Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele fancontrollers, bestaan die nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik zit een beetje rond te zoeken naar een simpele, nette fancontroller in de pricewatch, en wat valt me op? Óf er zitten veel te felle LEDs achter, óf er zitten poorten bij op (USB, audio), óf er zit een LCDtje in, terwijl ik gewoon een controllertje wil met vier potmetertjes, niks meer, niks minder.
Dan kun je zeggen "maak het lekker zelf", maar eerlijk is eerlijk, dan krijg je nooit de mooie afwerking die een professioneel product toch heeft.
Wat ik dus zoek is een fancontroller, liefst 5,25"-formaat, zónder LEDs en al die andere meuk. Het is maar voor een servertje die in mijn slaapkamer staat, dus het zou wel prettig zijn als ik 's nachts de fans een beetje kon dimmen, zonder dat mijn muur blauw/rood verlicht wordt.
Heeft iemand suggesties voor zo'n fancontroller? En zijn er meer mensen die er zo over denken?

Verwijderd

Eentje met leds kopen en de leds eruit slopen misschien een optie...

We zijn tweakers natuurlijk ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:50:

Dat is inderdaad de simpelste oplossing :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zou een aantal Zalman fancontrollertjes (7 euro per stuk ofzo?) achter een 5.25" schotje kunnen plakken met uiteraard gaten in het schotje voor de knopjes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:50:

Heb ik wel eens geprobeerd, maar die dingen waren zo wazig op de print gezet :X
Maar goed, heb er ook wel aan gedacht, en gezocht naar een simpel fancontrollertje met alleen maar LEDs, maarja, die ben ik nog niet tegengekomen in de pricewatch... helaas :'(
Exirion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:53:
Je zou een aantal Zalman fancontrollertjes (7 euro per stuk ofzo?) achter een 5.25" schotje kunnen plakken met uiteraard gaten in het schotje voor de knopjes :)
Dan ben ik het slot onder die fancontroller ook kwijt (min of meer), vinnik een beetje zonde ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Martin op 25-07-2006 21:54 ]

Verwijderd

Zalman heeft een hele simpele met leds.
Maar die knip je er zo af.
Zalman ZM-MFC1
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/t/teez01.jpg
Je zou zelfs nog dat voorkantje eraf draaien en een leeg frontje van je case gebruiken.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:59 . Reden: Plaatje ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Simpel en mooi maar wel met leds (die je gewoon kunt afknippen volgens mij): sunbeam rheobus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik zocht dat ook...ik kwam uit op deze 2

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=17845
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=10362

hoe de Vantec is weet ik niet, maar de Hardcano 8 is simpel en werkt...(ik heb er alleen wel een CDrom cover voor zitten, voor de look van m'n Stacker)

Simplicity is de bom...

• Martin
Colan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:56:
ik zocht dat ook...ik kwam uit op deze 2

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=17845
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=10362

hoe de Vantec is weet ik niet, maar de Hardcano 8 is simpel en werkt...(ik heb er alleen wel een CDrom cover voor zitten, voor de look van m'n Stacker)
Die Hardcano lijkt me wel wat, alleen een beetje dremelen om hem mooi vlak te krijgen aan de voorkant ;)
Die Zalman vind ik ook nog een beetje te veel van het goede, met dat doorzichtige frontje, wil de kast eigenlijk zo kaal mogelijk houden aan de voorkant.
Het grootste probleem voor mij (waarom ik het liefst een 5,25" wil) is dat mijn kast maar één 3,5"-opening aan de voorkant heeft, en die gebruik ik voor de floppydrive (RAID-kaart enzo hè ;) ).

edit: Jij hebt de Hardcano met een frontje erover? Hoe heb je dat gedaan? Was dat een beetje te doen en netjes te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Martin op 25-07-2006 22:02 ]

Verwijderd

Dat doorzichtige frontje zit met 4 schroeven vast.
Deze is heel makkelijk er af te halen. (Zelf ook gedaan:))

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:03:
Dat doorzichtige frontje zit met 4 schroeven vast.
Deze is heel makkelijk er af te halen. (Zelf ook gedaan:))
Mjah, het zou kunnen, maar dan wil ik die schakelaartjes er ook uit halen enzo. Het kán wel, maar het wordt er niet mooier op denk ik. Plus dat 25 euro dan wel een beetje veel wordt voor vier potmetertjes ;)

Verwijderd

Das waar. Je hebt wel minder werk dan veel gedremel aan zo'n Hardcano.
Of een 2de hands? Of alleen het bordje met draaiknoppen.
http://www.fanbus.com/thelab/rheostat.htm
Zelf een fancontroller maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 22:23 ]

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:17:
Das waar. Je hebt wel minder werk dan veel gedremel aan zo'n Hardcano.
Of een 2de hands? Of alleen het bordje met draaiknoppen.
http://www.fanbus.com/thelab/rheostat.htm
Zelf een fancontroller maken.
Bedankt voor de link, misschien dat ik uiteindelijk wel iets zelf zal maken. Enige wat ik dan wel mis zijn wat fancy opzetstukken voor op de potmeters, daar ook nog tips voor toevallig? Ik zal morgen wel even rondsnuffelen bij de lokale electroboer :9

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Martinator schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:01:
[...]edit: Jij hebt de Hardcano met een frontje erover? Hoe heb je dat gedaan? Was dat een beetje te doen en netjes te krijgen?
gewoon een CD-speler stealthklepje voor zitten, als je de controller iets dieper monteert, dan kun je er zo'n ding voor plaatsen, het is wel aan te raden het ding af te vlakken, anders gaat de cover wiebelen

zo'n ding bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/1bfcf011416b623993852193b2c71296.jpg

als je de veer losmaakt, kun je hem met de hand open en dicht klappen

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Martinator schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:16:
[...]

Bedankt voor de link, misschien dat ik uiteindelijk wel iets zelf zal maken. Enige wat ik dan wel mis zijn wat fancy opzetstukken voor op de potmeters, daar ook nog tips voor toevallig? Ik zal morgen wel even rondsnuffelen bij de lokale electroboer :9
Electroboer, kringloop, Conrad.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Gebruik gewoon stille fans... klaar PAPST

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

De Revoltec Rheobus is volgens mij wel geschikt dan:
Afbeeldingslocatie: http://213.207.103.226/img_rez2.asp?size=130&img=40364
Simpel, compact (floppy bay) en ook nog eens niet te duur. En als je hem echt in een 5 1/4e bay wilt stoppen kun je natuurlijk een convertortje voor 2 euro meebestellen.

@sniek: Ja, of zoek gewoon een andere hobby dan computeren, ben je ook van het probleem af.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 18:36 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
sniek schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:27:
Alsof alle Papst fans stil zijn. Er zijn er wel een aantal ja, maar een heleboel wil je echt niet in je kast hebben. Die zijn meer voor industriële toepassingen. Als je stille fans wilt moet je gewoon zoeken en reviews lezen.

Casemod: Cubeleon

• Martin
sniek schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:27:
Als je niets nuttigs te melden hebt, waarom kick je dit topic dan?
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:35:
De Revoltec Rheobus is volgens mij wel geschikt dan:
[afbeelding]
Simpel, compact (floppy bay) en ook nog eens niet te duur. En als je hem echt in een 5 1/4e bay wilt stoppen kun je natuurlijk een convertortje voor 2 euro meebestellen.
Had ik ook al gezien, maarja, is met LEDs, en ik had liever een fancontroller die standaard in een 5 1/4"-bay past, met converters wordt het nooit echt mooi IMHO.
brinkdinges schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:32:
[...]
Alsof alle Papst fans stil zijn. Er zijn er wel een aantal ja, maar een heleboel wil je echt niet in je kast hebben. Die zijn meer voor industriële toepassingen. Als je stille fans wilt moet je gewoon zoeken en reviews lezen.
Ik heb op dit moment 2 120mmm-fans van Revoltec (Airguard geloof ik) in de kast hangen, die zijn best stil (had ik niet verwacht), en als CPU-koeler een AC Freezer64 Pro ( _/-\o_ ), dus eigenlijk begin ik te twijfelen of een fancontroller nog wel nodig is :X
Ik bedoel, eerlijk is eerlijk, er is geen fancontroller die écht mooi staat, ik heb liever een mooie effen voorkant op de kast dan LEDjes, schakelaartjes, USB-poorten (die je bijna nooit gebruikt), audio-poorten (die je nooit gebruikt) en dat soort meuk, of ben ik de enige die daar zo over denkt?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

nee hoor :)
ik hab in 1 kast een Sunbeam rheobus gemod, ledjes kun je er gewoon uithalen (zonder tools oid) en toen in een frontje van de case 4 gaten geboord voor de pinnen van de rheobus, die erdoorheen, knoppen erop en je ziet dan alleen 4 ronde knoppen zitten en de rest is hetzelfde als de kast.
opzich ook vrij strak :)

Gabriël AM5

Pagina: 1