Toon posts:

Maxtor DiamondMax 300GB geeft maar 127GB weer

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Vorige week heb ik een nieuwe harde schijf van 300GB gekocht en via een Ultra ATA/100 controller gekoppeld aan mijn moederboard. Het probleem is nu dat mijn HD maar 127GB aangeeft. Ik heb gewoon een legale versie van Winxp Pro. met SP2. Na wat gezocht te hebben op internet, moest ik een big_drive_enabler.exe downloaden van de site van Maxtor. Ook dit helpt niet. Ik zelf weet niet meer waar ik kan zoeken,

Kan iemand mij hierbij helpen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MaxBlast al geprobeerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je XP hebt moet je minimaal SP1 hebben.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 18:20

TweakBoy

---

is het een wat oudere moederbord of niet? deze hebben in de bios nog niet ingesteld staan voor ondersteuning zulk grote blockapparaten.. ....

wellicht een biosupgrade van je moederbord...

---

Verwijderd

Topicstarter
Het moederboard is een asus p4pe-x en komt uit 2003. Zou dit te oud zijn?

Wat ook heel vreemd is, is dat wanneer ik die schijf heb geinstalleerd mij floppy het niet meer doet. Deze geeft de volgende melding: Floppy disk(s) fail (40) Ik heb alles al nagekeken en het lampje om me FD staat gewoon te branden, maar wanneer ik er een disk in doe om bijvoorbeeld Maxblast te proberen doet ie het niet,,,,Dus ik heb ook geen mogelijkheid om MaxBlast te proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:27:
Het moederboard is een asus p4pe-x en komt uit 2003. Zou dit te oud zijn?

Wat ook heel vreemd is, is dat wanneer ik die schijf heb geinstalleerd mij floppy het niet meer doet. Deze geeft de volgende melding: Floppy disk(s) fail (40) Ik heb alles al nagekeken en het lampje om me FD staat gewoon te branden, maar wanneer ik er een disk in doe om bijvoorbeeld Maxblast te proberen doet ie het niet,,,,Dus ik heb ook geen mogelijkheid om MaxBlast te proberen.
heb je de link die in de 2de post stond al doorgenomen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site van promise de volgende update gevonden voor mijn bios, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu moet upgraden/flashen. Als ik namelijk op het bestandje klik dan geeft het aan dat het niet geschikt is voor MS-Dos en microsoft windows toepassingen.

Hieronder staat wat ik heb kunnen:

Ultra100 TX2 Controller BIOS 34.71KB 2.20.0.14 Windows
2002/1/21
Description
- Supports 48-bit LBA for drives larger than 137 GB.
- Fixes unable to boot to Linux CD Rom

NOTE: If you have a drive larger than 137 GB you must also use Windows driver version 2.00.0.29 or newer.

Self-extracting .exe file includes flash utility

WARNING: This BIOS will only work with the Promise Technology Ultra100 TX2. Do not use it for any other controller.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-02 14:57

Appie

F1RST Racing

Bootdisk maken en booten van flop (www.bootdisk.com). Vergeet niet bios + installeerprogramma op floppy te zetten (al zal je ook via de flop naar de juiste locatie op je schijf kunnen benaderen).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk mijn floppy weer aan de praat gekregen. Nu wil ik MaxBlast gebruiken, maar is het nu zo, dat als ik MaxBlast gebruik dat mijn C: wordt geformateerd?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nee, als je Maxblast gebruikt formateer je je schijf niet :) Die hoef je alleen op een lege floppy te zetten en Maxblast test je harde schijf ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu moet upgraden/flashen.
Dit staat gewoon op de bijgeleverde readme.txt en/of op de site van Promise.

Verder staat in de eerder aangehaalde OM FAQ inderdaad écht alle mogelijke oplossingen. Doe er je voordeel mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.