Toon posts:

Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een leek ben op het gebied van computer vraag ik even jullie hulp als het kan. Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om een spel als Oblivion normaal tot mooi te kunnen spelen. Ik heb hiervoor een budget van 200-250 euro.

Dit is mijn computer:

Mobo: Pcchips M848ALU, Via-chipset, 5x PCI, AGP en CNR-slot
Processor: AMD Athlon Xp3100+
Geheugen: 1024MB DDR-400
Harddisk: 80 GB 7200 RPM
Video: Ati Radeon 9000

Bedankt voor het advies!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Wat dacht je van zelf eens wat op te zoeken in plaats van je systeem hier neer te plempen en "zoek maar wat uit!" te roepen?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 25-07-2006 18:53 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wilde net editten.. Heb dus dat topic hierboven gelezen en ben nu al enkele dagen op zoek. Ik had ook al een video kaart gekocht maar die paste dus niet in mijn computer. Ik heb al gezegd dat ik een leek ben en om een eventuele miskoop weer te voorkomen vraag ik dus jullie hulp.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 23:20

Pyrus

Hardknock life

met Hahn enzo, maar kijk eens naar de AGP varianten van de nVidia 7x00 ofzo...
pricewatch: BFG GeForce 7800 GS 256MB DDR3 (AGP, DVI) BFGR78256GTOC
pricewatch: Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) CGN-GS766
pricewatch: Club3D GeForce 7800 GS 256MB DDR3 (AGP, DVI, TV-Out) CGN-GS786
enzo, zie de pricewatch voor een hele meuk kaarten met prijzen.

Kheb btw niet naar prijzen gekeken, maar gewoon ctrl+f, AGP gedaan en paar linkjes gekopieerd... Kan me niet voorstellen dat ze er ver overheen zitten.

LinkedIn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:54:
Ja wilde net editten.. Heb dus dat topic hierboven gelezen en ben nu al enkele dagen op zoek. Ik had ook al een video kaart gekocht maar die paste dus niet in mijn computer. Ik heb al gezegd dat ik een leek ben en om een eventuele miskoop weer te voorkomen vraag ik dus jullie hulp.
Maar waarom het dan gewoon hier neer gooien ipv te leren van je fouten. Als je een videokaart hebt gekocht waar je niets aan hebt dan weet je voor het vervolg dat je daarop moet letten. Dus als je die kennis meeneemt in je zoektocht naar reviews dan moet je er toch wel uitkomen. Ik bedoel, zelfs een leek kan reviews lezen en kijken wat er in zijn/haar budget past.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik. Maar ik wilde gewoon weten wat jullie advies was aangezien jullie er 100x zoveel verstand van hebben. Maar dan ga ik wel verder met zoeken, bedankt iig :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33

Haan

dotnetter

Ik zou niet al teveel geld meer uitgeven aan die pc en flink sparen voor een nieuw systeem, zeker met zo'n pcchips mobo. (een athlon xp 3100 bestaat trouwens niet volgens mij ;) )
Dus geen 250 euro meer uitgeven, maar voor max 150 euro een 6600GT kopen ofzo.

dat is iig mijn mening :)

[ Voor 23% gewijzigd door Haan op 25-07-2006 19:25 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik ben net over van een Ati 9700 Pro naar een Geforce 6800le van Asus en deze kost niet veel
(+/- 125,00)maar wel erg veel verschil (inclusief unlocken PL&SD) . Hou er alleen wel rekening mee dat je misschien windows opnieuw moet installeren als je van Ati naar Geforce gaat. Bij mij wou namelijk BF2 niet meer draaien, wat ik er ook aan deed en dat was veeeeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah okay bedankt :).. Windows is bij mij door de verkoper van de computer geinstalleerd dus ik wil dat liever niet opnieuw installeren. Dus dan wordt het dus waarschijnlijk een ATI.

Wat er bij de vorige 3d kaart verkeerd was, was dat het niet in de computer paste (kon het er niet inklikken, was te groot). Waar moet ik hierbij op letten dan?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33

Haan

dotnetter

De kaart die je kocht zal een PCI-Express kaart zijn geweest, de opvolger van AGP, het type kaart dat jij nodig hebt :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:23:
Ik zou niet al teveel geld meer uitgeven aan die pc en flink sparen voor een nieuw systeem, zeker met zo'n pcchips mobo. (een athlon xp 3100 bestaat trouwens niet volgens mij ;) )
Dus geen 250 euro meer uitgeven, maar voor max 150 euro een 6600GT kopen ofzo.

dat is iig mijn mening :)
Een XP3100+ bestaat wel hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:26:
Ah okay bedankt :).. Windows is bij mij door de verkoper van de computer geinstalleerd dus ik wil dat liever niet opnieuw installeren. Dus dan wordt het dus waarschijnlijk een ATI.

Wat er bij de vorige 3d kaart verkeerd was, was dat het niet in de computer paste (kon het er niet inklikken, was te groot). Waar moet ik hierbij op letten dan?
Pak je manual van je mobo.
Kijk welke expansion slots er zijn op je plank.
Ga naar de winkel en zoek een kaart die in een van die slots past.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Dit is eigenlijk een schoolvoorbeeld wat daar onder valt. ;)
Ik zie enkele users je hier al de goede kant op sturen. Probeer zelf iets meer op te letten en wat moeite kunnen doen. Wat voor kaart in je PC moet kun je opzoeken in het manual van je moederbord of door gewoon even in de kast te kijken. Plaatjes van PCI / AGP / PCI-Express poorten staan gewoon op het internet. Ook zou je even een Google kunnen doen op je moederbord om zo achter de specificaties te komen.
Voor het uitzoeken van de videokaart kun je het beste zelf op zoek. Zoek reviews van de kaarten en maak een selectie. Als je er dan een paar op het oog hebt ga je die vergelijken met reviews, het doornemen van ervaringen en de uiteraard is ook de prijs van belang.
Als je die selectie hebt kun je makkelijk voor prijzen kijken op de Tweakers.Net Pricewatch.

Buiten dat verhaal wil ik je vragen om echt even de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor GoT door te nemen. Daar kun je zien wat we zoal van onze users en de topics verwachten. Bijvoorbeeld een duidelijk topictitel.

Succes :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 25-07-2006 20:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.