Ik wil niet veel zeggen maar of ik hem nu op papier of digitaal invul maakt geen enkel verschil. Er zijn minstens 10 velden die je in moet vullen (behalve binnen europa, maar afaik zit lik-sang in hongkong) die overal weer nét even anders aangegeven worden. Laatst had ik er nog een voor binnen europa, waarvoor ik 1 code kreeg aangeleverd waaruit ik twee stukjes moest halen om in te vullen bij m'n overschrijving.
Dat noem ik gehannes, ja.
Edit: en daarnaast zit je buiten Europa ook nog met overschrijvingskosten, iets wat totaal niet inzichtelijk is. Betaal jij, betaalt de ontvanger, delen jullie het samen? Je weet bij geen van alle opties wat de kosten zijn (natuurlijk, dat is te vinden, als je geluk hebt!), behalve dat jij bij de eerste optie in ieder geval niet hoeft te betalen. Maar dan zit je weer met het feit dat de ontvanger voor de (soms flink oplopende) kosten opdraait en die ziet dat natuurlijk niet zo zitten.
Met paypal weet je gewoon waar je aan toe bent. Naar je eigen pp-account overschrijven is kosteloos, en de ontvanger betaalt een vastgestelde marge. Evt zou die er dus voor kunnen kiezen pp-betaling x% duurder te maken, maar dat doen ze nergens. Kortom: voor koper en verkoper een behoorlijk inzichtelijk systeem.
Credit-card is idd misschien iets makkelijker, dat weet ik niet want dat heb ik nooit gebruikt, dit is voor mij makkelijk genoeg.
[
Voor 38% gewijzigd door
Punksmurf op 04-08-2006 17:26
]