![]() |
Deel twee |
Wat is BATracer? |
BATracer is een online browser-based racing management game. Een hele mond vol. Je kiest een auto en moet vervolgens een heel seizoen de setup bepalen, de strategie voor de kwalificatie, de strategie voor de race en nog meer. Aan dit alles hoef je nog geen vijf minuten per dag te besteden om succesvol te worden. Je speelt niet tegen de computer, maar tegen andere managers vanover de hele wereld. Er zijn verschillende klasses waarin je kunt rijden namelijk:
Ga naar BATracer.com |
Ik heb me aangemeld, wat nu? |
Je hebt je aangemeld, maar je snapt er geen hout van? Geen nood, alles op zijn tijd. Zorg er eerst voor dat je ingelogd bent. Op BATracer staan een aantal zeer handige "guides" voor de beginners. Deze kan je vinden in het menu onder Game>Help (of door hier te klikken). Er bestaat een quickstart guide in het Nederlands, neem die dus eerst door voordat je hier vragen gaat stellen over het spelletje. Om vervolgens een publieke league te joinen ga je naar Game>Join Public Game. Vervolgens kies je het seizoen waar je in mee wil draaien, daarna je team etc. De interface wijst zichzelf voor de rest wel uit (althans, zo heb ik dat beleefd). Mocht je alsnog vragen hebben na het lezen van de guides dan kan je die natuurlijk altijd in dit topic stellen. Let op! Een seizoen duurt (afhankelijk van de klasse) ongeveer 40 dagen. Hierin moet je in principe alle dagen met je teamgenoot samenwerken om een optimaal resultaat te behalen. De éne dag is immers de kwalificatie en de volgende dag moet je alweer klaar zijn voor de race. Het vereist (nogmaals) niet veel tijd, maar wel een dagelijkse toewijding van 2 tot 5 minuten. Mocht je dus op voorhand weten dat je (bijvoorbeeld) twee weken op vakantie gaat, ga dan niet meer beginnen met een seizoen en wacht tot je weer wel beschikbaar bent. Dit voorkomt een hoop frustratie bij jezelf en bij je (eventuele) teamgenoot. |
De speciale GoT-league(s) |
In BATracer bestaan er ook afgeschermde leagues en dus een buitenkansje om een speciale GoT-league op te zetten. Inmiddels zijn er al een aantal seizoenen gereden; en niet zonder succes. De opkomst is goed te noemen, maar kan nog beter. GoT beschikt over twee F1 2006 leagues en één A1GP seizoen. Hieronder meer informatie over de diverse leagues. |
Gathering of Tweakers F1 2006 #2 |
Op het moment van schrijven zijn de aanmeldingen voor #2 in volle gang. Je kunt je (gratis) inschrijven via deze link. Het paswoord voor de league is: results. Renault Jaap de Vries Remco Trouw Ferrari Flip Fluitketel Reggie Biemans Williams Haiko Benthem Tim Dame McLaren Mercedes Gabi Koonings Tim van Putten Redbull Racing Kees Romkes Geert Visser Squadra Torro Rosso Honda Ronald van der Made Kasimir Koski Toyota Bastiaan Peters Benno Schrijver BMW Sauber David Steenbakkers Gabriel Garivaldis Midland F1 Sven Vandewall Andrea Disaro Super Aguri Mark van Dijk Roberto Scandura |
Bedankjes, vorige delen en afsluiting |
Allereerst gaat mijn dank uit naar Traguardo van het maken van het eerste topic. Dit topic is hier te vinden. Ook wil ik iedereen bedanken die de GoT BATracer leagues tot nu toe tot een succes hebben gemaakt door hun activiteit en aanwezigheid. Het is mijn eerste OP, dus je weet me wel te vinden als er iets mist. En nu niet meer aarzelen, maar aanmelden op BATracer.com |
[ Voor 96% gewijzigd door Joss op 16-09-2006 15:44 ]