insect in mijn 930BF

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149010

Topicstarter
Ik heb een vreemt probleem. Er zit een heel klein zwart insect in mijn monitor. Hij is hervelent en valt heel erg op bij een witte achtergrond. Ik wil hem er uit halen alleen weet ik niet of dat zoon goed idee is en waar ik op moet letten als ik me beeldscherm open maak. Als jullie tips hebben hoor ik het graag het gaat om een samsung syncmaster 930 bf lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
Anoniem: 149010 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:46:
Ik heb een vreemd probleem. Er zit een heel klein zwart insect in mijn monitor. Hij is vervelend en valt heel erg op bij een witte achtergrond. Ik wil hem er uit halen alleen weet ik niet of dat zo'n goed idee is en waar ik op moet letten als ik me beeldscherm open maak. Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Het gaat om een Samsung SyncMaster 930BF TFT-scherm.
Je kunt zo'n beestje er niet achter weg halen door het beeldscherm te open, tenminste niet als hij midden in beeld zit. Daar kom je onmogelijk bij, ik zou zeggen laat m schrikken en misschien loopt hij wel weg :Y) Je kunt er zelf in ieder geval weinig aan doen.

Check je spelling btw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 16:08
beeldscherm te openen ;)

Bij de meeste mensen is die 'bug' er gewoon na een tijdje zelf uitgelopen, en als je het scherm opent doet dat geen wonderen voor je garantie vrees ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Moooo op 25-07-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 11:45
was dit al zo toen je je scherm kocht ?
zo ja, terug gaan of terug opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Leeft het ding nog? :P Waarschijnlijk zal die vlieg er niet vanzelf uit kruipen anders had hij dat wel al gedaan :) Indien het echt storend is, zal je het scherm effectief moeten openen. En waar zit dat ding dan? Ik kan me niet inbeelden dat een vlieg in mijn LCD-scherm mij zou opvallen. Kan je eventueel een foto maken?
G-SuPRuuB schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:57:
[...]
Je kunt zo'n beestje er niet achter weg halen door het beeldscherm te openen, tenminste niet als hij midden in beeld zit. Daar kom je onmogelijk bij, ik zou zeggen laat hem schrikken en misschien loopt hij wel weg :Y) Je kunt er zelf in ieder geval weinig aan doen.

Check je spelling btw :X
;)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 25-07-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Ik heb een vreemt probleem. Er zit een heel klein zwart insect in mijn monitor. Hij is hervelent en valt heel erg op bij een witte achtergrond. Ik wil hem er uit halen alleen weet ik niet of dat zoon goed idee is en waar ik op moet letten als ik me beeldscherm open maak. Als jullie tips hebben hoor ik het graag het gaat om een samsung syncmaster 930 bf lcd.
Misschien kun je die bug wegpeschten :) (ipv van wegpatchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Niet openmaken, dan vervalt je garantie zowiezo.
En beestje in je scherm is (bij Samsung) geen garantie (ik heb er zelf ook 3 inzitten). Het beste wat je kan doen is (met beperkte druk) er met een compressor in blazen en hopen dat ze naar beneden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-12-2023
offtopic:
Wil je dood ofzo?? Er staat altijd spanning op een beeldscherm, of hij nu aan of uit staat!.
oftewel levengevaarlijk om deze te openen
Misschien kan je hem met je cursus het beeld uit duwen :+ ...

Weet je zeker dat hij in je beeldscherm zit??
Gewoon laten zitten, en hopen dat hij verdwijnt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 19:16
bartgabriels schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:07:
Niet openmaken, dan vervalt je garantie zowiezo.
En beestje in je scherm is (bij Samsung) geen garantie (ik heb er zelf ook 3 inzitten). Het beste wat je kan doen is (met beperkte druk) er met een compressor in blazen en hopen dat ze naar beneden vallen.
Ik zou het toch aanmerken op een productiefout, het is en blijft een fout wat niet door de consument is ontstaan. Dus terug met die monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111114

Heb zelf al enkele beestjes gehad in mijn laptopscherm. Telkens zijn ze gestorven ergens midden in het zichtbare deel. Ik probeerde de beestje naar de rand van het scherm te drijven door lichtjes te drukken op het scherm en ze zo te laten lopen naar waar ik wou en ik hoopte dat ze dan uiteindelijk zouden er uit komen of daar sterven, maar nee: ze kwamen telkens terug. Misschien heb jij meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

4 levende pixels in mijn TFT
Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!
Er zit een beestje onder mijn pixels!

En dat zijn alleen de topics nog maar van de afgelopen 14 dagen... dit is al vaker langs geweest en de conclusie is simpel, je kunt er vaak niet veel tegen doen behalve je scherm te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 14:29

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Zie ook dit topic. Alles zit erin: een lach, een traan. Kortom: tft-dramatiek ten top :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

edit: OMG, wtfbqq enz.. spuit 11 :P

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 25-07-2006 13:16 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 23:06

SilentSimon

Have you been hopped?

Eén van de nadelen van CampZone :p zelf nog geen last van though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Zerosix21 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:07:
offtopic:
Wil je dood ofzo?? Er staat altijd spanning op een beeldscherm, of hij nu aan of uit staat!.
oftewel levengevaarlijk om deze te openen
Misschien kan je hem met je cursus het beeld uit duwen :+ ...
Bruha! Een TFT met hoogspanning. Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Maar als je een CRT bedoelt, dan heb je gelijk...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Misschien wat off-topic omdat het een Dell laptop betreft...
Maar dan terug on-topic omdat het over beessies en TFT's gaat ;)

We hebben hier op kantoor een Dell latitude d820. Een mini-vlieg-wezentje was er al even verliefd op als de laptop-user en nestelde zich in het scherm (op de pixels en onder de plastieken "beglazing").
Dell gebeld, TFT werd de dag erna in garantie vervangen...

Dus ik heb maar 1 advies: scherm naar de verkoper of Samsung NL/BE/BeNeLux contacteren...
Tenzij je het scherm als huisdierenhok wilt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Termi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:10:
[...]

Ik zou het toch aanmerken op een productiefout, het is en blijft een fout wat niet door de consument is ontstaan. Dus terug met die monitor!
HEt is geen productiefout. Het is niet dat de productent er iets aan kan doen dat er op jouyw kamer beestjes zitte :) (of het weer daar nu iets mee te maken heeft of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

bartgabriels schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:36:
HEt is geen productiefout. Het is niet dat de productent er iets aan kan doen dat er op jouyw kamer beestjes zitte :) (of het weer daar nu iets mee te maken heeft of niet)
Het blijft wel bizar dat een fabrikant een scherm fabriceert waar beestjes tussen glasplaat en pixels kunnen lopen.
Als zulke schermen normaal zijn en niet onder een productiefout vallen ga ik geen tft aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-07-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
job schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Het blijft wel bizar dat een fabrikant een scherm fabriceert waar beestjes tussen glasplaat en pixels kunnen lopen.
Als zulke schermen niet onder een productiefout vallen ga ik geen tft aanschaffen.
Ze kunnen ook in een gewoon scherm kruipen hoor. Het scherm moet toch verluchtingsgaten hebben. En alles war iets uit kan komen, kan ook iets inkomen (behalve GEOX schoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 12:18
Beeldschem decausen? Kijken of hij eruit shockt >:)

[ Voor 7% gewijzigd door DPhoenix op 25-07-2006 13:42 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
offtopic:
/flauw

Das een standaard bug van dat beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DPhoenix schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:42:
Ehh, een TFT degaussen? Magnetisme heeft geen invloed op TFT schermen dus degaussen is niet eens mogelijk op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91625

DPhoenix schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:42:
Je bedoelde waarschijnlijk Degaussing

En als je de degauss knop kan vinden op een tft-scherm ben je mijn held! De enige reden om terug naar crt's te gaan: Degauss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

bartgabriels schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:41:
Ze kunnen ook in een gewoon scherm kruipen hoor. Het scherm moet toch verluchtingsgaten hebben. En alles war iets uit kan komen, kan ook iets inkomen (behalve GEOX schoenen)
Ik heb er nog..." tussen glasplaat en pixels" bijgezet.
Daar horen imho geen beestjes te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:11
Uh, TFT degaussen?

offtopic:
Dit topic is een spellingsramp! :X

Spuit 11. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Z-Dragon op 25-07-2006 14:04 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het probleem van de TS blijkt zo vreemt sic te zijn dat hij zich niet meer laat zien.

Iig totaal niet gezocht, plus (mede daardoor) een onzintopic geworden. Voortaan zoeken voor je een topic opent - staat toch vrij duidelijk in de GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.