Toon posts:

Samenstelling pc voor 600 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc. Het is zo dat ik voor mijn verjaardag een X1600 agp 512 MB videokaart heb gekregen en daar wil ik nu een mooi systeempje om heen bouwen... Ik dacht aan het volgende: samengesteld op de site van salland:

Voeding: Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart, Geen, 24-pins 41 euro
Kast: Thermaltake Soprano ATX 60 euro (Smaken? ik wil wel weten wat jullie er van vinden...)
I/O: Lite-On SHW-16H5S Bulk, Zwart, LightScribe 31,36 euro
Geheugen: GeIL Value Series Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 100 euro
Mobo: Asrock 939DUAL-SATA2 (Die kan AGP en PCI-E aan, en is ook erg stabiel etc.) 55 euro
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ boxed 170 euro
Harde schijf: WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 78 euro

CPU KOELER: Artic freezer pro 64 15 euro

Casemodding: AC Ryan Single Overboost CCFL Light 30 Cm, Rood 4 euro
Voeding naar mobo: OEM PSU Converter ATX 24-pins, ATX 20-pins 3,50 euro

is ongeveer: 570 euro!

PCI kaart: Firewire 800 pci van belkin -- NIET MEE REKENEN! betaalt me vader... (is btw voor mijn videocamera!)
en natuurlijjk de videokaart: (die ik dus al heb, ik ben niet van plan om een nieuwe te kopen!): De Ati Radeon X1600 pro Free
en misschien nog een 3,5 inch diskette drive maar hou dat er maar buiten |:( :P

Ik heb de cpu koeler even wat uit elkaar gezet omdat ik gelezen heb dat zeer grote koelingen er misschien niet oppassen en deze koeling heeft een 120 mm fan (!) dus misschien hebben jullie ervaring met deze fan....

Ik vind het wel een mooi systeempje maar wat mijn vraag is: sluit dit allemaal wel heel mooi op elkaar aan, en hebben mensen een soort gelijk systeem, en doet alles het wel goed?

Alle sugesties mogen natuurlijk! Ik wil met mijn pc het volgende doen: Gamen, Videobewerken etc. etc. ook de zware taken!

Ik kom uit op ongeveer 600 euro. het mag natuurlijk lager worden maar niet (veel) hoger!

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes alsvast!

Groetjes, J.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:13 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:24:
Beste

PCI kaart: Firewire 800 pci van belkin

Groetjes, J.
het lijkt erop alsof je vindt dat er een firewirekaart in moet omdat je de mogelijkheid hebt om er een (pci) kaart in te doen?
p.s. groeten is een beetje overbodig hier. Ik hoop dat je naast deze post ook nog van plan bent om ook echt een actieve bijdrage aan het forum gaat leveren trouwens :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:32:
[...]

het lijkt erop alsof je vindt dat er een firewirekaart in moet omdat je de mogelijkheid hebt om er een (pci) kaart in te doen?
p.s. groeten is een beetje overbodig hier. Ik hoop dat je naast deze post ook nog van plan bent om ook echt een actieve bijdrage aan het forum gaat leveren trouwens :)
Nee, Ik heb een firewire kaart nodig voor mijn videocamera, dan kan hij op de computer aangeloten worden.... en btw dit forum is toch om van dit soort vragen te stellen? en op mijn mobo zit geen standaart firewire dus daarom...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou gaan voor een kast waar de voeding al in zit, van een goed merk. Vaak ben je dan voordeliger uit, en kun je weer andere dingen kopen :) Zorg dan ook dat je meteen een 24-pins voeding neemt..

Een 3,5" diskette kost €6,- dus die zou ik er gewoon lekker in zetten :)

Ik vraag me alleen af of je gaat overklokken? Als je dit niet gaat doen is GeIL geheugen zonde van je geld, neem goedkoper geheugen en koop iets anders leuks, ook je CPU zou ik OEM kopen, want dat boxed is duurder, en dan krijg je er een doosje, een klein papiertje, en een koeler bij, wat je neem ik aan allemaal niet gebruiken gaat.

Ben je ook van plan LightScribe te gaan gebruiken? Zo niet, haal dan een NEC ND-3550, dat scheelt toch weer iets.

Als harde schijf zou ik een Seagate Barracuda 7900.10 16Mb halen dan, die is een stuk sneller dan de jouwe, en niet veel duurder. Dit gaat aardig schelen met laadtijden van games e.d.

En heb je zelf al randapperatuur (Monitor, toetsenbord, muis, headsetje, etc.) ?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Nee, Ik heb een firewire kaart nodig voor mijn videocamera, dan kan hij op de computer aangeloten worden.... en btw dit forum is toch om van dit soort vragen te stellen? en op mijn mobo zit geen standaart firewire dus daarom...
Ja, dit forum is voor vragen, maar het ziet er inderdaad uit omdat je er gewoon 'een' PCI-kaartje in wilt hebben..

Maar zit op je camera dan geen USB :?

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 25-07-2006 13:36 ]

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Weet niet hoe warm die X1600 wordt, eventueel zou je daar nog een zalman op kunnen zetten. VF700 past volgens mij gewoon.

Wat je koeler betreft: er zitten inderdaad een aantal weerstanden vlak bij je processor, maar als de koeler een beetje de hoogte ingaat dan valt hij daar gewoon overheen (en ook over je geheugen).

specs

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:34:
[...]
Nee, dit forum is geen algemene vraagbaak. En registreren doe je omdat je graag mee wilt praten over allerhande zaken, niet omdat je een vraag hebt die je graag beantwoord/bevestigd zou willen zien door mensen met meer verstand van zaken.

maar om ot te reageren; misschien zou je een mobo kunnen zoeken waar wel standaard firewire op zit? Ik weet niet wat die losse kaart kost maar dat geld kan je makkelijk besparen lijkt me. Mijn 3 jaar oude n7-s mobo heeft zelfs al firewire geintegreerd dus.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:35:
Ik zou gaan voor een kast waar de voeding al in zit, van een goed merk. Vaak ben je dan voordeliger uit, en kun je weer andere dingen kopen :) Zorg dan ook dat je meteen een 24-pins voeding neemt..

Een 3,5" diskette kost €6,- dus die zou ik er gewoon lekker in zetten :)

Ik vraag me alleen af of je gaat overklokken? Als je dit niet gaat doen is GeIL geheugen zonde van je geld, neem goedkoper geheugen en koop iets anders leuks, ook je CPU zou ik OEM kopen, want dat boxed is duurder, en dan krijg je er een doosje, een klein papiertje, en een koeler bij, wat je neem ik aan allemaal niet gebruiken gaat.

Ben je ook van plan LightScribe te gaan gebruiken? Zo niet, haal dan een NEC ND-3550, dat scheelt toch weer iets.

Als harde schijf zou ik een Seagate Barracuda 7900.10 16Mb halen dan, die is een stuk sneller dan de jouwe, en niet veel duurder. Dit gaat aardig schelen met laadtijden van games e.d.

En heb je zelf al randapperatuur (Monitor, toetsenbord, muis, headsetje, etc.) ?
[...]

Ja, dit forum is voor vragen, maar het ziet er inderdaad uit omdat je er gewoon 'een' PCI-kaartje in wilt hebben..

Ja een 3,5 inch diskette ga ik neit kopen omdat ik er hier nog 1 heb liggen :P maar goed... op mijn camera zit wel USB maar ik gebruik programmas waar het makkelijker is om firewire te gebruiken. En dit vind ik ook wat makkelijker... dat programma doet dan wat makkelijker etc etc.dus dat firewire kaartje gaat er zeker weten in! verder weet ik niet of ik een OEM cpu moet gaan halen... dan zit er geen handleiding bij die ik misschien wel kan gebruiken... maar ik zal ff kijken hoe groot het prijsverschil is! En over mijn geheugen: Ik ga misschien wat ocen maar ik heb gehoort dat dit geheugen ook zeer goed in kwaliteit is + het is heel zeker erg geodkoop! want normaal 1 gb geheugen van kingston is 150 euro! dus ik heb liever dit dan...
Lightscribe wil ik wel gaan gebruiken ja, en over de normale benodigtheden (toetsenbord etc.) dan komt allemaal goed. het gaat hier alleen maar om de pc zelf!

En die seagate vidn ik ook wel een goed idee. maar ik heb nou eenmaal goede ervaringen met WD schijfen!

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Nee, dit forum is geen algemene vraagbaak. En registreren doe je omdat je graag mee wilt praten over allerhande zaken, niet omdat je een vraag hebt die je graag beantwoord/bevestigd zou willen zien door mensen met meer verstand van zaken.

maar om ot te reageren; misschien zou je een mobo kunnen zoeken waar wel standaard firewire op zit? Ik weet niet wat die losse kaart kost maar dat geld kan je makkelijk besparen lijkt me. Mijn 3 jaar oude n7-s mobo heeft zelfs al firewire geintegreerd dus.
Ja dat slaat nergens op, want kijk even verder op dit forum gedeelte en je ziet veel meer van dit soort vragen maar goed... ff over de firewire... nee ik ga dit moederbord kopen omdat deze mijn AGP kaart aan kan en ik hem laten kan upgraden naar een PCI-E kaart.. en hij mist alleen nog firewire maar zon kaart kost 13 euro ofzo en me vader betaalt hem dus dat zit wel goed ;) })

Geen zorgen maken over die firewire kaart, ik hou van video editten dus dat komt wel goed >:)

Het bewijs: 10774 Q-Tec FireWire PCI Card 3 Port € 15,89

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 14:09 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
omg die 3800+ X2 voor 130 euro 8)7 :X |:(

ik heb mijn 3700+ single core gekocht voor het dubbele :( 8)7

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheZeroorez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:35:
Ik vraag me alleen af of je gaat overklokken? Als je dit niet gaat doen is GeIL geheugen zonde van je geld, neem goedkoper geheugen en koop iets anders leuks
GeIL heeft ook normaal RAM te koop ofwel ValueRAM en dat koopt hij dus :)
Voor bewerkingen is Firewire veel fijner en sneller/stabieler voor zover ik weet.
leonpwner1 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:59:

4000+ kost iets van 119 € ofzo door die prijsverlagingen :+

Mijn 4400+ is straks gelukkig uniek door 1 MB Cache 8)

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 25-07-2006 14:02 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:59:

Lol ik keek verkeerd :P ik heb het verbeterd maar het was dus 170 euro voor de OEM versie :P naja jammer dat hij gene 130 was:P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:03:
[...]

Lol ik keek verkeerd :P ik heb het verbeterd maar het was dus 170 euro voor de OEM versie :P naja jammer dat hij gene 130 was:P
argh voor dat geld wat ik betaald heb had ik nu een A64 4600+ X2 manchester gehad |:( :X

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:10:
[...]

argh voor dat geld wat ik betaald heb had ik nu een A64 4600+ X2 manchester gehad |:( :X
Tja dat krijg je... het geld wat ik betaalt heb voor me vorige computer kom ik nu een die hard gamers computer van kopen :P naja wat ik nu wil gaan kopen vind ik ook wel lekker eigelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ging weer ff iets fout...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foutje...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 14:21 ]

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 17:06
Waarom investeer je in hemelsnaam 140euro in een kast en voeding?

Voor 90euro heb je een antec lifestyle sonata 2 met 450W voeding die bovendien efficient en heel stil is.
Verder heb je voor 15euro een Arctic Freezer 64 pro, die onklopbare prestaties voor z'n prijs neerzet.

Met het geld dat je hiermee hebt bespaard, kan je een setje van 2 gig ram nemen, wat toch weeral beter is voor de toekomst en als je echt hard wilt multitasken.

Mobo is goede keuze voor sckt 939, word veel verkocht omdat ie goed is.
Een gewone firewire pci kaart is 15euro denk ik zo, meer als voldoende.
Je kan dus kiezen voor een seagate 7900.10 16mb HD zoals The_Zeroorez zegt, is een pak sneller en iets duurder maar.

;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:56:
verder weet ik niet of ik een OEM cpu moet gaan halen... dan zit er geen handleiding bij die ik misschien wel kan gebruiken... maar ik zal ff kijken hoe groot het prijsverschil is!
En die seagate vidn ik ook wel een goed idee. maar ik heb nou eenmaal goede ervaringen met WD schijfen!
Bij een CPU zit geen handleinding, alleen een beetje gepraat over voorwaarden enzo. Wel zit er een handleiding voor de fan bij, maar die krijg je ook bij jouw fan :)

En ook ik heb goede ervaringen met WD schijven, maar dat neemt niets weg van het feit dat die Seagate gewoon een snelle, goede, goedkope schijf is :)

Let trouwens een beetje op je Nederlands, wil je?

Verwijderd

Idd, dat zal je altijd hebben, maar men moet toch vaststellen dat het de laatste 6 maanden heel hard gegaan is. Veel sneller dan normaal het geval is. Intel zal daar wel iets mee te maken hebben en zo, maar het is enorm frapant. Ik heb in december nog een athlon 64 3500+ gekocht aan 245 euro. (slechtste moment ooit om een proc te kopen, vooravond van de dual core en zo) Maar zo zie je maar hoe amd z'n marges hoog houdt omdat de concurrentie niet beter is, en ineens omdat de core duo daar is kan het wél goedkoop? Productieproces en yields zullen wel niet in die mate veranderd zijn dat het ineens twee keer goedkoper kan. (of zelfs meer). Toch een beetje een naaistreek van amd dus.

Anyway, ik heb die snel genoeg kunnen verkopen (nog steeds vrij veel verlies gemaakt) want ik zag de bui al hangen. Nu weet ik zeker dat ik NOOIT nog meer dan 200 euro uitgeef voor een proc. Je hebt zowel bij amd als bij intel al heel degelijke dualcores voor <200 euro. (pentium D, ja zelfs een conroe voor 180 euro..., en bij amd de 3800+ enz... Dit zijn pas mooie tijden. 120 euro voor een pentium D, wat koop je daar tegenwoordig nog voor :) )

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:33:
[...]

Bij een CPU zit geen handleinding, alleen een beetje gepraat over voorwaarden enzo. Wel zit er een handleiding voor de fan bij, maar die krijg je ook bij jouw fan :)

En ook ik heb goede ervaringen met WD schijven, maar dat neemt niets weg van het feit dat die Seagate gewoon een snelle, goede, goedkope schijf is :)

Let trouwens een beetje op je Nederlands, wil je?
Allereerst sorry voor mijn nederlands ;) ik probeer nu wel wat beter me best te doen, internet taal is mijn 3e taal :P (naast nederlands en engels :P). Maar even on-topic: Ik denk dat ik dan toch maar die seagate ga halen... ik hoor er genoeg positieve dingen over. en over die fan: de artic cooler 64, die vind ik ook wel zeer aantrekkelijk... en lekker goedkoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop deze voeding + kast voor zo veel geld omdat ik het echt een ZEER mooie kast vind! Dus ik wil aan deze kast wel wat uitgeven!

• TheZeroorez
  • Niet online
Vast wel, maar zou je het niet wat beter moeten balanceren als je maar €600,- te besteden hebt?

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:50:
Vast wel, maar zou je het niet wat beter moeten balanceren als je maar €600,- te besteden hebt?
Ik vind dit best een goede samenstelling... een goede pc in een mooie kast... kan niet beter toch ;) waar dacht jij dan dat ik nog moest balanceren? De kast is indd duur maar daar krijg je ook een zeer mooie kast voor terug.. ik kan natuurlijk ook overwegen om de Thermaltake Soprono te kopen... die is stukken goedkoper maar neit zo mooi!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Denk dat hij meer bedoelt dat je een kwart van je budget uitgeeft aan een kast, terwijl normaliter dat bedrag zo rond de 10% ligt. De verhoudingen zijn een beetje zoek in je configuratie. Zoals al aangegeven ga voor een Antec Sonata II, ook een mooie kast en deze past veel beter in je budget.En van die 60E die je dan uitspaart zou je bv een snellere CPU en/of meer geheugen van kunnen aanschaffen. Zeker omdat je nog 80 euro onder budget zat. Alhoewel wie ben ik om te zeggen wat wel of niet in je budget past.

Just my thoughts

[ Voor 14% gewijzigd door BigFast op 25-07-2006 16:34 ]

Verwijderd

Ik zie niets staan over een windows licentie in je begroting... Mocht je er windows op willen zetten, moet je er ook nog een (bijv. een OEM) licentie bij nemen, kom je 80 a 90 Euro hoger uit.

• TheZeroorez
  • Niet online
And mine :) Voordat men gaat zeiken dat dit een nutteloze post is > Ja, wat hij vermoedde dat ik bedoelde, bedoelde ik :)

En ja, het is een prima systeem, maar beter kan 'ie zeker.. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:42:
Ik zie niets staan over een windows licentie in je begroting... Mocht je er windows op willen zetten, moet je er ook nog een (bijv. een OEM) licentie bij nemen, kom je 80 a 90 Euro hoger uit.
Ga je dit nu echt in elk topic zetten?
• Je gaat ervanuit dat hij Windows draaien gaat, klinkt logisch, maar er zijn ook mensen die dat niet doen
• Je gaat ervanuit dat hij dit niet weet, echter weet iedereen dat je die nog moet kopen
• Hij heeft hem waarschijnlijk wel, want op welk OS zou 'ie nu anders zitten (even vanuit jouw oogpunt wat is: Iedereen draait Windows.)
• Je gaat er vanuit dat hij hem legaal wil, of dat zijn vader ofzo hem niet heeft. Nu wil ik niet illegale Windows promoten, maar.. Het is nu eenmaal zo dat heel veel mensen dat dus wel hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 25-07-2006 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:42:
Win XP PRO heb ik heir nog liggen, dus dat is geen enkel probleem verder ;) en dan heb ik wel dat stikkertje niet op me pc kast maar maakt dat iets uit dan? voor mij niet... :9

Verwijderd

Topicstarter
BigFast schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:33:
Denk dat hij meer bedoelt dat je een kwart van je budget uitgeeft aan een kast, terwijl normaliter dat bedrag zo rond de 10% ligt. De verhoudingen zijn een beetje zoek in je configuratie. Zoals al aangegeven ga voor een Antec Sonata II, ook een mooie kast en deze past veel beter in je budget.En van die 60E die je dan uitspaart zou je bv een snellere CPU en/of meer geheugen van kunnen aanschaffen. Zeker omdat je nog 80 euro onder budget zat. Alhoewel wie ben ik om te zeggen wat wel of niet in je budget past.

Just my thoughts
Je hebt indd gelijk... ik denk dat ik de Thermaltake Soprano ga kopen incl. voeding (die cooler master) en niet de antec sonata (dat vind ik (naar mijn smaak') een lelijke kast..) dus kost het bij elkaar nog maar 100 ipv 145 ofzo.. het is geen 10% maar ik heb tenminste een mooie kast met een voeding waar ik zeker van kan zijn dat hij goed is.... :D

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

kan helaas geen advies over deze kast, ken ik absoluut niet, maar dat wil niet zeggen dat hij slecht is. Nog steeds aan de hoge kant, maar dit past inderdaad veel beter bij je budget. Zo laten zou ik zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:10:
[...]
Je hebt indd gelijk... ik denk dat ik de Thermaltake Soprano ga kopen incl. voeding (die cooler master) en niet de antec sonata (dat vind ik (naar mijn smaak') een lelijke kast..) dus kost het bij elkaar nog maar 100 ipv 145 ofzo.. het is geen 10% maar ik heb tenminste een mooie kast met een voeding waar ik zeker van kan zijn dat hij goed is.... :D
Er zijn bij Salland al 4 voedingen van die Antec al doorgebrand :+
Dus in dat opzicht is Thermaltake al beter.
Ik zou ook dan voor die Thermaltake zijn gegaan.
En je kan je idd aan die 10% van je budget proberen te houden maar een goede stabiele voeding is toch ook wel belangrijk hoor. B)
Voor de rest ziet jouw configuratie er best leuk uit.
Dus bestellen zou ik zeggen!! :Y)

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 17:06
Je kan ook een Aopen QF50C of D nemen, met 300W voeding erbij...

Die kasten zijn zeker niet lelijk (IMO) en voedingen zijn echt stabiel, heb zo al 10 pctjes in mekaar gestoken. Nog nooit klachten over gekregen.
Wat die 300W betreft, is meer als voldoende voor jouw systeem.

Kosten rond de 50 euro, en zijn gewoon goed. Dat ligt dan al meer in je budget.

Kijk ook eens voor goedkoper geheugen, en mss voor 2 Gig. Heb je tegenwoordig al voor +- 150 euro.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

Verwijderd

Topicstarter
Aries.Mu schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:24:
Je kan ook een Aopen QF50C of D nemen, met 300W voeding erbij...

Die kasten zijn zeker niet lelijk (IMO) en voedingen zijn echt stabiel, heb zo al 10 pctjes in mekaar gestoken. Nog nooit klachten over gekregen.
Wat die 300W betreft, is meer als voldoende voor jouw systeem.

Kosten rond de 50 euro, en zijn gewoon goed. Dat ligt dan al meer in je budget.

Kijk ook eens voor goedkoper geheugen, en mss voor 2 Gig. Heb je tegenwoordig al voor +- 150 euro.
Nee, 300 watt is dus niet echt genoeg voor mijn pc... ik heb minstens 350 watt nodig om hem lekker en zonder problemen te laten draaien (ik spreek uit ervaring ;)) dus ik moet een betere voeding hebben..

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zijn ook genoeg kasten met een >300W voeding erin hoor, van een goed merk. Let er wel op dat je nu, nu je op je 'uiterste' zit, je wel je voeding moet vervangen als je eventueel wilt upgraden volgend jaar ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:01:
Er zijn ook genoeg kasten met een >300W voeding erin hoor, van een goed merk. Let er wel op dat je nu, nu je op je 'uiterste' zit, je wel je voeding moet vervangen als je eventueel wilt upgraden volgend jaar ofzo..
Ja bij die cooler master zitten dus al pci-e stroom aansluitingen op dus de cooler master is dus voorbereid om MIJN toekomt :P dat is beter dan 2 kopen van mindere kwaliteit + minder uitbreiding!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:27:
[...]

Ja bij die cooler master zitten dus al pci-e stroom aansluitingen op dus de cooler master is dus voorbereid om MIJN toekomt :P dat is beter dan 2 kopen van mindere kwaliteit + minder uitbreiding!
PCI-e stroomaansluitingen krijg je gewoon bij je videokaart ;)

Maar ik zeg ook niet dat je er 2 van mindere kwaliteit moet kopen, maar één met een hoger wattage. Jouw toekomst zal het vast zijn, maar onthoud wel dat die nieuwe videokaart ook wat meer stroom zal willen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Ik vind het wel een mooi systeempje maar wat mijn vraag is: sluit dit allemaal wel heel mooi op elkaar aan, en hebben mensen een soort gelijk systeem, en doet alles het wel goed?
Uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Reviews, benchmarks en ervaringen (GoT Search, Google en Product Surveys) kunnen hierbij goed helpen.

Dit topic gaat dus dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.