stilstaan gaan harder achteruit... en je weet de geschiedenis van deze dingen niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• PHiXioN
Boudewijn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 02:32:
ja en die zijn continue aan het spelen geweest?

daar zit hem ook een stukej van de kneep begreep ik van een berkende audio-prof .
speakers die jaren stilstaan gaan harder achteruit... en je weet de geschiedenis van deze dingen niet.
Nope, dat is het vreemde, mijn ouders luisteren nauwelijks muziek en ik heb mijn eigen speakers. Toch klinken ze nog erg goed, niet zo goed als de mijne maar technologie gaat ook vooruit. Maar dat speakers slijten als ze vaak lang stil staan is iets dat zeker is.
Pagina: 1