Toon posts:

Probleem met scartaansluiting videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt,

Wij hebben hier digitale tv van versatel, op de decoder zit een extra scartaansluiting die bedoeld is voor een videorecorder of dvd recorder, dit vormt uiteraard geen probleem.

Maar nu is het zo dat op onze videorecorder maar 1 scartaansluiting zit, en ik ook nog via de tv naar opnames van de videorecorder wil kunnen kijken.
Nu heb ik zitten denken aan een scart verdeelbox, echter, ik zit met de in en outputs.

-De decoder stuurt volgens mij het signaal weg?? (dus output)
-De scartaansluiting van de videorecorder is een input??
-Is de scartaansluiting van de tv dan een output??

Hier zit ik dus mee te tobben, het moet zo zijn dan ik uiteraard beeld op mijn tv krijg van mijn videorecorder, en dan zelf kan kiezen of ik wil opnemen van de coax of de digitale tv.

Dus wat voor verdeelbox moet ik dan hebben, want vaak hebben die dingen maar 1 output en is die voor de tv bedoeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 15:58 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Het ligt er een beetje aan welke kwaliteits eisen je stelt......
Het meest eenvoudige lijkt met de volgende oplossing:
Neem een scart verdeel kabel, (zo een bijv.). Doe de male kant van deze/zo'n plug in je Tele2 decoder. De andere 2 kanten sluit je aan op respectievelijk je videorecorder en je tv. Nu kun je in principe via je TV naar je decoder kijken en met je videorecorder kun je ook programma's opnemen van je decoder.

Je video heeft ook een antenne (RF) ingang EN uitgang. Deze lust ahw door. Deze antenne uitgang sluit je aan op je antenne INgang van je TV. Nu kun je via de tuner van je tv (afstemmen op het video kanaal, NIET een/het externe kanaal) ook naar beeld kijken wat op de videoband staat.

De kwaliteit hiervan is niet super maar zal zeker voldoen. De vcr zelf levert toch al matig beeld waarschijnlijk. Als het een s-video videorecorder is, is er beter resultaat te behalen. Laat dat nog even weten......

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
De SCART op je video is geschikt voor input EN output.
De eenvoudigste oplossing is om een zogenaamde SCART SWITCHBOX te kopen.
Bij deze schakelkastjes kun je de gewenste bron selecteren die je wil zien EN ook kopieeren tussen 2 apparaten.

Zie bijvoorbeeld:
HQ Scart switch extra

Lees ook hier:
Scartsplitter vraagje
SCART switch; RGB of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 28-07-2006 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op dit moment even de bomen door het bos niet meer, wat ik moet hebben is het volgende:

-Ik wil op mijn tv gewoon het beeld hebben van mijn videorecorder als ik een opname wil bekijken
-De videorecorder moet een signaal krijgen van mijn versatel decoder maar heeft maar 1 scartaansluiting

Nu is het zo dat ik niet persee de scartaansluiting van de videorecorder hoef te gebruiken om opnames te bekijken omdat ik hem via de tuner van de tv ook wel het signaal kan laten vinden, maar scheelt dit veel in kwaliteit? En heeft het nog meer nadelen?

Tevens wil ik ook voorbereid zijn op de toekomst wanneer ik een dvd recorder ga aanschaffen, dus dan moet ik zo en zo wel via scart gaan werken, met RGB.

Het liefste gebruik ik geen splitter omdat dit ten koste gaat van de kwaliteit (zeker wanneer ik een dvd recorder heb)

Maar hoe moet ik het geheel nu aansluiten, stel ik schaf zo'n schwitchbox aan, welke scartkabel op welke poort moet dan waar in??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 17:10 ]