Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Momenteel heb ik firmware 1.01 in mijn D80, maar de nieuwste is 1.11
Nu zie ik op de download link (http://nikoneurope-en.cus...&p_lva=&p_li=&p_topview=1) wat er van 1.10 naar 1.11 veranderd is, maar nergens wat er daarvoor allemaal verholpen is met de firmware updates hiervoor.

Is hier ergens een overzicht van? Ik kan het in ieder geval nergens vinden...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik google 2 minuten op d80 firmware en ik krijg al een aardig idee. Zelfs in de meuktracker is een hoop te vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Wijnands schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:58:
Ik google 2 minuten op d80 firmware en ik krijg al een aardig idee. Zelfs in de meuktracker is een hoop te vinden.
Ik zie alleen de 1.01 (die ik had) 1.10 en 1.11
Normaal heb je wel eens een bestandje met daarin de versies onder elkaar met daaronder opgesomd wat er in die versie allemaal is opgelost. (zoiets als dit http://www.writelog.com/rev_history.htm ) Heb je zoiets ook gevonden?

Ik ben hier niet heel bekend, dus de meuktracker kende ik nog niet.
Maar daar vind ik ook niet echt wat ik zoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Werewolf336 op 01-01-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Die had ik ook al gevonden.
Daar zie ik weer alleen 1.10 en 1.11.
Momenteel heb ik 1.01, dus dan mis ik er toch nog een paar....
Er moet toch wel ergens een overzicht zijn van alle voorgaande firmware updates?

[ Voor 4% gewijzigd door Werewolf336 op 03-01-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Werewolf336 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:03:
[...]

Die had ik ook al gevonden.
Daar zie ik weer alleen 1.10 en 1.11.
Momenteel heb ik 1.01, dus dan mis ik er toch nog een paar....
Er moet toch wel ergens een overzicht zijn van alle voorgaande firmware updates?
Ik vraag me af of je wat mist, ik meen dat 1.10 en 1.11 de upgrades waren.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ja 1.01 was volgens mij standaard en daarom niet beschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

En alles tussen 1.01 en 1.10 is niet uitgekomen, als je dat soms verwacht...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

http://www.dcviews.com/press/Nikon-D80-111.htm is wat hij graag ziet ;)
Conclusie: verschil tussen 1.10 en 1.11 is fix voor een zeldzame bug dat de batterij-indicator gaat knipperen, onafhankelijk van de lading van de accu.
1.01 naar 1.10 was iets groter, support voor een USB protocol van Vista, en betere ruisonderdrukking in bulb mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Rudedadude schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:35:
En alles tussen 1.01 en 1.10 is niet uitgekomen, als je dat soms verwacht...
Dat had ik inderdaad wel verwacht ja :)

Bedankt allen.

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Even een grote kick maar het D80 topic is er niet voor niets neem ik aan ;)

Gisteren in de kou gelopen, netjes de camera in een zak bij binnenkomst thuis..gevolg: 3 lichtblauwe dode pixels op het display :/ Had vanaf het begin al 2 rode naast elkaar, maar nu dus nog een paar erbij. 8)7 Ze zijn gelukkig erg licht zodat ze niet heel storend zijn...maar toch gek zo ineens na de wandeling.

Ook gisteren 3 keer gehad dat er bij het indrukken van de ontspanknop niets gebeurde...dit terwijl het in-focus lampje gewoon brandde en er genoeg sluitertijd was (geen LO melding bijv.). Oplossing was: op iets anders focussen en dan weer terug naar het bedoelde punt en dan weer focussen, of de camera uit en weer aan zetten..Ik heb het al een keer eerder gehad, maar het lijkt vooral te gebeuren als het koud is..Had wel maar 1 lens bij me dus een andere heb ik toen niet kunnen proberen, maar zal er nu even op gaan letten.

Meer mensen die het ´niet kunnen afdrukken´ hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al een aantal keer met mijn D50 meegemaakt. Heb toen ook niets kunnen vinden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn D50 deed ook vreemd nadat hij buiten erg koud geworden was en ik binnen nog een paar foto's maakte.
Moet wel aan het temperatuur verschil gelegen hebben want dat doet ie anders nooit.
Geen dode pixels maar wel niet willen afdrukken, iets met de batterij etc. Na opwarming was alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Ok, dan ben ik dus niet de enige! Blijft wel raar.. :|
Zelf heb ik ook wat rond zitten zoeken, maar niet echt wat kunnen vinden..zoekwoorden zijn ook lastig voor dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
*Kick*

Sinds vandaag heb ik nogal een probleem met mijn D80; hij maakt geen foto's en heeft een knipperende "err" op het bovenste display scherm.

Situatieschets: met de Btw-actie van de MM heb ik een Nikon D7000 gekocht en mijn D80 ter koop aangeboden binnen mijn vrienden/kennissenkring. Hij heeft dus ongeveer een maand stof staan vangen op de plank. Het laatste wat ik mij herinneren is dat hij gewoon prima functioneerde. Ik meen me vaag te herinneren dat ik hem in de tijd dat hij op de plank stond misschien een of twee keer nog heb gepakt om een foto mee te maken.
Vanmiddag hem dus van de plank gehaald toen een koper aankondigde langs te komen, koop staat eigenlijk al 100% vast, alleen doet hij het dus niet.. Hij is er begripvol over en vind het lulliger voor mij dan hemzelf.

Exacte Probleem: De camera gaat zonder problemen aan, en er knippert constant de welbekende "Err" op het bovenste schermpje. Autofocus werkt niet en het aanpassen van instellingen zoals ISO, AF en belichtingsstanden gebeurt niet. Bij het indrukken van de sluiterknop wordt er wel afgedrukt; de spiegel klapt op en neer, en voor zover ik kan zien en horen gaat het sluitergordijn goed mee.
Bij het afdrukken verschijnt kort op het bovenste schermpje het gebruikte diafragma en de sluitertijd. Dit gebeurt in alle standen, maar deze zijn niet aanpasbaar. Het diafragma van de camera wordt goed uitgelezen: bij het zoomen van een lens met variabel diafragma (zoals de 18-135 die ik erbij wilde verkopen) wordt het juiste automatische diafragma gebruikt. Hoe dan ook wordt er schijnbaar dus afgerukt, echter zonder resultaat.
2e, hoogstwaarschijnlijk gerelateerde symptoom is dat de camera geen afbeeldingen op geheugenkaartjes ziet. ik heb van de D80 afkomstige jpeg's en raw's vanaf mijn PC op de SDkaart gezet. Deze waren te zien op mijn D7000, maar mijn D80 meldt pertinent dat er geen afbeeldingen op staan.

Mogelijk gerelateerd aan..:
Ik ben al enige tijd de originele EN-EL3e kwijt, intussen gebruik ik 4 nep-accu's van ebay en dealextreme in een Meike Batterygrip. Als nadeel hebben deze dat de camera de overgebleven capaciteit niet goed kon uitlezen, en op de een of andere manier dus door bleef fotograferen als de accu's een te lage capaciteit hadden. Wellicht trek ik de verkeerde conclusie, maar het volgende gebeurde in ieder geval niet onregelmatig:
De spiegel&sluiter bleven soms "hangen". Bij het indrukken van de sluiterknop klapte de spiegel en sluiter open, maar gingen niet meer dicht. Dit veroorzaakte een "Err" melding op de camera en was vaak te verhelpen door simpelweg de sluiter opnieuw in te drukken of de camera uit en aan te zetten en weer te proberen af te drukken. Dit zorgde vaak voor een onleesbare foto op de geheugenkaart. Het vervangen van de accu's was hiervan de oplossing.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Andere lenzen, inclusief 2 met eigen diafragmaring, deze op een andere stand zetten dan F/22 veroorzaakte "EE" als diafragmaindicatie, maar de camera drukte nog steeds af met hetzelfde resultaat.
  • Factory reset met de knop onder de USB-poort
  • Firmware update naar 1.11
  • Elke andere accu die ik heb. Met en zonder grip. Ook met de adapter met 6 AA batterijen.
  • Andere geheugenkaartjes, zowel SD als SDHC, de hoeveelheid mogelijk te nemen foto's wordt goed weergegeven op het display, ook was het mogelijk hier de firmware vanaf te updaten.
  • RTFM
De handleiding is hierover vrij simpel... "If this issue persists, please contact NSC". De hoofdreden dat ik hier post is dus voornamelijk om te checken of ik niet iets heel basaals over het hoofd zie en te kijken wat mijn opties zijn. Het kan toch niet zo zijn dat ik wéér zulke pech heb m.b.t. 2ehands Nikon spul.. (zie nikonmount topic over mijn 70-200) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:55
Bij mijn D80 krijg ik deze foutmelding als de SD kaart corrupt is of kapot....
Misschien een keer formatteren in de camera, of een andere kaart gebruiken? Volgens mij gebruiken de verschillende camera's van Nikon verschillende folders op de SD kaart om de foto's op te slaan. Dus dan zou het kloppen dat je ze op de ene camera wel ziet en op het andere model niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Verschillende kaartjes geherformat vanuit zowel windows als het menu van de D80, dit ziek je doortdat de naam van het kaartje geherlabeld wordt als "Nikon D80". Issues persists..

Dat het in een andere folder staat maakt volgens mij totaal geen verschil, als ik een random folder aanmaak op een kaartje en deze in mijn D7000 stop ziet hij deze gewoon. Dat was met mijn D80 ook zo daar heb ik ook foto's van een 450D en een HP compact mee bekeken geloof ik zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Contactjes op de body schoon gemaakt? Reset naar factory defaults? Grip eraf en kijken wat 'ie dan doet?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Allen meerdere keren, dus ook zonder grip. Helaas,

Hij gaat na m'n vakantie richting Beverwijk denk ik. Als ik hem voor een redelijk bedrag kan laten repareren doe ik dat.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste