Toon posts:

Toshiba Satellite A100-683

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een Toshiba Satellite A100-683 aan te schaffen, dit zijn de specificaties:

Intel Core Duo T2250 1.73 GHz
1.024 (512 + 512) MB DDR2 ram
120 GB HD 5400 rpm
DVD Super Multi Double Layer (DVD-RAM, DVD±R/±RW)
LCD TFT 15,4 Toshiba TruBrite WXGA 1,280 x 800
Ati Mobility Radeon X1600 256 MB (512MB HyperMemory)
Harman Kardon stereo geluid

als ik het juist heb is de frontsidebus 533 mhz, is dit een serieus verschil met de wat snellere 667 mhz? Maakt dit een groot verschil uit bij gamen ofzo?

voor de rest lijkt mij core duo 1.73 ghz wel genoeg, alsook de 1 gig ddr2 ram, de 120 gb 5400 rpm
het 15.4" trubrite lijkt mij ook goed, weet niet echt wat wxga is tho :)
de grafische kaart lijkt mij uitstekend? van het geluid heb ik nog nooit gehoord :D

er zit ook nog bluetooth, infrarood, 4x usb2, tv out en nog wat card reader ingangen op...

Ik vind enkel italiaanse sites met deze notebook op en heb hier gevonden dat het een mediamarkt only product is, ik zou aanschaffen voor ongeveer 1250 euro, inclusief vervangend azerty toetsenbord voor in de laptop en verzendingskosten...

lijkt dit jullie wat goed en zien jullie soms ergens addertjes onder het gras in de specs? Ik heb nog nooit een notebook gekocht en heb enkel hier nog maar liggen lezen maar ben nog steeds een leek :) en alle hints zijn nog altijd welkom...

bij voorbaat dank

edit, dit vond ik nog op een italiaanse site, maar ik kan geen italiaans :D

iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen?

Risoluzione video interna Risoluzione : 1,024 x 768
Massimo numero di colori : 16.7 milioni

op deze link

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 19:43 . Reden: nog iets gevonden ]

Verwijderd

You are very lucky...deze is vanaf donderdag 1039 euro bij alle MyCom's. Ik ga der ook 1 kopen als er goede verhalen naar buiten komen over deze, hij is beter dan de Fujitsu Siemens die ik in mijn eigen topic gepost had.

Graag gebruikservaringen van huidige eigenaren please, ik ben er ook naar op zoek :)

http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=122278&productType=1
Voor meer info :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 20:33 ]

Verwijderd

Klopt het dat er nu nog 1299 staat? Ik heb al een krantje van de Mycom gehad, stond deze Toshiba helaas niet in. Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Het gaat hier om de 20-20-20 actie die donderdag om 7 uur 's ochtends begint. Wees er wel echt super snel bij, want in Utrecht aan de jacobsstraat staan bijvoorbeeld maar 6 notebooks.

Verwijderd

Krantje is van vandaag, gaat donderdag in.
20 winkels, 20 aanbiedingen, 20% korting staat er.

Op de 2de pagina is het het eerste wat je ziet.
Ik ga hem denk ik wel halen dan.

Verwijderd

Topicstarter
raar, op die site staat die grafische kaart zonder die extra 256 mb shared memory... op de italiaanse toshiba site staat die er wel bij...

Verwijderd

Wat zegt de Toshiba site er zelf over? Ik zit hier achter zo'n traag internet dat het uren duurt voor ik de site open heb (letterlijk) dus ik kan niet ff snel kijken...als iemand dat wil doen?

Verwijderd

Topicstarter
over de graka?

Adattatore grafico
Produttore : ATI
Tipo : Mobility™ Radeon® X1600 512 MB con HyperMemory™
Memoria totale : 256 MB dedicati + fino a 256MB condivisi MB
Tipo di memoria : DDR Video RAM + DDR2 RAM (system memory)
Bus connesso : 16x PCI Express

Verwijderd

Ben ik nou scheel of kan ik nergens die folder vinden online van de 20-20-20 actie? Mycom net gebeld, die zeiden dat het op Internet zou staan :?.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de mijne besteld en juist het geld overgemaakt, nu maar afwachten wanneer ik hem aankrijg :) kan niet wachten

Verwijderd

Toshiba A100-683 Laptop

Ik heb hem voor 1250 euro gehaald. Hoe lang is die "elders goedkoper, verschil terug" actie geldig na aankop van een product bij mediamarkt? enige idee iemand ?

Verwijderd

Ziet er inderdaad allemaal goed uit, maar wat ik ook belangrijk vind is hoe lang de batterij het volhoudt. Iemand Enig idee of er een goeie batterij in zit en hoe lang die het volhoudt? Het model is niet op de site van Toshiba terug te vinden !!

Verwijderd

Topicstarter
"Altijd de laagste prijs! Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 30 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour."

"Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden:

Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 30 km.

Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).

Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten.

Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden."

link

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:54:
Ziet er inderdaad allemaal goed uit, maar wat ik ook belangrijk vind is hoe lang de batterij het volhoudt. Iemand Enig idee of er een goeie batterij in zit en hoe lang die het volhoudt? Het model is niet op de site van Toshiba terug te vinden !!
Batteria
Tipo principale
Tecnologia ioni di Litio
Prestazioni 10.8 V x 4000 mAh
Computer acceso fino a 12:00 ore
Computer spento fino a 4:00 ore

dat is te vinden op de italiaanse site
link

dit staat echter op de mycom site:

Type accu 6 cell Li-Ion
AC adapter input 100~240 V, auto-sensing
Extra Maximale accu-duur : 2:02 uur
maar daar staat ook wel een foutje op ivm de grafische kaart, die is daar maar 256, ipv 256+256... tenzij zij een speciale uitvoering hebben :)
link

Verwijderd

En? Hoe bevalt de laptop nu? Hoe draait Call of Duty 2, Oblivion, etc?

Verwijderd

Lekker duidelijk die batterij specificaties: op de Satellie A100 series staat het volgende :
van 1:42 uur tot 2:42 uur

Toshiba Satellite A100 Series

En ik neem aan dat de A100-683 daar ook onder valt; ook al staat 'ie er niet expliciet genoemd......

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb bij Saturn.nl ook nog een A100-727 gezien voor 999 € maar ik kan er nergens meer info over vinden :/

Core Duo 2010 <= Huh :?
ATI 1600 128 MB
80 GB HD en RPM staat er niet bij.

Ik vraag me sowieso af of het wel slim is om nu een laptop te kopen of te wachten op de Conroe/Merom laptops ?! Ik heb het niet echt nodig het is meer voor erbij en als ik bij vrienden moet klussen zeg maar.
En met een 1600 kan je nog een beetje gamen ook dus soort LAN party laptop leek me wel cool :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

De accu (6cell) gaat rond de 2 uur mee. Het beeldscherm vreet echt veel van je accu. Beeldscherm op laagst mogelijke stand zetten wanneer je zonder een netsnoer werkt is noodzakelijk.
Ik heb zelf een 12 cell batterij erbij gekocht, deze gaat dus het dubbele mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:51:
De accu (6cell) gaat rond de 2 uur mee. Het beeldscherm vreet echt veel van je accu. Beeldscherm op laagst mogelijke stand zetten wanneer je zonder een netsnoer werkt is noodzakelijk.
Ik heb zelf een 12 cell batterij erbij gekocht, deze gaat dus het dubbele mee.
wat voor batterij is dat juist? want ik was is ff aan't rondzien op internet om er miss ook al een te kopen, en ik zag ergens allemaal voor verschillende toshiba notebook series, maar stond geen satellite A100 bij ofzo...

Verwijderd

Heren,

Sinds 29 juni een Satellite A100-683 in gebruik en hij is perfect.
De videokaart gebruikt wel 512 MB, zoals in de italiaanse advertenties staan, (kun je gewoon vinden door bij beeldscherm instellingen naar geavanceerd te gaan en de adapter aan te klikken).

video bewerking gaat goed, geen crashes of blauwe schermen tot nu toe.
prachtige machine voor een zeer redelijke prijs.

Voor wat betreft de A100-727
deze heeft geen 2010 processor maar gewoon een 2050, dit is een 1.6 GHz dual core, met een 533 MHz frontside bus.
De processoren eidigend op 00 dus de 2300, 2400 etc hebben allemaal een 667 MHz frontside bus.
Normaal gesproken wordt bij een harddisk alleen de rotatie snelheid weergegeven als hij erg goed is, de 5400rpm wordt meestal niet genoemd, dus de 737 zal wel een 5400rpm harddisk hebben.
Leuke machine, maar voor de betere videokaart, grotere harddisk en iets snellere processor zou ik toch de A100-683 kiezen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:19:
Voor wat betreft de A100-727
deze heeft geen 2010 processor maar gewoon een 2050, dit is een 1.6 GHz dual core, met een 533 MHz frontside bus.
De processoren eidigend op 00 dus de 2300, 2400 etc hebben allemaal een 667 MHz frontside bus.
Normaal gesproken wordt bij een harddisk alleen de rotatie snelheid weergegeven als hij erg goed is, de 5400rpm wordt meestal niet genoemd, dus de 737 zal wel een 5400rpm harddisk hebben.
Leuke machine, maar voor de betere videokaart, grotere harddisk en iets snellere processor zou ik toch de A100-683 kiezen.
Hmm... OK maar toch moet ik nog heel even zeuren : Zijn er ook nog laptops tegenwoordig zonder zo'n irritant reflecterend scherm ?? Ik vind dat zoo irritant :/

Dus geen Clear Bright/TrueType/Cristal Clear en weet ik het allemaal hoe het wordt genoemd ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ja, er zijn er nog nen hoop, maar ik zocht een met een mooi scherm ;) trubrite dus ;)

Verwijderd

ik ben ook aan het nadenken over de a100-683 by mycom. zag ook de a100-635 voor 1120 euro. hier de specs, wat vinden jullie ervan? lijkt erg op de 683. is wel een nl model.

type : Intel® Centrino® Duo Mobile Technology met Intel® Core™ Duo Processor T2300E, Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel® 945PM Express chipset
clock speed : 1.66 GHz
front side bus : 667 MHz
2nd level cache : 2 MB

Besturingssysteem Windows® XP Home Edition triple language selection (UK, FR, NL)

Systeemgeheugen standaard : 1.024 (512+512) MB
maximale uitbreiding tot : 4.096 MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)

Harde schijf capaciteit : 100 GB
certificatie : S.M.A.R.T.

DVD Super Multi drive (Dubbellaags) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 10x US CD-RW, 8x DVD-R, 2x DVD-R (Double Layer), 4x DVD-RW, 8x DVD+R, 2.4x DVD+R (Double Layer), 4x DVD+RW, 5x DVD-RAM
type : DVD Super Multi (Double Layer) drive

Beeldscherm grootte : 15,4 "
type : Toshiba TruBrite® WXGA TFT scherm
interne resolutie : 1.280 x 800

Grafische controller fabrikant : ATI
type : Mobility™ Radeon® X1600 256 MB HyperMemory™
geheugengrootte : 128 MB + tot 128 MB
geheugentype : DDR Video RAM + DDR2 RAM (system memory)
aangesloten bus : 16x PCI Express

Interne video modi resolutie : 1280 x 800
maximaal aantal kleuren : 65.536

Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16 miljoen
Max Refresh Rate : 60 Hz

Verwijderd

Topicstarter
ik zou precies voor die 70 euro meer dan toch voor de 683 gaan, voor dat extra geheugen op videokaart... voor de rest is het bijna dezelfde, alleen processor idd wat snellere fsb...

Verwijderd

Schande, gister was ie nog 1035 bij mycom, nu 1299... Ongelooflijk.

Verwijderd

Wij hebben er maar meteen 2 (Toshiba Satellite A100-683's) gekocht bij de MyCom. Het was dat ze me opbelden om te vertellen over de aanbieding anders hadden we er nog naast gezeten. Nu willen we wel eens weten of de Realtec geluids-chip ook full-duplex is. Omdat het geluid best goed klonk namen we aan dat dat wel in orde was. Op mijn Asus zat een full-duplex AC'97 ook van Realtec.
Ik heb persoonlijk wel 2 keer een vastloper gehad omdat er iets met het beeld was (Buroblad).
Met Partition Magic 8 lukt het niet partities te maken - omdat ze niet "moveable" zijn.
Ik heb ook het idee dat mijn laptop net iets meer geluid geeft (ventilator die nooit uitgaat ook al zet je hem op een zuinigere stand) dan die andere zelfde laptop. Dat irriteert me heel erg!

Reacties heel erg welkom! :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 17:14 ]

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:52:
Schande, gister was ie nog 1035 bij mycom, nu 1299... Ongelooflijk.
Dat komt omdat het een aanbieding was, die eigenlijk t/m zaterdag gelde maar op de site was blijven staan voor dezelfde prijs, foutje van Mycom dus. Gelukkig heb ik van dat foutje nog geprofiteerd en de notebook besteld voor 1035 :)

Vandaag ben ik overigens opgebeld dat ze helemaal door hun voorraad heen waren en of ik genoegen wilde nemen met een exemplaar uit een van hun filialen welke al open is gemaakt om hem aan de klant te laten zien en dus eigenlijk niet via Internet verkocht mag worden. Uiteraard ging ik hiermee akkoord en heb dit weekend nog mijn notebook :)

-edit-
Ik zie dat de notebook nu ook van de site afgehaald is.

[ Voor 4% gewijzigd door Judge Duck op 01-08-2006 21:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:27:
Wij hebben er maar meteen 2 (Toshiba Satellite A100-683's) gekocht bij de MyCom. Het was dat ze me opbelden om te vertellen over de aanbieding anders hadden we er nog naast gezeten. Nu willen we wel eens weten of de Realtec geluids-chip ook full-duplex is. Omdat het geluid best goed klonk namen we aan dat dat wel in orde was. Op mijn Asus zat een full-duplex AC'97 ook van Realtec.
Ik heb persoonlijk wel 2 keer een vastloper gehad omdat er iets met het beeld was (Buroblad).
Met Partition Magic 8 lukt het niet partities te maken - omdat ze niet "moveable" zijn.
Ik heb ook het idee dat mijn laptop net iets meer geluid geeft (ventilator die nooit uitgaat ook al zet je hem op een zuinigere stand) dan die andere zelfde laptop. Dat irriteert me heel erg!

Reacties heel erg welkom! :?
We merken nu dat er geen stereo-line-in op zit, de microfooningang is mono ! Wat nu als je een plaatje wilt opnemen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:01:
[...]

We merken nu dat er geen stereo-line-in op zit, de microfooningang is mono ! Wat nu als je een plaatje wilt opnemen??
Klinkt lullig, maar het enige dat ik kan bedenken voor je is een externe (USB) geluidskaart.
Ik heb er een paar jaar geleden ook een gekocht omdat ik hetzelfde probleem had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:21:
[...]

Klinkt lullig, maar het enige dat ik kan bedenken voor je is een externe (USB) geluidskaart.
Ik heb er een paar jaar geleden ook een gekocht omdat ik hetzelfde probleem had.
We hebben ondertussen een Edirol UA-1EX gekocht met 2x line in en out en nog wat in/uits.
Bevalt erg goed en voor gewoon plaatjes opnemen hoef je 'm niet te installeren. Hadden we dat maar eerder gedaan. Ook mijn PC-geluidskaart heeft geen gescheiden in/uit dus hij is overal inzetbaar.
Toshiba dacht zeker dat je met een simpel stereoingangetje toch geen goede opnames kon maken.
Bedankt Toshiba, want nu moesten we wel en voor die 90 € extra heb je geen duurdere laptop die hetzelfde kan.
Voor het irritante ventilator-geluidje is afgesproken dat ik maandag even terug ga naar de MyCom.
Pagina: 1