Inleiding:
Ik vaar nogal actief op een bepaalde bekende zeilboot.
Nu hebben we een meetinstrument,dat analoge waarden uitgeeft en dat moet naar NMEA vertaald worden.
NMEA is een soort databus waarover alle boordapparatuur met elkaar praat.
Er is geen computer aan boord, slechts een heel klein beetje 12 volt stroom.
Ik ben zelf electronisch handig en kan wel een beetje proggen, maar dit overtijgt mijn kunde.
Een mogelijk oplossing is het gebruik van een gehackte router, omdat daar linux op kan draaien.
Het is ook erg gemakkelijk mogelijk dat de sensor zichzelf als externe geluidskaart identificeert via usb. De twee waarden zijn dan links en rechts audio.
het gaat om erg laagfrequente meetwaarden <1Khz en een output van ongeveer 1 hz.
Het systeem moet wat eenvoudige gemiddelden over een periode kunnen berekenen.
kan iemand mij een hollewipper richting oplossing geven?
Ik vaar nogal actief op een bepaalde bekende zeilboot.
Nu hebben we een meetinstrument,dat analoge waarden uitgeeft en dat moet naar NMEA vertaald worden.
NMEA is een soort databus waarover alle boordapparatuur met elkaar praat.
Er is geen computer aan boord, slechts een heel klein beetje 12 volt stroom.
Ik ben zelf electronisch handig en kan wel een beetje proggen, maar dit overtijgt mijn kunde.
Een mogelijk oplossing is het gebruik van een gehackte router, omdat daar linux op kan draaien.
Het is ook erg gemakkelijk mogelijk dat de sensor zichzelf als externe geluidskaart identificeert via usb. De twee waarden zijn dan links en rechts audio.
het gaat om erg laagfrequente meetwaarden <1Khz en een output van ongeveer 1 hz.
Het systeem moet wat eenvoudige gemiddelden over een periode kunnen berekenen.
kan iemand mij een hollewipper richting oplossing geven?